abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217483591
Beste forummers,

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met mijn vragen, en ik ben benieuwd hoe jullie tegen bepaalde zaken aankijken.

Mijn probleem en achtergrond schets:
Ik woon in een klein tot normaal dorp. Sinds mijn basisschooltijd heb ik eigenlijk maar weinig vrienden/sociale contacten gehad, hoe dat komt en wat de oorzaak daarvan is weet ik niet. Ik moet zeggen dat ik ook redelijk goed alleen kan zijn, misschien dat dat deels komt omdat ik ook enigst kind ben. Ik heb op voetbal en een andere sport gezeten, maar ook daar heb ik geen contacten aan overgehouden. Ik ben nu ongeveer eind 20 en heb eigenlijk maar een of twee vrienden, dit zijn oud studiegenoten en die wonen ook niet bij mij in het dorp. Ik heb een goede baan, prima inkomen, en verder ben ik gewoon een normaal persoon. Soms heb ik moeite om in een nieuwe groep "op gang te komen" maar na verloop van tijd verandert dat snel.

Nu ben ik zover dat ik dit graag wil veranderen. Uitgesproken interesses heb ik niet. Dus een boekenclub of dat soort zaken hoef ik het niet in te zoeken. Ik kan zelf wel een boek lezen. Wat ik leuk vind is voetbal, maar het voelt awkward om wederom op voetbal te gaan en te gaan mengen onder gasten die ik niet ken maar die wellicht allang "gesloten" vriendengroepen zijn. Het idee al om daar voor het eerst heen te gaan blokkeert mij gewoon. Een vriendin zoeken zou kunnen, maar ook dat voelt oncomfortabel tegenover deze akward situatie. Ik weet het gewoon niet. Ik heb er ook niet echt een verhaal bij om zo ineens daar heen te gaan.

Wat wil ik?
Ik wil gewoon een leuke vriendengroep om in het weekend onder het bieren wat foute grappen te maken, lekker potje voetbal, soms een stedentripje te doen. Beetje die dingen. Uitgenodigd worden op een verjaardag. Maar omdat ik geen ingang weet kan ik niet uit deze vicieuze cirkel komen. Ik ben gelukkig nog wel jong, dus er moeten kansen zijn. Maar het is wel lastig hoor.

Wat vinden jullie hiervan en wat zouden jullie adviseren?
  zondag 27 april 2025 @ 22:46:47 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217483671
Als je zo van voetbal houdt, waarom niet bij de supportersvereniging van je favoriete BVO gaan en uitwedstrijden bezoeken? Dan heb je al snel veel lui om je heen waar je een band mee hebt en waar een voedingsbodem voor vriendschappen is.

Verder je ook niet tegen laten houden door allerlei zelfbedachte obstakels om gewoon weer te gaan voetballen. Ook bij anderen veranderen vrienden die ze hebben.
pi_217483698
Eind 20 is ook wel redelijk oud om nog te leven voor een vriendengroep om bier mee te drinken en foute grappen te maken, veel van deze jongens gaan zich nu settlen en een gezinnetje stichten. Ik zou me eerder richten op een vriendinnetje vinden en daar een toekomst mee opbouwen. Misschien heeft zij wel een paar vriendinnen en dan word je gewoon een beetje 'vriend' van hun vrienden enzo.
pi_217483941
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 22:46 schreef Hexagon het volgende:
Als je zo van voetbal houdt, waarom niet bij de supportersvereniging van je favoriete BVO gaan en uitwedstrijden bezoeken? Dan heb je al snel veel lui om je heen waar je een band mee hebt en waar een voedingsbodem voor vriendschappen is.

Verder je ook niet tegen laten houden door allerlei zelfbedachte obstakels om gewoon weer te gaan voetballen. Ook bij anderen veranderen vrienden die ze hebben.
BVO?

Ik hoef niet perse voetbalwedstrijden te kijken, het lijkt mij gewoon tof om mee te doen met trainen en wedstrijden. Ik zoek alleen een beetje naar houvast en grip hoe ik mezelf vooral moed inspreek om daarheen te gaan. Het voelt ontzettend awkward om daar voor het eerst heen te gaan. Hoe ga je om met vragen: wie ken jij allemaal oid?

Probleem is dat ik hier geen contacten heb. Ik had contacten via studie enzo, maar niet in dit dorp. En dat wil ik graag opbouwen. Maar het is nogal wat confronterend.
pi_217483989
Nou daar zeg je wat, ik wilde adviseren om een fitnessclub te bezoeken maar veel lopen daar tegenwoordig rond met muziek op de oren en zeggen weinig.

de voetbalclub klinkt niet als een plek waar je comfortabel bent, anders zou je er zo heengaan lijkt me. Misschien iets anders doen? Er zijn nog best veel andere groepen waar je misschien minder moed voor nodig hebt.
  maandag 28 april 2025 @ 06:32:59 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217484128
Als je wil voetballen moet je gaan voetballen. En als het kut is en niet werkt en je vindt het toch niks ben je niet verplicht te blijven toch.

Een relatie zoeken omdat je eenzaam bent zou ik persoonlijk niet aanraden.
pi_217484207
Voor iemand met jouw naam denk je wel veel in problemen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 28 april 2025 @ 07:49:05 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217484301
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 00:47 schreef oplossingen2991 het volgende:

[..]
BVO?

Ik hoef niet perse voetbalwedstrijden te kijken, het lijkt mij gewoon tof om mee te doen met trainen en wedstrijden. Ik zoek alleen een beetje naar houvast en grip hoe ik mezelf vooral moed inspreek om daarheen te gaan. Het voelt ontzettend awkward om daar voor het eerst heen te gaan. Hoe ga je om met vragen: wie ken jij allemaal oid?

Probleem is dat ik hier geen contacten heb. Ik had contacten via studie enzo, maar niet in dit dorp. En dat wil ik graag opbouwen. Maar het is nogal wat confronterend.
BVO = Betaald Voetbal Organisatie

Ik neem even aan dat je als voetballiefhebber een favoriete club hebt in het betaalde voetbal? Die supporters hebben doorgaans een actieve gemeenschap waar veel vriendschappen ontstaan en veel bier wordt gedronken en gelachen om foute grappen. En volgens mij is het niet zo moeilijk er aansluiting te vinden.

Verder vind je voetballen zelf doen erg leuk blijkbaar, dus dan moet je dat gewoon gaan doen. Wel meer mensen doen dat om hun sociale leven op te krikken, bijvoorbeeld als ze verhuisd zijn. Totaal geen schande.
pi_217485734
Ik zou toch maar gaan voetballen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')