Wat aardig begon, werd al gauw heel vervelend. Het gegeven van de film dat een scheiding gevierd moet worden, vond ik wel aardig, maar opeens is één van de hoofdpersonen ook de editor van de film zelf. Als een soort extra filosofisch gegeven. Werd mij te veel van het goede en begon mij te irriteren. En ik was niet alleen met dat gevoel. Mijn vrouw had hetzelfde en een Spaanse vriend van me en zijn vriendin die toevallig ook bij de vertoning waren, klaagden over hetzelfde. Wat mij betreft dus geen aanrader.quote:Na vijftien jaar samen besluit een stel hun relatiebreuk te vieren met een groot feest – een bruiloft, maar dan andersom.
Ale (Itsaso Arana) en Alex (Vito Sanz) hebben een ongebruikelijk plan: een feest organiseren om hun recente breuk te vieren. Terwijl hun familie en vrienden sceptisch reageren, lijken ze er zelf van overtuigd te zijn. Of toch niet?
Trueba’s luchtige en speelse Madrid-set romcom, die zijn wereldpremière beleefde op de Quinzaine des Cinéastes in Cannes (waar hij bekroond werd met het Europa Cinemas Label voor Beste Europese Film), is op een sublieme manier meta-cinematisch. De film vangt de poëzie van het alledaagse leven en laat een warm gevoel in je hart achter.
Gisteravond gekeken, was al lang geleden. En daar had ik het misschien ook wel bij moeten laten? Hoewel uiteraard een Tarantino-classic, viel het toch wel een beetje tegen, in mijn herinnering was ie echt veel beter. Maar goed, prima popcornvermaak natuurlijk. Sinners is wel een stuk beterquote:Op zondag 11 mei 2025 17:47 schreef flipsen het volgende:
Ach, dat valt in de categorie From Dusk till Dawn en daar werd ik in het laatste deel van de film dan ook wel een paar keer aan herinnerd. Dus die ga ik vanavond maar eens terugkijken. [/review]
Een 8 is me iets te hoog, maar ik heb er weer van genoten. Heerlijk altijd die ketting reactiesquote:Op zondag 18 mei 2025 23:46 schreef Zoddie het volgende:
Final Destination: Bloodlines(2025)horror0n/aZach Lipovsky, Adam B. SteinGuy Busick, Lori Evans Taylor, Jeffrey ReddickMax Lloyd-Jones, Tony Todd, Richard HarmonThe plot is unknown at this timeEen andere frisse kijk op het verhaal en de vijand 'de dood' Ik vond de film goed in elkaar zitten en bleef tot het allerlaatste interessant.
Diegene voor mij die de film een 0 geeft snap ik dan ook totaal niet aangezien de film op imdb een 7.2 heeft en dat is voor een horror film erg hoog.
Zelf geef ik het een 8, uitstekende film, enige minpuntje was de gore was wel erg overdreven alsof mensen zakken met bloed zijn8
Boete doen na een uitgezeten straf prachtig in beeld gebracht. Het verhaal was niet overal even sterk, of duidelijk wat nou de bedoeling was van een bepaalde scène, maar een fijne film desalniettemin.quote:De zwijgzame Lang (Eddie Peng) keert na zijn gevangenschap terug naar zijn geboorteplaats aan de rand van de Gobiwoestijn. Hij gaat werken voor de lokale hondenpatrouille, die de zwerfhonden uit de stad moet verdrijven voordat de Olympische Spelen van 2008 beginnen. Lang is gefascineerd door een van de honden die ze moeten vangen. Hij voelt een onwaarschijnlijke band met deze indrukwekkende, zwarte hond (Xin). Terwijl Lang door zijn verleden wordt ingehaald, vormt hij met Xin een uitzonderlijke vriendschap.
In Black Dog laat regisseur Guan Hu zien hoe economische ontwikkelingen de rand van de Gobiwoestijn bereiken en ook daar het dagelijks leven beïnvloeden. Black Dog won Beste Film van Un Certain Regard en de Grand Jury Prize Palm Dog op het Filmfestival van Cannes.
Mooie uitgebreide reviewquote:Op zondag 8 juni 2025 21:11 schreef Zoddie het volgende:
The Accountant 2(2025)6.9action, crime, drama, mystery, thriller132R16Gavin O'ConnorBill DubuqueBen Affleck, Jon Bernthal, Cynthia Addai-RobinsonChristian Wolff applies his brilliant mind and illegal methods to reconstruct the unsolved puzzle of a Treasury chief's murderDe eerste film was al een enorm leuke film om naar te kijken en past wel in die mannen fantasie van 1 man army's.
Dit tweede deel speelt dan ook 8 jaar later af waar Christian Wolf, ofwel de 'accountant' om hulp wordt gevraagd door Federale agente Marybeth Medina.
De plot slaat nergens op, laat ik dat meteen maar zeggen, er zitten enorm veel gaten in.
Het einde voelde een beetje meh.
Goede kanten dan.
De hoofdrolspelers zijn zeer goed op elkaar afgespeeld, deze film is een stuk humoristischer dan de vorige en met name Braxton, Christian's broer speelt hier een grote rol in.
De samenwerking tussen die drie spelers voelt gewoon als gezellig en leuk aan, ik lach niet vaak hardop bij films maar moest toch echt meerdere keren hardop lachen.
Deze film heeft zeker minpunten, maar de drie maken dat meer dan goed met hun onderlinge gedrag.7
Wat is de titel? Oh zie het al. Interessantquote:Op maandag 30 juni 2025 14:40 schreef UIO_AMS het volgende:
We zijn maar weer eens op de arthouse-tour gegaan. Deze keer een film uit Nieuw-Zeeland:
We Were Dangerous (2024) - Reference view - IMDb
Van de producenten van Jojo Rabbit en Taika Waititi komt een krachtig en oprecht verhaal over drie jonge vrouwen die vechten voor vrijheid in een wereld die hen wil breken. We Were Dangerous is een coming-of-age drama vol rauwe emotie, zwarte humor en opstandige energie – een eerbetoon aan jonge vrouwen die weigeren onzichtbaar te zijn.
Nieuw-Zeeland, jaren 1950. Wanneer de opstandige Nellie samen met haar beste vriendin Daisy en de pas gearriveerde Lou naar een heropvoedingsinstituut op een afgelegen eiland wordt gestuurd, lijkt hun lot bezegeld. Onder streng toezicht van conservatieve opzichters moeten ze leren gehoorzamen, zich gedragen en passen binnen het plaatje van “de ideale vrouw”. Maar Nellie weigert haar vuur te doven. Samen met haar Maori 'nicht' Daisy en de blanke Lou zoekt ze manieren om het systeem te ondermijnen – met humor, vindingrijkheid en loyaliteit als hun grootste wapens. Terwijl de druk toeneemt en de regels strenger worden, groeit hun band en ontluikt een diep besef: gevaarlijk zijn is soms precies wat nodig is om jezelf te blijven.
Prachtige film waar je aan de ene kant verdrietig en aan de andere kant vrolijk van wordt. Het is een verhaal over de zonden die begaan worden tegen zogenaamd immorele jonge dames in de jeugdzorg van de jaren '50 wanneer de invloed van geloof (in dit geval het Christelijke) te groot is. Zeer goed geacteerd door zowel gevestigde als door beginnende actrices.
Score: 8.3
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het verhaal is best grappig en op sommige momenten potentieel akelig actueel. Er zitten een aantal leuke dad-jokes in.
Score: 7.5I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
Gezien vanavond, idd mooie film. Heftig ook wel aangezien de gebeurtenissen waarschijnlijk niet geheel verzonnen zijn. Dank je voor de tip. Al heb ik altijd wel vertrouwen in je reviews.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:40 schreef UIO_AMS het volgende:
We zijn maar weer eens op de arthouse-tour gegaan. Deze keer een film uit Nieuw-Zeeland:
We Were Dangerous (2024) - Reference view - IMDb
Van de producenten van Jojo Rabbit en Taika Waititi komt een krachtig en oprecht verhaal over drie jonge vrouwen die vechten voor vrijheid in een wereld die hen wil breken. We Were Dangerous is een coming-of-age drama vol rauwe emotie, zwarte humor en opstandige energie – een eerbetoon aan jonge vrouwen die weigeren onzichtbaar te zijn.
Nieuw-Zeeland, jaren 1950. Wanneer de opstandige Nellie samen met haar beste vriendin Daisy en de pas gearriveerde Lou naar een heropvoedingsinstituut op een afgelegen eiland wordt gestuurd, lijkt hun lot bezegeld. Onder streng toezicht van conservatieve opzichters moeten ze leren gehoorzamen, zich gedragen en passen binnen het plaatje van “de ideale vrouw”. Maar Nellie weigert haar vuur te doven. Samen met haar Maori 'nicht' Daisy en de blanke Lou zoekt ze manieren om het systeem te ondermijnen – met humor, vindingrijkheid en loyaliteit als hun grootste wapens. Terwijl de druk toeneemt en de regels strenger worden, groeit hun band en ontluikt een diep besef: gevaarlijk zijn is soms precies wat nodig is om jezelf te blijven.
Prachtige film waar je aan de ene kant verdrietig en aan de andere kant vrolijk van wordt. Het is een verhaal over de zonden die begaan worden tegen zogenaamd immorele jonge dames in de jeugdzorg van de jaren '50 wanneer de invloed van geloof (in dit geval het Christelijke) te groot is. Zeer goed geacteerd door zowel gevestigde als door beginnende actrices.
Score: 8.3
Boek een keer gaan lezen, daar zit nog meer in qua relaties en erotiekquote:Op zondag 6 juli 2025 01:36 schreef Vincent_student het volgende:
[review=*De zomer van de witte haai (1975) - Reference view - IMDb*,9
Voor de derde keer deze film, Jaws, gezien, en hij blijft elke keer weer verrassen. Veel dingen was ik vergeten. Het is en blijft een boeiende en een spannende film. Ook al wist ik de afloop, je blijft op de bank gekluisterd. Fenomenaal acteerwerk.
[/review]
Heb ik ook gehoord. Schijnt een uitstekend boek te zijn. Ze hebben de schrijver trouwens van de filmset moeten schoppen, omdat hij zich begon te bemoeien met het script.quote:Op zondag 6 juli 2025 01:43 schreef Soury het volgende:
[..]
Boek een keer gaan lezen, daar zit nog meer in qua relaties en erotiekPeter Benchley
Haha grappig dat wist ik niet, maar waarschijnlijk omdat er zoveel uitgelaten is qua uitspattingen en de film toch voor breder publiek moest zijn. Ik heb dat boek gekocht toen de film uitkwam en kreeg er een JAWS poster bij (misschien was dat wel de rede toen) en heeft jaren op mijn tiener kamer gehangenquote:Op zondag 6 juli 2025 01:49 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Heb ik ook gehoord. Schijnt een uitstekend boek te zijn. Ze hebben de schrijver trouwens van de filmset moeten schoppen, omdat hij zich begon te bemoeien met het script.
Gisteren ook gekeken (want nu op HBO).quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:06 schreef dimmak het volgende:
Sinners(2025)8.2action, drama, horror, thriller137R16Ryan CooglerRyan CooglerMiles Caton, Saul Williams, Andrene Ward-HammondTrying to leave their troubled lives behind, twin brothers return to their hometown to start again, only to discover that an even greater evil is waiting to welcome them backIk keek al een tijdje naar deze film uit en oh boy wat een wilde trip. Enige kritiekpunt is dat de opbouw wat traag ging, maar uiteindelijk was dat niet vervelend. Een beetje From Dusk Till Dawn gevoelens kreeg ik erbij. De 2 muziek/dans scenes van beide kanten zijn ook machtig mooi uitgevoerd. Heerlijk man.9
Inderdaad. Als ik een puntje van kritiek heb op de film, dan is het dat de twee after credits scenes gewoon onderdeel van de film vormen en dus voor de credits hadden moeten komen. Zonder de after credits, mis je een belangrijk deel van het verhaal.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:22 schreef Ang3l het volgende:
Overigens is t op streaming dienst kijken wel gevaarlijk, want je mist bijna de 2 after credits scenes omdat ze dan vaak al overgaan naar prmo's van andere shows (en die credits dus in zo'n klein schermpje doorrollen). En de mid credits scene is een hele lange en belangrijke. Zo belangrijk dat ik eigenlijk niet helemaal snap waarom ie in de after credits zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |