Waarom zit je dan in een relatie?quote:Op zondag 27 april 2025 04:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar zit ook wel een verschil tussen man en vrouw. Vrouwen voelen zich binnen een relatie eenzaam bij gebrek aan connectie. Mannen lossen dat op binnen de relatie. Vaak zie je dan dat ze veel tijd gaan steken in bijvoorbeeld een hobby, zoals motorrijden, fietsen, golfen, modeltreintjes of weet ik wat.
Dit denk ik ook. En dan als ze ‘beter’ hebben gevonden, zetten ze iemand zo aan de kant. Want mannen kunnen lastiger alleen zijn heb ik het vermoeden.quote:Op zondag 27 april 2025 12:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Mannen scheiden nóóit zonder dat ze een nieuwe vriendin hebben.
Mannen verpieteren doorgaans, zonder vrouw.quote:Op zondag 27 april 2025 12:08 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Dit denk ik ook. En dan als ze ‘beter’ hebben gevonden, zetten ze iemand zo aan de kant. Want mannen kunnen lastiger alleen zijn heb ik het vermoeden.
Vrouwen doen daar niet voor onder, denk ik.quote:Op zondag 27 april 2025 12:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Mannen scheiden nóóit zonder dat ze een nieuwe vriendin hebben.
Gewenning. Geen leeg thuis als je thuis komt. Niet alleen in bed liggen.quote:Op zondag 27 april 2025 11:58 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Waarom zit je dan in een relatie?
quote:Op zondag 27 april 2025 12:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gewenning. Geen leeg thuis als je thuis komt. Niet alleen in bed liggen.
Misschien in de lagere en hele hoge klasse, maar ik de midden- tot hoge klasse is het vrij normaal dat mannen (bijna) 50/50 in huishouden en verzorging doen, vooral als de vrouw ook fulltime werkt.quote:Op zondag 27 april 2025 00:53 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Je quote is zo raar. Het is mij niet gelukt.
Er is een enkeling die alleen voor zijn kind zorgt. De zgn emancipatie waar jij naar refereert heeft het zwaarder gemaakt voor de vrouw. Zorg over kind, man EN werk. En dan nog bestempeld worden als deeltijdprinsesje.
Ik lees hier alleen maar pluspuntenquote:Op zondag 27 april 2025 12:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gewenning. Geen leeg thuis als je thuis komt. Niet alleen in bed liggen.
Nee… kijk maar om je heen. Integendeel zelfs.quote:Op zondag 27 april 2025 12:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vrouwen doen daar niet voor onder, denk ik.
Ja, op papier. Die kennen we.quote:Op zondag 27 april 2025 12:34 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Misschien in de lagere en hele hoge klasse, maar ik de midden- tot hoge klasse is het vrij normaal dat mannen (bijna) 50/50 in huishouden en verzorging doen, vooral als de vrouw ook fulltime werkt.
Ik zie wat anders eigenlijk.quote:Op zondag 27 april 2025 12:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee… kijk maar om je heen. Integendeel zelfs.
En veel mannen weten ook wel dat als ze stoppen met hun relatie, ze niet zomaar een andere relatie hebben.quote:Op zondag 27 april 2025 12:21 schreef Servieskast het volgende:
[..]wauw.
Ik moet mijzelf dwingen om te daten.
In de midden- en hoge klasse hebben de meeste mensen toch gewoon een poetshulp?quote:Op zondag 27 april 2025 12:34 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Misschien in de lagere en hele hoge klasse, maar ik de midden- tot hoge klasse is het vrij normaal dat mannen (bijna) 50/50 in huishouden en verzorging doen, vooral als de vrouw ook fulltime werkt.
Dan blijft er nog steeds een stuk huishouden over?quote:Op zondag 27 april 2025 12:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
In de midden- en hoge klasse hebben de meeste mensen toch gewoon een poetshulp?
Neuh, volgens mij niet. Er heerst wel minder een macho cultuur dan in de lagere en psychopatische hoge klasse.quote:Op zondag 27 april 2025 12:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
In de midden- en hoge klasse hebben de meeste mensen toch gewoon een poetshulp?
Mja, is dat zoveel werk dan? En zoveel meer werk dan klusjes in- en rond het huis? De administratie?quote:Op zondag 27 april 2025 12:44 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dan blijft er nog steeds een stuk huishouden over?
Was, koken, boodschappen, voor de kinderen zorgen.quote:Op zondag 27 april 2025 12:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, is dat zoveel werk dan? En zoveel meer werk dan klusjes in- en rond het huis? De administratie?
Sommigen schetsen graag het beeld alsof er niet meer te doen is in en rond huis dan een beetje afstoffen en kleren uit de wasmachine halen.
Kokenquote:Op zondag 27 april 2025 12:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, is dat zoveel werk dan? En zoveel meer werk dan klusjes in- en rond het huis? De administratie?
Sommigen schetsen graag het beeld alsof er niet meer te doen is in en rond huis dan een beetje afstoffen en kleren uit de wasmachine halen.
De was is op zich niet zo veel. Tegenwoordig koken er ook best wel wat mannen. En in veel huishoudens is koken ook niet veel meer dan even de maaltijd in de oven of magnetron schuiven.quote:Op zondag 27 april 2025 12:54 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Was, koken, boodschappen, voor de kinderen zorgen.
Agenda bijhouden van de hele familie zeker als er kinderen zijn.
Huishouden is meer dan een beetje schoonmaken.
Klopt, dit blijkt ook uit de statistieken. https://amayzine.com/nl/2(...)r-dan-single-mannen/quote:Op zondag 27 april 2025 12:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Mannen verpieteren doorgaans, zonder vrouw.
Is ook heel logisch.quote:Op zondag 27 april 2025 15:32 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Klopt, dit blijkt ook uit de statistieken. https://amayzine.com/nl/2(...)r-dan-single-mannen/
En in de praktijk: https://longreads.cbs.nl/(...)24/werken-en-zorgen/quote:
In mijn eentje is het ook niet zo veel nee. Maar zodra je een gezin hebt met 2 kinderen en zeker als ze jonger zijn staat de wasmachine toch wel elke dag aan. Moet ook allemaal opgevouwen worden.quote:Op zondag 27 april 2025 15:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
De was is op zich niet zo veel. Tegenwoordig koken er ook best wel wat mannen. En in veel huishoudens is koken ook niet veel meer dan even de maaltijd in de oven of magnetron schuiven.
Ik heb drie kinderen. Helft van de tijd bij mij. Dus ik weet er wel iets van.quote:Op zondag 27 april 2025 15:42 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
In mijn eentje is het ook niet zo veel nee. Maar zodra je een gezin hebt met 2 kinderen en zeker als ze jonger zijn staat de wasmachine toch wel elke dag aan. Moet ook allemaal opgevouwen worden.
En totdat je pubers hebt en ze 1x in de maand met een berg aankomen en dat dan die ene broek eigenlijk al 5 min geleden gewassen en gedroogd had moeten zijn terwijl hij nog in de wasmachine moet.
En je maakt het allemaal wel heel simpel. Huishouden voor een gezin is niet zo makkelijk als je denkt.
Die doen dat niet om niet alleen te komen staan. Kijk eens om je heen: hoeveel alleenstaande gescheiden vrouwen zijn er wel niet? En hoeveel alleenstaande gescheiden mannen?quote:Op zondag 27 april 2025 15:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vrouwen die al een andere man achter de hand hebben in plaats van omgekeerd.
VROUWEN kijken, anders dan mannen, op langere termijn en willen hun toekomst veilig stellen. Die wisselen niet iemand in zonder een ander achter de hand te hebben want dan loop ze het risico achter het net te vissen naarmate ze ouder wordenquote:Op zondag 27 april 2025 15:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die doen dat niet om niet alleen te komen staan. Kijk eens om je heen: hoeveel alleenstaande gescheiden vrouwen zijn er wel niet? En hoeveel alleenstaande gescheiden mannen?
Ale je ‘vrouwen’ ‘mannen’ maakt klopt het. Werkelijk, dat je dat nou niet zietquote:Op zondag 27 april 2025 16:50 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
VROUWEN kijken, anders dan mannen, op langere termijn en willen hun toekomst veilig stellen. Die wisselen niet iemand in zonder een ander achter de hand te hebben want dan loop ze het risico achter het net te vissen naarmate ze ouder worden
Ik zie eigenlijk amper. Als ze er zijn, dan zijn ze vaak net weer single na een mislukte relatie en hebben ze uiterlijk volgende maand de volgende relatie.quote:Op zondag 27 april 2025 15:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die doen dat niet om niet alleen te komen staan. Kijk eens om je heen: hoeveel alleenstaande gescheiden vrouwen zijn er wel niet? En hoeveel alleenstaande gescheiden mannen?
Nouquote:Op zondag 27 april 2025 18:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar begint zelfs de gemiddelde wanhopige mannelijke vrijgezel niet meer aan.
Ik denk eerder dat mannen dat doen, maar dan met de reden dat ze niet alleen kunnen zijn uiteindelijk. Dan raken ze uiteindelijk gefrustreerd, zie incels enzovoort.quote:Op zondag 27 april 2025 16:50 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
VROUWEN kijken, anders dan mannen, op langere termijn en willen hun toekomst veilig stellen. Die wisselen niet iemand in zonder een ander achter de hand te hebben want dan loop ze het risico achter het net te vissen naarmate ze ouder worden
Pubers kunnen gewoon zelf hun was doen. Dat jij het voor ze doet en ze niet leert zelfstandig te worden, dat moet je jezelf aanrekenen.quote:Op zondag 27 april 2025 15:42 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
In mijn eentje is het ook niet zo veel nee. Maar zodra je een gezin hebt met 2 kinderen en zeker als ze jonger zijn staat de wasmachine toch wel elke dag aan. Moet ook allemaal opgevouwen worden.
En totdat je pubers hebt en ze 1x in de maand met een berg aankomen en dat dan die ene broek eigenlijk al 5 min geleden gewassen en gedroogd had moeten zijn terwijl hij nog in de wasmachine moet.
En je maakt het allemaal wel heel simpel. Huishouden voor een gezin is niet zo makkelijk als je denkt.
Dit ja.quote:Op zondag 27 april 2025 18:41 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Pubers kunnen gewoon zelf hun was doen. Dat jij het voor ze doet en ze niet leert zelfstandig te worden, dat moet je jezelf aanrekenen.
quote:Op zondag 27 april 2025 15:42 schreef ieniminimuis het volgende:
Nu woon ik alleen, dus ik heb misschien wel makkelijk praten, maar ik ben opgegroeid met twee oudere broers, en ik kan me niet herinneren dat de wasmachine bij ons iedere dag aan stond.quote:Op zondag 27 april 2025 15:45 schreef Halcon het volgende:
Wasmachine staat elke dag wel aan, maar ik hoef die zelf niet rond te draaien of aan te duwen.
De wasmachine stond zeker niet elke dag aan. Je flikkert iets ook niet zomaar in de wasmand natuurlijk als dat betekent dat je je favoriete shirt of broek dan 'n week "kwijt" bent.quote:Op zondag 27 april 2025 19:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
[..]
Nu woon ik alleen, dus ik heb misschien wel makkelijk praten, maar ik ben opgegroeid met twee oudere broers, en ik kan me niet herinneren dat de wasmachine bij ons iedere dag aan stond.
Het lijkt er soms op alsof mensen tegenwoordig hun kleding maar één dag dragen en dan al weer in de wasmand gooien. Dat doet je uiteraard met ondergoed, maar met bovenkleding lijkt het me een beetje overdreven.
Sad times to be alive.quote:Op zondag 27 april 2025 19:17 schreef capricia het volgende:
Vroeger werd de was nog gestreken. Inclusief je ondergoed.
Dat doe ik als vrouw echt niet meer.
Ik laat strijken wat nodig is (bloesjes om netjes voor de dag te komen, sommige t-shirts), maar zeker niet alles. Vind het ook zonde van mijn tijd. Daarom een poetshulp en iemand die de tuin doet.quote:Op zondag 27 april 2025 19:17 schreef capricia het volgende:
Vroeger werd de was nog gestreken. Inclusief ondergoed.
Dat doe ik als vrouw echt niet meer.
Ik vind al dat huishouden eigenlijk super zonde van mijn tijd.
Groot gelijk. Strijken is ook lang niet altijd nodig. Vooral ondergoed moet je natuurlijk niet strijken. En voor de rest is strijken meestal ook absoluut niet nodig als je de was op niet al te hoge toeren centrifugeert. Ik stel de wasmachine meestal in op 300 toeren per minuut.quote:Op zondag 27 april 2025 19:17 schreef capricia het volgende:
Vroeger werd de was nog gestreken. Inclusief ondergoed.
Dat doe ik als vrouw echt niet meer..
Ik kijk even om mij heen. Ik zie geen kinderen hierquote:Op zondag 27 april 2025 18:41 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Pubers kunnen gewoon zelf hun was doen. Dat jij het voor ze doet en ze niet leert zelfstandig te worden, dat moet je jezelf aanrekenen.
Sommige mensen gebruiken ook elke dag 1 tot 2 nieuwe handdoeken. Ja, dan kan je wel bezig blijvenquote:Op zondag 27 april 2025 19:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
[..]
Nu woon ik alleen, dus ik heb misschien wel makkelijk praten, maar ik ben opgegroeid met twee oudere broers, en ik kan me niet herinneren dat de wasmachine bij ons iedere dag aan stond.
Het lijkt er soms op alsof mensen tegenwoordig hun kleding maar één dag dragen en dan al weer in de wasmand gooien. Dat doet je uiteraard met ondergoed, maar met bovenkleding lijkt het me een beetje overdreven.
Pubers hebben daar wel een handje van, ja. Herkenbaar.quote:Op zondag 27 april 2025 19:37 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Sommige mensen gebruiken ook elke dag 1 tot 2 nieuwe handdoeken. Ja, dan kan je wel bezig blijven
Bij ons staat ie wel nagenoeg dagelijks aan. Onze kinderen doen we wel elke dag schone kleren aan, omdat de één nog luiers volschijt en daardoor de broek ook meurt aan het einde van de dag. De ander speelt veel buiten en heeft ongeveer standaard grasvlekken op z’n kleren (wat helemaal prima is, laat kinderen lekker ravotten). Zelf doe ik meestal twee dagen met m’n broek en shirt, tenzij het nogal warm is geweest die dag. Daarnaast sport ik zes keer per week en die kleren wil je geen twee keer aan zonder te wassen. En m’n vriendin heeft min of meer hetzelfde gebruik qua kleding (wel iets minder sporten).quote:Op zondag 27 april 2025 19:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
[..]
Dat is niet veel 300 per minuut. Dan komt het er bijna kletsnat uit.quote:Op zondag 27 april 2025 19:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Groot gelijk. Strijken is ook lang niet altijd nodig. Vooral ondergoed moet je natuurlijk niet strijken. En voor de rest is strijken meestal ook absoluut niet nodig als je de was op niet al te hoge toeren centrifugeert. Ik stel de wasmachine meestal in op 300 toeren per minuut.
Dat valt op zich best mee. En meestal is het de volgende dag al weer droog.quote:Op zondag 27 april 2025 19:56 schreef Boca_Raton het volgende:
Dat is niet veel 300 per minuut. Dan komt het er bijna kletsnat uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |