Ik heb zojuist in mijn contract gekeken en kan hier niets over terug vinden.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:01 schreef Farenji het volgende:
Wat staat er in je contract, of op andere manier zwart op wit?
Val je onder een CAO? Zo ja, welke?quote:Op woensdag 23 april 2025 22:08 schreef hoechst het volgende:
[..]
Ik heb zojuist in mijn contract gekeken en kan hier niets over terug vinden.
En in je cao? Of is het alleen mondeling beloofd? Zonder iets zwart op wit heb je niet echt een poot om op te staan.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:08 schreef hoechst het volgende:
[..]
Ik heb zojuist in mijn contract gekeken en kan hier niets over terug vinden.
Het gebeurt regelmatig dat werkgevers hogere tredes aanbieden bij chauffeurs, want er is al jaren een schrijnend tekort. Dus kan goed zijn dat jij destijds hoger ingestroomd bent. Dus het ligt eraan waar je vandaan komt, hoeveel jaar ervaring had je daar al en was het exact dezelfde of een soortgelijke functie? Beetje vaag, maar dit is wat de werkgever kan doen (als je vanuit een soortgelijke functie ingestroomd bent):quote:
quote:Artikel 19
Inschaling bij indiensttreding
1. Bij indiensttreding wordt de werknemer ingeschaald in de bij zijn functie behorende Loonschaal op de trede die overeenkomt met het aantal onafgebroken ervaringsjaren in dezelfde of soortgelijke functie, zowel in deze als in andere bedrijfstakken, direct voorafgaande aan de indiensttreding. Bij de vaststelling van het aantal ervaringsjaren blijven onderbrekingen van minder dan twee jaar buiten beschouwing.
Indien de ervaring niet is verworven in eenzelfde, maar in een soortgelijke functie, kan de werknemer vanaf de indiensttreding gedurende maximaal 1 jaar in de juiste loonschaal een trede lager worden geplaatst dan overeenkomt met zijn ervaringsjaren in die soortgelijke functie. Na dat jaar wordt de werknemer geplaatst op die trede die overeenkomt met zijn ervaringsjaren.
Hoe was je beoordeling?quote:Artikel 21
Toekenning tredeverhogingen
1. De werkgever kan de werknemer een loon toekennen behorende bij een hogere trede in dezelfde loonschaal dan waarop hij krachtens zijn ervaringsjaren aanspraak heeft.
2.a. De werknemer zal bij normale uitvoering van zijn werkzaamheden na verloop van elk vol functiejaar, een salarisverhoging worden toegekend, die gelijk is aan één loontrede van de loonschaal waarin hij is ingedeeld, tot hij het maximum van die loonschaal heeft bereikt.
2.b. Indien de werkgever aan kan tonen dat er sprake is van onvoldoende uitvoering van de werkzaamheden en op grond daarvan geen tredeverhoging wenst toe te kennen, doet hij hiervan schriftelijk onder opgave van redenen mededeling aan de werknemer. De mededeling wordt gedaan uiterlijk 1 maand voordat de tredeverhoging zou ingaan.
3.a. Bij indiensttreding kan aan de werknemer van 21 jaar en ouder door de werkgever een loon, behorende bij een hogere trede uit dezelfde loonschaal worden toegekend dan waarop hij krachtens zijn ervaringsjaren aanspraak heeft.
4. Indien de werkgever toepassing heeft gegeven aan het gestelde in de leden 1, 3a of 3b., blijft lid 2 onverminderd van toepassing.
Mijn beoordeling was positief..quote:Op woensdag 23 april 2025 22:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het gebeurt regelmatig dat werkgevers hogere tredes aanbieden bij chauffeurs, want er is al jaren een schrijnend tekort. Dus kan goed zijn dat jij destijds hoger ingestroomd bent. Dus het ligt eraan waar je vandaan komt, hoeveel jaar ervaring had je daar al en was het exact dezelfde of een soortgelijke functie? Beetje vaag, maar dit is wat de werkgever kan doen (als je vanuit een soortgelijke functie ingestroomd bent):
[..]
[..]
Hoe was je beoordeling?
En hoe ben je bij aanvang ingeschaald, op basis van werkervaring en gelijke functie of vanuit een functie die er op lijkt?quote:Op woensdag 23 april 2025 23:08 schreef hoechst het volgende:
[..]
Mijn beoordeling was positief..
Er was niets op aan te merken.
Ik ben onderaan begonnen C schaal. Toen heb ik 2 jaar lang gerouleerd tussen 2 functies, 1 op niveau C niveau en 1 op E niveau.. Vervolgens kreeg ik een vast contract met een E schaal en vanaf toen heb ik 99% alleen nog maar de C werkzaamheden gedaan.quote:Op woensdag 23 april 2025 23:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
En hoe ben je bij aanvang ingeschaald, op basis van werkervaring en gelijke functie of vanuit een functie die er op lijkt?
Of vraag het in WGR.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Schakel je rechtsbijstand in, of het juridisch loket
Sorry man.quote:Op donderdag 24 april 2025 09:18 schreef Discombobulate het volgende:
Werkgevers naaien je toch altijd.
Zeg tegen HR dat de planners je gewoon op E werkzaamheden moeten zetten.quote:Op donderdag 24 april 2025 00:11 schreef hoechst het volgende:
[..]
Ik ben onderaan begonnen C schaal. Toen heb ik 2 jaar lang gerouleerd tussen 2 functies, 1 op niveau C niveau en 1 op E niveau.. Vervolgens kreeg ik een vast contract met een E schaal en vanaf toen heb ik 99% alleen nog maar de C werkzaamheden gedaan.
Ja. Maar dan moet ie niet al eerder hebben aangegeven C werkzaamheden te willen doen.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zeg tegen HR dat de planners je gewoon op E werkzaamheden moeten zetten.
Zoals ik het lees, wil HR 'm wel in E laten (maar dan een trede lager; die loopt-ie de komende jaren wel weer in).quote:Op donderdag 24 april 2025 15:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja. Maar dan moet ie niet al eerder hebben aangegeven C werkzaamheden te willen doen.
Kernvraag lijkt mij of er sprake is van vrijwillig/verrwijtbare demotie.
Kan ik er niet helemaal uit halen.quote:Op donderdag 24 april 2025 15:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Zoals ik het lees, wil HR 'm wel in E laten (maar dan een trede lager; die loopt-ie de komende jaren wel weer in).
Ik wil weten wie heeft bepaald om die C werkzaamheden te doen.quote:Ik ben onderaan begonnen C schaal. Toen heb ik 2 jaar lang gerouleerd tussen 2 functies, 1 op niveau C niveau en 1 op E niveau.. Vervolgens kreeg ik een vast contract met een E schaal en vanaf toen heb ik 99% alleen nog maar de C werkzaamheden gedaan.
Dat is toch optioneel?quote:Bij (vrijwillige/verwijtbare) demotie zou HR 'm sowieso in C zetten. Dat lijkt me nou niet aan de orde.
De vraag is of het kan.quote:Op donderdag 24 april 2025 02:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Oh, en als het gebeurt, dan klopt het ook?
Het staat in de OP:quote:Op donderdag 24 april 2025 15:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan ik er niet helemaal uit halen.
[..]
Ik wil weten wie heeft bepaald om die C werkzaamheden te doen.
[..]
Dat is toch optioneel?
Als werkgever mag je iemand best meer betalen dan wat feitelijk zou moeten.
Het gaat om een trede bevriezen dus (en niet om 2 loonschalen terugzetten).quote:Op woensdag 23 april 2025 21:50 schreef hoechst het volgende:
Nu wilt mijn werkgever mij niet meet een trede erbij geven terwijl ik nog niet aan het einde van de loonschaal zit
Heb het ff opgezocht het het gaat ''slecht''.quote:Op donderdag 24 april 2025 21:25 schreef halfway het volgende:
Kinderachtig gedrag om een paar tientjes, of gaat het zo slecht daar.
Deventer of Arendonk?quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:14 schreef hoechst het volgende:
[..]
Heb het ff opgezocht het het gaat ''slecht''.
Ik citeer:
Toch bleef er nog een kwart miljard euro winst over die opnieuw toegevoegd wordt aan de reserves
Ja. Omhoog in trede is blijkbaar een gunst en geen verplichting. Het argument dat ze gebruiken is uiteraard wel kul. Zes jaar nadat je bent begonnenquote:Op woensdag 23 april 2025 21:50 schreef hoechst het volgende:
Ik werk nu al zo'n 6 jaar bij dezelfde werkgever... met veel plezier.
Het bedrijf werkt met Loonschalen en trede's.
loonschalen horen bij de functie en trede's hoelang je in dienst ben.
op een gegeven moment zit je aan het einde van je loonschaal omdat het aantal trede's een limiet heeft.
In principe ga je ieder jaar omhoog in een trede mits je niet heel lang ziek geweest bent of iets heel ergs fout gedaan hebt. Ook dan moet je een brief hebben ontvangen met de mededeling dat je niet een trede zult stijgen.
Nu wilt mijn werkgever mij niet meet een trede erbij geven terwijl ik nog niet aan het einde van de loonschaal zit, omdat de HR vind dat ik destijds in een te hoge loonschaal geplaatst ben.
Kan een werkgever dit zomaar doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |