Lekker.quote:Op woensdag 23 april 2025 13:40 schreef Isa3 het volgende:
Ik heb door een erfenis een afbetaald appartement
Ik zou het afbetaalde appartement verkopen en zelf iets kopen op een locatie die je zelf uitkiest.quote:Op woensdag 23 april 2025 13:40 schreef Isa3 het volgende:
Ik ben 27 en woon nog thuis. Ik ben enig kind en single momenteel. Ik zou graag het ouderlijk huis verlaten.
Ik besef dat ik een goede financiële situatie heb, maar wil geen foute keuze maken.
Ik heb door een erfenis een afbetaald appartement op 25- 30 minuten rijden (snelweg) enkel van mijn ouderlijk huis. Dit is een recent appartement, 11 jaar oud, 2 kleine slaapkamers, +- 80 m2. Naar mijn werk is dit 35 minuten rijden enkel (snelweg). Allemaal zonder file. Ik ken daar ook niets of niemand
Momenteel woon ik op 10-15 minuten rijden van werk.
Ik zou graag meermaals per week bij mijn ouders langsgaan naast mijn fulltime job. Dit omdat hun gezondheid helaas niet meer heel goed is.
Mijn ouders hebben nu een nieuwbouw appartement gekocht om te verhuren. Dit zou opgeleverd worden begin volgend jaar. Dit is gelegen op 15 minuten rijden van mijn ouders en 5 minuten rijden van mijn werk.
Ik zou dit kunnen huren van hen. Mits mijn loon + huurinkomsten zou ik dit kunnen betalen.
Ze zouden dit ook stuk per stuk beginnen schenken.
Nu twijfel ik wat de beste optie is:
• afbetaalde appartement verkopen en hier zelf iets kopen, maar prijzen liggen hier helemaal anders
• in het afbetaalde appartement gaan wonen, maar de afstand schrikt me wat af
• het appartement van mijn ouders huren
• gewoon een appartement op huurmarkt huren
Smaken verschillen soms vaak, vind je het zelf wel een leuk appartement of zou je wellicht iets heel anders hebben gekozen ( mits je meer keuze zou hebben? ) ,quote:
Vervolgens:quote:Op woensdag 23 april 2025 13:40 schreef Isa3 het volgende:
Ik ben 27 en woon nog thuis. Ik ben enig kind en single momenteel. Ik zou graag het ouderlijk huis verlaten.
Staat dat dan leeg en vraag je je af waar je gaat wonen?quote:Op woensdag 23 april 2025 13:40 schreef Isa3 het volgende:
Ik heb door een erfenis een afbetaald appartement op 25- 30 minuten rijden (snelweg) enkel van mijn ouderlijk huis.
Ik zou het toch gewoon eerst proberen, wat let je. Verkopen kan altijd nog. Ondertussen kan je flink sparen.quote:Op woensdag 23 april 2025 13:40 schreef Isa3 het volgende:
• in het afbetaalde appartement gaan wonen, maar de afstand schrikt me wat af
Dat was 2 jaar geleden. Gaat de tijd achteruit?quote:Op zondag 30 juli 2023 17:46 schreef Isa3 het volgende:
Ik ben 31 jaar, single en ben ondertussen naar een infosessie geweest over pleegzorg. Ik zou graag pleegouder worden en denk hier al enkele jaren over na. Ik zou waarschijnlijk voor de deeltijd variant gaan, maar ergens twijfel ik ook nog voor voltijds…? Maar het moet uiteraard ook combineerbaar zijn met werk.
Zijn er hier nog mensen die pleegouder zijn? Eventueel als alleenstaande? Welke ‘vorm’ bieden jullie? Hebben jullie zelf ook nog kinderen of enkel pleegkind(eren)? Wat zijn jullie ervaringen?
Lolquote:Op woensdag 23 april 2025 15:51 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Dat was 2 jaar geleden. Gaat de tijd achteruit?
Heeft ‘ze’ daar ook keuze tussen en eigen appartement en een te huren appartement dat haar ouders laten bouwen?quote:Op woensdag 23 april 2025 15:12 schreef Piles het volgende:
10 topics over dit onderwerp op Tweakers was nog niet genoeg?
Dat je aan het trollen bent. Dan weer "eind 20", dan 31, dan weer iets anders...quote:Op woensdag 11 december 2024 15:10 schreef Isa3 het volgende:
Ik ben een vrouw van eind 20 en ben eigenlijk al heel lang single (nog nooit een echte relatie gehad).
Wel heb ik een enorme kinderwens. Ik ben aan het overwegen om in de toekomst bewust alleenstaande moeder te worden. Ik heb alleen heel weinig familie. Ik ben enig kind en het enigste wat er is van familie zijn mijn ouders. Mijn moeder is chronisch ziek, maar stabiel en mijn vader zijn gezondheid is helaas niet zo goed meer.
Voor de rest heb ik geen familie meer aangezien zij zelf ook beiden enig kind zijn. Ik heb wel een paar vriendinnen, maar zij hebben zelf ook allemaal al een partner en/of kinderen. Dus zij zullen maar eens heel af en toe kunnen helpen.
Is het dan egoïstisch om in mijn situatie alleen aan kinderen te beginnen? Ik zou het heel moeilijk vinden om mijn kinderwens op te bergen, maar ik wil uiteraard ook het beste voor een toekomstig kind.
Iets anders wat ik overweeg is het worden van pleegouder. Hier zou ik eerder gaan voor deeltijd/weekendpleegzorg (1 weekend om de 14 dagen en in de vakanties een deel). Dit omdat een landurige plaatsing mij heel moeiljk lijkt als ze na X aantal jaar terug naar de ouders gaan.
Wat is jullie mening/advies hierover?
Je was recent jarig? Hoe oud ben je toen geworden? "eind 20"? 28? 31? Wie zal het zeggenquote:Op maandag 20 mei 2024 10:02 schreef Isa3 het volgende:
Ik ben een vrouw, sinds enkele weken 26 jaar en ik heb nog nooit een relatie gehad. Nooit intiem geweest ook. Dit alles zorgt ervoor dat ik me slecht voel. Ik woon nog thuis. Ik heb een voltijdse job.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |