Ja dat zijn dus die debiele steps.quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:50 schreef Jordy-B het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)ets/elektrische-step
Het lijkt nu al te mogen. De step moet wel WA-verzekerd zijn (verzekeringsplaatje), en er is maar een vrij klein aantal steps goedgekeurd.
Wat voor controle? Ze zijn dan wettelijk toegestaan. Enige wat er te controleren valt is kentekenplaat, verzekering en of ze niet te hard rijden. Maar dat geldt ook voor snorfietsen etc.quote:Op dinsdag 22 april 2025 19:39 schreef xzaz het volgende:
Er is geen plaats voor deze dingen in de openbare ruimte. Ze zijn verboden omdat er bij een ingreep er amper controle is over het 'voertuig'.
Ze zullen naar mijn bescheiden mening nooit legaal worden.
Huh?quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:25 schreef Werkperd het volgende:
Ja dat zijn dus die debiele steps.
Ik heb het meer over die met kleinere wielen, gashendel etc.
Acceleratiehendel dan.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:39 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Huh?
Een elektrische step met een gashendel?
Leuk stepje. Maar hoe zet je hem vast aan een lantaarnpaal? Want anders is ie weg.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:46 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Gewoon zulke die op voorpagina staan: https://nr1elektrischestep.nl/
Boca. De vraag is even of iemand meer informatie heeft over de wetgeving. Is er al een akkoord? Gaat het daadwerkelijk vanaf 1 juli in? Etc.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Leuk stepje. Maar hoe zet je hem vast aan een lantaarnpaal? Want anders is ie weg.
Gezien deze dingen een kenteken gaan vereisen, neem ik aan dat ze lekker óf op het fietspad óf tussen het reguliere straatverkeer 25 km/u mogen gaan brommen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:34 schreef Cupfighter het volgende:
Oh fijn naast de fatbike weer iets waarmee je omver gereden wordt op het trottoir
Sorry Werkperdquote:Op dinsdag 22 april 2025 22:27 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Boca. De vraag is even of iemand meer informatie heeft over de wetgeving. Is er al een akkoord? Gaat het daadwerkelijk vanaf 1 juli in? Etc.
Kan iemand helpen?
Maar om toch terug te komen op je vraag. Ze worden vaak voorzien van een anti-diefstal systeem. Dus stuurslot, mogelijkheid om je step vast te zetten aan een paal etc. Dmv oogje, slot etc.
Groen zijn ze niet echt. Er zijn immers zo goed als geen mensen die er de auto voor laten staan. Daar is reeds onderzoek naar gedaan.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:27 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Wat voor controle? Ze zijn dan wettelijk toegestaan. Enige wat er te controleren valt is kentekenplaat, verzekering en of ze niet te hard rijden. Maar dat geldt ook voor snorfietsen etc.
Voor snelle, groene, flexibele transport is zo'n ding een must.
Heb je wel eens iemand op z'n bek zien gaan met zo'n stepje?quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:27 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Wat voor controle? Ze zijn dan wettelijk toegestaan. Enige wat er te controleren valt is kentekenplaat, verzekering en of ze niet te hard rijden. Maar dat geldt ook voor snorfietsen etc.
Voor snelle, groene, flexibele transport is zo'n ding een must.
De E-step is nu nog een bijzondere bromfiets en mag dus zeker niet op de stoep.quote:U kunt een e-step niet achteraf laten goedkeuren met een zogenaamde 'individuele goedkeuring'.
Beweert een verkoper dat zijn e-step binnenkort wel is toegestaan? Dit klopt niet. E-steps kunnen nooit na de productie nog worden goedgekeurd.
Typische boze blanke boomer reactie ditquote:Op dinsdag 22 april 2025 19:39 schreef xzaz het volgende:
Er is geen plaats voor deze dingen in de openbare ruimte. Ze zijn verboden omdat er bij een ingreep er amper controle is over het 'voertuig'.
Ze zullen naar mijn bescheiden mening nooit legaal worden.
Dat is dit soort spul dus:quote:Op woensdag 23 april 2025 09:13 schreef Hanca het volgende:
Deze wet heeft het mogelijk gemaakt een e-step toe te voegen aan de wegenverkeerswet: https://www.eerstekamer.n(...)oedkeuringsprocedure
Dan zie je hier dat het idee is 'bepaalde elektrische steps' goed te keuren, na keuring en met kentekenplicht: https://www.werkenbijderd(...)ikkelingen-lev-kader
En daar zijn ze dus mee bezig, een aantal modellen zijn goedgekeurd: https://www.rijksoverheid(...)ets/elektrische-step
Specifiek:
E-step van het merk Kickbike, type Cruise
E-step van het merk Kickbike, type Fat Max
E-step van het merk Kickbike, type Luxury
E-step van het merk Yedoo Mezeq
Als je deze niet hebt, ben je kansloos:
[..]
De E-step is nu nog een bijzondere bromfiets en mag dus zeker niet op de stoep.
Behalve als die met kleine wieltjes trapondersteuning heeft.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is dit soort spul dus:
[ afbeelding ]
Ieg niet met van die hele kleine wieltjes.
Oh, dus toch met van die kleine wieltjes.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Behalve als die met kleine wieltjes trapondersteuning heeft.
Deze bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Een e-step met trapondersteuning staat gelijk aan een e-bike, dus op het fietspad.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, dus toch met van die kleine wieltjes.
En waar moet deze rijden qua plaats op de weg?
Okquote:Op woensdag 23 april 2025 09:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Typische boze blanke boomer reactie dit
Zijn die vanaf juli legaal?quote:Op woensdag 23 april 2025 09:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een e-step met trapondersteuning staat gelijk aan een e-bike, dus op het fietspad.
Ik zie er vooral een oplossing in voor de stukken naar en van de trein. De e-steps met trapondersteuning zijn een kilo of 12 en opvouwbaar.
Alleen zonder werkende gashendel.quote:
Die zijn al legaal.quote:
Die 1 juli uit de startpost heb ik nergens kunnen vinden.quote:U moet een aantal regels volgen als u een elektrische step gebruikt. Is de elektrische step goedgekeurd? Of is het een step met trapondersteuning? Dan mag u in Nederland de weg op.
Verschrikkelijkquote:Op woensdag 23 april 2025 09:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is dit soort spul dus:
[ afbeelding ]
Ieg niet met van die hele kleine wieltjes.
Stapstep is al legaal omdat die een en het ander wetgeving omzeilt. Daarom zijn die dingen ook super gevaarlijk tov een volledig elektrische step.quote:
Dat heb ik nergens kunnen vinden, heb je een bron?quote:Op woensdag 23 april 2025 12:51 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Bedoeling is dat vanaf 1 juli e-steps met gashendel toegelaten worden.
E-steps zijn vrij nieuw op de markt gebracht. Een nieuw concept dat gedeeltelijk moet concurreren met de elektrische fiets. De gehele discussie rondom e-steps is ontstaan nadat steeds meer mensen die gingen gebruiken op de de openbare weg. Op een gegeven moment trok de overheid een streep en maakte duidelijk dat e-steps niet toegestaan zijn.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat heb ik nergens kunnen vinden, heb je een bron?
Als het niet met trapondersteuning is, moeten het wel nieuwe modellen zijn, oude modellen worden niet gekeurd.
Dat een e-step met trapondersteuning gelijk is aan een e-bike heeft de rechter al verklaard. https://www.hijink.com/aa(...)t-trapondersteuning/quote:Op woensdag 23 april 2025 21:57 schreef Werkperd het volgende:
[..]
E-steps zijn vrij nieuw op de markt gebracht. Een nieuw concept dat gedeeltelijk moet concurreren met de elektrische fiets. De gehele discussie rondom e-steps is ontstaan nadat steeds meer mensen die gingen gebruiken op de de openbare weg. Op een gegeven moment trok de overheid een streep en maakte duidelijk dat e-steps niet toegestaan zijn.
Op basis daarvan hebben een klein aantal bedrijven het initiatief genomen om een identieke step te maken maar dan met trapondersteuning. Daarmee omzeil je in principe de wet en wordt zo'n e-step gelijkgesteld met een elektrische fiets. Maar de meeste mensen willen geen e-step met trapondersteuning maar juist een volledig elektrische step.
De markt is overspoeld met volledig elektrische steps. De vraag is dus enorm groot naar die specifieke step en daarover is een nieuw wetsvoorstel bedacht.
In de meeste Europese landen is een e-step gewoon legaal. Wij lopen zoals gewoonlijk weer achter.
Ik vind goed dat het legaal wordt maar dan wel met strenge regels zoals leeftijdsgrens, kenteken en verzekering.
Voor de rest kan ik ook geen duidelijke bron vinden maar dat is dan mijn interpretatie. Vandaar dat ik deze topic heb geopend met de vraag of er mensen zijn die iets meer weten over deze specifieke wetgeving. Want waarom zou er een nieuwe wet moeten komen als e-steps met trapondersteuning al toegestaan zijn? Deze vallen niet onder de categorie ''bijzondere bromfiets''. Dus mijn idee is dat e-steps met gashendel onder die categorie zullen vallen.
En er zijn dus 4 andere e-steps zonder trapondersteuning goedgekeurd, de 4 genoemde. Die mogen ook al de weg (of liever het fietspad) op. En de rijksoverheid geeft aan dat daar alleen nieuwe, nog te keuren, modellen bij komen.quote:U moet een aantal regels volgen als u een elektrische step gebruikt. Is de elektrische step goedgekeurd? Of is het een step met trapondersteuning? Dan mag u in Nederland de weg op.
Zal geen hond zijn die op zo'n debiele ding gaat rijden. Dat begrijp je ook wel.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat een e-step met trapondersteuning gelijk is aan een e-bike heeft de rechter al verklaard. https://www.hijink.com/aa(...)t-trapondersteuning/
E-steps met trapondersteuning zijn dan ook allemaal al legaal, dat staat ook op de website van de rijksoverheid: https://www.rijksoverheid(...)ets/elektrische-step
[..]
En er zijn dus 4 andere e-steps zonder trapondersteuning goedgekeurd, de 4 genoemde. Die mogen ook al de weg (of liever het fietspad) op. En de rijksoverheid geeft aan dat daar alleen nieuwe, nog te keuren, modellen bij komen.
Dat gaat dus niet gebeuren. De overheid en de RDW zijn dat (terecht) niet van plan.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:08 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Mijn verwachting is dan ook dat de standaard e-steps goedkeuring zullen krijgen omdat de vraag naar die steps juist het grootst zijn. De discussie is juist omtrent die steps ontstaan.
Natuurlijk gaat dat wel gebeuren. Er staat niets bij over wiel afmetingen etc. Constructiesnelheid van een Stapstep is toch ook gewoon 25km/h met kleine wielen etc. ? Dat is niet gevaarlijk maar een volledige elektrische wel?quote:Op woensdag 23 april 2025 22:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet gebeuren. De overheid en de RDW zijn dat (terecht) niet van plan.
En die e-steps met trapondersteuning zijn best populair, die staan ook op al die sites bij hun bestverkochte artikelen.
Zie ook niet wat er mis is aan deze al goedgekeurde step:
[ afbeelding ]
Ze gaan alleen nieuwe modellen die aan de eisen voldoen goedkeuren, dat staat er toch?quote:Op woensdag 23 april 2025 22:17 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat dat wel gebeuren. Er staat niets bij over wiel afmetingen etc. Constructiesnelheid van een Stapstep is toch ook gewoon 25km/h met kleine wielen etc. ? Dat is niet gevaarlijk maar een volledige elektrische wel?
Veel mensen laten een stapstep aan de kant omdat die juist gevaarlijker zijn dan een gewone e-step. Allerlei technische eisen erin gepropt puur om slechts de wet te kunnen omzeilen. Dan begrijp je ook wel dat daar gevaarlijke capriolen door ontstaan. Men vliegt uit de bocht omdat de sensor een valse stepbeweging registreert en accelereert terwijl je juist wil afremmen.
Dit is dus al ingegaan, vandaar die 4 goedgekeurde modellen. Daar zullen er nieuwe bijkomen, maar geen bestaande.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:12 schreef Werkperd het volgende:
Wanneer wordt de elektrische step legaal in Nederland?
Het eerder aangekondigde hernieuwde kader voor LEV’s (Lichte Elektrische Voertuigen) is inmiddels rond en zal naar verwachting in 2025 ingaan. Dit worden de belangrijkste regels:
Je weet dat je een artikel van een commerciële, belanghebbende partij (verkoper van e-steps) uit 2021 aanhaalt?quote:Op woensdag 23 april 2025 22:12 schreef Werkperd het volgende:
Wanneer wordt de elektrische step legaal in Nederland?
…
Nieuw kader voor e-steps met technische specificaties etc:
https://elektrische-steps(...)ep/#Technische-eisen
quote:Beweert een verkoper dat zijn e-step binnenkort wel is toegestaan? Dit klopt niet. E-steps kunnen nooit na de productie nog worden goedgekeurd.
Fabrikanten onderzoeken de eisen. Productie van e-steps na 1 juli die aan technische eisen van RDW voldoen worden gewoon goedgekeurd.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:28 schreef Hanca het volgende:
Hier, RDW:
https://www.rdw.nl/partic(...)e-step-de-weg-op-mag
[..]
Vanaf juli komen de e-steps erbij waar wij het over hebben. Die gekke zadelloze fietsen moet je even aan de kant laten liggen want geen ziel die daar interesse in toont.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is dus al ingegaan, vandaar die 4 goedgekeurde modellen. Daar zullen er nieuwe bijkomen, maar geen bestaande.
E-steps met gashendel?quote:Op woensdag 23 april 2025 23:22 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Vanaf juli komen de e-steps erbij waar wij het over hebben. Die gekke zadelloze fietsen moet je even aan de kant laten liggen want geen ziel die daar interesse in toont.
Die hele juli heb jij verzonnen, nav een bron uit 2021 lijkt het. Er zijn al e-steps goedgekeurd, de wet is al lang in werking.quote:Op woensdag 23 april 2025 23:22 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Vanaf juli komen de e-steps erbij waar wij het over hebben. Die gekke zadelloze fietsen moet je even aan de kant laten liggen want geen ziel die daar interesse in toont.
Dat zal de wetgever een zorg zijn. De RDW wil geen onveilige voertuigen op de weg en die gekke steps met groot voorwiel zijn vermoedelijk de enige die door de RDW als veilig worden bestempeld, omdat ze fatsoenlijk kunnen sturen en remmen zonder dat de bestuurder gelijk op zijn plaat gaat.quote:Op woensdag 23 april 2025 23:22 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Vanaf juli komen de e-steps erbij waar wij het over hebben. Die gekke zadelloze fietsen moet je even aan de kant laten liggen want geen ziel die daar interesse in toont.
Waarom is de stapstep met dezelfde stuur, remmen en wielen wel goedgekeurd door rdw? Wat betreft formaat en snelheid zijn ze identiek.quote:Op donderdag 24 april 2025 07:31 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat zal de wetgever een zorg zijn. De RDW wil geen onveilige voertuigen op de weg en die gekke steps met groot voorwiel zijn vermoedelijk de enige die door de RDW als veilig worden bestempeld, omdat ze fatsoenlijk kunnen sturen en remmen zonder dat de bestuurder gelijk op zijn plaat gaat.
Geen helm. Wel kenteken. En wat een gedrochten worden er toegelaten. Zo'n estep met gashendel en van die kleine wieltjes zie ik er niet tussen.quote:Op donderdag 24 april 2025 10:20 schreef xzaz het volgende:
Blijkbaar dus ook een kenteken nodig straks en dus een helm
https://www.nu.nl/binnenl(...)gaat-in-juli-in.htmlquote:Kentekenplicht voor nieuwe e-step, segway en bso-bus gaat in juli in
24 apr 2025 om 09:27
Nieuwe bijzondere bromfietsen zoals elektrische steps, segways en bso-bussen moeten vanaf 1 juli een kenteken hebben. Eigenaren van bijzondere bromfietsen die nu al de weg opgaan, moeten uiterlijk een jaar later een kenteken hebben aangevraagd.
...
Op de lijst met goedgekeurde bijzondere bromfietsen staan nog maar vier elektrische steps, allemaal met wielen die ongeveer even groot zijn als die van een vouwfiets.
Ja, dus het gaat nog steeds om van die rare dingen met enorme wielen toch? Die je dan ook zelf fysiek vooruit moet steppen.quote:Op donderdag 24 april 2025 10:45 schreef MadMaster het volgende:
Vers van de pers:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)gaat-in-juli-in.html
Ik vind het allemaal nogal onduidelijk. Wat wordt nu wel of niet toegestaan straks?quote:Op donderdag 24 april 2025 13:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, dus het gaat nog steeds om van die rare dingen met enorme wielen toch? Die je dan ook zelf fysiek vooruit moet steppen.![]()
Niet de e-steps van Segway etc die een gashendel hebben.
https://www.nieuwsienw.nl/home_old1717146098/3040799.aspxquote:Er zijn op dit moment nog geen goedgekeurde e-steps. De verwachting is wel dat dit op korte termijn zal gebeuren. Als dat zover is, dan krijgen deze e-steps ook de nieuwe kentekenplaat.
Euh, ik heb niet voor niets dit deel uit het artikel gequoot:quote:Op donderdag 24 april 2025 12:50 schreef Werkperd het volgende:
Waar is allesweter @:Hanca nou die hardnekkig beweerde dat het niet over e-steps gaat die wij bedoelen??
Hopelijk is het nu wel duidelijker geworden: https://nos.nl/artikel/25(...)aten-op-openbare-weg
Wat er voor de rest al dan niet bijkomt, na goedkeuring door de RDW, is nu nog niet bekend...quote:Op de lijst met goedgekeurde bijzondere bromfietsen staan nog maar vier elektrische steps, allemaal met wielen die ongeveer even groot zijn als die van een vouwfiets.
Niet luisteren naar die twijfelzaaiers. Ze zijn felle tegenstanders van de e-step.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal nogal onduidelijk. Wat wordt nu wel of niet toegestaan straks?
[..]
https://www.nieuwsienw.nl/home_old1717146098/3040799.aspx
Toch bijzonder dat je van een ogenschijnlijke vraag ('Maar klopt het ook dat ze vanaf 1 juli daadwerkelijk toegestaan zullen worden?') in jouw eigen OP van 2 dagen geleden nu deze conclusie trekt v.w.b. de e-steps waar jij voorstander van bent.quote:Op donderdag 24 april 2025 15:58 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Niet luisteren naar die twijfelzaaiers. Ze zijn felle tegenstanders van de e-step.
Het gaat gewoon simpelweg om de e-step die de meeste van ons inmiddels al kennen en al vaak gezien hebben. De e-step die gemiddeld 15kg weegt, opvouwbaar en makkelijk vervoerbaar is, kleine maar degelijke banden op lucht of rubber met honing graad erin, goede remmen (trommel of schijven), goede verlichting,volledig elektrische aandrijving en een hendel voor acceleratie/de-acceleratie, kleurrijke display met snelheidsaflezing etc. Etc. heeft.
Nu vaak verkocht onder merknaam Segway, Xiaomi etc.
De opvouwbare minifiets zonder zadel waar zij het telkens over hebben moet je even vergeten.
Er veranderd nietsquote:Op donderdag 24 april 2025 12:50 schreef Werkperd het volgende:
Waar is allesweter @:Hanca nou die hardnekkig beweerde dat het niet over e-steps gaat die wij bedoelen??
Hopelijk is het nu wel duidelijker geworden: https://nos.nl/artikel/25(...)aten-op-openbare-weg
Neequote:Op donderdag 24 april 2025 16:33 schreef Black_Baron het volgende:
Maar ik begrijp dat die e-steps met zo'n gashendel toegestaan gaan worden? Die leuke Xiaomi dingen.![]()
Hell yeah, dan ga ik er eentje kopen. Vanaf hoe oud mogen me kinderen er op?
Is toch leuk voor de kids dat ze kunnen kiezen voor een fatbike of een e-step voor school.quote:
Voor electrische fietsen (fatbike) zijn al duidelijke regels. Voor e-steps geldt nu dat ze niet toegestaan zijn tenzij die 5 ofzo die door het RDW zijn toegestaan. En die moeten nu ook een kenteken hebben.quote:Op donderdag 24 april 2025 16:35 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Is toch leuk voor de kids dat ze kunnen kiezen voor een fatbike of een e-step voor school.
Of klopt dat niet?
Oh. Ik dacht dat er dan snel andere bij komen. Ook gewone esteps enzo. Wat de minister zegt.quote:Op donderdag 24 april 2025 16:37 schreef xzaz het volgende:
[..]
Voor electrische fietsen (fatbike) zijn al duidelijke regels. Voor e-steps geldt nu dat ze niet toegestaan zijn tenzij die 5 ofzo die door het RDW zijn toegestaan. En die moeten nu ook een kenteken hebben.
https://www.nieuwsienw.nl/home_old1717146098/3040799.aspxquote:Bijzondere bromfietsen als de BSO-bus waren al toegestaan, maar een e-step was dat nog niet. De verwachting is dat op korte termijn de eerste e-steps worden toegelaten tot het verkeer.
Je kunt beter een step op het werk gebruiken als ik dat zo leesquote:Op donderdag 24 april 2025 23:14 schreef Werkperd het volgende:
Straks minder pijn aan mn voeten met de e-step hoop ik. Maak al ruim 20.000 stappen per dag op de werkvloer. Continu staan en lopen. Altijd loodzware benen en voeten.
Na mijn vermoeiende werkdag zou voor korte afstanden in de binnenstad van a naar b met een e-step dus super ideaal zijn. Heb een hekel aan de auto voor zulke korte afstanden. De fiets is ook weer TE voor zulke korte afstanden.
E-steps is gewoon ideaal. Gelijk de deur uitvliegen met dat ding. Mooi weer, beetje wind langs je oren. Hatseflats.
Dit is exact wat ik zei, die goedgekeurde steps met kenteken mogen straks de weg op, oude modellen gaan ze niet meer goedkeuren. Of die nieuwe goedgekeurde modellen allemaal op de huidige goedgekeurde modellen gaan lijken weet niemand.quote:Op donderdag 24 april 2025 12:50 schreef Werkperd het volgende:
Waar is allesweter @:Hanca nou die hardnekkig beweerde dat het niet over e-steps gaat die wij bedoelen??
Hopelijk is het nu wel duidelijker geworden: https://nos.nl/artikel/25(...)aten-op-openbare-weg
Natuurlijk wel. Is toch logisch. We proberen dat ook duidelijk te maken. Een stapstep is goedgekeurd voor de weg. Het enige wat zich onderscheidt van de andere e-step is dat de aandrijving automatisch in werking treedt zodra je een stap beweging maakt. Die eis komt dus te vervallen terwijl overige technische eisen ongewijzigd blijven.quote:Op vrijdag 25 april 2025 08:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is exact wat ik zei, die goedgekeurde steps met kenteken mogen straks de weg op, oude modellen gaan ze niet meer goedkeuren. Of die nieuwe goedgekeurde modellen allemaal op de huidige goedgekeurde modellen gaan lijken weet niemand.
En over wat voor korte afstanden hebben we het dan?quote:Op donderdag 24 april 2025 23:14 schreef Werkperd het volgende:
Straks minder pijn aan mn voeten met de e-step hoop ik. Maak al ruim 20.000 stappen per dag op de werkvloer. Continu staan en lopen. Altijd loodzware benen en voeten.
Na mijn vermoeiende werkdag zou voor korte afstanden in de binnenstad van a naar b met een e-step dus super ideaal zijn. Heb een hekel aan de auto voor zulke korte afstanden. De fiets is ook weer TE voor zulke korte afstanden.
E-steps is gewoon ideaal. Gelijk de deur uitvliegen met dat ding. Mooi weer, beetje wind langs je oren. Hatseflats.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |