Bronquote:Ex-atlete Madiea Ghafoor doet verhaal na 5,5 jaar gevangenis: ’Natuurlijk wist ik dat het drugs waren’
Madiea Ghafoor (32) rende zich in 2016 nog rot op de Olympische Spelen, maar in juni 2019 stond haar wereld ineens stil. Bij een grenscontrole in Duitsland werd bij haar 50 kilo aan drugs met een straatwaarde van 1,5 miljoen euro gevonden. Ze blikt nu terug op de jarenlange gevangenisstraf die ze uitzat.
Het drugstransport leverde Ghafoor een straf van 8,5 jaar cel op. Ze zat 5,5 jaar uit. Sinds kort is ze vrij. „Ik heb drugs getransporteerd naar Duitsland en that’s it”, geeft ze toe bij NOS Langs de lijn en omstreken. „Natuurlijk wist ik dat het drugs waren. Waarom ik het deed? Daar ga ik niet veel over zeggen. Maar, geld is de duivel. Dat is het.”
Ghafoor werd in 2019 gepakt in een auto van NOC*NSF waar ze als olympisch atlete in mocht rijden. Bij de grenscontrole voelde ze meteen dat het mis was. „Je weet het gelijk. Je probeert nog normaal te doen, klep open en kijk maar. Ze hebben alles gecontroleerd en de spullen gevonden. Ze waren meteen duidelijk. Een van de douaniers zei dat ik jaren zou gaan zitten. Toen begon de hel.”
Madiea Ghafoor: ’De bajes is niet makkelijk’
Ghafoor kende een zware tijd in de cel, al pakte ze snel het sporten weer op en gaf ze ook lessen aan andere gevangenen. „Ik praat er nu heel makkelijk over, maar de bajes is niet makkelijk. Het kan je breken. Jij zorgt ervoor of je een goede tijd hebt of niet.”
En nu alweer vrij. Belachelijk.quote:Op 18 juni werd G. bij een routinecontrole iets over de Duitse grens opgepakt op de A3 bij Elten met ruim 50 kilo drugs (ruim 50 kg xtc en iets minder dan 2 kg crystal meth) in haar auto. De straatwaarde zou 1,5 miljoen euro zijn geweest. Ze had ook nog eens 12.000 euro cash bij zich.
Dit. 5 jaar vastzitten voor dit slachtofferloze misdrijf is totaal debiel.quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
Legaliseer het toch gewoon joh, clownwereld.
Crystal meth legaliseren vind jij een goed plan?quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
quote:
Met die kop?quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:30 schreef roos94 het volgende:
Zij heeft denk ik wel veel pussy gechapt in jilla
Dan is er nog maar heel weinig te verdienen met de productie ervan. Wat maakt verbieden zo'n goed idee?quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Crystal meth legaliseren vind jij een goed plan?
Nou, om te beginnen voorkom je daarmee dat dat spul makkelijk overal te krijgen is.quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan is er nog maar heel weinig te verdienen met de productie ervan. Wat maakt verbieden zo'n goed idee?
Nee, hoezo? Omdat het verboden en verslavend is krijg je juist heel veel gewetenloze figuren die het op elke straathoek komen pushen omdat het zoveel geld oplevert.quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou, om te beginnen voorkom je daarmee dat dat spul makkelijk overal te krijgen is.
Veel te korte celstraf.quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bron
Destijds op Fok ook in NWS
NWS / Nederlandse atlete gepakt met 50 kilo drugs
Domme egoistische kutmuts
Ik kan niet aan crystal meth komen anders. De gemiddelde tiener ook niet en ik hoop voor jou dat je ook geen crystal meth dealer in je contactlijst hebt.quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, hoezo? Omdat het verboden en verslavend is krijg je juist heel veel gewetenloze figuren die het op elke straathoek komen pushen omdat het zoveel geld oplevert.
Ik vind het ook veel voor zoiets. Maar in Duitsland zijn ze zo streng. In Nederland kun je iemand dronken doodrijden en wegkomen met een jaartje. Zag het liever andersomquote:Op vrijdag 25 april 2025 15:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit. 5 jaar vastzitten voor dit slachtofferloze misdrijf is totaal debiel.
Belachelijk dat ze nu al vrijkomt.quote:Voor de rechtbank verklaarde haar advocaat maandag dat de 27-jarige atlete dacht dat ze dopingproducten vervoerde.
De rechtbank hechtte weinig geloof aan haar verhaal. De eis van het Duitse OM was 7,5 jaar gevangenisstraf. De rechtbank deed daar nog een jaar bij.
Waarom zou een winkel dat aanbieden voor een klein beetje winst en vage figuren in je winkel?quote:Als je straks legaal crystal meth in een winkel kan kopen dan neemt het gebruik flink toe. Spannend of niet.
Waarom alcohol dan wel?quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, hoezo? Omdat het verboden en verslavend is krijg je juist heel veel gewetenloze figuren die het op elke straathoek komen pushen omdat het zoveel geld oplevert.
Beetje zoals alcohol dus. Een legale drug, maar verdomd moeilijk te krijgen.quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou, om te beginnen voorkom je daarmee dat dat spul makkelijk overal te krijgen is.
Gezellig samen het Bananenlied zingenquote:Op vrijdag 25 april 2025 15:10 schreef Hexagon het volgende:
Misschien kan ze steun zoeken bij Frank Masmeijer.
Dat zou kunnen. Maar mijn motieven zijn zoals altijd oprecht.quote:
Leuk die naïviteit. Dat spul is makkelijker, sneller en professioneler te verkrijgen dan een pizza.quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ben je weleens een souvenirwinkel of smartshop in Amsterdam binnen gelopen?quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zou een winkel dat aanbieden voor een klein beetje winst en vage figuren in je winkel?
Alleen mensen die het zelf actief zoeken of willen gebruiken vinden het op elke straathoek volgens mij.quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ben je weleens een souvenirwinkel of smartshop in Amsterdam binnen gelopen?
Of een winkel waar ze vapes verkopen?
Maar ik heb wel genoeg hierover gezegd. Als jij overtuigd bent dat het een topidee is om crystal meth te legaliseren doen moet je dat vooral geloven.
Je weet waar de georganiseerde misdaad in de VS vandaan komt?quote:
Geen idee.quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:24 schreef Questular het volgende:
[..]
Alleen mensen die het zelf actief zoeken of willen gebruiken vinden het op elke straathoek volgens mij.
Ik gok de VS.quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je weet waar de georganiseerde misdaad in de VS vandaan komt?
Dit.quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
Want die 50kg verdwijnt natuurlijk alleen maar in de lichamen van mensen die er verantwoordelijk mee omgaan. Dus die 50kg die je een land invoert is eigenlijk helemaal niet strafbaar want welke ellende kan er nu van komen hè.quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit.
Zo'n lange straf is echt nergens voor nodig op dit vlak.
Deze leus kun je op zowat elk product toepassen, van fastfood tot alcohol.quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:51 schreef Questular het volgende:
[..]
Want die 50kg verdwijnt natuurlijk alleen maar in de lichamen van mensen die er verantwoordelijk mee omgaan. Dus die 50kg die je een land invoert is eigenlijk helemaal niet strafbaar want welke ellende kan er nu van komen hè.
In dat opzicht zou het juist verstandig zijn het te legaliseren.quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je weet waar de georganiseerde misdaad in de VS vandaan komt?
Maar als daar nu gewoon behoefte aan is?quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik kan niet aan crystal meth komen anders. De gemiddelde tiener ook niet en ik hoop voor jou dat je ook geen crystal meth dealer in je contactlijst hebt.
Als je straks legaal crystal meth in een winkel kan kopen dan neemt het gebruik flink toe. Spannend of niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop