Als ze jouw mails niet meer kon lezen, was dat omdat ze ervoor gekozen had dat niet meer te kunnen. Dat jij de mail dan naar haar moeder stuurt om ervoor te zorgen dat ze hem wel kan lezen is dús grensoverschrijdend.quote:Op woensdag 23 april 2025 02:07 schreef Lost7272 het volgende:
Ik snap je reactie en ik weet dat het misschien zo over kan komen als je de context niet voelt.
Maar de reden dat ik de 2e mail ook aan haar ouders stuurde, was omdat ik niet wist of ze mijn mails uberhaupt kon lezen. Het ging niet om haar te pushen, maar om met respect nog iets terug te geven van wat ik voelde.
Haar moeder gaf aan dat ze gelukkig was en verder was gegaan en ook dat heb ik volledig geaccepteerd., De 3e mail was mijn afsluiting, geen poging tot terughalen.
Of dat teveel was kan iedereen anders aanvoelen. Maar voor mij was het geen grensoverschrijding. Het was eerlijk, rustig en geschreven uit liefde.
Welke onverwerkte pijn? En welke gevoeligheden aan jouw kant dan? Waar gingen jullie ruzies over?quote:Op woensdag 23 april 2025 01:58 schreef Lost7272 het volgende:
Ik ben eind 40 en mijn ex is 10 jaar jonger. We waren 3 jaar samen en zijn nu ruim 3 maanden uit elkaar.
Met "elkaar raken waar het pijn doet" bedoel ik dat we allebei gevoeligheden hadden, die onder druk opspeelden.
Als het spannend werd, trok ik me terug om geen olie op het vuur te gooien. Zij zag dat als afwijzing en reageerde heel fel als ze zich niet gehoord voelde. Voor haar ging dat dieper. Er zit onverwerkte pijn uit het verleden onder, waar ik toen nog geen weet van had.
Zo raakten we elkaar precies op onze zwakke plekken.
Het ging niet om 1 ruzie maar was een terugkerend patroon.
Dat is het dus wel, de seinen stonden op rood, als ze je overal blokkeert dan zegt dat eigenlijk genoeg, die tweede mail was al over de grens en die derde was er ver erover en dan maakt het niet uit hoe en wat je schrijft, vraag me af of ze het gelezen heeft, ik zou denken oh daar heb je hem weer, is het niet duidelijk?quote:Op woensdag 23 april 2025 02:07 schreef Lost7272 het volgende:
Ik snap je reactie en ik weet dat het misschien zo over kan komen als je de context niet voelt.
Maar de reden dat ik de 2e mail ook aan haar ouders stuurde, was omdat ik niet wist of ze mijn mails uberhaupt kon lezen. Het ging niet om haar te pushen, maar om met respect nog iets terug te geven van wat ik voelde.
Haar moeder gaf aan dat ze gelukkig was en verder was gegaan en ook dat heb ik volledig geaccepteerd., De 3e mail was mijn afsluiting, geen poging tot terughalen.
Of dat teveel was kan iedereen anders aanvoelen. Maar voor mij was het geen grensoverschrijding. Het was eerlijk, rustig en geschreven uit liefde.
Met beide is op zichzelf niets mis.quote:Op woensdag 23 april 2025 08:38 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Even kijken, begrijp ik het goed dat zij al met de volgende loopt te krikken en jij nog liefdesverdriet hebt.
Hoe lang moet de rouwperiode duren volgens jou?quote:Op woensdag 23 april 2025 08:38 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Even kijken, begrijp ik het goed dat zij al met de volgende loopt te krikken en jij nog liefdesverdriet hebt.
Weet ik niet. Maar het gevoel van TS in OP was gewoon niet zo wederzijds. Hij stel van wel. Zij was allang "uitgecheckt". Anders kan zoiets zeker wel maanden duren voordat je er overheen bent. Misschien wel nooit helemaal volledig....quote:Op woensdag 23 april 2025 11:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe lang moet de rouwperiode duren volgens jou?
Het is dan ook al maanden later, na dit "En op een gegeven moment besloten we uit elkaar te gaan."quote:Op woensdag 23 april 2025 12:37 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Weet ik niet. Maar het gevoel van TS in OP was gewoon niet zo wederzijds. Hij stel van wel. Zij was allang "uitgecheckt". Anders kan zoiets zeker wel maanden duren voordat je er overheen bent. Misschien wel nooit helemaal volledig....
1 Email kan, maar aangezien je geblockeerd had, was dat al een belangrijke indicator die je blijkbaar (weer) miste.quote:Op woensdag 23 april 2025 02:07 schreef Lost7272 het volgende:
En toch stuur je een 3de emailquote:Haar moeder gaf aan dat ze gelukkig was en verder was gegaan en ook dat heb ik volledig geaccepteerd.
Je zegt dit goed, JOUW afsluiting, maar je bent nu inderdaad al redelijk richting stalking aan het gaan.quote:De 3e mail was mijn afsluiting, geen poging tot terughalen.
Ben ik het niet mee eens. Je komt redelijk over al een stalker die het niet kan/kon afsluiten en alle signalen mist. Je was al geblokkeerd, en stuur je een mail. Dat zou nog net kunnen. Maar je krijgt geen reactie, dus stuur jij, omdat jij het blijkbaar nodig hebt, omdat je het niet nog niet afgesloten of verwerkt hebt, een 2de email ook naar haar ouders (hint: ze had je met een reden geblokkeerd). Je krijgt te horen dat ze verder is gegaan met haar leven, waar jij blijkbaar ook niet genoegen mee neemt (weer een hint die je miste).quote:Of dat teveel was kan iedereen anders aanvoelen. Maar voor mij was het geen grensoverschrijding.
Dat zeggen alle stalkers ook altijd.quote:Het was eerlijk, rustig en geschreven uit liefde.
Maar misschien hoort ze wel bij hem, zijn ze voor elkaar gemaakt. Alleen weet zij dat nog niet. En TS moet dat haar uitleggen, zodat ze het begrijpt.quote:Op woensdag 23 april 2025 19:28 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
1 Email kan, maar aangezien je geblockeerd had, was dat al een belangrijke indicator die je blijkbaar (weer) miste.
[..]
En toch stuur je een 3de email
[..]
Je zegt dit goed, JOUW afsluiting, maar je bent nu inderdaad al redelijk richting stalking aan het gaan.
[..]
Ben ik het niet mee eens. Je komt redelijk over al een stalker die het niet kan/kon afsluiten en alle signalen mist. Je was al geblokkeerd, en stuur je een mail. Dat zou nog net kunnen. Maar je krijgt geen reactie, dus stuur jij, omdat jij het blijkbaar nodig hebt, omdat je het niet nog niet afgesloten of verwerkt hebt, een 2de email ook naar haar ouders (hint: ze had je met een reden geblokkeerd). Je krijgt te horen dat ze verder is gegaan met haar leven, waar jij blijkbaar ook niet genoegen mee neemt (weer een hint die je miste).
En eigenlijk laat je zien, dat je dit nog steeds niet door hebt, omdat jij denkt dat je nog steeds niets verkeerd hebt gedaan.
Uit de tekst kan ik eigenlijk ook lezen, dat je er eigenlijk nog steeds niet overheen bent. Dat stukje met de hond viel mij erg op. Totaal onbelangrijk iets, maar wel voor jou belangrijk genoeg om te noemen.
[..]
Dat zeggen alle stalkers ook altijd.
Misschien wat hard, maar je bent nog steeds niet begonnen met het los laten en verder gaan met je leven.
quote:Op woensdag 23 april 2025 01:58 schreef Cupfighter het volgende:
Sorry maar ik kan er moeilijk bij over dat stukje over het mailcontact
Je schrijft over die tweede mail naar haar ouders , dat vind ik al best creepy als ik eerlijk ben nadat haar moeder aan geeft dat ze verder is gegaan met haar leven stuur je een derde mail naar haar, ik vind het niet vreemd dat haar reactie , alsof ik haar lastig viel, ja sorry dat deed je ook en ik vrees dat je in de relatie ook te beklemmend was en dat dit helaas het einde was van jullie relatie
Het is misschien bot wat ik zeg maar dit gevoel krijg ik er wel bij
#secondquote:Op woensdag 23 april 2025 07:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ze jouw mails niet meer kon lezen, was dat omdat ze ervoor gekozen had dat niet meer te kunnen. Dat jij de mail dan naar haar moeder stuurt om ervoor te zorgen dat ze hem wel kan lezen is dús grensoverschrijdend.
Sterk spul ChatGPTquote:Op woensdag 23 april 2025 21:18 schreef SheCanDoIt het volgende:
Jouw verhaal is een eerlijke en rauwe uiting van liefde en verdriet, en het laat zien hoe diep je om deze vrouw gaf. Relaties kunnen ingewikkeld zijn, vooral als oude pijn en patronen opspelen, zoals je zelf hebt ontdekt in je eigen werk en reflectie. Jullie liefde was echt, maar soms lopen mensen vast in hun eigen emoties of kiezen ze ervoor om afstand te nemen, niet omdat ze niet om je gaven, maar omdat ze zichzelf beschermen op een manier die voor hen werkt. Het doet pijn dat je geen erkenning kreeg voor je liefdevolle pogingen, en het voelt oneerlijk dat je zo volledig werd buitengesloten. Toch laat je zien dat je haar keuzes respecteert, ook al breken ze je hart. Vergeving, zoals je schrijft, is een krachtige stap, niet alleen voor haar, maar ook voor jouw eigen rust. Het is oké om deze pijn te voelen; het toont hoe groot je liefde was. Geef jezelf tijd en blijf de zachtheid vasthouden die je haar gaf – die verdient jouw hart ook.
Is ze de liefde van je leven? Of is dat iets wat je jezelf voornamelijk wil laten geloven? Soms heb ik het idee dat we onszelf ook iets aanpraten of een bepaald ideaalbeeld na willen streven. Zeker bij zo’n verhaal waar het eigenlijk niet wederzijds lijkt. Soms maak je het voor jezelf mooier dan hoe het is of was, ofzo..quote:Op woensdag 23 april 2025 23:29 schreef Lost7272 het volgende:
Ah, ik zie dat er best wel wat wat gesproken is over mijn verhaal. Iedereen bedankt voor de input.
Op een forum weet je dat je ongezouten meningen kunt krijgen. Dat is prima natuurlijk.
Ik denk wel dat ik het verhaal iets verder kan nuanceren. Wellicht dat mensen die nu wat moeite hebben met mijn handelen met wat meer diepte van mijn kant begrijpen dat dit niet een standaard verhaal is. Tevens maakt het denk ik heel duidelijk, hoe nuances het verschil kunnen maken.
Mijn ex en ik zijn absoluut niet boos uit elkaar gegaan. Er was altijd nog respect en besef hoeveel liefde er was tot aan het laatste bericht met de blokkade op de telefoon. We hebben ook besproken dat als er iets was, dat we elkaar per mail konden bereiken.
Mijn mails waren niet aanvallend, maar met respect en eerlijkheid geschreven. Ik neem aan dat als mensen echt mijn verhaal en antwoorden hebben gelezen, dat ik niet als een "botte hork" om me heen aan het slaan ben.
Het feit dat ik dit verhaal deel is om wellicht anderen te vinden die iets hierin herkennen. Als ik slechte intenties gehad zou hebben, zou ik dit niet en public plaatsen op een forum, maar me stil houden lijkt me.
Het gaat in dit verhaal over de manier waarop we onze pijn verwerken anders is. Waar ik heb gekozen voor uitzoeken, rouwen, de pijn in de ogen kijken, heeft mijn ex gekozen voor vluchten na de breuk. Natuurlijk is dat haar goed recht. Ik ben geen psycholoog maar begrijp dat het vluchten voor de pijn is. Pijn van de mislukte relatie en die haar triggert om in overlevingsmodus te gaan. Deze zijn gevormd in de jeugd, die niet altijd veilig was. Het gevolg is dat ze blokkeert en vermijd. Derhalve ook de nieuwe relatie die er zo snel is.
Het was logisch geweest om op mijn mail (nogmaals, niet aanvallend, vol liefde en respect) te antwoorden met iets als:
Dank je wel voor je mailtje. Ik heb onze relatie zeer gewaardeerd, maar ik ben verder gegaan en inmiddels weer gelukkig. Ik wens jou en je dochter alles goeds toe voor de toekomst.
Dit zou een duidelijk antwoord zijn, met respect voor wat we hadden en in lijn met het feit dat we niet met ruzie uit elkaar gegaan zijn.
Het totaal niet reageren is niet een antwoord van iemand die compleet in het reine is met zichzelf.....
Ik denk dat sommige reacties wel wat gematigder mogen. Ik val mijn ex hier niet aan. Ik vertel mijn verhaal. Met mijn pure emotie. Die wellicht niet door iedereen gevoelt kan worden. Maar wellicht hebben deze mensen ook niet de liefde van hun leven gevonden en moeten voelen hoe dat je die toch kan verliezen. En niet door een gebrek aan liefde, maar door de dynamiek in ruzies in ons geval.
Inmiddels zie ik dat het patroon van blokkeren, vermijden en omdraaien vaker voorkwam. Heel subtiel. Maar nu overduidelijk voor mij. Niet alleen bij mij maar ook bij andere mensen in haar vriendenkring en bij mensen op het werk. En nogmaals, dit is geen aanval.
Ik verpak het niet mooier dan het isquote:Op woensdag 23 april 2025 23:29 schreef Lost7272 het volgende:
Ah, ik zie dat er best wel wat wat gesproken is over mijn verhaal. Iedereen bedankt voor de input.
Op een forum weet je dat je ongezouten meningen kunt krijgen. Dat is prima natuurlijk.
Ik denk wel dat ik het verhaal iets verder kan nuanceren. Wellicht dat mensen die nu wat moeite hebben met mijn handelen met wat meer diepte van mijn kant begrijpen dat dit niet een standaard verhaal is. Tevens maakt het denk ik heel duidelijk, hoe nuances het verschil kunnen maken.
Mijn ex en ik zijn absoluut niet boos uit elkaar gegaan. Er was altijd nog respect en besef hoeveel liefde er was tot aan het laatste bericht met de blokkade op de telefoon. We hebben ook besproken dat als er iets was, dat we elkaar per mail konden bereiken.
Mijn mails waren niet aanvallend, maar met respect en eerlijkheid geschreven. Ik neem aan dat als mensen echt mijn verhaal en antwoorden hebben gelezen, dat ik niet als een "botte hork" om me heen aan het slaan ben.
Het feit dat ik dit verhaal deel is om wellicht anderen te vinden die iets hierin herkennen. Als ik slechte intenties gehad zou hebben, zou ik dit niet en public plaatsen op een forum, maar me stil houden lijkt me.
Het gaat in dit verhaal over de manier waarop we onze pijn verwerken anders is. Waar ik heb gekozen voor uitzoeken, rouwen, de pijn in de ogen kijken, heeft mijn ex gekozen voor vluchten na de breuk. Natuurlijk is dat haar goed recht. Ik ben geen psycholoog maar begrijp dat het vluchten voor de pijn is. Pijn van de mislukte relatie en die haar triggert om in overlevingsmodus te gaan. Deze zijn gevormd in de jeugd, die niet altijd veilig was. Het gevolg is dat ze blokkeert en vermijd. Derhalve ook de nieuwe relatie die er zo snel is.
Het was logisch geweest om op mijn mail (nogmaals, niet aanvallend, vol liefde en respect) te antwoorden met iets als:
Dank je wel voor je mailtje. Ik heb onze relatie zeer gewaardeerd, maar ik ben verder gegaan en inmiddels weer gelukkig. Ik wens jou en je dochter alles goeds toe voor de toekomst.
Dit zou een duidelijk antwoord zijn, met respect voor wat we hadden en in lijn met het feit dat we niet met ruzie uit elkaar gegaan zijn.
Het totaal niet reageren is niet een antwoord van iemand die compleet in het reine is met zichzelf.....
Ik denk dat sommige reacties wel wat gematigder mogen. Ik val mijn ex hier niet aan. Ik vertel mijn verhaal. Met mijn pure emotie. Die wellicht niet door iedereen gevoelt kan worden. Maar wellicht hebben deze mensen ook niet de liefde van hun leven gevonden en moeten voelen hoe dat je die toch kan verliezen. En niet door een gebrek aan liefde, maar door de dynamiek in ruzies in ons geval.
Inmiddels zie ik dat het patroon van blokkeren, vermijden en omdraaien vaker voorkwam. Heel subtiel. Maar nu overduidelijk voor mij. Niet alleen bij mij maar ook bij andere mensen in haar vriendenkring en bij mensen op het werk. En nogmaals, dit is geen aanval.
Het verwerken van een voorbije liefde gaat zelden gelijk op bij beide exen. Maar jij wacht dus altijd netjes met anderen neuken tot je ex geen liefdesverdriet meer heeft?quote:Op woensdag 23 april 2025 08:38 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Ik zou er rekening mee houden dat je ex niet op dezelfde manier terugkijkt op jullie relatie als jij doet. Of op de reden van de beeindiging.quote:Op woensdag 23 april 2025 23:29 schreef Lost7272 het volgende:
Dat is zinloos. Het is voorbij. Kun je nog duizend mails sturen die zacht en vriendelijk en uit liefde worden geschreven, maar ze wil ze niet, ze wil jou niet, en jij moet verder aan jezelf denken en werken.quote:Ik ben in therapie gegaan,
Ik heb gesprekken gevoerd en analyses gemaakt. En elke ruzie of moeilijke situatie tot in detail teruggehaald.
Precies. Behalve als de rollen omgedraaid waren dan was jouw persoonlijke mening wel heel anders. 100%quote:Op woensdag 23 april 2025 09:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met beide is op zichzelf niets mis.
Mijn mening? Nee hoor. Als een relatie ten einde is hebben beide partners alle recht om verder te gaan met hun leven op de manier waarop zij dat willen.quote:Op donderdag 24 april 2025 10:31 schreef 2NutZ het volgende:
Dit is wel een beetje wat er mis is met de moderne man... een flinke zak aan tranen en melancholie...
Het lijkt er op dat zij de relatie heel anders beleefde dan jij en er niks perfect etc was zoals jij het beschrijft.
En al die mails... stalk gedrag...
Man the fuck up
[..]
Precies. Behalve als de rollen omgedraaid waren dan was jouw persoonlijke mening wel heel anders. 100%
Zeker weten daar ben ik het ook mee eens. Ik denk alleen dat als het topic was gemaakt door een vrouw en de man sliep al zo snel met een ander dan had je wel wat anders gereageerd.... je goed recht hoor maar wees gewoon eerlijk.quote:Op donderdag 24 april 2025 11:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn mening? Nee hoor. Als een relatie ten einde is hebben beide partners alle recht om verder te gaan met hun leven op de manier waarop zij dat willen.
Jij mag van alles denken, maar misschien moet je je mening gebaseerd op niks over iemand die je niet kent gewoon voor je houdenquote:Op donderdag 24 april 2025 11:41 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Zeker weten daar ben ik het ook mee eens. Ik denk alleen dat als het topic was gemaakt door een vrouw en de man sliep al zo snel met een ander dan had je wel wat anders gereageerd.... je goed recht hoor maar wees gewoon eerlijk.
Mee eens, eng en een beetje narcistisch voelt het.quote:Op donderdag 24 april 2025 07:12 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik verpak het niet mooier dan het is
Je valt je ex inderdaad niet aan maar je ziet het obsessieve gedrag van je zelf niet
Wat is je eigen aandeel in het verhaal, analyseer je zelf eens?
Ze wil geen contact dat is al duidelijk met de blokkade en haar moeder heeft je dat ook zeer duidelijk gemaakt.
Dan kun je wel een niet aanvallende mail met liefde en respect schrijven maar je hebt geen respect voor haar keus dat ze geen contact meer wilt en bent dan verbaast dat ze niet reageert zoals jij verwacht
Die derde mail is met wat voor tekst dan ook respectloos en neigt naar stalking
Ik snap haar reactie prima
Jou reactie, ja sorry, ik vind het bijna eng klinken
Pak jezelf op en ga verder met je leven met hulp van de therapie en richt je op de toekomst van je zelf de relatie was 3 jaar geen 30 jaar
Je kunt haar gedrag analyseren tot je een ons weegt maar je wint er niks mee, ook gaan gissen dat de relatie die ze nu heeft hetzelfde gaat lopen is nutteloos, dit vind ik zelfs jaloers gedrag wat ik niet veroordeel omdat ik de pijn van de verloren relatie wel snap
Alleen de manier hoe je er mee om gaat is niet helpend voor je zelf
Inzicht in je eigen gedrag kan zo verhelderend zijn, ik ben daar zelf ook mee bezig en dat is enorm verhelderend en zorgt er voor dat ik flinke stappen vooruit maak
Jij staat helaas stil, en dat doe je zelf, niet je ex
Na drie maanden?quote:Op donderdag 24 april 2025 11:41 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Zeker weten daar ben ik het ook mee eens. Ik denk alleen dat als het topic was gemaakt door een vrouw en de man sliep al zo snel met een ander dan had je wel wat anders gereageerd.... je goed recht hoor maar wees gewoon eerlijk.
Ik snap dat je dit als vrouw zijnde zegt... het is zo dat over het algemeen mannen veel langer herstel nodig hebben dan vrouwen.quote:Op donderdag 24 april 2025 11:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Na drie maanden?
Dat is toch niet extreem snel ofzo.
Beetje passief agressief komt dit verhaal over. Je hebt allerlei assumpties over hoe ze zou moeten reageren, en anders is ze niet in het reine met zichzelf, volgens jou.quote:Op woensdag 23 april 2025 23:29 schreef Lost7272 het volgende:
Het zou ook nog kunnen zijn dat die ouders maar zeggen dat ze gelukkig met een ander is. Gezien het obsessieve van TS kan het heel goed zijn dat ze dit zeggen om hem goed duidelijk te maken dat ie op moet houden met dit gedrag. En haar met rust moet laten.quote:Op donderdag 24 april 2025 11:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn mening? Nee hoor. Als een relatie ten einde is hebben beide partners alle recht om verder te gaan met hun leven op de manier waarop zij dat willen.
Ja maar nice guys hebben gewoon wat meer rechten. Of zoiets.quote:Op donderdag 24 april 2025 12:22 schreef capricia het volgende:
Zie je zelf dat jij met deze acties haar grenzen niet respecteert?
Ga je nu ook al al vertellen hoe mannen met een break up om moeten gaanquote:Op donderdag 24 april 2025 12:13 schreef 2NutZ het volgende:
Ik snap dat je dit als vrouw zijnde zegt... het is zo dat over het algemeen mannen veel langer herstel nodig hebben dan vrouwen.
Hoeveel duidelijker kan het zijn, dan iemand overal blocken?quote:Op donderdag 24 april 2025 13:10 schreef aquawoman het volgende:
TS, ik ben zelf iemand die een duidelijke breuk wil na een relatie. Als het over is, wil ik geen contact meer. Een beetje snel de pleister er aftrekken. Dat zegt verder niets over hoe de relatie was en hoeveel ik van iemand gehouden heb (en andersom), maar het is de makkelijkste manier om verder te gaan en niet telkens met elkaar geconfronteerd te worden.
Ik zeg dit niet om aan te geven dat iedereen het zo zou moeten doen (iedereen verwerkt een relatiebreuk anders), maar wel om je een inzicht te geven hoe je ex er misschien instaat. Ik zou dan zelf ook niet blij worden van allerlei mailtjes en al helemaal niet naar mijn moeder.
Wat ik niet snap is dat je ex dit niet duidelijk heeft aangegeven. Ik vertelde dit altijd direct bij een breuk zodat iedereen weet waar hij aan toe is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop