Uiterst accurate beschrijving.quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:26 schreef Gibson88 het volgende:
TrumpOngeleid projectiel van een aller laagst zwakbegaafd kaliber.
Ik heb het e.e.a gelezen, maar welke actie Trump wil dat er genomen wordt....die heb ik niet gelezen hoor. (Afgezien wat whataboutisme over de WSJ)quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Staat het originele bericht van de president in het topic.
Ik begin eerlijk gezegd wel een beetje te geloven dat hij in de beginfase van dementie zit, heb je wel eens naar sommige van zijn speeches gekeken? Totaal onsamenhangende, van de hak op de tak springende prietpraat. Dat zijn echt voortekenen dat er iets in zijn hoofd aan het misgaan is.quote:Op vrijdag 25 april 2025 12:01 schreef Cockwhale het volgende:
Wat een klein kind is het, gvd zeg, hij lijkt wel seniel. Maar waarschijnlijk is ie gewoon een geboren tyfesmongool.
Vind het ook altijd wel opmerkelijk dat de geestelijke gesteldheid van Biden wel overal breed werd uitgemeten, maar die van Trump, inclusief zijn narcisme en zijn Antisociale persoonlijkheidsstoornis, niet.quote:Op vrijdag 25 april 2025 12:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik begin eerlijk gezegd wel een beetje te geloven dat hij in de beginfase van dementie zit, heb je wel eens naar sommige van zijn speeches gekeken? Totaal onsamenhangende, van de hak op de tak springende prietpraat. Dat zijn echt voortekenen dat er iets in zijn hoofd aan het misgaan is.
Ik geloof dat er ergens op Youtube wel een compilatie van zijn meest hilarische toespraken is te vinden. Dat maakt het ook zo onbegrijpelijk dat er alsnog een slordige 80 miljoen mensen op hem gestemd hebben. Echt...wat zijn dat voor lui?
Of hij neemt gewoon bewust een loopje met iedereen die ernaar kijkt, ondertussen innerlijk hard lachend z'n miljoenen tellend.quote:Op vrijdag 25 april 2025 12:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik begin eerlijk gezegd wel een beetje te geloven dat hij in de beginfase van dementie zit, heb je wel eens naar sommige van zijn speeches gekeken? Totaal onsamenhangende, van de hak op de tak springende prietpraat. Dat zijn echt voortekenen dat er iets in zijn hoofd aan het misgaan is.
Ik geloof dat er ergens op Youtube wel een compilatie van zijn meest hilarische toespraken is te vinden. Dat maakt het ook zo onbegrijpelijk dat er alsnog een slordige 80 miljoen mensen op hem gestemd hebben. Echt...wat zijn dat voor lui?
https://www.google.com/ur(...)aH5ZbnYa71JJMws5Adj6quote:Op vrijdag 25 april 2025 12:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vind het ook altijd wel opmerkelijk dat de geestelijke gesteldheid van Biden wel overal breed werd uitgemeten, maar die van Trump, inclusief zijn narcisme en zijn Antisociale persoonlijkheidsstoornis, niet.
45 wazige uispraken uit slechts 1 speech.quote:Op vrijdag 25 april 2025 12:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
https://www.google.com/ur(...)aH5ZbnYa71JJMws5Adj6
Lijstje met 45 van zijn meest wazige uitspraken. Ik zweer het je, of hij is aan het dementeren of hij is gewoon knotsknetter gestoord.
Ja klopt, was van een speech, maar op Youtube moet ergens nog wel een compilatie van verschillende speeches te vinden zijn.quote:Op vrijdag 25 april 2025 12:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
45 wazige uispraken uit slechts 1 speech.
Niet 45 van zijn meest wazige uitspreken ooit.
En dit is pas het begin. De grote Trump-shitshow moet nog op gang komen.quote:
quote:Officiële webshop Trump verkoopt 'Trump 2028'-petjes en shirts
"De toekomst ziet er rooskleurig uit! Herschrijf de regels met het nieuwe Trump 2028 T-shirt." De officiële webshop van de Amerikaanse president verkoopt sinds kort kleding met daarop 'Trump 2028', het jaar van de volgende Amerikaanse presidentsverkiezingen.
Daarmee lijkt de Amerikaanse president opnieuw te spelen met de gedachte van een derde termijn. Volgens de Amerikaanse grondwet zijn maximaal twee ambtstermijnen toegestaan, maar de afgelopen maanden suggereerde hij meermaals dat hij een derde termijn wel ziet zitten.
"Veel mensen willen dat ik het doe", zei Trump vorige maand tegen de Amerikaanse nieuwszender NBC News. Toen daarover werd doorgevraagd, verduidelijkte hij dat hij "geen grapje maakte". "Maar het is nog te vroeg om daarover na te denken."
'Er zijn methoden'
Hij legde niet uit hoe hij dat voor elkaar zou willen krijgen. "Er zijn methoden waarmee je dat zou kunnen doen."
Het wijzigen van de grondwet om het maximum van twee termijnen af te schaffen zou buitengewoon moeilijk zijn. Hiervoor is in principe een tweederdemeerderheid in het Congres vereist. Vervolgens moeten 38 van de 50 staten de wetswijziging bekrachtigen. Trump beschikt bij lange na niet over zulke meerderheden.
https://nos.nl/artikel/25(...)028-petjes-en-shirts
Volgens mij is o.a. One America Network (OAN) nog veel rechtser dan Fox. Bij Fox zitten nog wel een paar die sterke vraagtekens zetten.quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:09 schreef tong80 het volgende:
Donald Trump heeft zich tegen Rupert Murdoch gekeerd nadat Fox News een opiniepeiling had gepubliceerd die aantoonde dat de waardering van de Amerikaanse president naar een nieuw dieptepunt is gezakt.
[ afbeelding ]
In een bericht op zijn Truth Social platform zei Trump: “Rupert Murdoch vertelt me al jaren dat hij zich gaat ontdoen van zijn FoxNews, Trump Hating, Fake Pollster, maar dat heeft hij nooit gedaan. Deze ‘pollster’ heeft mij, en MAGA, jarenlang op het verkeerde been gezet.”
Fox News publiceerde deze week een opiniepeiling die de goedkeuringswaardering van de president op slechts 44 procent plaatste nu hij de 100 dagen van zijn tweede ambtstermijn nadert.
Dat is een daling ten opzichte van 45pc op hetzelfde punt in zijn eerste regering en een stuk lager dan de goedkeuringsratings van Joe Biden, Barack Obama en George W Bush, die respectievelijk 54pc, 62pc en 63pc scoorden na 100 dagen.
In zijn commentaar op Truth Social riep de Amerikaanse president de heer Murdoch op om veranderingen door te voeren bij de “China-liefhebbende” Wall Street Journal, die ook eigendom is van de 94-jarige mediamagnaat, en voegde eraan toe: “Het is klote!!!”.
De Wall Street Journal heeft een aantal hoofdartikelen en opinieartikelen gepubliceerd waarin kritiek wordt geuit op de agressieve tarieven en de wispelturige handelsaanpak van de Amerikaanse president, die de markten de afgelopen weken in beroering hebben gebracht.
https://www.msn.com/nl-nl(...)resident/ar-AA1DytXt
Heerlijk, nu is zelfs het ultra rechtse FOX-News fake.............
Het zoveelste voorbeeld van zijn grootheidswaanzin. Hij denkt wel even de grondwet te kunnen omzeilen.quote:Op vrijdag 25 april 2025 12:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En dit is pas het begin. De grote Trump-shitshow moet nog op gang komen.
[..]
Inderdaad. Maar ik heb begrepen dat je in de US zelf helemaal niet zo veel meekrijgt van Trumps aparte uitspattingen. Omdat die doorgaans buitenland gericht zijn.quote:
Tremendous ratings, realy realy huge ratings. Best ratings in the world.quote:Op vrijdag 25 april 2025 12:28 schreef RM-rf het volgende:
Iedereen weet dat de populariteits-rating van Donnie op 145% staat
Priceless as fuck!quote:
Wat we vooral zien is dat in de VS de realiteit er niet meer toe doet. Dan krijg je van horen zeggen de grootste bullshit binnen.quote:Op vrijdag 25 april 2025 12:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar ik heb begrepen dat je in de US zelf helemaal niet zo veel meekrijgt van Trumps aparte uitspattingen. Omdat die doorgaans buitenland gericht zijn.
En de andere kant op, wij konden beter met Biden, maar de democraten hebben (van horen zeggen) het echt late liggen qua binnenland politiek.
En last but not least. Hij doet precies wat ie altijd geroepen heeft. Wat ie roept (en dus doet) is compleet van de pot gerukt. Maar het is wel. Dat ze precies krijgen wat ze willen. Simpelweg omdat er niets en niemand meer dempt. Kan je nagaan wat er hier gebeurd zou zijn als Wilders met Faber a la Musk in z'n kielzog, vrij baan zouden hebben.
En toch zijn er verrekte veel Nederlanders die PVV gestemd hebben.
Maar de Libz zijn wel geownd en daar gaat het om.quote:Op vrijdag 25 april 2025 13:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat we vooral zien is dat in de VS de realiteit er niet meer toe doet. Dan krijg je van horen zeggen de grootste bullshit binnen.
De VS loopt altijd een paar jaar voor op ons dus ik hou mijn hart vast. Mijn enige hoop is dat Trump genoeg mensen laat schrikken, maar we gaan heel wat onnodige pijn krijgen. Gelukkig de rode Amerikanen het meeste zoals het er nu naar uitziet.
De enorme afgunst is wat mij het meest verbaasd. De filmpjes van ontslagen Trump stemmers, of met bedrijven die stil lagen door de handels oorlog of zelfs de jankende randdebielen waarvan de partner is uitgezet die uitleggen dat ze dachten dat het enkel bij de foute ander ging gebeuren.quote:Op vrijdag 25 april 2025 13:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar de Libz zijn wel geownd en daar gaat het om.
Plus dat je die goedkope wasmachine al lang niet meer krijgt. Daar moet je ook in de bijstand zelf voor sparen.quote:Op vrijdag 25 april 2025 13:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De enorme afgunst is wat mij het meest verbaasd. De filmpjes van ontslagen Trump stemmers, of met bedrijven die stil lagen door de handels oorlog of zelfs de jankende randdebielen waarvan de partner is uitgezet die uitleggen dat ze dachten dat het enkel bij de foute ander ging gebeuren.
Je ziet het in Nederland ook. Afgunst naar mensen in de fucking bijstand. Waarom krijgt hij wel een goedkope wasmachine en moet ik het van mijn dikke spaarrekening betalen!?!!
Ik kan mij gewoon niet verplaatsen in losers die zo denken.
Hij loopt serieus de Coopertest onder de 12 minuten.quote:Op vrijdag 25 april 2025 12:59 schreef Questular het volgende:
[..]
Tremendous ratings, realy realy huge ratings. Best ratings in the world.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
Of je klopt aan bij een organisatie die via via een 2e handsje voor weinig voor je kan regelen die je dan alsnog wel zelf op moet halen.quote:Op vrijdag 25 april 2025 13:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Plus dat je die goedkope wasmachine al lang niet meer krijgt. Daar moet je ook in de bijstand zelf voor sparen.
Mensen conditioneren om naar beneden te trappen is altijd al een leuke bliksemafleider geweest die gebruikt wordt door mensen aan de top.quote:Op vrijdag 25 april 2025 13:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De enorme afgunst is wat mij het meest verbaasd. De filmpjes van ontslagen Trump stemmers, of met bedrijven die stil lagen door de handels oorlog of zelfs de jankende randdebielen waarvan de partner is uitgezet die uitleggen dat ze dachten dat het enkel bij de foute ander ging gebeuren.
Je ziet het in Nederland ook. Afgunst naar mensen in de fucking bijstand. Waarom krijgt hij wel een goedkope wasmachine en moet ik het van mijn dikke spaarrekening betalen!?!!
Ik kan mij gewoon niet verplaatsen in losers die zo denken.
Je hebt nu een systeem waarin het per gemeente anders is.quote:Op vrijdag 25 april 2025 13:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Plus dat je die goedkope wasmachine al lang niet meer krijgt. Daar moet je ook in de bijstand zelf voor sparen.
Neuh, de van horen zeggen is een Nederlander met vakantiehuis in de US. Dus die kan dat best aardig filteren. En zoals aberkullie al aangeeft. Een angstaanjagend deel daar (44%) heeft nog steeds geen flauw idee wat er wereldwijd afspeelt. Ik ben er zelf een aantal keer geweest en het is elke keer weer verbazend dat het eerste internationale nieuws op pagina 20 te vinden is van een gemiddelde US krant. Het is niet dat ze poep te horen krijgen. Ze krijgen het gewoon niet mee. Want hey, Amerika first. Rest van de wereld boeit niet.quote:Op vrijdag 25 april 2025 13:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat we vooral zien is dat in de VS de realiteit er niet meer toe doet. Dan krijg je van horen zeggen de grootste bullshit binnen.
De VS loopt altijd een paar jaar voor op ons dus ik hou mijn hart vast. Mijn enige hoop is dat Trump genoeg mensen laat schrikken, maar we gaan heel wat onnodige pijn krijgen. Gelukkig de rode Amerikanen het meeste zoals het er nu naar uitziet.
Mijn ervaring is dat het nieuws juist vaak nep neutraal in het voordeel van extreem rechts gebracht wordt.quote:Op vrijdag 25 april 2025 14:28 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Neuh, de van horen zeggen is een Nederlander met vakantiehuis in de US. Dus die kan dat best aardig filteren. En zoals aberkullie al aangeeft. Een angstaanjagend deel daar (44%) heeft nog steeds geen flauw idee wat er wereldwijd afspeelt. Ik ben er zelf een aantal keer geweest en het is elke keer weer verbazend dat het eerste internationale nieuws op pagina 20 te vinden is van een gemiddelde US krant. Het is niet dat ze poep te horen krijgen. Ze krijgen het gewoon niet mee. Want hey, Amerika first. Rest van de wereld boeit niet.
Én vergeet niet dat ons nieuws ook licht gekleurd wordt. Ik zeg niet dat het allemaal kul is wat we lezen. Maar wel dat het nogal eens zwaarder/heftiger gebracht wordt dan het in de realiteit is.
Nou ja, ik zie wel een probleem met je denkpatroon. Maar goed, dat gevecht ga ik niet aan. Je ziet het zwart/wit terwijl we leven in een wereld vol grijstonen. Mensen die zwart/wit denken zitten vaak in een uiteinde van het hoefijzer model. En dat is jammerquote:Op vrijdag 25 april 2025 14:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat het nieuws juist vaak nep neutraal in het voordeel van extreem rechts gebracht wordt.
Voorbeeld van vandaag. Raymond Mens zijn podcast. Wat vind je ervan dat Trump podcaster Tim Pool aan de Witte huis Persgroep heeft toegevoegd? Zijn antwoord: goed dat ze meegaan met de nieuwe tijd. Podcasters zijn belangrijk geworden. Gevaar is wel dat hij alleen maar softbal vragen gaat stellen en dat de democraten dat gaan overnemen als ze president zijn.
Zie je het probleem met dit antwoord?
De wereld is vol grijstinten ja, maar soms is iets gewoon zwart. Wat jij hier doet is heel de wereld in een crisis aan het storten momenteel.quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:57 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie wel een probleem met je denkpatroon. Maar goed, dat gevecht ga ik niet aan. Je ziet het zwart/wit terwijl we leven in een wereld vol grijstonen. Mensen die zwart/wit denken zitten vaak in een uiteinde van het hoefijzer model. En dat is jammer.
Mafklapper Trump wil alleen maar persvrijheid als die pers op zijn hand isquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |