abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217472922
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 21:46 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Dan zou een seriemoordenaar nooit een kans hebben op vrijlating.
En je punt is?
pi_217472937
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 16:33 schreef Solispolar het volgende:

[..]
En je punt is?
Dat een seriemoordenaar dan nooit een kans op vrijlating zou hebben.
pindazakje
  zaterdag 26 april 2025 @ 16:39:51 #28
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217472951
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 16:37 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Dat een seriemoordenaar dan nooit een kans op vrijlating zou hebben.
Dat hoort toch ook zo? Het vrijlaten van een seriemoordenaar zou enkel betekenen dat je de levens van de slachtoffers als minder waardevol beziet en daarnaast de kans op nieuwe slachtoffers aanvaard.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217472954
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 16:39 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat hoort toch ook zo? Het vrijlaten van een seriemoordenaar zou enkel betekenen dat je de levens van de slachtoffers als minder waardevol beziet en daarnaast de kans op nieuwe slachtoffers aanvaard.
Ja ok, als dat zo hoort dan heb ik niks gezegd.
pindazakje
pi_217472990
Je kan natuurlijk eindeloos discussiëren over de vraag wat een geschikte straf zou zijn en wat voor straf afschrikwekkend genoeg zou zijn om mensen ervan te weerhouden om dergelijk onverantwoord rijgedrag te vertonen, maar we kunnen dit als samenleving ook bij de bron aanpakken en een aantal maatregelen nemen om dit soort gevallen in de toekomst te voorkomen. Daarbij denk ik aan:

- Snelheidsbegrenzer op personenauto's. Van bijna alle andere soorten voertuigen, zoals snorfiets, brommer, vrachtwagen, bus, geldt een maximum constructiesnelheid, maar niet voor de personenauto. Dus misschien wordt het een keer tijd om ook voor de personenauto een wettelijke maximum constructiesnelheid in te voeren.

- Alcoholslot op alle nieuwe auto's. Er is al Europese regelgeving dat alle nieuwe auto's voorzien moeten zijn van een aansluitpunt op het dashboard voor een alcoholslot. Als we nu ook het alcoholslot verplicht stellen, dan zal dat voor een zeer groot deel voorkomen dat mensen met teveel drank op achter het stuur gaan zitten.
  zaterdag 26 april 2025 @ 16:54:07 #31
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217473021
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 16:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Je kan natuurlijk eindeloos discussiëren over de vraag wat een geschikte straf zou zijn en wat voor straf afschrikwekkend genoeg zou zijn om mensen ervan te weerhouden om dergelijk onverantwoord rijgedrag te vertonen, maar we kunnen dit als samenleving ook bij de bron aanpakken en een aantal maatregelen nemen om dit soort gevallen in de toekomst te voorkomen. Daarbij denk ik aan:

- Snelheidsbegrenzer op personenauto's. Van bijna alle andere soorten voertuigen, zoals snorfiets, brommer, vrachtwagen, bus, geldt een maximum constructiesnelheid, maar niet voor de personenauto. Dus misschien wordt het een keer tijd om ook voor de personenauto een wettelijke maximum constructiesnelheid in te voeren.

- Alcoholslot op alle nieuwe auto's. Er is al Europese regelgeving dat alle nieuwe auto's voorzien moeten zijn van een aansluitpunt op het dashboard voor een alcoholslot. Als we nu ook het alcoholslot verplicht stellen, dan zal dat voor een zeer groot deel voorkomen dat mensen met teveel drank op achter het stuur gaan zitten.
Ik denk dat een volledige drooglegging wellicht beter is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  FOK!Fotograaf zaterdag 26 april 2025 @ 16:57:01 #32
842 Zorro
Z
pi_217473039
Allemaal mee eens.
Maar ik wil wel zeggen dat ik me ook dooderger aan die figuren die zonder blijkbaar te kijken hun auto naar links gooien om in te halen.
Als is het wel een verzachtende omstandigheid dat je iemand met 250 km/h niet verwacht en die wel wat sneller op de plek kan zijn waar je die niet verwacht.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_217473070
Zonde van de seat
pi_217476644
Er rijden heel wat idioten op de weg, vooral laat in de avond, dan let ik altijd extra goed op als ik een baan opschuif. Er zijn heel wat idioten die met een belachelijke snelheid over de snelweg scheuren.
pi_217476646
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 april 2025 16:57 schreef Zorro het volgende:
Allemaal mee eens.
Maar ik wil wel zeggen dat ik me ook dooderger aan die figuren die zonder blijkbaar te kijken hun auto naar links gooien om in te halen.
Als is het wel een verzachtende omstandigheid dat je iemand met 250 km/h niet verwacht en die wel wat sneller op de plek kan zijn waar je die niet verwacht.
Die kijken heus wel, alleen schatten ze de snelheid verkeerd in, of ze verwachten dat degene links op de baan wel zal remmen.
pi_217477018
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 17:01 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Zonde van de seat
Zonde dat die kloothommel zelf niet dood is...
  zondag 27 april 2025 @ 10:00:18 #37
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_217477455
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 21:46 schreef de_boswachter het volgende:
Hopelijk krijgt Thomas de G. heel snel cholera.
Probleem is dat met die 10-jaar het vertrouwen in de rechtsstaat, zelfs al overlijdt Thomas snel, nog verder daalt.

Niet dat welke straf dan ook in verhouding kan staan met dit extreme leed dat deze schoft veroorzaakt heeft... Maar door een langere straf, bijv..levenslang, zouden we op z'n minst het signaal kunnen geven dat we als maatschappij achter de nabestaanden staan. 10 jaar... Wat een lachertje, bizar gewoon.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pizzakoppo op 27-04-2025 10:03:28 ]
Krekker is de bom!
  zondag 27 april 2025 @ 10:03:06 #38
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_217477471
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 april 2025 16:57 schreef Zorro het volgende:
Allemaal mee eens.
Totaal niet relevant om dit hier aan te halen |:(

Het is niet een kwestie van sneller op de plek zijn dan verwacht. Het kan zelfs zijn dat op het moment van in de spiegel kijken de auto nog niet eens zichtbaar is.

Ik snap niet dat je deze klacht in dit topic moet aanhalen waarmee je toch een klein beetje schuld bij de slachtoffers suggereert, ondanks jouw "disclaimer"...
Krekker is de bom!
  Moderator zondag 27 april 2025 @ 10:03:59 #39
138438 crew  Pizzakoppo
pi_217477476
quote:
Hier verder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')