Ik kan een verklaring van onderzoek van de betreffende meetapparatuur aanvragen door het NMI, waaruit het serienummer blijkt en waardoor de betrouwbaarheid van dit meetmiddel is geverifieerd als bedoeld in de Regeling Meetmiddelen Politie en KLPD d.d. 4 en 7 juli 1997.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:52 schreef Caland het volgende:
Van een flitspaal kan je het ijkrapport opvragen, geen idee of dat ook van een lasergun kan. Zo niet, ben je redelijk kansloos lijkt me.
Volgens mij kan je altijd eerst bezwaar indienen, mocht dat niet de gewenste uitkomst voor je hebben kan altijd nog naar de (kanton)rechter.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:56 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik kan een verklaring van onderzoek van de betreffende meetapparatuur aanvragen door het NMI, waaruit het serienummer blijkt en waardoor de betrouwbaarheid van dit meetmiddel is geverifieerd als bedoeld in de Regeling Meetmiddelen Politie en KLPD d.d. 4 en 7 juli 1997.
Maar belangrijkste vraag is, als ik al deze gegevens gekregen heb.
En vervolgens klopt het allemaal, kan ik mijn protest dan intrekken?
Of moet je gewoon voorkomen bij de rechter, als je eenmaal in protest gaat?
Lijkt mij dan toch belangrijk om te checken.quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:04 schreef Pensioengenieter het volgende:
https://www.advocaat-verk(...)0van%20de%20lasergun.
Kijk hier eens, er moeten dan vorm fouten zijn anders kun je het wel vergeten denk ik.
Ik zou beginnen met de goede regelingen als je hiermee wil strooien. https://wetten.overheid.nl/BWBR0046949/2022-07-21/quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:56 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik kan een verklaring van onderzoek van de betreffende meetapparatuur aanvragen door het NMI, waaruit het serienummer blijkt en waardoor de betrouwbaarheid van dit meetmiddel is geverifieerd als bedoeld in de Regeling Meetmiddelen Politie en KLPD d.d. 4 en 7 juli 1997.
Maar belangrijkste vraag is, als ik al deze gegevens gekregen heb.
En vervolgens klopt het allemaal, kan ik mijn protest dan intrekken?
Of moet je gewoon voorkomen bij de rechter, als je eenmaal in protest gaat?
Je kan gewoon deze gegevens opvragen, winst waarschuwing: je verspilt je tijd.quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:10 schreef hangtime het volgende:
[..]
Lijkt mij dan toch belangrijk om te checken.
Voor hetzelfde geldt is er een lasergun gebruikt die 10 jaar oud is en al poosje niet meer door NMI onderzocht.
Of niet goed gebruikt, te grote afstand voor het type lasergun.
Ik wil gewoon inzien op basis waarvan, of moet ik de agent op zijn blauwe ogen geloven?
Dat doe ik niet, want mijn inziens reed ik 15 tot 20km/h minder hard
Haha inderdaad, kan moeilijk over oude troep zeuren als ik zelf met oude troep kom ;')quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:43 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met de goede regelingen als je hiermee wil strooien. https://wetten.overheid.nl/BWBR0046949/2022-07-21/
Waarom zou die vent in godsnaam geėmotioneerd worden van een (niet eens veel te hard) langsrijdende auto?quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:46 schreef hangtime het volgende:
Voor mij voelt het, alsof hij er zelf 20km/h bij op verzonnen heeft uit emotie.
Nou nee want die info staat gewoon op politie.nl maar is niet altijd up to date. Zo is er ook van een aantal flitsauto geen actueel rapport dus tis niet per definitie verspilde tijd.quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:45 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je kan gewoon deze gegevens opvragen, winst waarschuwing: je verspilt je tijd.
Denk ts niet nogmaals te zien, maar ik durf de uitslag wel te voorspellenquote:Op dinsdag 22 april 2025 12:39 schreef Chinless het volgende:
[..]
Nou nee want die info staat gewoon op politie.nl maar is niet altijd up to date. Zo is er ook van een aantal flitsauto geen actueel rapport dus tis niet per definitie verspilde tijd.
Beide, voor hetzelfde geldt heeft de agent geen bevoegdheid om dat ding te gebruiken.quote:Op dinsdag 22 april 2025 11:59 schreef Ridocar het volgende:
Waar gaat het uiteindelijk om? De geldigheid van de meetapparatuur of de verklaring van de agent?
Wat je ook nog kunt doen: alle examenresultaten opvragen van deze agent, voor hetzelfde geld hebben ze hem destijds ten onrechte laten slagen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:29 schreef hangtime het volgende:
[..]
... voor hetzelfde geldt heeft de agent geen bevoegdheid om dat ding te gebruiken.....
Laat me raden, je ging bijdehand lopen doen?quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:46 schreef hangtime het volgende:
Voor mij voelt het, alsof hij er zelf 20km/h bij op verzonnen heeft uit emotie.
Kan ook wel kloppen, maar dat is het nadeel van zo’n lasergun. Het is geen gemiddelde over een bepaalde afstand. Even je voet net iets teveel op het gas en je rijdt al snel 20 km/u sneller dan je eigenlijk van plan bent.quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:00 schreef Ceviche het volgende:
Je maakt echt geen enkele kans met 'voor mijn gevoel reed ik niet zo snel'.
Maar het is wel leuk voor de ambtenaren, kunnen ze weer ff hard lachen!quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:00 schreef Ceviche het volgende:
Je maakt echt geen enkele kans met 'voor mijn gevoel reed ik niet zo snel'.
tja. het is dan ook een maximum snelheid op een weg. niet een "doe maar lekker wat zolang je maar gemiddeld zoveel km/uur rijd"snelheid.quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Kan ook wel kloppen, maar dat is het nadeel van zo’n lasergun. Het is geen gemiddelde over een bepaalde afstand. Even je voet net iets teveel op het gas en je rijdt al snel 20 km/u sneller dan je eigenlijk van plan bent.
neen. dat is een tijd zo geweest en toen heeft justitie bepaald dat men met modelbrieven mocht reageren op deze zaken. dus dat grapje werkt al jaren niet meer.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:29 schreef Merel1808 het volgende:
Laat die mensen van verkeersboete.nl iets voor je indienen, vaak heeft het OM helemaal geen tijd om naar die bezwaarschriften te kijken en na 2 jaar wordt het automatisch geseponeerd.
Daar is cruise control voor uitgevonden.quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Kan ook wel kloppen, maar dat is het nadeel van zo’n lasergun. Het is geen gemiddelde over een bepaalde afstand. Even je voet net iets teveel op het gas en je rijdt al snel 20 km/u sneller dan je eigenlijk van plan bent.
Dat overkomt mij echt nooit. 5km/u, ok. Maar 20km/u merk je gewoon, ongeacht welke weg je rijdt en welke auto je rijdt.quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Nou, nee.quote:Op woensdag 23 april 2025 08:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat overkomt mij echt nooit. 5km/u, ok. Maar 20km/u merk je gewoon, ongeacht welke weg je rijdt en welke auto je rijdt.
Dan ben je geen beste bestuurder, als je niet aanvoelt dat je 20km/u te hard rijdt. En ja, ik heb ook een paar keer een Jaguar gereden die 100km/u maar traag vond.quote:
Dan moet je toch redelijk doof zijn, wil je dat niet merken. Ongeacht welke auto je rijdt, verandert het geluid wat deze maakt toch echt significant bij een toename van 20km/u.quote:
Ja, jij merkt in je auto een verschil in geluid tussen 90 en 110? Dan rij je vermoedelijk een Nissan micra.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:17 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dan moet je toch redelijk doof zijn, wil je dat niet merken. Ongeacht welke auto je rijdt, verandert het geluid wat deze maakt toch echt significant bij een toename van 20km/u.
In Nederland ga je het meestal ook wel merken op drukke wegen en tijdstippen, maar altijd is redelijke onzin.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:17 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dan moet je toch redelijk doof zijn, wil je dat niet merken. Ongeacht welke auto je rijdt, verandert het geluid wat deze maakt toch echt significant bij een toename van 20km/u.
Nog los van het visuele aspect. Punten (bomen, borden etc) passeren met 80 of 100km/u geeft ook visueel wel ander beeld.
Niet helemaal eens, ja je merkt in een hele hoop auto's echt wel hoe hard je rijdt maar bij genoeg auto's kun je wel bij een moment van oplettendheid aardig wat te hard gaan zonder dat je veel merkt aan geluid e.d.. Zeker als je nogal eens van auto verwisselt zijn ijkpunten langs de weg de enige houvast.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:17 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nog los van het visuele aspect. Punten (bomen, borden etc) passeren met 80 of 100km/u geeft ook visueel wel ander beeld.
Ik kwam net uit Duitsland van wintersport, heb in de nacht gereden en was gewend aan 250km/h.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:17 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ja!quote:Op woensdag 23 april 2025 09:10 schreef BE het volgende:
Uit emotie ook!![]()
![]()
Hij zag jou en hij dacht 'die ga ik eens even lekker naaien!' Gewoon zomaar???
"serieus boeten quota"quote:Op woensdag 23 april 2025 10:15 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ja!
Ze hebben natuurlijk serieus boete quotums te halen. Dan heeft het dus sowieso meer met naaien dan met verkeersveiligheid te maken.
Dat het quotum in 2011 formeel is afgeschaft zegt niet. Al in mijn jeugd (jaargang 1958) was het voor een agent onvermijdelijk om een aantal boetes, danwel een bepaald geldbedrag aan boetes, binnen te halen. Het stond dan niet in een landelijke wet, maar je kreeg wel degelijk vragen als je veel minder boetes had ingebracht dan je collega's. Het is ook niet toevallig geweest dat 2 van mijn collega's die altijd het concept van LAFjes weglachten juist kort voor het einde van de maand briesend op het werk aankwamen omdat ze zelf genaaid waren voor een overtreding die ze niet begaan hadden.quote:Op woensdag 23 april 2025 10:32 schreef freak1 het volgende:
[..]
"serieus boeten quota"![]()
in 2011 al afgeschaft en daarvoor was het ook een richtlijn.
alsof een agent met een lasergun mensen moet gaan naaien om meer boetes uit te schrijven. met gemak schrijft die de helft op, de meeste mensen rijden gewoon te hard. simpel en klaar.
en dat fabeltje altijd van een boete quotum. alsof die agent zegt, wat een beleefde aardige man, hij rijd zo netjes en precies de juiste snelheid. maarja, quotum he dus uhm, hier zijn 12 boetes!
Na de hoeveelheid werk die zo iemand veroorzaakt moet je ook wel even lachen. Want leuk is t niet.quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:01 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Maar het is wel leuk voor de ambtenaren, kunnen ze weer ff hard lachen!
prachtig altijd dat anecdotisch bewijs.quote:Op woensdag 23 april 2025 10:39 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Dat het quotum in 2011 formeel is afgeschaft zegt niet. Al in mijn jeugd (jaargang 1958) was het voor een agent onvermijdelijk om een aantal boetes, danwel een bepaald geldbedrag aan boetes, binnen te halen. Het stond dan niet in een landelijke wet, maar je kreeg wel degelijk vragen als je veel minder boetes had ingebracht dan je collega's. Het is ook niet toevallig geweest dat 2 van mijn collega's die altijd het concept van LAFjes weglachten juist kort voor het einde van de maand briesend op het werk aankwamen omdat ze zelf genaaid waren voor een overtreding die ze niet begaan hadden.
Blijven dromen.quote:Op woensdag 23 april 2025 10:39 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Dat het quotum in 2011 formeel is afgeschaft zegt niet. Al in mijn jeugd (jaargang 1958) was het voor een agent onvermijdelijk om een aantal boetes, danwel een bepaald geldbedrag aan boetes, binnen te halen. Het stond dan niet in een landelijke wet, maar je kreeg wel degelijk vragen als je veel minder boetes had ingebracht dan je collega's. Het is ook niet toevallig geweest dat 2 van mijn collega's die altijd het concept van LAFjes weglachten juist kort voor het einde van de maand briesend op het werk aankwamen omdat ze zelf genaaid waren voor een overtreding die ze niet begaan hadden.
Dit, op de snelweg even invoegen en met een beetje pech zit je al boven de (belachelijke) 100 km/u.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, jij merkt in je auto een verschil in geluid tussen 90 en 110? Dan rij je vermoedelijk een Nissan micra.
Je probeert voor mensen in te voegen ipv achter hen?quote:Op woensdag 23 april 2025 10:48 schreef Questular het volgende:
[..]
Dit, op de snelweg even invoegen en met een beetje pech zit je al boven de (belachelijke) 100 km/u.
Ik heb geen ander verkeer nodig om te snel in te voegen.quote:Op woensdag 23 april 2025 11:01 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je probeert voor mensen in te voegen ipv achter hen?
dan is er dus ook geen reden om te hard te rijdenquote:Op woensdag 23 april 2025 11:09 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik heb geen ander verkeer nodig om te snel in te voegen.
Ik zeg alleen dat je makkelijk te snel rijdt, nergens zeg ik dat er een noodzaak is.quote:Op woensdag 23 april 2025 11:11 schreef freak1 het volgende:
[..]
dan is er dus ook geen reden om te hard te rijden
volgens mij zegt de wet ook dat jij je snelheid dient aan te passen aan de rest van het verkeer. en voorrang dient te verlenen als jij invoegt.
dus hoor weinig reden om de maximumsnelheid te overschrijden.
en zelfs al doe je dat omda tje je aanpast aan het andere verkeer, rijd iedereen te hard. en ben je niet de enige die gelaserd wordt.
je voorbeeld is gewoon slecht. even snel invoegen doe ik niet met 130.quote:Op woensdag 23 april 2025 11:14 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat je makkelijk te snel rijdt, nergens zeg ik dat er een noodzaak is.
Dat uitgerekend mensen op FOK natuurlijk heiliger dan de paus zijn en nooooit te snel rijden verbaast me niks.
Je rijdt dus tamelijk structureel te hard?quote:Op woensdag 23 april 2025 10:12 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik kwam net uit Duitsland van wintersport, heb in de nacht gereden en was gewend aan 250km/h.
Dan voelt 100 ineens alsof je kruipt.... Ik let altijd goed op of ik niet harder dan 30km/h ga, omdat ik geen gezeur met OM wil hebben.
Drukte heeft er weinig mee te maken. Bewustzijn van je omgeving (waaronder de snelheidsmeter van je auto, maar ook veranderend motorgeluid door een stijgen toerental) des te meer.quote:Op woensdag 23 april 2025 09:24 schreef Caland het volgende:
[..]
In Nederland ga je het meestal ook wel merken op drukke wegen en tijdstippen, maar altijd is redelijke onzin.
Ook in een vreemde auto hoor je toch echt wel dat het geluid veranderd als je eerst netjes 80 of 100 reed en dan "ongemerkt" ineens 20km sneller gaat rijden dan dat je even daarvoor reed. Want het toerental stijgt dan immers gewoon met 20% (wanneer je van een legale 100 'ongemerkt' versnelt naar 120km/u, van 80 naar 100 stijgt het toerental zelfs 25%).quote:Op woensdag 23 april 2025 09:54 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Niet helemaal eens, ja je merkt in een hele hoop auto's echt wel hoe hard je rijdt maar bij genoeg auto's kun je wel bij een moment van oplettendheid aardig wat te hard gaan zonder dat je veel merkt aan geluid e.d.. Zeker als je nogal eens van auto verwisselt zijn ijkpunten langs de weg de enige houvast.
Blijft dat nog steeds je eigen verantwoordelijkheid en zoals iemand al zei, daar is cruise control voor uitgevonden of de mogelijkheid een max snelheid in te stellen.
Succes verzekerd in je ev dit.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:13 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Drukte heeft er weinig mee te maken. Bewustzijn van je omgeving (waaronder de snelheidsmeter van je auto, maar ook veranderend motorgeluid door een stijgen toerental) des te meer.
[..]
Ook in een vreemde auto hoor je toch echt wel dat het geluid veranderd als je eerst netjes 80 of 100 reed en dan "ongemerkt" ineens 20km sneller gaat rijden dan dat je even daarvoor reed. Want het toerental stijgt dan immers gewoon met 20% (wanneer je van een legale 100 'ongemerkt' versnelt naar 120km/u, van 80 naar 100 stijgt het toerental zelfs 25%).
Of je moet voortaan je radio wat zachter zetten.
Hoe beter de auto des te minder je dat merkt of zelfs hoort en dan heb ik het niet eens over elektrisch.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:13 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Drukte heeft er weinig mee te maken. Bewustzijn van je omgeving (waaronder de snelheidsmeter van je auto, maar ook veranderend motorgeluid door een stijgen toerental) des te meer.
[..]
Ook in een vreemde auto hoor je toch echt wel dat het geluid veranderd als je eerst netjes 80 of 100 reed en dan "ongemerkt" ineens 20km sneller gaat rijden dan dat je even daarvoor reed. Want het toerental stijgt dan immers gewoon met 20% (wanneer je van een legale 100 'ongemerkt' versnelt naar 120km/u, van 80 naar 100 stijgt het toerental zelfs 25%).
Of je moet voortaan je radio wat zachter zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |