quote:"Come, Nerevar. Friend or traitor, come."
quote:"Yes, the Shivering Isles are wonderful. Except when they're horrible. Then they're horribly wonderful!"
Algemene infoquote:"Beware, beware, the Dragonborn comes..."
Afgelopen twee dagen zo'n vijf uurtjes gespeeld en nu net in Kvatch aangekomen waar ik het bij laat.quote:Op woensdag 23 april 2025 21:06 schreef Coco het volgende:
Quest reward items zijn nog steeds leveled.
![]()
![]()
Ja heb al 3 mods geinstalleerd die met dat level scalen korte metten maakt. (wacht eigenlijk op Ascension mod die komt eraan, wordt geport naar remaster)quote:Op donderdag 24 april 2025 11:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Unleveled Item Rewards mod: https://www.nexusmods.com/oblivionremastered/mods/99
Ik kan een heel boekwerk over de ellende van unreal engine 5 games plaatsen.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:24 schreef Drankster het volgende:
[..]
Afgelopen twee dagen zo'n vijf uurtjes gespeeld en nu net in Kvatch aangekomen waar ik het bij laat.
Het was leuk om na 20 jaar weer een keer door Cyrodiil te lopen, de soundtrack blijft echt fantastisch. Helaas is de wereld niet meer zo groen en fantasy als toen. Unreal Engine 5 pushed echt op het bruine realistische en Oblivion was nou net de game die niet de lelijke groene pisfilter had zoals alle andere Xbox 360 games die generatie wel hadden. Ook deze game heeft in de buitengebieden de UE5 stutterproblemen en Epic kan dit blijkbaar niet oplossen
Ook is de UI nog steeds uit het jaar kruik, alle armortypes in één scherm en niet kunnen filteren kan echt niet meer, ook al probeer je de oude feel te behouden, het is gewoon achterhaald en lichtelijk frustrerend. Daarbij kom ik nu enemies tegen in hide armor met zilveren wapens, whut?
Het is dat ik al honderden uren in de Xbox 360 versie heb zitten en dit een leuke trip down memory lane was maar ik had het toch liever anders gezien.
Dlss is beter dan TAA.quote:Op donderdag 24 april 2025 14:14 schreef Coco het volgende:
[..]
Ik kan een heel boekwerk over de ellende van unreal engine 5 games plaatsen.![]()
De verschrikking van DLSS en TAA ook nog in gaming. Oh en geforceerde Ray tracing![]()
Same, maar vanavond ga ik wel met Clair Obscura Expedition 33 aan de slagquote:Op donderdag 24 april 2025 14:14 schreef vosss het volgende:
Ieder het zijne. Ik vermaak me kostelijk.
Zeker, hoeven we niet in detail over te gaan. Maar het gaat erom dat devs steunen op DLSS om games soepel te laten draaien ipv te optimizen en TAA om lage resoluties uit te smeren.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Coco op 24-04-2025 15:05:02 ]What can change the nature of a man?
quote:Op donderdag 24 april 2025 14:29 schreef Coco het volgende:
[..]
Zeker, hoeven we niet in detail over te gaan. Maar het gaat erom dat devs steunen op DLSS om games soepel te laten draaien ipv te optimizen en TAA om lage resoluties uit te smeren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wat maakt dat uit?quote:Oftwel DLSS upscalet van 1440p (native monitor res) naar 4k, en dat wordt weer gedownscaled naar 1440p door DSRDL , vandaar 'circus' en preset K van nieuwste DLSS /nerd)
Als het spel er goed uit ziet en prima draait?
Het maakt ook dit soort dingen mogelijk voor mensen op zwakkere hardware, dat is juist tof
Bekijk deze YouTube-video
[ Bericht 10% gewijzigd door MMaRsu op 24-04-2025 22:05:16 ]welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
Dat zou fantastisch zijnquote:Op donderdag 24 april 2025 14:13 schreef Coco het volgende:
[..]
Ja heb al 3 mods geinstalleerd die met dat level scalen korte metten maakt. (wacht eigenlijk op Ascension mod die komt eraan, wordt geport naar remaster)
Er zijn al mods voorquote:Op donderdag 24 april 2025 20:01 schreef RaXz het volgende:
Het kriebelt wel, ik ben alleen bang dat ik door de level scaling er net zo snel op uitgekeken raak als met het origineel. Skyrim was wat dat betreft wel een verbetering, maar daar was het levellen zelf weer een stuk simplistischer.
De afgelopen tijd mij erg goed vermaakt met Skyrim VR met de nodige mods, maar helaas krijg ik last van mijn rug wanneer ik te lang sta. Ik ben nog wel in de mood voor Elder Scrolls, dus Oblivion Remastered komt eigenlijk wel als geroepen om lekker op de bank te kunnen spelen, iets wat vroeger dus niet kon met de PC versie van Oblivion als ik mij dat goed kan herinneren.
De level scaling van vijanden is niets aan veranderdquote:Op donderdag 24 april 2025 20:40 schreef cherrycoke het volgende:
Zelf eerst uitvogelen hoe bethesda het levelen zelf heeft verbeterd voordat ik overga naar mods.
Das echt helemaal rukquote:Op donderdag 24 april 2025 21:07 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
De level scaling van vijanden is niets aan veranderd
Ook de quest rewards etc zijn niet anders
Het lvlen wel
De game blijft de game grotendeelsquote:
Das ook zo, daarom eerst zonder mods.quote:
Maar het draait bagger en ziet er juist niet goed uit. Dat is de hele trend met UE5 gaming.quote:Op donderdag 24 april 2025 17:08 schreef MMaRsu het volgende:
Als het spel er goed uit ziet en prima draait?
Ik heb het al volgestopt met mods om veel te fixen. Voornamelijk het level scalen van items en npcs.quote:Op donderdag 24 april 2025 20:01 schreef RaXz het volgende:
Het kriebelt wel, ik ben alleen bang dat ik door de level scaling er net zo snel op uitgekeken raak als met het origineel. Skyrim was wat dat betreft wel een verbetering, maar daar was het levellen zelf weer een stuk simplistischer.
De afgelopen tijd mij erg goed vermaakt met Skyrim VR met de nodige mods, maar helaas krijg ik last van mijn rug wanneer ik te lang sta. Ik ben nog wel in de mood voor Elder Scrolls, dus Oblivion Remastered komt eigenlijk wel als geroepen om lekker op de bank te kunnen spelen, iets wat vroeger dus niet kon met de PC versie van Oblivion als ik mij dat goed kan herinneren.
Stop right there criminal scum!quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik moet de opvolger van de keizer nog vinden, maar ik heb al 2 paarden gestolen, 2 villagers + guard al vermoord
Dan weet ik niet welke game jij speeltquote:
😱quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik moet de opvolger van de keizer nog vinden, maar ik heb al 2 paarden gestolen, 2 villagers + guard al vermoord
Deed ik bij de playtrough van de originele game in het begin ook om daarna alleen maar goede dingen te doen en quests voltooien.quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
😱
*gaat aangifte doen
Waar moet het heen met de wereld 😢
quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik zit nu aan mijn tweede bier van vandaag en ik denk dat ik zo rond de vierde mezelf wel overgehaald heb om hier 55 eu voor neer te gaan leggen
*annuleert aangiftequote:Op vrijdag 25 april 2025 17:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Deed ik bij de playtrough van de originele game in het begin ook om daarna alleen maar goede dingen te doen en quests voltooien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |