Beste forummers,
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met mijn vragen, en ik ben benieuwd hoe jullie tegen bepaalde zaken aankijken.
Mijn probleem en achtergrond schets:
Ik woon in een klein tot normaal dorp. Sinds mijn basisschooltijd heb ik eigenlijk maar weinig vrienden/sociale contacten gehad, hoe dat komt en wat de oorzaak daarvan is weet ik niet. Ik moet zeggen dat ik ook redelijk goed alleen kan zijn, misschien dat dat deels komt omdat ik ook enigst kind ben. Ik heb op voetbal en een andere sport gezeten, maar ook daar heb ik geen contacten aan overgehouden. Ik ben nu ongeveer eind 20 en heb eigenlijk maar een of twee vrienden, dit zijn oud studiegenoten en die wonen ook niet bij mij in het dorp. Ik heb een goede baan, prima inkomen, en verder ben ik gewoon een normaal persoon. Soms heb ik moeite om in een nieuwe groep "op gang te komen" maar na verloop van tijd verandert dat snel.
Nu ben ik zover dat ik dit graag wil veranderen. Uitgesproken interesses heb ik niet. Dus een boekenclub of dat soort zaken hoef ik het niet in te zoeken. Ik kan zelf wel een boek lezen. Wat ik leuk vind is voetbal, maar het voelt awkward om wederom op voetbal te gaan en te gaan mengen onder gasten die ik niet ken maar die wellicht allang "gesloten" vriendengroepen zijn. Het idee al om daar voor het eerst heen te gaan blokkeert mij gewoon. Een vriendin zoeken zou kunnen, maar ook dat voelt oncomfortabel tegenover deze akward situatie. Ik weet het gewoon niet. Ik heb er ook niet echt een verhaal bij om zo ineens daar heen te gaan.
Wat wil ik?
Ik wil gewoon een leuke vriendengroep om in het weekend onder het bieren wat foute grappen te maken, lekker potje voetbal, soms een stedentripje te doen. Beetje die dingen. Uitgenodigd worden op een verjaardag. Maar omdat ik geen ingang weet kan ik niet uit deze vicieuze cirkel komen. Ik ben gelukkig nog wel jong, dus er moeten kansen zijn. Maar het is wel lastig hoor.
Wat vinden jullie hiervan en wat zouden jullie adviseren?