Iemand laten verkiezen, zelf vice worden en dan die ander laten aftreden?quote:Op woensdag 23 april 2025 15:02 schreef Ridocar het volgende:
En los gezien van zijn plannen, uitspattingen of briljante keuzes. Ik lees overal dat Trump misschien een derde termijn gaat uitzitten, maar dat het ook stuit op onmogelijkheden, omdat het maximum van twee termijnen in de grondwet verankerd is.
Dus mijn enige vraag: Hoe dan?
Ik sta er niet meer van te kijken als het hem wel gaat lukken hoor.quote:
Zoals je zelf al zegt, grondwet. Dat gaat niet.quote:Op woensdag 23 april 2025 15:02 schreef Ridocar het volgende:
En los gezien van zijn plannen, uitspattingen of briljante keuzes. Ik lees overal dat Trump misschien een derde termijn gaat uitzitten, maar dat het ook stuit op onmogelijkheden, omdat het maximum van twee termijnen in de grondwet verankerd is.
Dus mijn enige vraag: Hoe dan?
Dat kan ook niet.quote:Op woensdag 23 april 2025 15:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iemand laten verkiezen, zelf vice worden en dan die ander laten aftreden?
Maar het lijkt mij zwaar onwaarschijnlijk.
Republikein, dus onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 23 april 2025 15:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat kan ook niet.
Nog niet. Ik ben benieuwd met welk plannetje MAGA gaat komen, als hij over drie jaar nog leeft gaat hij wel iets proberen. Misschien wordt hij de eerste Amerikaanse koning ofzo
Trump gelooft maar in een ding en dat is in zichzelf.quote:Op woensdag 23 april 2025 16:06 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Republikein, dus onwaarschijnlijk.
Dat heeft hij al geprobeerd, door zijn aanhangers wijs te maken dat de vorige verkiezingsuitslag niet klopte.quote:
Wat dat betreft is hij idd wel een windvaan; elke kant op waaien, die voor hem het gunstigst is.quote:Op woensdag 23 april 2025 16:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Trump gelooft maar in een ding en dat is in zichzelf.
Trump postte op 10 februari deze post met een afbeelding van napoleon bonaparte op zijn truth social
https://truthsocial.com/@(...)s/114015191260732349
Kleine week later postte hij
"CONGESTION PRICING IS DEAD. Manhattan, and all of New York, is SAVED. LONG LIVE THE KING!" En je kan het interpreteren zoals je wilt maar het officiële kanaal van het witte huis zag het op deze manier
[ x ]
Of et een Koning Trump komt of niet, aan hem ligt het niet.
Belangrijker dan die bestorming was dat hij geregeld had dat er frauduleuze electoral votes naar DC gestuurd werden uit 7 swing states waar hij van Pence verlangde die te tellen of die als reden aan te wijzen voor Pence om de echte niet te tellen, gezien er zogenaamd gerede twijfel over kon zijn.quote:Op woensdag 23 april 2025 16:52 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Dat heeft hij al geprobeerd, door zijn aanhangers wijs te maken dat de vorige verkiezingsuitslag niet klopte.
De bestorming van het Witte Huis was het gevolg.
Dat was gewoon verkiezingsfraude geweest.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Belangrijker dan die bestorming was dat hij geregeld had dat er frauduleuze electoral votes naar DC gestuurd werden uit 7 swing states waar hij van Pence verlangde die te tellen of die als reden aan te wijzen voor Pence om de echte niet te tellen, gezien er zogenaamd gerede twijfel over kon zijn.
Gelukkig ging Pence daar verder niet in mee.
Maar dan krijg je eigenlijk een nieuw staatsbestel. En is dus zijn nieuwe bewind geen termijn volgens het oude. Dus eigenlijk ook al geen derde termijn.quote:
Trump lijdt uiteraard nogal aan narcisme en hij zou bij de gedachte dat er na hem iemand komt die dan belangrijker is dan hij, wel eens gewoon echt fysiek onbehagen bij kunnen voelen. En om zich beter te voelen zal hij wel fantaseren over zo'n 3e termijn.quote:Op woensdag 23 april 2025 16:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Trump gelooft maar in een ding en dat is in zichzelf.
Trump postte op 10 februari deze post met een afbeelding van napoleon bonaparte op zijn truth social
https://truthsocial.com/@(...)s/114015191260732349
Kleine week later postte hij
"CONGESTION PRICING IS DEAD. Manhattan, and all of New York, is SAVED. LONG LIVE THE KING!" En je kan het interpreteren zoals je wilt maar het officiële kanaal van het witte huis zag het op deze manier
[ x ]
Of et een Koning Trump komt of niet, aan hem ligt het niet.
Ik zou het eerder beschrijven als de echte couppoging die hij probeerde te doen. Er is geen geweld nodig om iets een coup te laten zijn.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:17 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Dat was gewoon verkiezingsfraude geweest.
Je moet maar wanhopig genoeg zijn, om een gevangenisstraf te riskeren om jezelf de winnaar te kunnen noemen.
Obama is buiten de VS heel populair, in de VS heeft hij die populariteitscijfers nooit gehaald. Ik denk eerlijk gezegd niet dat de VS warm zou lopen voor een derde termijn Obama.quote:Op donderdag 24 april 2025 05:15 schreef raptorix het volgende:
Graag laat hem het doen, en dan mag Obama ook weer meedoen, weet wat je wenst.
Na 2 keer Trump ellende zal zelfs de grootste MAGA figuur op hem stemmen.quote:Op donderdag 24 april 2025 08:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Obama is buiten de VS heel populair, in de VS heeft hij die populariteitscijfers nooit gehaald. Ik denk eerlijk gezegd niet dat de VS warm zou lopen voor een derde termijn Obama.
Ik bedoelde gewoon dat Obama niet de beste tegenkandidaat zou zijn en ik denk ook niet dat hij de voorverkiezingen zou winnen. Dan heeft Michelle Obama nog eerder een kans, maar daar hoef je de wet niet voor aan te passen.quote:Op donderdag 24 april 2025 08:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Na 2 keer Trump ellende zal zelfs de grootste MAGA figuur op hem stemmen.
Obama mag dan wel niet "populair" zijn, maar vergeet niet dat maar weinig presidenten echt populair zijn, komt omdat goed leiderschap niet altijd gepaard gaat met populistische dingen.
Maar half MAGA denkt dat Michelle Obama een man isquote:Op donderdag 24 april 2025 08:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik bedoelde gewoon dat Obama niet de beste tegenkandidaat zou zijn en ik denk ook niet dat hij de voorverkiezingen zou winnen. Dan heeft Michelle Obama nog eerder een kans, maar daar hoef je de wet niet voor aan te passen.
HIj is in de eerste plaats een trumpaanhanger... Trump first.quote:Op woensdag 23 april 2025 16:06 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Republikein, dus onwaarschijnlijk.
Valt wel mee hoor. Obama was de laatste president die nog echt vrij degelijke. approval ratings scoorde, eindigde met bijna 60%:quote:Op donderdag 24 april 2025 08:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Obama is buiten de VS heel populair, in de VS heeft hij die populariteitscijfers nooit gehaald. Ik denk eerlijk gezegd niet dat de VS warm zou lopen voor een derde termijn Obama.
Niet geklikt.quote:Op vrijdag 25 april 2025 08:40 schreef opgebaarde het volgende:
De nieuwe merchandise
[ afbeelding ]
https://www.trumpstore.com/collections/45-47/
Die had dan ook een verhaal te vertellen, net zo als de Clintons die ook de nodige miljoenen bij elkaar gespeeched hebben.quote:Op vrijdag 25 april 2025 08:43 schreef xpompompomx het volgende:
Waar is het trouwens het volk gebleven dat zo boos was dat Obama na zijn presidentschap rijk was geworden door lezingen te geven over zijn presidentschap?
Troep consumeren > interessante verhalen.quote:Op vrijdag 25 april 2025 09:09 schreef quo_ het volgende:
[..]
Die had dan ook een verhaal te vertellen, net zo als de Clintons die ook de nodige miljoenen bij elkaar gespeeched hebben.
Als verkoper van goedkoop in China gemaakte petjes en andere rommel doet Trump precies dategene wat bij hem past.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |