Ja, omdat Longo Borghini viel.quote:Op zondag 27 april 2025 17:54 schreef Felagund het volgende:
De wereldkampioene (Lotte) heeft wel de Ronde gewonnen!
En de hersendode medenlvluchtsters, verschrikkelijkquote:Op zondag 27 april 2025 17:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, omdat Longo Borghini viel.
Vooral omdat Kasia, PFP en iemand die ik al vergeten ben idioot dom waren.quote:Op zondag 27 april 2025 17:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, omdat Longo Borghini viel.
Ik probeer dit ook te vergeten.quote:Op zondag 27 april 2025 17:59 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Vooral omdat Kasia, PFP en iemand die ik al vergeten ben idioot dom waren.
Lippert.quote:Op zondag 27 april 2025 17:59 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Vooral omdat Kasia, PFP en iemand die ik al vergeten ben idioot dom waren.
De Vlaamse frieten bij het station zijn hemels.quote:
Ze kunnen nog beter hun Kopecky slopen.quote:
Waarom? Dat komt gewoon neer op een tekort aan benen.quote:Op zondag 27 april 2025 18:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze kunnen nog beter hun Kopecky slopen.
Kopecky reed tactisch een prima koers; ze kwam alleen op die laatste 400m bergop iets tekort.quote:Op zondag 27 april 2025 18:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze kunnen nog beter hun Kopecky slopen.
Kopecky slaagde er gewoon wéér in om de andere(n) allerijl het werk te laten doen.quote:Op zondag 27 april 2025 18:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Kopecky reed tactisch een prima koers; ze kwam alleen op die laatste 400m bergop iets tekort.
Vandaag paste de plank dus wel.quote:Op zondag 27 april 2025 18:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Kopecky slaagde er gewoon wéér in om de andere(n) allerijl het werk te laten doen.
Eigenlijk niet, want de concurrentie deed gewoon hetzelfde als altijd. Het is bij toeval dat Kopecky vandaag een keer plof zegt. En in plaats daarvan zijn Pieterse en Vollering zo met elkaar bezig geweest dat ze de rode loper hebben uitgerold voor Le Court. Alsnog gehypnotiseerd door een regenboog.quote:
En als Van der Breggen goed was geweest zit die mee met Vollering en Pieterse en had die dat groepje vooraan nog stil kunnen leggen. Zat voor haar niet meer in, want ze weet dat zodra zijn op eigen tempo gaat klimmen ze vooraan wel door gaan rijden.quote:Op zondag 27 april 2025 18:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Kopecky reed tactisch een prima koers; ze kwam alleen op die laatste 400m bergop iets tekort.
Zo'n hollen of stilstaankoers vooraan is daarom best vermakelijk om naar te kijken.quote:Op zondag 27 april 2025 18:10 schreef wimderon het volgende:
Le Court heeft dit wel heel verstandig gedaan. Op de Redoute kwam ze als twintigste ofzo boven en niet in het eerste groepje. Daarna stelselmatig iedereen opgerold.
Ze zullen in de Giro wel minder winnen dit jaar, normaal gesproken.quote:Op zondag 27 april 2025 18:16 schreef franklop het volgende:
Pogacar zorgt dus al voor 35 voor UAE. Binnengehaald door 12 man zo te zien.
Vorig jaar lukte ze dat 'pas' in etappe 15 van de Giro op 19 mei
Ter compensatie wel vast 3 etappes in Romandie pakkenquote:Op zondag 27 april 2025 18:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze zullen in de Giro wel minder winnen dit jaar, normaal gesproken.
Molotov-Ribbentropquote:Op zondag 27 april 2025 16:59 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Ik denk dat dat het absolute dieptepunt is. Ik kan geen slechter duo bedenken.
Le Court is her maiden name that she’s decided to keep after marrying her husband Ian last year.quote:Op zondag 27 april 2025 19:07 schreef franklop het volgende:
Is er al ergens een artikel waarom Le Court tussen haakjes staat bij haar naam?
Normaal gesproken heb je dan toch gewoon een dubbele achternaam en niet je meisjesnaam tussen haakjes?quote:Op zondag 27 april 2025 19:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Le Court is her maiden name that she’s decided to keep after marrying her husband Ian last year.
https://www.rouleur.cc/bl(...)8YolUAEYypO4xKgs-ZY9
Ja, in de meeste landen wel volgens mij. Maar misschien dat dat daar anders isquote:Op zondag 27 april 2025 19:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Normaal gesproken heb je dan toch gewoon een dubbele achternaam en niet je meisjesnaam tussen haakjes?
Afwachten hoe de benen van Evenepoel zijnquote:Op zondag 27 april 2025 18:21 schreef franklop het volgende:
[..]
Ter compensatie wel vast 3 etappes in Romandie pakken
Het is net of ze in verschillende landen verschillende gebruiken hebben. Je meisjesnaam tussen haakjes is vooral gebruikelijk in Zuid-Afrika en Le Court is toevallig getrouwd met een Zuid-Afrikaan. Random uitslag van een Zuid-Afrikaans kampioenschap als bewijs:quote:Op zondag 27 april 2025 19:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Normaal gesproken heb je dan toch gewoon een dubbele achternaam en niet je meisjesnaam tussen haakjes?
Aan haar gelaat te zijn is Demi 24/7 ongesteld. Zure pruimquote:Op zondag 27 april 2025 19:30 schreef Faraday01 het volgende:
De faal van Demi heeft blijkbaar met maandelijkse perikelen te maken.
VDP is inmiddels 30 plus...dat zal dus ook binnen 2 of 3 jaar gebeurd zijn.quote:Op zondag 27 april 2025 19:56 schreef TLC het volgende:
Gelukkig is er VDP, anders is dat Nederlands wielrennen bijna dood en begraven
OBERHOLZER (VAN DER MERWE) Carlaquote:Op zondag 27 april 2025 19:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het is net of ze in verschillende landen verschillende gebruiken hebben. Je meisjesnaam tussen haakjes is vooral gebruikelijk in Zuid-Afrika en Le Court is toevallig getrouwd met een Zuid-Afrikaan. Random uitslag van een Zuid-Afrikaans kampioenschap als bewijs:
https://cqranking.com/women/asp/gen/race.asp?raceid=19957
Z’n vader ging nog wel even door na z’n 30equote:Op zondag 27 april 2025 20:02 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
VDP is inmiddels 30 plus...dat zal dus ook binnen 2 of 3 jaar gebeurd zijn.
Heeft niet overdreven veel gekoerst. Kan misschien best tot z'n 35e of 36e goed zijn. Maar je punt staat verder. Na VDP is er een gapend gat.quote:Op zondag 27 april 2025 20:02 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
VDP is inmiddels 30 plus...dat zal dus ook binnen 2 of 3 jaar gebeurd zijn.
Ohja kut geen opvolgingquote:Op zondag 27 april 2025 20:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heeft niet overdreven veel gekoerst. Kan misschien best tot z'n 35e of 36e goed zijn. Maar je punt staat verder. Na VDP is er een gapend gat.
Zijn opa ook, maar hij heeft zelf al aangegeven dat hij er vroeger mee denkt te stoppen. Contract tot en met 2028, daarna kan het gedaan zijn. Al vermoed ik zomaar dat hij nog wel doortrekt tot 2030 als veldrijden olumpies wordt.quote:Op zondag 27 april 2025 20:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Z’n vader ging nog wel even door na z’n 30e
Adri had zijn piek toen hij 26-29 was. Zijn laatste grote overwinning (AGR-1990) behaalde hij op 30-jarige leeftijd. Daarna ging hij weer blubberfietsen.quote:Op zondag 27 april 2025 20:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Z’n vader ging nog wel even door na z’n 30e
Del Grosso en Remijn zijn wel talenten. Kooij voor de sprints natuurlijk. Misschien dat Arensman nog een stapje kan zetten.quote:Op zondag 27 april 2025 20:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ohja kut geen opvolging
Niks bij de junioren ook?
Misschien bang voor de doping?quote:Op zondag 27 april 2025 20:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Del Grosso en Remijn zijn wel talenten. Kooij voor de sprints natuurlijk. Misschien dat Arensman nog een stapje kan zetten.
Geregeld wel talentvolle junioren, maar om de een of andere reden blijven die vaak als senior toch een beetje hangen.
Neem Menno Huising en Max v/d Meulen bijvoorbeeld. Die reden bij de junioren alles op een hoopje.
Maar bij de profs komt dat er nog niet echt uit. Te jong telt niet meer, want ze komen uit de lichting van renners als Magnier, Morgado en Christen.
In zijn lichting was bv. ooit Enzo Leijnse ook redelijk goed. Is nu een beetje een knecht voor vroeg in de koers.
Ja, geen idee. Zolang mensen niet betrapt zijn...quote:
Kooij zat al twee keer kort in MSR. Als dat weer een sprinterskoers wordt, dan maakt hij daar inderdaad een goede kans.quote:Op zondag 27 april 2025 20:22 schreef Marcoss het volgende:
Kooij zie ik ook nog wel de ontwikkeling maken naar een klassiekerrenner, is ook nog jong. Al zal dat dan vooral voor MSR en eventueel Roubaix zijn, zeker met de huidige manier van koersen is de Ronde veel te zwaar
Wat ik heb gelezen van de oude profs is dat ze op een gegeven moment ergens “het licht zagen” waardoor ze ineens gingen presteren. Ze zeiden een dieet.quote:Op zondag 27 april 2025 20:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, geen idee. Zolang mensen niet betrapt zijn...
In het verleden had Rabo in haar beginperiode ook vele erg talentvolle junioren, maar die kwamen er uiteindelijk bij de profs om die reden niet aan te pas.
Daar was ook vooral het probleem dat Rabo CT al zo professioneel was dat ze daarin bij de profs geen stap meer konden maken, terwijl anderen die stap nog wel maakten. Clement zei dat hij er flink op achteruit ging toen hij van Rabo CT naar Bouygues gingquote:Op zondag 27 april 2025 20:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, geen idee. Zolang mensen niet betrapt zijn...
In het verleden had Rabo in haar beginperiode ook vele erg talentvolle junioren, maar die kwamen er uiteindelijk bij de profs om die reden niet aan te pas.
Ja, die moet hopen dat Pogi snel een keer wint, anders blijft hij terugkomen..quote:Op zondag 27 april 2025 20:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Kooij zat al twee keer kort in MSR. Als dat weer een sprinterskoers wordt, dan maakt hij daar inderdaad een goede kans.
Op een gegeven moment kwamen ze tot de conclusie dat het of meedoen met doping was of na twee of drie jaar als prof tot de conclusie komen dat het 'm zonder doping niet zou gaan worden.quote:Op zondag 27 april 2025 20:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat ik heb gelezen van de oude profs is dat ze op een gegeven moment ergens “het licht zagen” waardoor ze ineens gingen presteren. Ze zeiden een dieet.
Maar achteraf was het epo of bloeddoping.
Maar eigenlijk maakt het ook niet uit.
Gesink het is levende broze voorbeeldquote:Op zondag 27 april 2025 20:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op een gegeven moment kwamen ze tot de conclusie dat het of meedoen met doping was of na twee of drie jaar als prof tot de conclusie komen dat het 'm zonder doping niet zou gaan worden.
Een fout die Rabobank wel maakte is dat ze ook een hele tijd de focus hadden liggen op "potentiële Tour-winnaars", oftewel hele lichte mannetjes die nog lichter moesten worden.
Terwijl er ook niks mis is met renners van het type Tom Boonen, Mathieu v/d Poel... die nooit van hun leven de Tour hadden kunnen winnen natuurlijk.
Op een gegeven moment werd het doel om de Tour te winnen met een Nederlander ja, toen ging de focus daarop en niet de eendagsrenners/sprinters.quote:Op zondag 27 april 2025 20:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op een gegeven moment kwamen ze tot de conclusie dat het of meedoen met doping was of na twee of drie jaar als prof tot de conclusie komen dat het 'm zonder doping niet zou gaan worden.
Een fout die Rabobank wel maakte is dat ze ook een hele tijd de focus hadden liggen op "potentiële Tour-winnaars", oftewel hele lichte mannetjes die nog lichter moesten worden.
Terwijl er ook niks mis is met renners van het type Tom Boonen, Mathieu v/d Poel... die nooit van hun leven de Tour hadden kunnen winnen natuurlijk.
Dat was bij de junioren ook al wel toen. Kregen een fiets, schema's e.d. Beste renners in één ploeg ook nog eens. Dat was toen ongekend. Nu rijden er genoeg junioren rond met fietsen van 'n profploeg.quote:Op zondag 27 april 2025 20:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Daar was ook vooral het probleem dat Rabo CT al zo professioneel was dat ze daarin bij de profs geen stap meer konden maken, terwijl anderen die stap nog wel maakten. Clement zei dat hij er flink op achteruit ging toen hij van Rabo CT naar Bouygues ging
Een overwinning in LBL is 27,5 punt. Dus hij is alleen Saronni nu voorbij, en staat op nummer 12.quote:Op zondag 27 april 2025 15:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
PCS all time lijst gaat hij vandaag Saronni, Coppi, Bartali en Jalabert voorbij. Van Looy pakt 'ie dit jaar ook nog wel. Anquetil misschien ook wel.
En dan volgend jaar nog zo'n jaar en dan alleen d'n Eddy nog boven hem.
OS 28 afsluiten met goud op de MTB zou zo maar kunnen.quote:Op zondag 27 april 2025 20:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Zijn opa ook, maar hij heeft zelf al aangegeven dat hij er vroeger mee denkt te stoppen. Contract tot en met 2028, daarna kan het gedaan zijn. Al vermoed ik zomaar dat hij nog wel doortrekt tot 2030 als veldrijden olumpies wordt.
Ik zat bij de categorie mislukte Finse talenten.quote:Op zondag 27 april 2025 21:49 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die hep niet bij het befaamde Rabo TT3 gereden.
Als ik het snel bekijk volgens mij ook het 5e jaar op rij dat een (oud) wereldkampioen podiumplek haalt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net efkes anges
Het begint echt lachwekkend te worden.quote:Op maandag 28 april 2025 06:26 schreef Pino112 het volgende:
[ x ]
Gewoon alleen maar even de beentjes getest.
Tevens veel te mooi weer om tv te kijken.quote:Op maandag 28 april 2025 08:58 schreef Koffieplanter het volgende:
Jullie hebben hier gewoon naar zitten kijken, hahaha.
2 uur lang zie ik dan een wereldkampioen snel peddelend richting de finish schroeien op 4* snelheid.quote:Op maandag 28 april 2025 09:24 schreef Fretwork het volgende:
Ja wel chill om dit tegenwoordig s avonds te kijken en door te kunnen spoelen.
Natuurlijk niet.quote:Op maandag 28 april 2025 08:58 schreef Koffieplanter het volgende:
Jullie hebben hier gewoon naar zitten kijken, hahaha.
quote:Op maandag 28 april 2025 09:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kijk vaak koers op de fiets, de iPhone in een houder en dan via 5G Eurosport kijken.
Hard trappen.quote:Op maandag 28 april 2025 10:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Des te langer ik nadenk over zijn aanval op de Redoute, des te vreemder het wordt. Ogenschijnlijk zonder te versnellen rijdt hij zittend in het zadel iedereen op een hoop, en passent haalt hij ook nog even negen seconden van het record op de Redoute af. Hoe kan dit?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 28 april 2025 10:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hard trappen.
Zijn er beelden van?
Geknipt, zonder dat ik het moet opzoeken?
Ga nou niet die kant opquote:Op maandag 28 april 2025 10:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Des te langer ik nadenk over zijn aanval op de Redoute, des te vreemder het wordt. Ogenschijnlijk zonder te versnellen rijdt hij zittend in het zadel iedereen op een hoop, en passent haalt hij ook nog even negen seconden van het record op de Redoute af. Hoe kan dit?
Toen Pogacar aan z'n solo begon, ook maar zelf buiten gaan fietsen. Laatste 20 kilometer daarna 's avonds teruggekeken.quote:
Op de Kickr of Tacx doe ik dat weleens. Buiten niet. Wel podcasts luisteren.quote:Op maandag 28 april 2025 09:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kijk vaak koers op de fiets, de iPhone in een houder en dan via 5G Eurosport kijken.
Wel als je 35 gaat ja.quote:Op maandag 28 april 2025 11:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zittend klimmen is in allerlei opzichten veel efficiënter.
Nou ik zag de filmpjes over het aan- en uitzetten van motortjes alweer verschijnen, die suggestie leek je te wekkenquote:
Mensen die niet weten dat er knoppen op de hoods van Di2-shifters zitten zijn ook erg vermoeiend, maar Femke reed 10 jaar geleden al met een motortje in koers, wat zou ook maar iemand tegenhouden om dat momenteel te doen (met betere tech)?quote:Op maandag 28 april 2025 12:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nou ik zag de filmpjes over het aan- en uitzetten van motortjes alweer verschijnen, die suggestie leek je te wekken
Niet direct, maar wat mij betreft staan alle opties open.quote:Op maandag 28 april 2025 12:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nou ik zag de filmpjes over het aan- en uitzetten van motortjes alweer verschijnen, die suggestie leek je te wekken
Precies dit. Armstrong en Froome waren in juli altijd lachwekkkend. Maar het is niet zo dat die dan het hele voorjaar, inclusief kasseien, de concurrentie lachend ging lossen.quote:Op maandag 28 april 2025 12:49 schreef DeeBee het volgende:
Maanden lang op elk willekeurig terrein domineren zonder dat het ten koste gaat van iets is overigens de grootste red flag.
Kneuzen als Froome waren erg ongeloofwaardig, maar dan vooral erg niche en korte periodes van het jaar. Deze charlatan doet alles het hele jaar door zonder dat het ook maar iets afdoet aan bijv. zijn lange klimvermogen, not normal.
Wel benieuwd of er ooit een einde aan gaat komen, het feit dat de omkadering van de ploeg vrolijk mag bestaan van de UCI geeft verder ook wel aan dat we naar WWE zitten te kijken.
Het overslaan van de OLUMPISCHE SPELEN blijft overigens erg interessant, wat zal daar aan hebben bij gedragen?
[..]
Mensen die niet weten dat er knoppen op de hoods van Di2-shifters zitten zijn ook erg vermoeiend, maar Femke reed 10 jaar geleden al met een motortje in koers, wat zou ook maar iemand tegenhouden om dat momenteel te doen (met betere tech)?
Ik denk dat ie gewoon anatomisch afwijkend is gebouwd en heel goed is.quote:Op maandag 28 april 2025 12:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Niet direct, maar wat mij betreft staan alle opties open.
Zoals hij wegrijdt van de rest op de Muur van Hoei en zoals hij met al het gemak van de wereld wegrijdt op de Redoute, dat heb ik simpelweg nog nooit van mijn leven gezien.
Ja idd, je kan in principe zo'n motortje gewoon laten bijspringen op bepaalde hartslagen/vermogens/lichaamstemperatuur/cadans, wat je maar wil.quote:Op maandag 28 april 2025 12:49 schreef DeeBee het volgende:
Maanden lang op elk willekeurig terrein domineren zonder dat het ten koste gaat van iets is overigens de grootste red flag.
Kneuzen als Froome waren erg ongeloofwaardig, maar dan vooral erg niche en korte periodes van het jaar. Deze charlatan doet alles het hele jaar door zonder dat het ook maar iets afdoet aan bijv. zijn lange klimvermogen, not normal.
Wel benieuwd of er ooit een einde aan gaat komen, het feit dat de omkadering van de ploeg vrolijk mag bestaan van de UCI geeft verder ook wel aan dat we naar WWE zitten te kijken.
Het overslaan van de OLUMPISCHE SPELEN blijft overigens erg interessant, wat zal daar aan hebben bij gedragen?
[..]
Mensen die niet weten dat er knoppen op de hoods van Di2-shifters zitten zijn ook erg vermoeiend, maar Femke reed 10 jaar geleden al met een motortje in koers, wat zou ook maar iemand tegenhouden om dat momenteel te doen (met betere tech)?
quote:Op maandag 28 april 2025 12:49 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Eens dat het krankzinnig is. Ik heb zoiets één keer eerder gezien, en dat was met Usain Bolt. In een hypercompetitieve fysieke sport er toch ver bovenuit steken. Usain zonder motortje dus daar ga ik bij Pogi ook vanuit.quote:Op maandag 28 april 2025 12:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Niet direct, maar wat mij betreft staan alle opties open.
Zoals hij wegrijdt van de rest op de Muur van Hoei en zoals hij met al het gemak van de wereld wegrijdt op de Redoute, dat heb ik simpelweg nog nooit van mijn leven gezien.
Was altijd al problematisch, maar sinds de Saint-Nicolas er uit is is het al helemaal een kansloos parcours ja.quote:Op maandag 28 april 2025 11:56 schreef Chiappucci het volgende:
Afgezien van de ontstellende dominantie van Pogacar lijkt het me voor LBL ook wel eens goed om na te denken over een parcourswijziging. Al die brede wegen en lange afdalingen maken het voor eventuele vluchters ook bijna niet te doen om ergens te anticiperen en het UAE een beetje moeilijk te maken.
En stel dat Pogacar door omstandigheden een keer niet meedoet. Dan kan het met het huidige parcours zomaar gebeuren dat we in Luik een groepssprint van 30 à 40 man krijgen. Dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
Als Pogacar niet mee zou doen, dan krijg je meteen een heel andere wedstrijd. Nu weet iedereen toch wel dat ze hem niet gaan pakken en daar anticperen op. Er reed eigenlijk al niemand meer om te winnen, enkel voor de ereplaatsen.quote:Op maandag 28 april 2025 11:56 schreef Chiappucci het volgende:
Afgezien van de ontstellende dominantie van Pogacar lijkt het me voor LBL ook wel eens goed om na te denken over een parcourswijziging. Al die brede wegen en lange afdalingen maken het voor eventuele vluchters ook bijna niet te doen om ergens te anticiperen en het UAE een beetje moeilijk te maken.
En stel dat Pogacar door omstandigheden een keer niet meedoet. Dan kan het met het huidige parcours zomaar gebeuren dat we in Luik een groepssprint van 30 à 40 man krijgen. Dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
quote:Thibau Nys kan álle wielermonumenten winnen
De 2e en 3e plaatsen zijn interessant en ook zeer wisselend, dat brengt wel hoop op mooie racesquote:Op maandag 28 april 2025 14:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als Pogacar niet mee zou doen, dan krijg je meteen een heel andere wedstrijd. Nu weet iedereen toch wel dat ze hem niet gaan pakken en daar anticperen op. Er reed eigenlijk al niemand meer om te winnen, enkel voor de ereplaatsen.
Doet Pogacar niet mee, dan ligt het weer helemaal open.
De Saint-Nicholas is natuurlijk jammer dat die eruit is. Maar als die er wel in zit, dan zou dat Pogacar niet stoppen. Eerder de verschillen alleen maar nog groter maken.
Ik weet even niet tot welk jaar Luik contract heeft als finish.quote:Op maandag 28 april 2025 14:23 schreef Zelva het volgende:
[..]
Was altijd al problematisch, maar sinds de Saint-Nicolas er uit is is het al helemaal een kansloos parcours ja.
We weten toch allemaal hoe het was toen de Saint-Nicholas er nog in zat? Toen gebeurde er niets tot 10km voor het einde. Dit parcours geeft juist aanleiding om de koers eerder te openen. We hebben alleen met een onverslaanbare mutant te maken.quote:Op maandag 28 april 2025 11:56 schreef Chiappucci het volgende:
Dat klopt inderdaad, maar 35 km voor de finish is tegenwoordig in een klassieker niet meer extreem vroeg. Wat dat betreft zijn de tijden wel echt veranderd. En voor de Redoute zijn er weliswaar al verschillende klimmetjes, maar ook tussenstukken die totaal ongeschikt zijn voor eenlingen of kleine groepjes. Ook voor en na de Roche aux Faucons heb je m.i. nog te veel brede wegen. Anders kan ik het ook niet verklaren waarom er vaak naar het einde toe nog zulke grote groepen om de ereplaatsen sprinten, ondanks het grote aantal hoogtemeters.quote:Op maandag 28 april 2025 16:16 schreef hhh38 het volgende:
[..]
We weten toch allemaal hoe het was toen de Saint-Nicholas er nog in zat? Toen gebeurde er niets tot 10km voor het einde. Dit parcours geeft juist aanleiding om de koers eerder te openen. We hebben alleen met een onverslaanbare mutant te maken.
Dat daarop gecontroleerd wordt en dat iemand die zo vaak wint als Pogacar best eens aan de beurt zal zijn.quote:Op maandag 28 april 2025 12:49 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Motortje klinkt mij belachelijk in de oren.quote:Op maandag 28 april 2025 17:07 schreef Halcon het volgende:
Een motortje kan ook in de wielen in principe.
Motortje zou wel gevonden worden, denk ik. Er wordt op gecontroleerd en zeker bij degene die bijna de helft van de wedstrijden waar hij aan mee doet wint.quote:Op maandag 28 april 2025 17:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Motortje klinkt mij belachelijk in de oren.
Want Pogacar is gewoon heel goed de hele wedstrijd, zo’n motortje en klein accuutje kunnen een korte tijd extra vermogen geven. Dat is hij niet nodig voor de klim, en zou wel heel erg zielig zijn als hij op het water platte iedereen kan wegrijden en een motortje voor een kort stukje klim gebruikt.
Onmogelijk wmb.
Er wordt voor de bühne gecontroleerd inderdaad (tabletgoden), maar mocht er ooit een grote naam met een motor rondrijden dan zal dat nooit naar buiten gebracht worden. Dat zou echt de doodsteek zijn voor de sport, bij mechanische doping zou iedereen afhaken.quote:Op maandag 28 april 2025 16:42 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat daarop gecontroleerd wordt en dat iemand die zo vaak wint als Pogacar best eens aan de beurt zal zijn.
En anders dan doping in het lichaam zijn mechanische onderdelen wat moeilijk te verbergen met een scanner.
Motortje geloof ik niet zo in, te makkelijk op te sporen, te omslachtig om mee te nemen (denk ook aan de batterij) en een veel groter afbreukrisico voor renner, team en fabrikant (het moet in het carbonsframe) indien het opgespoord wordt.
Hij vond dat zijn vriendin die altijd 10 meter achter het peloton rijdt, omdat ze niet durft, geselecteerd had moeten worden.quote:Op maandag 28 april 2025 12:49 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ow ja, dat was de officiële lezing, dank.quote:Op maandag 28 april 2025 17:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij vond dat zijn vriendin die altijd 10 meter achter het peloton rijdt, omdat ze niet durft, geselecteerd had moeten worden.
Ik vind deze ook nog altijd leuk:quote:Op maandag 28 april 2025 18:01 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ow ja, dat was de officiële lezing, dank.
Een ontzettend kulverhaal verder, gezien de hang naar erkenning en kanibaal-trekjes tijdens de rest van de carriere. Ook een leuke rubriek, principes acteren op dit vlak en hartjes scoren, maar dan wel met figuren als Gianetti samenwerken. Stukje two-faced.
En een dag later:quote:At a post-stage press conference on Stage 16, Pogačar was asked if he knew about the rebreathers and if he had used them. He responded, “When I heard this, I was thinking about the car exhaust, I don’t know. I don’t know about that much, so I have no comment. I don’t know what it is. I was always thinking about what goes out from the exhaust of a car. Maybe I’m just uneducated.”
Stukje glashard liegen, stukje onbetrouwbaar.quote:"Yesterday, I didn't quite understand the question. It was not a question posed like this," Pogačar said when it was put to him that his UAE team had already confirmed their use of the equipment.
"It's a test in altitude camp to see how you respond to altitude. You need to do this test, it's like a two- or three-minute-long test. You breathe into a balloon for one minute and then you see the haemoglobin mass, and then you need to repeat it two weeks after.
"But I did just the first part of the test. I never did the second part because the girl who was supposed to come after two weeks didn't come. It's not like we're breathing exhaust pipes every day in the cars. It's just a pretty simple test to see how you respond to altitude training."
Een motor die oplaadt in de afdalingquote:Op maandag 28 april 2025 17:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Motortje klinkt mij belachelijk in de oren.
Want Pogacar is gewoon heel goed de hele wedstrijd, zo’n motortje en klein accuutje kunnen een korte tijd extra vermogen geven. Dat is hij niet nodig voor de klim, en zou wel heel erg zielig zijn als hij op het water platte iedereen kan wegrijden en een motortje voor een kort stukje klim gebruikt.
Onmogelijk wmb.
#freemauriquote:Op maandag 28 april 2025 21:07 schreef Marcoss het volgende:
Dit klinkt wel heel vaag bij Evenepoel.. helemaal als je daarna flink gelost wordt
Wuyts zei vandaag in zijn podcast dat Evenepoel van de winter een paar weken heeft laten lopen zonder duidelijke redenen. Hij was er vrij scherp over.quote:Op maandag 28 april 2025 21:07 schreef Marcoss het volgende:
Dit klinkt wel heel vaag bij Evenepoel.. helemaal als je daarna flink gelost wordt
Oei @Koffieplanterquote:Op maandag 28 april 2025 22:07 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Wuyts zei vandaag in zijn podcast dat Evenepoel van de winter een paar weken heeft laten lopen zonder duidelijke redenen. Hij was er vrij scherp over.
Omdat het reputatierisico veel groter is.quote:Op maandag 28 april 2025 17:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Er wordt voor de bühne gecontroleerd inderdaad (tabletgoden), maar mocht er ooit een grote naam met een motor rondrijden dan zal dat nooit naar buiten gebracht worden. Dat zou echt de doodsteek zijn voor de sport, bij mechanische doping zou iedereen afhaken.
Merkwaardig genoeg vindt men dat erger dan andere vormen van doping.
Nog net.quote:Op zondag 27 april 2025 17:23 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Leeft de vorige Sporza-hype Fleur Moors nog?
quote:Waarom Fleur Moors geen enkele koers reed sinds 1 december: “Plots vonden ze de oorzaak en moest ik onder het mes”
Geen BK veldrijden, geen WK veldrijden en nu ook geen voorjaar op de weg. Fleur Moors (19) zit even in de hoek waar de klappen vallen. Maar de Limburgse, die op 1 december 2024 voor het laatst een rugnummer opspeldde, timmert aan de weg terug. “Tot 7 mei train ik vanuit Calpe.”
Een jaar geleden debuteerde Fleur Moors voor de gerenommeerde wegploeg Lidl-Trek in de Spaanse driedaagse Vuelta Extremadura Féminas om nadien de handschoen op te nemen in de Ronde de Mouscron en de Scheldeprijs. Dit voorjaar? Geen spoor van de 19-jarige Bocholtse, die eerder al haar crossseizoen voortijdig moest afbreken en bijgevolg geen kampioenschappen kon rijden in het veld. Voor Moors’ laatste wedstrijd moeten we zowaar teruggaan naar 1 december 2024, toen ze beslag legde op een knappe twaalfde plaats in de wereldbekerveldrit van Dublin.
“Ik ben ook nog afgereisd naar Sardinië. Maar die wereldbeker werd in extremis afgelast vanwege stormweer. Dus ben ik vanuit Sardinië doorgereisd naar een Spaanse costa, waar het winterkamp met mijn wegploeg gepland stond. Alleen staken fysieke ongemakken daar voor het eerst de kop op”, reconstrueert Moors de aanleiding voor de vijf moeilijke maanden die ze achter de rug heeft. “Ik kreeg griep en keerde huiswaarts. In Bocholt werd ik vervolgens getroffen door sinusitis, waarmee ik drie maanden heb gesukkeld vooraleer er een sluitende diagnose kwam. Ik heb talloze dokters gezien, tot longartsen toe. Uiteindelijk kwam ik bij een NKO-centrum (neus-, keel-, oorcentrum, red.) terecht, waar men problemen met de slijmproductie vaststelde en mij aanraadde om onder het mes te gaan. Dankzij een operatie werd de bijholte van mijn neus vergroot opdat ik makkelijker die slijmen kan afvoeren. (Zucht) Je wil niet weten hoeveel fysiologisch water ik de afgelopen maanden door mijn neus heb gespoeld.”
Rentree? Dwars door de Westhoek
Inmiddels is het ergste leed geleden en zit Fleur opnieuw op de fiets.
“Sinds 15 april vertoef ik in het Spaanse Calpe. Dat over wonderlucht lijkt te beschikken, want ik kan eindelijk weer vrij ademen”, grinnikt de Bocholtse. “Ik blijf nog tot 7 mei, want inmiddels is ook mijn crossploeg (Baloise Glowi Lions, red.) naar hier afgereisd. Lidl-Trek heeft zich al die maanden heel begripvol getoond. Ze willen dat ik pas hervat wanneer ik helemaal hersteld en in conditie ben. Het plan is om begin juni opnieuw in competitie te treden. In Dwars door de Westhoek en Dwars door het Hageland wil ik er meteen staan. Vorig jaar eindigde ik daar respectievelijk zesde en achtste. Het zijn dus koersen die me goed liggen.”
Moors heeft de blik alweer vooruit gewend. Het kan echter niet anders of deze donkere periode heeft haar getekend.
“Dat klopt. Ik heb heel veel geduld moeten uitoefenen, veel moeten wachten. Of ik nu met vrienden afsprak of niet, in mijn achterhoofd knaagde het dat ik niet kon fietsen. Ik hield me echter voor dat ik hier sterker zou uitkomen en ik denk dat me dat ook zal lukken. Ik heb gemerkt hoe hard ik de cross en de koers gemist heb. Daardoor heb ik nu nog meer zin om alles te geven wat ik in me heb”, besluit Moors, die het BK in Binche met rood heeft omcirkeld. En het weg-WK in Rwanda? “Laat ons zeggen dat ik daar niet weigerachtig tegenover sta.”
Je zou er bijna een complotwappie van worden en daadwerkelijk gaan geloven dat meneer een motortje in zijn fiets heeft zitten. Wat Pogacar doet kán fysiek helemaal niet. Geen enkel mens ooit heeft hem dit voor gedaan, we hebben het inderdaad letterlijk nog nooit gezien.quote:Op woensdag 30 april 2025 21:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Een draadje met alle aanvallen op de Redoute van de afgelopen jaren. Als je al die beelden op een rij zet valt de aanval van Pogacar nog meer op. Je ziet allerlei pakhazen door je beeld schuiven die staand op de pedalen met de guidon vanonder amper een paar meter van de tegenstand weg weten te rijden. En dan aan het eind Pogacar die licht pedallerend zichzelf zittend richting Luik teleporteert. Het contrast is echt bizar. Uiteindelijk is het niet eens een overdrijving om te beweren dat we zoiets nog nooit hebben gezien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |