En je punt is?quote:Op vrijdag 25 april 2025 21:46 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dan zou een seriemoordenaar nooit een kans hebben op vrijlating.
Dat hoort toch ook zo? Het vrijlaten van een seriemoordenaar zou enkel betekenen dat je de levens van de slachtoffers als minder waardevol beziet en daarnaast de kans op nieuwe slachtoffers aanvaard.quote:Op zaterdag 26 april 2025 16:37 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat een seriemoordenaar dan nooit een kans op vrijlating zou hebben.
Ja ok, als dat zo hoort dan heb ik niks gezegd.quote:Op zaterdag 26 april 2025 16:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat hoort toch ook zo? Het vrijlaten van een seriemoordenaar zou enkel betekenen dat je de levens van de slachtoffers als minder waardevol beziet en daarnaast de kans op nieuwe slachtoffers aanvaard.
Ik denk dat een volledige drooglegging wellicht beter is.quote:Op zaterdag 26 april 2025 16:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Je kan natuurlijk eindeloos discussiëren over de vraag wat een geschikte straf zou zijn en wat voor straf afschrikwekkend genoeg zou zijn om mensen ervan te weerhouden om dergelijk onverantwoord rijgedrag te vertonen, maar we kunnen dit als samenleving ook bij de bron aanpakken en een aantal maatregelen nemen om dit soort gevallen in de toekomst te voorkomen. Daarbij denk ik aan:
- Snelheidsbegrenzer op personenauto's. Van bijna alle andere soorten voertuigen, zoals snorfiets, brommer, vrachtwagen, bus, geldt een maximum constructiesnelheid, maar niet voor de personenauto. Dus misschien wordt het een keer tijd om ook voor de personenauto een wettelijke maximum constructiesnelheid in te voeren.
- Alcoholslot op alle nieuwe auto's. Er is al Europese regelgeving dat alle nieuwe auto's voorzien moeten zijn van een aansluitpunt op het dashboard voor een alcoholslot. Als we nu ook het alcoholslot verplicht stellen, dan zal dat voor een zeer groot deel voorkomen dat mensen met teveel drank op achter het stuur gaan zitten.
Die kijken heus wel, alleen schatten ze de snelheid verkeerd in, of ze verwachten dat degene links op de baan wel zal remmen.quote:Op zaterdag 26 april 2025 16:57 schreef Zorro het volgende:
Allemaal mee eens.
Maar ik wil wel zeggen dat ik me ook dooderger aan die figuren die zonder blijkbaar te kijken hun auto naar links gooien om in te halen.
Als is het wel een verzachtende omstandigheid dat je iemand met 250 km/h niet verwacht en die wel wat sneller op de plek kan zijn waar je die niet verwacht.
Probleem is dat met die 10-jaar het vertrouwen in de rechtsstaat, zelfs al overlijdt Thomas snel, nog verder daalt.quote:Op vrijdag 25 april 2025 21:46 schreef de_boswachter het volgende:
Hopelijk krijgt Thomas de G. heel snel cholera.
Totaal niet relevant om dit hier aan te halenquote:Op zaterdag 26 april 2025 16:57 schreef Zorro het volgende:
Allemaal mee eens.
Maar ik wil wel zeggen dat ik me ook dooderger aan die figuren die zonder blijkbaar te kijken hun auto naar links gooien om in te halen.
Als is het wel een verzachtende omstandigheid dat je iemand met 250 km/h niet verwacht en die wel wat sneller op de plek kan zijn waar je die niet verwacht.
Hier verderquote:Op vrijdag 25 april 2025 22:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Er loop overigens al een topic over deze zaak.
NWS / Vier mensen overleden bij groot ongeluk A59 bij Sprang-Capelle
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |