het is de moeite niet waard om hier meer tijd in te stoppen dan dat je al gedaan hebt, je staat ongetwijfeld in je recht maar om je recht te krijgen zul je heel veel tijd moeten gaan investeren.quote:
Nou nee, want vanavond zijn wij dus gewoon thuis. Daarom is er gekozen voor een betaalde avondlevering vanavond, een dienst die PostNL zelf biedt. Het is PostNL die die bezorgtijd nu eenzijdig aanpast, daar kan vrouwlief dan natuurlijk weer niets aan doen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 12:10 schreef Aberkullie het volgende:
Pech accepteren en volgende keer niets bestellen als je van tevoren al weet dat je niet thuis bent.
Nee hoor, het gaat niet om het geld zoals ik al aangaf in de beginpost. Het ben nogal principieel ingesteld dus het gaat mij om het principe.quote:Op dinsdag 22 april 2025 12:31 schreef augurk2025 het volgende:
Moeilijk doen om 2 euro![]()
Echt, sommige mensen ……
Die mensen zijn nog erger dan die moeilijk doen over 2 euroquote:Op dinsdag 22 april 2025 13:45 schreef Schanu het volgende:
[..]
Nee hoor, het gaat niet om het geld zoals ik al aangaf in de beginpost. Het ben nogal principieel ingesteld dus het gaat mij om het principe.
En daar lig ik geen nacht wakker vanquote:Op dinsdag 22 april 2025 14:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Die mensen zijn nog erger dan die moeilijk doen over 2 euro
Kun je enorm lang bezig blijven bij die pakketdiensten.quote:Op dinsdag 22 april 2025 13:45 schreef Schanu het volgende:
[..]
Nee hoor, het gaat niet om het geld zoals ik al aangaf in de beginpost. Het ben nogal principieel ingesteld dus het gaat mij om het principe.
Ik zou jou principieel ontlopen in alle denkbare opzichten.quote:Op dinsdag 22 april 2025 13:45 schreef Schanu het volgende:
[..]
Het ben nogal principieel ingesteld dus het gaat mij om het principe.
Gewoon storneren Rinusquote:Op dinsdag 22 april 2025 19:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou, wat je kort noemt. Ik ben nu al meer dan 2 euro kwijt aan uurloon om de OP te lezen.
Computer says 'No'quote:
Dat wordt dus dagvaarden .... uit principequote:Op dinsdag 22 april 2025 11:59 schreef Schanu het volgende:
dat vrouwlief het geld dus ook niet terug krijgt.
andersom hequote:Op dinsdag 22 april 2025 19:48 schreef Helenattenek het volgende:
Binnen 3 avonden bezorgd he?
Ik snap niet waarom je het jouw probleem maakt? Als zij perse eerst een avond langskomen wanneer je er niet bent.. Kost hun tijd van de bezorger voor niks.
Jij hebt je best gedaan om te zeggen dat die poging zinloos gaat zijn
Ja en postnl bepaalde dat eenzijdig en het kan ze aan hun reet roesten dat zijn vrouw er Dan Niet is oftewel oelewappersquote:Op dinsdag 22 april 2025 19:56 schreef Nizno het volgende:
[..]
andersom he
het zou vanavond maar het wordt een dag later
Dan is die Britse winkel ook een kutwinkel. Jij hebt bij hun iets besteld, dan heeft de webshop er maar voor te zorgen dat het in goede staat bij jou bezorgd wordt. Hoe ze dat doen is hun zaak. Jij kunt dus bij de webshop je geld terug eisen, en dan moet de webshop maar reclameren bij Royal Mail. En als Royal Mail voor bezorging in Nederland samenwerkt met PostNL, dan moet Royal Mail maar weer op hun beurt reclameren bij PostNL.quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:08 schreef Sephael het volgende:
Ja PostNL is kut. De meeste van die andere bezorgdiensten ook. Lekker niet op komen dagen en het pakket afvinken als zijnde bezorgd. Pakket gewoon voor de deur droppen, ookal gaat het regenen en zit er elektronica in. Altijd gedoe met die gasten.
Laatst een pakketje besteld uit Engeland. PostNL liet weten dat ik inklaringskosten moest betalen. Netjes betaald en een bezorgmoment gekregen. Bezorgmoment niet gehaald, 3 dagen later nog niets, contact opgenomen en het verzoek gekregen om nog even te wachten. Anderhalve week later weer contact, want nog steeds niets ontvangen en geen nieuw bezorgmoment ingepland. Ja sorry, alleen de afzender kan een onderzoek instellen. Britse winkel zegt sorry, wij hebben een afspraak met Royal Mail, die hebben hun werk gedaan, en die gaan geen onderzoek instellen. Godverdomme kut PostNL waar betaal ik dan inklaringskosten voor.
Fuck PostNL. Sleep ze voor de rechter voor die 2 euro!
Succes met procederen in Engelandquote:Op donderdag 24 april 2025 17:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Jij kunt dus bij de webshop je geld terug eisen
Daarom vroeg ik ook eerst of TS met PayPal of CC had betaald. Als de webshop weigert het geld terug te betalen, claim indienen bij PayPal of CC-maatschappij. De zending heeft tracking, daaruit blijkt zonneklaar dat het product niet is geleverd, dus is er ook geen betaling verschuldigd. Heeft TS gewoon middels Ideal o.i.d. betaald, dan wordt het lastig.quote:Op donderdag 24 april 2025 18:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Succes met procederen in Engeland![]()
Eisen kan natuurlijk maar wat als ze niet aan je eis voldoen?
Nee, dat vroeg je niet eerst (maar als laatst). Je begint er gelijk al mee dat de Britse webwinkel een kutwinkel is. Dat is nogal wat. Helemaal als zij bewijs hebben dat Royal Mail de zending correct heeft overgedragen.quote:Op donderdag 24 april 2025 19:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik ook eerst of TS met PayPal of CC had betaald. Als de webshop weigert het geld terug te betalen, claim indienen bij PayPal of CC-maatschappij. De zending heeft tracking, daaruit blijkt zonneklaar dat het product niet is geleverd, dus is er ook geen betaling verschuldigd. Heeft TS gewoon middels Ideal o.i.d. betaald, dan wordt het lastig.
Het is heel simpel. Jij bestelt iets bij een webshop, die heeft er dan maar voor te zorgen dat het correct bij jou wordt bezorgd. Als dat niet gebeurd, dan is dat juridisch gezien het probleem van de webshop. De koper heeft een overeenkomst met de verkoper, de koper heeft dus niets met welke bezorgdienst dan ook te maken. Dat is wettelijk zo geregeld, ook in het VK.quote:Op donderdag 24 april 2025 20:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, dat vroeg je niet eerst (maar als laatst). Je begint er gelijk al mee dat de Britse webwinkel een kutwinkel is. Dat is nogal wat. Helemaal als zij bewijs hebben dat Royal Mail de zending correct heeft overgedragen.
De vraag is dan in hoeverre de Britse winkel verantwoordelijk is voor fouten van de Nederlandse PostNL. Daar hebben zij geen overeenkomst mee én GB zit sinds de Brexit niet meer in de EU (en zijn derhalve ook niet gebonden aan de EU consumentenwetgeving). Dat maakt het allemaal wat minder simpel dan jij de zaken voorstelde.
En dan is het idd maar te hopen dat PP of CC de claim gegrond verklaart (áls al via PP of CC is betaald). Maar de insteek "de Britse winkel is dan ook een kutwinkel" vind ik behoorlijk voorbarig.
Men zonder principes, die zijn pas triest.quote:Op dinsdag 22 april 2025 16:42 schreef klipper het volgende:
Principekwestie voor ¤2
Hoe triest ben je dan.
Nou .... was het maar zo'n feest.quote:
Ik heb onvoldoende kennis van Brits recht om daarover te oordelen, jij kennelijk wel.quote:Dat is wettelijk zo geregeld, ook in het VK.
Dat bestrijd ik toch ook niet? Ik zei dat de Britse webshop geen overeenkomst heeft met PostNL.quote:En Royal Mail heeft wel degelijk een overeenkomst met PostNL voor de bezorging in Nederland.
https://www.royalmail.com/sending/international/international-tracked-signed/delivery-partners
Google is je vriend in dit soort zaken. Check onder andere dit en dit.quote:Op donderdag 24 april 2025 22:14 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou .... was het maar zo'n feest.
[..]
Ik heb onvoldoende kennis van Brits recht om daarover te oordelen, jij kennelijk wel.
Ik ben dan wel benieuwd wat er in het VK dan precies geregeld is qua verantwoordelijkheden van een verkoper aan het buitenland. Ik kan me zomaar ook voorstellen dat die stopt bij de landsgrens (en dat het dan de verantwoordelijkheid van de vervoerder wordt).
Wellicht heb jij een (Britse) bron daarvoor?
[..]
Dat bestrijd ik toch ook niet? Ik zei dat de Britse webshop geen overeenkomst heeft met PostNL.
Mijn opmerking mbt het partnerschap van Royal Mail met PostNL betrof een reactie op jouw opmerking:quote:When you order goods online, you enter into a contract with the seller. In terms of the Consumer Rights Act 2015, the goods must be delivered to you within 30 calendar days unless you have agreed a shorter or longer period with the seller. However, if an online order gets lost or doesn’t arrive, you have a range of rights and options.
If the item you have ordered doesn’t arrive by the agreed date or within a reasonable time, you can ask the seller to deliver it again.
If the item is not delivered by the agreed date or within a reasonable time, you can cancel your order and ask for a refund.
The seller is responsible for the delivery of the goods you have ordered. You should never be asked to contact the courier about the delivery. It is for the seller to resolve any issues with delayed delivery or lost goods in transit, not you.
De Britse winkel is er voor verantwoordelijk dat de goederen tijdig en in goede staat bij de klant worden afgeleverd. Heel simpel. Dat ze de bezorging aan Royal Mail uitbesteden, en dat Royal Mail op hun beurt de "last mile" weer aan PostNL uitbesteedt, dat doet er niet toe. De Britse webwinkel heeft een verantwoordelijkheid tegenover de klant.quote:De vraag is dan in hoeverre de Britse winkel verantwoordelijk is voor fouten van de Nederlandse PostNL. Daar hebben zij geen overeenkomst mee
De Britse "Consumer Rights Act 2015" dus, check.quote:Op donderdag 24 april 2025 23:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Google is je vriend in dit soort zaken. Check onder andere dit en dit.
Hier staat onder andere:
[..]
Mijn opmerking mbt het partnerschap van Royal Mail met PostNL betrof een reactie op jouw opmerking:
[..]
De Britse winkel is er voor verantwoordelijk dat de goederen tijdig en in goede staat bij de klant worden afgeleverd. Heel simpel. Dat ze de bezorging aan Royal Mail uitbesteden, en dat Royal Mail op hun beurt de "last mile" weer aan PostNL uitbesteedt, dat doet er niet toe. De Britse webwinkel heeft een verantwoordelijkheid tegenover de klant.
Dus de klant klopt aan bij de webshop dat z'n spullen niet bezorgd zijn. Dan moet de webshop het geld terug betalen. Vervolgens kan de webshop (als de spullen ten minste aangetekend of verzekerd verzonden zijn) een schadevergoeding vragen aan Royal Mail. En Royal Mail zou dan wellicht weer aan PostNL om schadevergoeding kunnen vragen.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |