https://www.tvgids.nl/nie(...)in-maxima-doetinchemquote:Koning Willem-Alexander viert dit jaar Koningsdag in Doetinchem. Hier wacht de koninklijke familie onder meer een optreden van Suzan & Freek en een ontmoeting met Guus Hiddink.
Dit jaar viert koning Willem-Alexander zijn verjaardag een dag eerder - zoals altijd als Koningsdag op zondag valt - en wel in het hart van de Achterhoek: Doetinchem. Hier maakt de koninklijke familie, deze keer zonder prinses Ariane, een wandeling door de stad. Saïda Maggé, Evita Mac-nack en Martijn Bink doen verslag.
Suzan & Freek
Hoogtepunten zijn het onthaal van de Oranjes met crossmotoren en brommers, een optreden van Normaal met de hit 'Oerend hard' en een speciale ontmoeting met Guus Hiddink bij een miniversie van Stadion De Vijverberg. Suzan & Freek zorgen samen met het orkest van Phion voor een muzikale afsluiting.
’s Avonds blikt Dione de Graaff vanuit café Streeckgenoot terug op de festiviteiten, met gasten als Bennie Jolink en burgemeester Mark Boumans.
Wanneer is Koningsdag 2025 op televisie te zien?
Koningsdag 2025 is op zaterdag 26 april 2025 om 12:00 uur te zien op NPO 1.
beetje scripted met de de RVD wss jaquote:Op zaterdag 26 april 2025 13:34 schreef Bomenverzameling het volgende:
Dit is echt al van tevoren bepaald wie dit wint
Beter ook, al was het 2023 nog ergens met een grasveld, met 2 doelen binnen een betonnen kuip, met wat woningen eromheen.quote:Op zaterdag 26 april 2025 13:32 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Vorig jaar was het ook best leuk en niet in een grote stad
Toch een kind van haar vaderquote:
Wie nietquote:Op zaterdag 26 april 2025 13:36 schreef Urquhart het volgende:
Alexia heeft duidelijk een tyfushekel aan Susan & Freek
Aan dit alles lijkt wel, wat een verveeld smoelwerkquote:Op zaterdag 26 april 2025 13:36 schreef Urquhart het volgende:
Gelukkig iemand met goeie muzieksmaak bij de Oranjesquote:Op zaterdag 26 april 2025 13:36 schreef Urquhart het volgende:
Prinses Pilsquote:Op zaterdag 26 april 2025 13:37 schreef Janneke141 het volgende:
Vanaf nu zijn er dus filmpjes in omloop waar Amalia 'pils' roept. Handig, wel.
Ik heb ook niets voor niets de OP aangepastquote:
Beterquote:Op zaterdag 26 april 2025 13:39 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik heb ook niets voor niets de OP aangepast
![]()
![]()
Maxima, dus Argentinië heeft gewonnen.quote:Op zaterdag 26 april 2025 13:42 schreef Janneke141 het volgende:
Oranje wint een penaltyserie. Dat kan ook wel in de krant
quote:Op zaterdag 26 april 2025 13:42 schreef Janneke141 het volgende:
Oranje wint een penaltyserie. Dat kan ook wel in de krant
naja wat ik bedoelde dus. leek beetje botox achtig alquote:Op zaterdag 26 april 2025 13:53 schreef Kinga het volgende:
Alexia heeft een ozempic ingevallen bekje gekregen..
meer fan van gewoon zeggen wat je denkt ben ik. maar oke snap ook wel dat ze dat niet kunnen.quote:Op zaterdag 26 april 2025 13:56 schreef Kinga het volgende:
Alexia moet trouwens echt NODIG een herhalinglesje mediatraining. Zij kan echt nooit een vraag fatsoenlijk beantwoorden. Amalia lult er ook wel omheen en geeft geen antwoord op de vraag per se, maar ze krijgt er wel een paar goed geformuleerde zinnen uit. Kan je van Alexia niet zeggen. Helpt haar YOLO reputatie niet echt..
is nostalgie moet je maar denkenquote:Op zaterdag 26 april 2025 13:59 schreef la_perle_rouge het volgende:
Zo leuk was die veemarkt niet, de koeien werden de vrachtwagens in geknuppeld. Ik vond het altijd zielig. Maar hij is er al decennia niet meer, waar de markthal was staan huizen, en de markt is betaald parkeren.
rustig aan er moet nog even wat over CO2 en klimaat politiek in.quote:
Langer dan gepland, maar dat is volgens mij ieder jaar. Ik schat zo tot 14.45quote:
het is toch goed dat koning even een beetje tijd neemt voor zijn volkquote:Op zaterdag 26 april 2025 14:06 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Langer dan gepland, maar dat is volgens mij ieder jaar. Ik schat zo tot 14.45
er is wel orkest dus wil het nog wel even kijken.quote:Op zaterdag 26 april 2025 14:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Grote afsluiter met Suzan & Freek. Nou daar zit je op te wachten.
Oh zeker, maar ieder jaar loopt het uit. Het lijkt wel of de organisatie dat niet incalculeertquote:Op zaterdag 26 april 2025 14:08 schreef kree het volgende:
[..]
het is toch goed dat koning even een beetje tijd neemt voor zijn volk
Waarom geen Rammstein muziek, dan maken we de duitsers daar ook blij?quote:Op zaterdag 26 april 2025 14:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Grote afsluiter met Suzan & Freek. Nou daar zit je op te wachten.
Alexia lijkt meer op Máxima, maar ik denk dat het voor ons land wel handiger is dat Amalia de toekomstige koningin is.quote:Op zaterdag 26 april 2025 13:56 schreef Kinga het volgende:
Alexia moet trouwens echt NODIG een herhalinglesje mediatraining. Zij kan echt nooit een vraag fatsoenlijk beantwoorden. Amalia lult er ook wel omheen en geeft geen antwoord op de vraag per se, maar ze krijgt er wel een paar goed geformuleerde zinnen uit. Kan je van Alexia niet zeggen. Helpt haar YOLO reputatie niet echt..
Je weet toch wel wat je studeert?! Zeg gewoon in 2 zinnen wat het promo boekje van de universiteit erover zegt joh.
En kunnen opeens zingenquote:Op zaterdag 26 april 2025 14:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Susan en Freek zien er anders uit
of weten niet ik vind het over het algemeen wel leuk om te zien zo allemaal bij elkaar en vrolijke kindjes.quote:Op zaterdag 26 april 2025 14:20 schreef KinKiJan het volgende:
[ afbeelding ]
Kind is ook niet echt onder de indruk, geloof ik
Misschien vindt ze Susan en Freek ook gewoon helemaal niksquote:Op zaterdag 26 april 2025 14:21 schreef kree het volgende:
[..]
of weten niet ik vind het over het algemeen wel leuk om te zien zo allemaal bij elkaar en vrolijke kindjes.
Echt tis traditie in NL en laten we het vooral zo houden.
wss ofzo, het is een beetje matig dit nr.quote:Op zaterdag 26 april 2025 14:23 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Misschien vindt ze Susan en Freek ook gewoon helemaal niks
Waarom? Als ik met wind mee spuug, raak ik Duitsland. Je bent hopelijk niet bezig een oorlog van 80 jaar geleden uit te vechten?quote:
niet voor mij persoonlijk dit. maargoed Euhm het is beetje twijfelgevalletje. Ik ben er wel voor trouwens die samenwerking enzo. maar kan me best voorstellen zeker ook met bevrijdingsdag dicht bij dat sommige denken van euhhhhh wat is dat.quote:Op zaterdag 26 april 2025 14:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Waarom? Als ik met wind mee spuug, raak ik Duitsland. Je bent hopelijk niet bezig een oorlog van 80 jaar geleden uit te vechten?
Bij de dodenherdenkingen worden ook al jaren veel Duitsers bij betrokken, niets mis mee.quote:Op zaterdag 26 april 2025 14:31 schreef kree het volgende:
[..]
niet voor mij persoonlijk dit. maargoed Euhm het is beetje twijfelgevalletje. Ik ben er wel voor trouwens die samenwerking enzo. maar kan me best voorstellen zeker ook met bevrijdingsdag dicht bij dat sommige denken van euhhhhh wat is dat.
wat ook goed is idd.quote:Op zaterdag 26 april 2025 14:34 schreef 1shot1kill het volgende:
[..]
Bij de dodenherdenkingen worden ook al jaren veel Duitsers bij betrokken, niets mis mee.
Ik denk en verwacht het laatstequote:Op zaterdag 26 april 2025 14:36 schreef Janneke141 het volgende:
Ben benieuwd of we dit nu over een aantal jaar in december gaan doen, of dat Amalia het voorbeeld van oma volgt.
Volgend jaar is ze waarschijnlijk wel weer presentquote:
zou leuk zijn welquote:Op zaterdag 26 april 2025 14:44 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Volgend jaar is ze waarschijnlijk wel weer present
Naar Amsterdam zal niet snel gebeuren, voor je het weet wordt je op de bek gekust.quote:Op zaterdag 26 april 2025 14:51 schreef kree het volgende:
als ze naar katwijk komen gegarandeerd haring happen ofzo.
Maar oke zijn ze al eens geweest dus zal niet meer snel gebeuren, mooie was dat wel
quote:Op zaterdag 26 april 2025 15:01 schreef Jojoke het volgende:
Volgens mij hebben ze nu 11 provincies gehad. Dus de volgende bestemming zal wel in Zeeland of Friesland zijn.
quote:Sinds 2014 wordt Koningsdag gevierd op 27 april, de verjaardag van Koning Willem-Alexander.
2025 - Doetinchem
2024 - Emmen
2023 - Rotterdam
2022 - Maastricht
2021 - Eindhoven
2020 - Paleis Huis ten Bosch
2019 - Amersfoort
2018 - Groningen
2017 - Tilburg
2016 - Zwolle
2015 - Dordrecht
2014 - De Rijp en Amstelveen
Denken sommigen dat of denk jij dat? Ik kan er echt niet tegen dat mensen een mening poneren en dan zelf niet zo denken of dat vinden maar dat ze zich kunnen voorstellen dat euuuh velen euuuh sommigen dat denken. Jij vindt dat en dan vind je dat, maar wees niet zo laf je achter anderen te verschuilen. Ik denk dat de koning bij alle gesprekjes met het publiek zelf heeft gemerkt dat er de nodige Duitse aanwezigen waren. Want Kleef en Emmerich weten onze stad tijdens marktdagen ook altijd wel te vinden. (Net zo goed als wij weten waar de dichtstbijzijnde Duitse benzinepompen staan en verstokte Achterhoekse rokers weten dat je daar ook alle merken tabak kan kopen).quote:Op zaterdag 26 april 2025 14:31 schreef kree het volgende:
[..]
niet voor mij persoonlijk dit. maargoed Euhm het is beetje twijfelgevalletje. Ik ben er wel voor trouwens die samenwerking enzo. maar kan me best voorstellen zeker ook met bevrijdingsdag dicht bij dat sommige denken van euhhhhh wat is dat.
euh ik vind dat zelf ook beetje. niet zo keihard want snap onderhand de nuance wel weer. maar hjeeeeej NL feest NL taal.quote:Op zaterdag 26 april 2025 15:06 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Denken sommigen dat of denk jij dat? Ik kan er echt niet tegen dat mensen een mening poneren en dan zelf niet zo denken of dat vinden maar dat ze zich kunnen voorstellen dat euuuh velen euuuh sommigen dat denken. Jij vindt dat en dan vind je dat, maar wees niet zo laf je achter anderen te verschuilen. Ik denk dat de koning bij alle gesprekjes met het publiek zelf heeft gemerkt dat er de nodige Duitse aanwezigen waren. Want Kleef en Emmerich weten onze stad tijdens marktdagen ook altijd wel te vinden. (Net zo goed als wij weten waar de dichtstbijzijnde Duitse benzinepompen staan en verstokte Achterhoekse rokers weten dat je daar ook alle merken tabak kan kopen).
wel eens eigenlijk.quote:Op zaterdag 26 april 2025 15:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
De functie van de koning is ook ons land vertegenwoordigen in het buitenland, een koning opent deuren. Denk aan al die handelsdelegaties die altijd in zijn kielzog meereizen. In de menigte stonden ook veel Duitsers, logisch, want zij zijn stikjaloers, zij hebben geen koning, maar hun bladen, niet alleen de roddelpers, staan van oudsher vol met koningen, koninginnen, prinsen en prinsessen. En nu komt een echte koning op een kilometertje of 10 buurten.
De koning, diplomatie hoort ook al tot de met de paplepel ingegoten taken, hoort dat én heeft achter de schermen ook vernomen dat onze Duitse buren een steentje hebben bijgedragen, dus doet een twintigtal woorden in de taal van onze belangrijkste handelspartner.
Reken maar dat dit stukje vanavond in alle Duitse Tageschaus zu sehen ist. Promotie van het land Nederland, ook al een van zijn taken.
Heeft de koning toch maar mooi in nog geen anderhalve minuut 3 grondtaken over het voetlicht gebracht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |