abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217437183
Beste mensen,

Ik wil protest indienen tegen een strafbeschikking van het OM.
Let op: Dit betreft dus geen 'Mulder-boete'.

Ik ben namelijk overtuigd dat ik niet zoveel te hard reed, als oom agent beweerd.
Oom agent heeft met een lasergun mijn snelheid gemeten.
Ik heb hier echter geen bewijs, niets van gezien.
Voor mij voelt het, alsof hij er zelf 20km/h bij op verzonnen heeft uit emotie.

Ik wil d.m.v. protest de volgende zaken opvragen:
- de lasergun gegevens
- proces verbaal

Stel dat ik overtuigend bewijs krijg, kan ik dan het protest nog staken en de strafbeschikking betalen?
Of moet je voorkomen bij de rechter als je in protest gaat?
  dinsdag 22 april 2025 @ 09:52:51 #2
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217437233
Van een flitspaal kan je het ijkrapport opvragen, geen idee of dat ook van een lasergun kan. Zo niet, ben je redelijk kansloos lijkt me.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217437262
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:52 schreef Caland het volgende:
Van een flitspaal kan je het ijkrapport opvragen, geen idee of dat ook van een lasergun kan. Zo niet, ben je redelijk kansloos lijkt me.
Ik kan een verklaring van onderzoek van de betreffende meetapparatuur aanvragen door het NMI, waaruit het serienummer blijkt en waardoor de betrouwbaarheid van dit meetmiddel is geverifieerd als bedoeld in de Regeling Meetmiddelen Politie en KLPD d.d. 4 en 7 juli 1997.

Maar belangrijkste vraag is, als ik al deze gegevens gekregen heb.
En vervolgens klopt het allemaal, kan ik mijn protest dan intrekken?
Of moet je gewoon voorkomen bij de rechter, als je eenmaal in protest gaat?
  dinsdag 22 april 2025 @ 09:59:16 #4
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217437280
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:56 schreef hangtime het volgende:

[..]
Ik kan een verklaring van onderzoek van de betreffende meetapparatuur aanvragen door het NMI, waaruit het serienummer blijkt en waardoor de betrouwbaarheid van dit meetmiddel is geverifieerd als bedoeld in de Regeling Meetmiddelen Politie en KLPD d.d. 4 en 7 juli 1997.

Volgens mij kan je altijd eerst bezwaar indienen, mocht dat niet de gewenste uitkomst voor je hebben kan altijd nog naar de (kanton)rechter.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 22 april 2025 @ 10:04:09 #5
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_217437327
https://www.advocaat-verk(...)0van%20de%20lasergun.

Kijk hier eens, er moeten dan vorm fouten zijn anders kun je het wel vergeten denk ik.
pi_217437371
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:04 schreef Pensioengenieter het volgende:
https://www.advocaat-verk(...)0van%20de%20lasergun.

Kijk hier eens, er moeten dan vorm fouten zijn anders kun je het wel vergeten denk ik.
Lijkt mij dan toch belangrijk om te checken.
Voor hetzelfde geldt is er een lasergun gebruikt die 10 jaar oud is en al poosje niet meer door NMI onderzocht.
Of niet goed gebruikt, te grote afstand voor het type lasergun.
Ik wil gewoon inzien op basis waarvan, of moet ik de agent op zijn blauwe ogen geloven?
Dat doe ik niet, want mijn inziens reed ik 15 tot 20km/h minder hard
pi_217437594
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:56 schreef hangtime het volgende:

[..]

Ik zou beginnen met de goede regelingen als je hiermee wil strooien. https://wetten.overheid.nl/BWBR0046949/2022-07-21/
pi_217437607
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:10 schreef hangtime het volgende:

[..]
Lijkt mij dan toch belangrijk om te checken.
Voor hetzelfde geldt is er een lasergun gebruikt die 10 jaar oud is en al poosje niet meer door NMI onderzocht.
Of niet goed gebruikt, te grote afstand voor het type lasergun.
Ik wil gewoon inzien op basis waarvan, of moet ik de agent op zijn blauwe ogen geloven?
Dat doe ik niet, want mijn inziens reed ik 15 tot 20km/h minder hard
Je kan gewoon deze gegevens opvragen, winst waarschuwing: je verspilt je tijd.
pi_217437657
Ergens heb ik het gevoel dit topic bijna letterlijk al eens te heb en zien voorbijgaan. Weliswaar een tijd terug... moet even graven.
pi_217437743
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik zou beginnen met de goede regelingen als je hiermee wil strooien. https://wetten.overheid.nl/BWBR0046949/2022-07-21/
Haha inderdaad, kan moeilijk over oude troep zeuren als ik zelf met oude troep kom ;')
pi_217438044
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:46 schreef hangtime het volgende:
Waarom zou die vent in godsnaam geėmotioneerd worden van een (niet eens veel te hard) langsrijdende auto?

Verder: je kan in verzet gaan (NIET betalen), de officier gaat in dit geval niet anders beslissen en dan komt het in principe voor. Tot de datum van voorkomen kan je je verzet alsnog intrekken door een briefje te sturen naar het CVOM, hoeft niet gemotiveerd. Dan wel alsnog binnen 14 dagen (na die intrekking) betalen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_217438125
Waar gaat het uiteindelijk om? De geldigheid van de meetapparatuur of de verklaring van de agent?
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_217438389
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:45 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Je kan gewoon deze gegevens opvragen, winst waarschuwing: je verspilt je tijd.
Nou nee want die info staat gewoon op politie.nl maar is niet altijd up to date. Zo is er ook van een aantal flitsauto geen actueel rapport dus tis niet per definitie verspilde tijd.

En TS je gaat in beroep bij de OM. Als je daarna er achterkomt dat je beroep wilt intrekken dan kan je dat kenbaar maken bij OvJ. Het OvJ zal je dan een nieuwe (of zelfde bedrag) beschikking opleggen die je kan betalen, daarvoor is de rechter niet nodig.

Mocht je er met OvJ niet uitkomen, of niet eens zijn met de beschikking/beslissing dan mag je saampjes naar de rechtbank. Weet wel dat dit maanden kan duren want OM heeft het druk.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_217438525
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 12:39 schreef Chinless het volgende:

[..]
Nou nee want die info staat gewoon op politie.nl maar is niet altijd up to date. Zo is er ook van een aantal flitsauto geen actueel rapport dus tis niet per definitie verspilde tijd.

Denk ts niet nogmaals te zien, maar ik durf de uitslag wel te voorspellen
pi_217439484
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 11:59 schreef Ridocar het volgende:
Waar gaat het uiteindelijk om? De geldigheid van de meetapparatuur of de verklaring van de agent?
Beide, voor hetzelfde geldt heeft de agent geen bevoegdheid om dat ding te gebruiken.
En het lijkt me dat ik toch minimaal de verklaring van de agent ook mag inzien?

Vooralsnog voelt het alsof het natte vinger werk is geweest.
Dan vind ik het logisch dat ik in protest ga.
pi_217439691
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 15:29 schreef hangtime het volgende:

[..]
... voor hetzelfde geldt heeft de agent geen bevoegdheid om dat ding te gebruiken.....

Wat je ook nog kunt doen: alle examenresultaten opvragen van deze agent, voor hetzelfde geld hebben ze hem destijds ten onrechte laten slagen.
pi_217440064
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:46 schreef hangtime het volgende:
Laat me raden, je ging bijdehand lopen doen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217440211
tja, links of rechtsom;

wat jouw gevoel zegt is irrelevant. heb je dashcambeelden met een snelheid? heb je iets meer bewijs dan "voor mijn gevoel reed ik niet zo hard"?
ik gok van niet. je klinkt als een slecht verliezer.

ja, er is een kans dat deze agent de lasergun niet mocht gebruiken. ja er is een kans dat het ijkcertificaat van de lasergun verlopen is.
is die kans groot? verwaarloosbaar. de politie heeft de afgelopen jaren zoveel op hun kloten gehad dat ze er echt wel bovenop zitten.. als ze een agent laten laseren dan is dat wel een van de eerste dingen die ze checken. maargoed waar mensen werken worden fouten gemaakt enzo.

dat die agent er 20km/uur bij verzint is volstrekte onzin. de agent wint er helemaal niets mee maar brengt vooral zijn baan in gevaar. de agent heeft een eed moeten afleggen, niet voor niets telt het woord van een agent voor 2.

er zijn de afgelopen jaren zoveel no cure no pay juridische bureaus geweest die al deze trucs probeerden om boetes aan te vechten dat er standaard procedures zijn opgesteld om hiermee om te gaan en zijn korpses opnieuw geinstrueerd om dit soort gedoe te voorkomen.

dus, tenzij jij zeker weet dat jij niet zo hard reed en dat hard kan maken (dus je hebt dashcam beelden of een GPS tracker of wat dan ook) probeer je dus te sturen richting een vormfout of een andere procedurele fout ipv je gelijk vast te stellen.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  dinsdag 22 april 2025 @ 18:00:44 #19
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_217440344
Je maakt echt geen enkele kans met 'voor mijn gevoel reed ik niet zo snel'.
  dinsdag 22 april 2025 @ 18:04:50 #20
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217440366
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 18:00 schreef Ceviche het volgende:
Kan ook wel kloppen, maar dat is het nadeel van zo’n lasergun. Het is geen gemiddelde over een bepaalde afstand. Even je voet net iets teveel op het gas en je rijdt al snel 20 km/u sneller dan je eigenlijk van plan bent.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217441193
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 18:00 schreef Ceviche het volgende:
Maar het is wel leuk voor de ambtenaren, kunnen ze weer ff hard lachen!
pi_217442263
Laat die mensen van verkeersboete.nl iets voor je indienen, vaak heeft het OM helemaal geen tijd om naar die bezwaarschriften te kijken en na 2 jaar wordt het automatisch geseponeerd.
pi_217443759
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 18:04 schreef Caland het volgende:

[..]
Kan ook wel kloppen, maar dat is het nadeel van zo’n lasergun. Het is geen gemiddelde over een bepaalde afstand. Even je voet net iets teveel op het gas en je rijdt al snel 20 km/u sneller dan je eigenlijk van plan bent.
tja. het is dan ook een maximum snelheid op een weg. niet een "doe maar lekker wat zolang je maar gemiddeld zoveel km/uur rijd"snelheid.
en natuurlijk zijn er zoveel flauwe plekken om te laseren. op 80 km wegen waar landbouwvoertuigen rijden en dan precies op dat ene plekje waar je op 10 km weg mag inhalen... en zo zijn er nog wel meer.

in het geval van TS is het gewoon kansloos. TS heeft een gevoel, is een slecht verliezer door maar meteen te claimen dat de agent wel hoog in de emotie er even 20 km/uur heeft bijverzonnen.

nou TS, voor een politie agent ben je een simpele amoebe, je bent een van de velen die dag en er is no way dat hij zijn baan op het spel zet om jou even een duw te geven. daar is werkelijk waar geen enkele reden voor. de agent schrijft tientallen zo niet honderden bekeuringen uit, wat maakt jou zo speciaal dat hij daar wel even zijn of haar tijd voor neemt en lekker er wat bij verzint? er hoeft maar een collega in de buurt te zijn die even meekijkt en ziet dat er op de gun een heel ander getal staat als op de bon..

nogmaals, ijkrapportages e.d. dan ga je sturen op fouten. niet op je feitelijke probleem.

als je echt overtuigd bent dat de agent je er 20 km/uur bij heeft genaaid, dan zul je daar een goede reden voor moeten hebben. en die reden is niet dat je hoofd hem niet aanstond. is er meer voorgevallen?
als je er logisch over nadenkt, is het geval van "hallo meneer TS, ik heb u gelaserd met 80 pardon 100 km.uur. hier is een boete). totaal onlogisch en niet het in gevaar brengen van de baan waard. als je nou zegt dat je eens tevige discussie hebt gehad en de agent de huid vol hebt gescholden, kijk, dan doen we zaken.
tot die tijd zeg ik, kansloos.

over flauw laseren gesproken, als de agent nu echt op een flauwe plek stond, zoals bijv. bovenstaand voorbeeld, dan heb je soms nog wel kans bij een rechter. laat het dan voorkomen, neem fotos en kaarten van de situatie mee, en een rechter vind het ook flauw om op de enige inhaal mogelijkheid van een weg te flitsen als jij verder een schone achtergrond hebt. heb genoeg boetes gereduceerd zien worden of soms zelfs kwijtgescholden...

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 21:29 schreef Merel1808 het volgende:
Laat die mensen van verkeersboete.nl iets voor je indienen, vaak heeft het OM helemaal geen tijd om naar die bezwaarschriften te kijken en na 2 jaar wordt het automatisch geseponeerd.
neen. dat is een tijd zo geweest en toen heeft justitie bepaald dat men met modelbrieven mocht reageren op deze zaken. dus dat grapje werkt al jaren niet meer.
en dank u meneer Dood,
  Official ESF Kreviewer woensdag 23 april 2025 @ 07:39:53 #24
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217443838
Tijd geleden een boete voor laten komen voor het rijden in een gesloten verklaring. Ik probeerde daar te draaien want de weg was afgesloten en kwam net een meter in die verklaring met de achterkant vd auto waardoor de camera me oppikte.
Met een goed verhaal en fotos werd dit kwijtgescholden.
Ik zat in een zaal met tig andere mensen die allemaal voor dezelfde camera zaten. Geen goed verhaal? Betalen.
Denk dat 80% gewoon moest dokken.

Jouw verhaal is zonder verder bewijs kansloos.
  woensdag 23 april 2025 @ 07:46:00 #25
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_217443880
quote:

[..]
Daar is cruise control voor uitgevonden.
The Admirals......1995-2007
pi_217444137
quote:

[..]
Dat overkomt mij echt nooit. 5km/u, ok. Maar 20km/u merk je gewoon, ongeacht welke weg je rijdt en welke auto je rijdt.

Aan TS: het enige waarvan ik nog weleens gehoord heb dat er mis gaat, is dat ze bij een 100 weg gaan staan nadat ze bij een 80 weg hebben gestaan en de apparatuur niet hebben aangepast. Maar dat merken ze snel genoeg, dan rijdt iedereen minstens 20km/u te hard. En ik vraag me af of dat nog na te gaan is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 23 april 2025 @ 09:09:09 #27
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217444207
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 08:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat overkomt mij echt nooit. 5km/u, ok. Maar 20km/u merk je gewoon, ongeacht welke weg je rijdt en welke auto je rijdt.
Nou, nee.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 23 april 2025 @ 09:10:19 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217444217
Uit emotie ook! :o :D
Hij zag jou en hij dacht 'die ga ik eens even lekker naaien!' Gewoon zomaar???
pi_217444266
quote:
10s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:09 schreef Caland het volgende:

[..]
Nou, nee.
Dan ben je geen beste bestuurder, als je niet aanvoelt dat je 20km/u te hard rijdt. En ja, ik heb ook een paar keer een Jaguar gereden die 100km/u maar traag vond.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217444275
quote:
10s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:09 schreef Caland het volgende:

[..]
Nou, nee.
Dan moet je toch redelijk doof zijn, wil je dat niet merken. Ongeacht welke auto je rijdt, verandert het geluid wat deze maakt toch echt significant bij een toename van 20km/u.

Nog los van het visuele aspect. Punten (bomen, borden etc) passeren met 80 of 100km/u geeft ook visueel wel ander beeld.
  woensdag 23 april 2025 @ 09:23:16 #31
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217444305
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:17 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dan moet je toch redelijk doof zijn, wil je dat niet merken. Ongeacht welke auto je rijdt, verandert het geluid wat deze maakt toch echt significant bij een toename van 20km/u.
Ja, jij merkt in je auto een verschil in geluid tussen 90 en 110? Dan rij je vermoedelijk een Nissan micra.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 23 april 2025 @ 09:24:49 #32
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217444317
quote:

[..]

Nog los van het visuele aspect. Punten (bomen, borden etc) passeren met 80 of 100km/u geeft ook visueel wel ander beeld.
In Nederland ga je het meestal ook wel merken op drukke wegen en tijdstippen, maar altijd is redelijke onzin.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217444472
quote:

[..]

Niet helemaal eens, ja je merkt in een hele hoop auto's echt wel hoe hard je rijdt maar bij genoeg auto's kun je wel bij een moment van oplettendheid aardig wat te hard gaan zonder dat je veel merkt aan geluid e.d.. Zeker als je nogal eens van auto verwisselt zijn ijkpunten langs de weg de enige houvast.
Blijft dat nog steeds je eigen verantwoordelijkheid en zoals iemand al zei, daar is cruise control voor uitgevonden of de mogelijkheid een max snelheid in te stellen.
pi_217444588
quote:

[..]

Ik kwam net uit Duitsland van wintersport, heb in de nacht gereden en was gewend aan 250km/h.

Dan voelt 100 ineens alsof je kruipt.... Ik let altijd goed op of ik niet harder dan 30km/h ga, omdat ik geen gezeur met OM wil hebben.
pi_217444602
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:10 schreef BE het volgende:
Uit emotie ook! :o :D
Hij zag jou en hij dacht 'die ga ik eens even lekker naaien!' Gewoon zomaar???
Ja!
Ze hebben natuurlijk serieus boete quotums te halen. Dan heeft het dus sowieso meer met naaien dan met verkeersveiligheid te maken.
pi_217444716
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:15 schreef hangtime het volgende:

[..]
Ja!
Ze hebben natuurlijk serieus boete quotums te halen. Dan heeft het dus sowieso meer met naaien dan met verkeersveiligheid te maken.
"serieus boeten quota" :')
in 2011 al afgeschaft en daarvoor was het ook een richtlijn.

alsof een agent met een lasergun mensen moet gaan naaien om meer boetes uit te schrijven. met gemak schrijft die de helft op, de meeste mensen rijden gewoon te hard. simpel en klaar.
en dat fabeltje altijd van een boete quotum. alsof die agent zegt, wat een beleefde aardige man, hij rijd zo netjes en precies de juiste snelheid. maarja, quotum he dus uhm, hier zijn 12 boetes!
en dank u meneer Dood,
  woensdag 23 april 2025 @ 10:39:08 #37
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_217444761
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:32 schreef freak1 het volgende:

[..]
"serieus boeten quota" :')
in 2011 al afgeschaft en daarvoor was het ook een richtlijn.

alsof een agent met een lasergun mensen moet gaan naaien om meer boetes uit te schrijven. met gemak schrijft die de helft op, de meeste mensen rijden gewoon te hard. simpel en klaar.
en dat fabeltje altijd van een boete quotum. alsof die agent zegt, wat een beleefde aardige man, hij rijd zo netjes en precies de juiste snelheid. maarja, quotum he dus uhm, hier zijn 12 boetes!
Dat het quotum in 2011 formeel is afgeschaft zegt niet. Al in mijn jeugd (jaargang 1958) was het voor een agent onvermijdelijk om een aantal boetes, danwel een bepaald geldbedrag aan boetes, binnen te halen. Het stond dan niet in een landelijke wet, maar je kreeg wel degelijk vragen als je veel minder boetes had ingebracht dan je collega's. Het is ook niet toevallig geweest dat 2 van mijn collega's die altijd het concept van LAFjes weglachten juist kort voor het einde van de maand briesend op het werk aankwamen omdat ze zelf genaaid waren voor een overtreding die ze niet begaan hadden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_217444768
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 20:01 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Maar het is wel leuk voor de ambtenaren, kunnen ze weer ff hard lachen!
Na de hoeveelheid werk die zo iemand veroorzaakt moet je ook wel even lachen. Want leuk is t niet.
pi_217444799
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:39 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Dat het quotum in 2011 formeel is afgeschaft zegt niet. Al in mijn jeugd (jaargang 1958) was het voor een agent onvermijdelijk om een aantal boetes, danwel een bepaald geldbedrag aan boetes, binnen te halen. Het stond dan niet in een landelijke wet, maar je kreeg wel degelijk vragen als je veel minder boetes had ingebracht dan je collega's. Het is ook niet toevallig geweest dat 2 van mijn collega's die altijd het concept van LAFjes weglachten juist kort voor het einde van de maand briesend op het werk aankwamen omdat ze zelf genaaid waren voor een overtreding die ze niet begaan hadden.
prachtig altijd dat anecdotisch bewijs.
eerlijk? ik geloof er geen zak van dat die collega's een boete kregen voor iets wat ze niet hadden gedaan.

in 2011 is het landelijk bonnenquota afgeschaft. feit.
dat er binnen korpsen richtlijnen zijn, daar twijfel ik niet aan. en hoe komen we dan aan die boetes? door flitsmarathons en andere bonnendagen.

dan zijn er 2 mogelijkheden aan het einde van het jaar
1)je hebt volgens je chef je weinig bonnen geschreven. hij vraagt je waarom.
a - je hebt geen zak gedaan
b - je was met belangrijkere zaken bezig
2)je hebt je werk prima gedaan en het interesseerd niemand ene zak hoeveel bonnen je schrijft als je je werk maar goed doet.

enkel 1a komt je op problemen te staan
maar het gaat er bij mij pertinent niet in dat een agent maar boetes gaat verzinnen om aan een quota te voldoen. daar is geen flardje bewijs voor en zoja, dan zie ik dat graag.
altijd die ouwewijvenverhalen over die quotas.

als een agent veel bonnen moet schrijven doet hij snel even een rondje binnenstad, ongeacht welke stad, en je hebt er met gemak 100 te pakken. van wildplassen tot aan foutparkeren tot aan geen helm. daar hoef je echt niet boetes voor te fantaseren en je baan voor op het spel te zetten.,

je collegas waren fantasten of slechte verliezers.
en dank u meneer Dood,
pi_217444805
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:39 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Blijven dromen.
pi_217444836
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:23 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja, jij merkt in je auto een verschil in geluid tussen 90 en 110? Dan rij je vermoedelijk een Nissan micra.
Dit, op de snelweg even invoegen en met een beetje pech zit je al boven de (belachelijke) 100 km/u.
pi_217444904
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:48 schreef Questular het volgende:

[..]
Dit, op de snelweg even invoegen en met een beetje pech zit je al boven de (belachelijke) 100 km/u.
Je probeert voor mensen in te voegen ipv achter hen?
pi_217444961
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 11:01 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Je probeert voor mensen in te voegen ipv achter hen?
Ik heb geen ander verkeer nodig om te snel in te voegen.
pi_217444974
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 11:09 schreef Questular het volgende:

[..]
Ik heb geen ander verkeer nodig om te snel in te voegen.
dan is er dus ook geen reden om te hard te rijden

volgens mij zegt de wet ook dat jij je snelheid dient aan te passen aan de rest van het verkeer. en voorrang dient te verlenen als jij invoegt.

dus hoor weinig reden om de maximumsnelheid te overschrijden.
en zelfs al doe je dat omda tje je aanpast aan het andere verkeer, rijd iedereen te hard. en ben je niet de enige die gelaserd wordt.
en dank u meneer Dood,
pi_217444995
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 11:11 schreef freak1 het volgende:

[..]
dan is er dus ook geen reden om te hard te rijden

volgens mij zegt de wet ook dat jij je snelheid dient aan te passen aan de rest van het verkeer. en voorrang dient te verlenen als jij invoegt.

dus hoor weinig reden om de maximumsnelheid te overschrijden.
en zelfs al doe je dat omda tje je aanpast aan het andere verkeer, rijd iedereen te hard. en ben je niet de enige die gelaserd wordt.
Ik zeg alleen dat je makkelijk te snel rijdt, nergens zeg ik dat er een noodzaak is.
Dat uitgerekend mensen op FOK natuurlijk heiliger dan de paus zijn en nooooit te snel rijden verbaast me niks.
pi_217445139
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 11:14 schreef Questular het volgende:

[..]
Ik zeg alleen dat je makkelijk te snel rijdt, nergens zeg ik dat er een noodzaak is.
Dat uitgerekend mensen op FOK natuurlijk heiliger dan de paus zijn en nooooit te snel rijden verbaast me niks.
je voorbeeld is gewoon slecht. even snel invoegen doe ik niet met 130.

ik rijd regelmatig te hard. geef ik grif toe. van die stomme 60 zones buiten de bebouwde kom. of een lange 80 weg. en die 100 overdag op een lege snelweg vind ik helemaal waanzin.

maarrrrrr je hoort mij dan niet zeiken over een boete. en al helemaal niet over dat het flauw is dat ze staan te laseren of dat er een zogenaamd boete quota zou zijn en ze daarom maar lekker staan te laseren, en dat agenten er zomaar 20 km.uur bij zouden fantaseren.

niemand hier beweerd dat ze heiliger zijn dan de paus. iedereen rijd wel eens te hard. maar bij het invoegen meteen te hard rijden dan let je gewoon niet goed op. en in het geval van TS lopen zeuren dat een agent er 20 km./uur bij zou fantaseren om TS maar te pesten is helemaal onzin.
en dank u meneer Dood,
pi_217446694
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:12 schreef hangtime het volgende:

[..]
Ik kwam net uit Duitsland van wintersport, heb in de nacht gereden en was gewend aan 250km/h.

Dan voelt 100 ineens alsof je kruipt.... Ik let altijd goed op of ik niet harder dan 30km/h ga, omdat ik geen gezeur met OM wil hebben.
Je rijdt dus tamelijk structureel te hard?
En dan nu huilen dat je een boete hebt?
pi_217446747
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:24 schreef Caland het volgende:

[..]
In Nederland ga je het meestal ook wel merken op drukke wegen en tijdstippen, maar altijd is redelijke onzin.
Drukte heeft er weinig mee te maken. Bewustzijn van je omgeving (waaronder de snelheidsmeter van je auto, maar ook veranderend motorgeluid door een stijgen toerental) des te meer.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:54 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Niet helemaal eens, ja je merkt in een hele hoop auto's echt wel hoe hard je rijdt maar bij genoeg auto's kun je wel bij een moment van oplettendheid aardig wat te hard gaan zonder dat je veel merkt aan geluid e.d.. Zeker als je nogal eens van auto verwisselt zijn ijkpunten langs de weg de enige houvast.
Blijft dat nog steeds je eigen verantwoordelijkheid en zoals iemand al zei, daar is cruise control voor uitgevonden of de mogelijkheid een max snelheid in te stellen.
Ook in een vreemde auto hoor je toch echt wel dat het geluid veranderd als je eerst netjes 80 of 100 reed en dan "ongemerkt" ineens 20km sneller gaat rijden dan dat je even daarvoor reed. Want het toerental stijgt dan immers gewoon met 20% (wanneer je van een legale 100 'ongemerkt' versnelt naar 120km/u, van 80 naar 100 stijgt het toerental zelfs 25%).

Of je moet voortaan je radio wat zachter zetten.
pi_217447003
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 14:13 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Drukte heeft er weinig mee te maken. Bewustzijn van je omgeving (waaronder de snelheidsmeter van je auto, maar ook veranderend motorgeluid door een stijgen toerental) des te meer.
[..]
Ook in een vreemde auto hoor je toch echt wel dat het geluid veranderd als je eerst netjes 80 of 100 reed en dan "ongemerkt" ineens 20km sneller gaat rijden dan dat je even daarvoor reed. Want het toerental stijgt dan immers gewoon met 20% (wanneer je van een legale 100 'ongemerkt' versnelt naar 120km/u, van 80 naar 100 stijgt het toerental zelfs 25%).

Succes verzekerd in je ev dit.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 23 april 2025 @ 14:38:45 #50
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217447025
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 14:13 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
[..]

Hoe beter de auto des te minder je dat merkt of zelfs hoort en dan heb ik het niet eens over elektrisch.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')