abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 24 april 2025 @ 22:37:11 #76
236264 crew  capricia
pi_217460739
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 22:26 schreef Zonnige het volgende:

[..]
Dan wordt het speculatie en kan je net zo goed geen enkel verhaal hier meer geloven. Waar lees je dat er meer dan die 3 mails zijn verstuurd?

De mail naar die moeder vind ik ook niet hansig, maar betekent niet dat het meteen stalking is.
Dit is zijn verhaal hè.
En dan klopt het aantal mails al niet.
Ik ga ze opsommen.

Hier is gemaild:
quote:
Toen werd het stil. Ik kwam erachter dat ze me had ontvolgd van alle social media. En even later blokkeerde ze me op Whatsapp. Per mail reageerde ze dat ze dat nodig had
Daar is dus mailcontact geweest. Want alles was geblokkeerd, maar ze reageerde via mail.

Daarna blokkeerde ze namelijk ook de mail. Hoe duidelijk wil je het hebben?

Hier is gemaild:
quote:
stuurde ik 1 mail.
Hier is gemaild:
quote:
Ik besloot een 2e mail te sturen
Hier is gemaild:
quote:
dus ik heb deze mail ook naar haar ouders gestuurd
Nadat ook de ouders aangeven dat ie er echt mee moet stoppen, nog een mail:
quote:
Ik heb haar toen nog een 3e mail gestuurd
Minimaal vijf keer mailcontact gezocht.
Die drie keer klopt niet.
En iedere, maar dan ook echt iedere keer, wordt hem duidelijk gemaakt dat zij hier absoluut niet op zit te wachten. Echt wouw.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_217460903
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 22:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit is zijn verhaal hè.
En dan klopt het aantal mails al niet.
Ik ga ze opsommen.

Hier is gemaild:
[..]
Daar is dus mailcontact geweest. Want alles was geblokkeerd, maar ze reageerde via mail.

Daarna blokkeerde ze namelijk ook de mail. Hoe duidelijk wil je het hebben?

Hier is gemaild:
[..]
Hier is gemaild:
[..]
Hier is gemaild:
[..]
Nadat ook de ouders aangeven dat ie er echt mee moet stoppen, nog een mail:
[..]
Minimaal vijf keer mailcontact gezocht.
Die drie keer klopt niet.
En iedere, maar dan ook echt iedere keer, wordt hem duidelijk gemaakt dat zij hier absoluut niet op zit te wachten. Echt wouw.
Oh ik lees het allemaal heel anders. Ze hadden wat contact direct na de breuk, daarna blokkeerde/verwijderde ze alles van hem en gaf ze aan per mail dat ze dat nodig had. Wat begrijpelijk is, dan vergeet je iemand sneller.

Daaropvolgend is er 3 maanden geen contact en na die 3 mnd besluit hij te mailen. En dat is het. Maja hele discussie en we komen er toch niet uit. We zien het allebei anders. Ik lees nergens dat hij haar nog steeds allerlei mails stuurt, dat zou ik wel stalkerig vinden.
  Moderator donderdag 24 april 2025 @ 22:56:55 #78
236264 crew  capricia
pi_217460941
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 22:50 schreef Zonnige het volgende:

[..]
Oh ik lees het allemaal heel anders. Ze hadden wat contact direct na de breuk, daarna blokkeerde/verwijderde ze alles van hem en gaf ze aan per mail dat ze dat nodig had. Wat begrijpelijk is, dan vergeet je iemand sneller.

Daaropvolgend is er 3 maanden geen contact en na die 3 mnd besluit hij te mailen. En dat is het. Maja hele discussie en we komen er toch niet uit. We zien het allebei anders. Ik lees nergens dat hij haar nog steeds allerlei mails stuurt, dat zou ik wel stalkerig vinden.
Oh dat kan ook, dat je het zo leest. :D
Maar ook haar ouders hebben hem direct na die ene mail geblokkeerd (wat moet daar in godsnaam in gestaan hebben, in die mail) en hij was verbouwereerd dat de ouders na drie maanden niet iets over een of andere hond zeiden. Dat is toch vaag allemaal? Na drie maanden stilte. Waarom zou je over een hond beginnen?

Maar goed. Iedere mail werd afgewezen en dan besluit ie er nog een paar te sturen, inclusief haar moeder.
Echt bizar gedrag hoor.

Ik snap wel dat die moeder zegt: ze is verder gegaan met een ander, val ons niet meer lastig, tabé. En zal niet door 1 mailtje komen, denk ik zo. Tenzij daar heel vreemde dingen in staan.
- Goethe, “Faust”
pi_217461019
Les 1 in de omgang met vrouwen. Als man nooit contact opnemen.
Als je het het gevoel krijgt dat ze twijfelt of uitspreekt dat ze twijfelt, dan al direct je spullen pakken en weggaan zonder om te kijken.
Als ze weet dat je zo bent en echt weg zou gaan en nooit contact zou zoeken. Dan pas heeft ze de vrijheid om te kiezen en zal ze blijven als ze echt wil of weggaan als ze echt wil.
Maar dan weet je dat, en hoef je inderdaad niet om te kijken.
Als man slik je dat, verdring je met werk en afleiding maar zoek nooit de aandacht.
Vakman pur sang
  Moderator donderdag 24 april 2025 @ 23:09:39 #80
236264 crew  capricia
pi_217461031
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 23:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Les 1 in de omgang met vrouwen. Als man nooit contact opnemen.
Als je het het gevoel krijgt dat ze twijfelt of uitspreekt dat ze twijfelt, dan al direct je spullen pakken en weggaan zonder om te kijken.
Als ze weet dat je zo bent en echt weg zou gaan en nooit contact zou zoeken. Dan pas heeft ze de vrijheid om te kiezen en zal ze blijven als ze echt wil of weggaan als ze echt wil.
Maar dan weet je dat, en hoef je inderdaad niet om te kijken.
Als man slik je dat, verdring je met werk en afleiding maar zoek nooit de aandacht.
En hoeveel mails na drie maanden stilte vanuit haar kant, zou jij dan nog sturen? Inclusief haar familie.
- Goethe, “Faust”
pi_217461064
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 23:09 schreef capricia het volgende:

[..]
En hoeveel mails na drie maanden stilte vanuit haar kant, zou jij dan nog sturen? Inclusief haar familie.
Nooit eentje.
Ik heb het vertrouwen dat als ze terugwil ze zelf wel contact opneemt.
Intussen kun je je lekker uitleven. :P
Vakman pur sang
  Moderator donderdag 24 april 2025 @ 23:31:24 #82
236264 crew  capricia
pi_217461122
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 23:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nooit eentje.
Ik heb het vertrouwen dat als ze terugwil ze zelf wel contact opneemt.
Intussen kun je je lekker uitleven. :P
Eens. Zo sta ik er ook in.
Samen de relatie beëindigd. Er zijn geen kinderen, een hypotheek of whatever in het spel.

Continue to live your life.
- Goethe, “Faust”
pi_217461249
Dank allemaal voor jullie reacties. Wel verrassend dat het hoofdthema stalking is geworden, waarbij ik juist de diepte dacht in te gaan in de dynamiek en hoe ons verhaal verdraait werd, maar daar gaat bijna niemand op in. Want in bepaalde hechtingsproblematieken komt dit wel degelijk voor. Blijkbaar is het referentiekader van veel mensen stalking. Iedereen die getroffen is door stalking, veel sterkte in ieder geval....

Laat ik even voor de mensen die het niet helemaal begrijpen uitleggen hoeveel mails er zijn gestuurd. Wat overigens niet betekend dat ik mee ga in het stalkingsverhaal.

Per mail heeft ze me laten weten dat ze me geblokkeerd had op de telefoon. En dat we per mail contact konden houden als er iets was. Nogmaals, ze was niet boos (dat schreef ze ook in die mail) en we zijn in goed overleg uit elkaar gegaan. Er was geen ruzie.
Daarna is er 3 maanden geen enkel contact geweest. Helemaal niets. En toen heb ik haar 1 mail gestuurd, waar ze geen reactie op gaf. Na 2 weken heb ik een 2e mail gestuurd, die ik tevens naar haar ouders had gestuurd. Daarna nog 1 laatste mail. Waar ze reactie op gaf. De mails nogmaals, waren liefdevol, beschaafd, eerlijk met respect.

Zijn er ook mensen die de meer kunnen zeggen of ze hechtingsproblemen herkennen in het verhaal en hoe daardoor verhalen verdraaid kunnen worden, omdat de waarheid (onze liefde) te pijnlijk was om te verwerken? En dat door een verhaal te maken waarin je dingen verdraait om bepaalde emoties te ontwijken?
pi_217461312
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 00:04 schreef Lost7272 het volgende:
Dank allemaal voor jullie reacties. Wel verrassend dat het hoofdthema stalking is geworden, waarbij ik juist de diepte dacht in te gaan in de dynamiek en hoe ons verhaal verdraait werd, maar daar gaat bijna niemand op in. Want in bepaalde hechtingsproblematieken komt dit wel degelijk voor. Blijkbaar is het referentiekader van veel mensen stalking. Iedereen die getroffen is door stalking, veel sterkte in ieder geval....

Laat ik even voor de mensen die het niet helemaal begrijpen uitleggen hoeveel mails er zijn gestuurd. Wat overigens niet betekend dat ik mee ga in het stalkingsverhaal.

Per mail heeft ze me laten weten dat ze me geblokkeerd had op de telefoon. En dat we per mail contact konden houden als er iets was. Nogmaals, ze was niet boos (dat schreef ze ook in die mail) en we zijn in goed overleg uit elkaar gegaan. Er was geen ruzie.
Daarna is er 3 maanden geen enkel contact geweest. Helemaal niets. En toen heb ik haar 1 mail gestuurd, waar ze geen reactie op gaf. Na 2 weken heb ik een 2e mail gestuurd, die ik tevens naar haar ouders had gestuurd. Daarna nog 1 laatste mail. Waar ze reactie op gaf. De mails nogmaals, waren liefdevol, beschaafd, eerlijk met respect.

Zijn er ook mensen die de meer kunnen zeggen of ze hechtingsproblemen herkennen in het verhaal en hoe daardoor verhalen verdraaid kunnen worden, omdat de waarheid (onze liefde) te pijnlijk was om te verwerken? En dat door een verhaal te maken waarin je dingen verdraait om bepaalde emoties te ontwijken?
Als ze niet naar jou toe komt heeft ze geen interesse.
Waardoor het komt doet er niet toe. Misschien komt ze ooit terug maar ze is volwassen. Dan is het niet raar dat jij al een ander hebt.
Dus laat dat hele gezeik over hechting blabla gewoon los.
Vakman pur sang
pi_217461344
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 16:41 schreef Black_Baron het volgende:
Ik vind het zwaar klote voor je, bro.
Je gaf haar alles. Was de nice guy. Gaf haar zelfs de ruimte om tijd voor haarzelf te nemen.
En toen je weer contact zocht en mailde bleek dat ze opeens een ander had, volgens haar moeder. Of je even heel snel wilde dimmen. Ongelooflijk.

Was die ander er misschien al..hoe is dat uitgaan gegaan, eigenlijk? Haar initiatief, de jouwe?

Super klote voor je. Ik zou op zijn minst boos zijn.
En laat je niet gek maken door het commentaar hier. Wij mannen kunnen leren van je verhaal.

Wat zou je achteraf anders hebben gedaan?
Dank je voor je support. Dat voelt in ieder geval goed. We zijn in goed overleg uitelkaar gegaan. Het was een gezamenlijke beslissing. We hebben ook allebei gezegd dat we van elkaar houden. Geen wrok, geen verwijten. Bij ons strande het steeds op de dynamiek in ruzies. Waar zij heel fel was, was ik de rustige. Het felle werd nog heviger, omdat juist mijn rustige gedrag haar triggerde dat ze zich niet gehoord voelde. En voor mij voelde die felheid juist onveilig. De ruzies waren ook niet over grote problemen.

We hebben relatie therapie gehad. Daar hadden we achteraf gezien meer mee moeten doen. Waar de therapeut bij mij de "blauwe plekken" zag en dat mijn gedrag terugtrekken was, kon ze de "blauwe plekken" bij mijn ex niet zo herkennen. Maar gaf ze aan, iedereen heeft blauwe plekken. De relatietherapie werkte verder niet, omdat de issues in dynamiek bleven. We hadden hier niet zo snel mee moeten opgeven denk ik achteraf. Want juist door deze blauwe plekken (bij haar) wel boven water te krijgen, hadden we beter tot elkaar kunnen komen. Deze heb ik nu wel helder, maar too little too late...
  vrijdag 25 april 2025 @ 00:39:26 #86
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217461376
@Lost7272

Je bent volgens mij een hele aardige kerel :) Jij gaat vast een nieuwe leuke vrouw vinden.

De manier waarop jullie uit elkaar zijn gegaan is niet goed, daar had best wat meer tekst en uitleg van haar kant bij gemogen. Mensen zijn soms onberekenbaar en moeilijk te vatten. Dat is hoe het is.

Lekker loslaten en verder gaan ;)
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 25 april 2025 @ 00:40:04 #87
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217461379
3 mails sturen vind ik geen stalking. Je wil graag weten van hoe en wat.
Maar zoals ik al zei: lekker loslaten
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_217461383
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 18:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Willekeurige stukjes uit de tekst:

‘Want als je verder wilt zonder die pijn te voelen, dan is iemand die jou nog steeds met zachtheid en liefde aankijkt, moeilijk te verdragen.’

‘De pijn die ik nu voel elke dag is misschien minder erg dan wat zij ooit heeft gevoeld.’

De eerste klopt niet en bij de tweede vraag ik me af waar hij op doelt.
Dank je wel voor je vraag. Ik zal het proberen te beantwoorden. Ondanks wat veel mensen denken, heeft ze pijn van onze breuk gehad. Waar ik nu in zit, in de rouwverwerking, heeft zijzelf gekozen voor vluchten van de pijn. Dan is het makkelijker een verhaal te maken waarin ik als slecht bestempeld word. Maar mijn reacties waren liefdevol en begripvol.

En over haar pijn, dat ligt in de onveilige hechting die er is geweest in haar jeugd. Ze heeft een overlevingsmechanisme opgebouwd, die door mij niet te begrijpen was. En een onveilige hechting doet natuurlijk wat met een kind. Daar heeft ze veel pijn van gehad.
  vrijdag 25 april 2025 @ 08:04:46 #89
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217461876
quote:

Je gaat helemaal niet de diepte in op de dynamiek, je geeft alleen hele lappen tekst over hoe liefdevol het allemaal wel niet was en hoe zij erg fel was vanuit haar vanuit haar verleden. En je geeft heel veel input over hoe je haar benaderd hebt na jullie breuk.

Maar je geeft op beide onderwerpen vrijwel nul concrete context. In combinatie met glashard ontkennen dat zij zich heel anders voelde dan jij en alleen reageren op feedback die in jouw beeld hierover past, kom je ook best wel over als een stalkende creep :s) .
Resistance is futile.
  vrijdag 25 april 2025 @ 08:08:01 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217461892
Was dit je eerste of tweede relatie toevallig?
Resistance is futile.
  vrijdag 25 april 2025 @ 08:20:07 #91
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_217461947
Je kunt het ook even omdraaien.

De reden dat je contact zocht, is omdat je hoopt op herstel – in welke vorm dan ook. Maar zij heeft aangegeven dat ze rust wil, en jij respecteert dat op dit moment niet.

Je snapt hopelijk dat je haar daardoor alleen maar verder van je afduwt. Als je wilt dat ze je weer toelaat in haar leven, moet je geen emotionele mails sturen – en al helemaal niet naar haar moeder. Daarmee bevestig je alleen maar dat haar keuze om afstand te nemen de juiste was.

Als je nog een kleine kans wil behouden, werk dan aan jezelf. Word (weer) die geweldige vent op wie ze ooit verliefd werd – maar dan de verbeterde versie, eentje die stevig in zijn schoenen staat.

Ik zeg niet dat het gegarandeerd werkt, maar het vergroot in elk geval de kans op een gesprek. Omdat ze je dan weer ziet als iemand met wie ze wíl praten.
  vrijdag 25 april 2025 @ 08:20:09 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217461948
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 april 2025 00:39 schreef phpmystyle het volgende:
@:Lost7272

Je bent volgens mij een hele aardige kerel :) Jij gaat vast een nieuwe leuke vrouw vinden.

De manier waarop jullie uit elkaar zijn gegaan is niet goed, daar had best wat meer tekst en uitleg van haar kant bij gemogen. Mensen zijn soms onberekenbaar en moeilijk te vatten. Dat is hoe het is.

Lees jij nou wat anders dan ik? TS vertelt toch dat ze in goed overleg uit elkaar zijn gegaan, wat het probleem in de relatie was en waarvoor ze blijkbaar ook in relatietherapie zijn geweest.

Waarom denk je dat hij uitleg van haar nodig heeft?

Volgens mij vindt TS dat zijn ex nog aan zichzelf moet werken of zo, vindt hij dat ze haar issues niet genoeg onder ogen ziet. Ik snap niet hoe dat nog zijn zaak is. Dat telkens herhalen van hem dat zijn e-mails zo liefdevol waren, begint wel erg op te vallen. Heeft hij haar in die e-mails steeds ‘liefdevol’ gewezen op alle issues die ze heeft en waaraan ze moet werken?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 25 april 2025 @ 08:23:11 #93
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217461960
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 april 2025 00:39 schreef phpmystyle het volgende:
@:Lost7272

Hij heeft zichzelf als soort missionaris tot doel gesteld om haar te helen. Mensen zoeken geen beschadigde partner uit omdat ze pure intenties hebben. Dat maakt werkelijk iedereen zichzelf wijs.

Beschadigde mensen, beschadigen mensen. TS heeft een giftige partner uitgekozen die hij dacht te kunnen redden. Zodoende kon en kan hij lekker deflecteren, zij is immers degene die niet in staat was om een gezonde relatie op te bouwen en om het op een bevredigende manier af te sluiten. Oftewel: hij klimt op haar schouders om zichzelf op de borst te kunnen kloppen wat een fijne begripvolle partner hij wel niet was, en (met alle liefde) is zij hier de boeman.

De vraag die TS zorgvuldig ontwijkt is waarom hij eigenlijk een partner nodig heeft op wiens schouders hij kan gaan staan.
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 25 april 2025 @ 08:49:24 #94
5428 crew  miss_sly
pi_217462094
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 april 2025 08:08 schreef Seven. het volgende:
Was dit je eerste of tweede relatie toevallig?
Minstens zijn tweede, want hij heeft een dochter, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 25 april 2025 @ 08:52:36 #95
5428 crew  miss_sly
pi_217462109
quote:

Jij noemt 'onze liefde' de waarheid. Zij staat daar kennelijk inmiddels anders in. Zij heeft jullie liefde niet herschreven. Zij heeft zich losgemaakt van jou en uit jullie relatie. Dat betekent niet dat jullie geen liefdevolle relatie hebben gehad, maar het is voorbij. Of daar nu hechtingsproblematiek aan ten grondslag ligt, doet er niet toe. Zij wil niet (meer?) door jou gered worden. En jouw hardnekkig doorzoeken naar een reden anders dan dat het van haar kant over is en maar liefdevol doordrammen dat jullie liefde zo goed en mooi en echt was komt op mij echt best eng over. Hou op meet focussen op haar, en focus op jezelf en je toekomst zonder haar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 25 april 2025 @ 10:43:30 #96
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_217462864
Je verwacht erg veel van haar.
Zij is jou niets schuldig.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217463194
Ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee

Hij reageert alleen op diegene die het met hem eens zijn.

Binnen 3 maanden therapie kunnen krijgen
Klopt geen reet van
Maar ik ga er geen energie meer insteken

:W :W

[ Bericht 84% gewijzigd door Cupfighter op 25-04-2025 12:21:06 ]
  Moderator vrijdag 25 april 2025 @ 13:28:43 #98
441859 crew  Lenny77
pi_217463858
Maar eh... Liefde van je leven in combi met zo een ruzies EN zelfs al relatietherapie binnen de 3 jaar?

Nee.. dat zijn jullie niet elkaars grote liefde. De eerste jaren mag het nog niet zo moeilijk gaan. Integendeel.

Ik denk dat je erg romantiseert eerlijk gezegd.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator vrijdag 25 april 2025 @ 13:31:21 #99
441859 crew  Lenny77
pi_217463875
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 11:44 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee

Hij reageert alleen op diegene die het met hem eens zijn.

Binnen 3 maanden therapie kunnen krijgen
Klopt geen reet van
Maar ik ga er geen energie meer insteken

:W :W
Privé kan je binnen de week therapie krijgen he?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 25 april 2025 @ 13:45:23 #100
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_217463957
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2025 13:31 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Privé kan je binnen de week therapie krijgen he?
Het heeft duidelijk niet geholpen. En dat kan ook niet na 3 maanden.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')