abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217437087
Een sketch over de “Casa-strook” uit ‘De ideale wereld’ is offline gehaald. In het fragment in kwestie is onder meer te zien hoe een redacteur van het satirische programma met een helm en kogelvrije vest richting de uitverkoop van de failliete winkelketen Casa trekt. Meteen na uitzending kwam er heel wat kritiek op sociale media, waarop de openbare omroep besloot om de grap offline te halen.

In de sketch werden koopjesjagers die richting de uitverkoop van Casa trokken vergeleken met oorlogsslachtoffers in de Gazastrook. “Chaos, wanorde en compleet wanhopige mensen. Dat is de situatie hier aan de Casastrook”, klinkt het onder meer in het fragment. De vzw Een Hart Voor Vluchtelingen (EHVV) kon zich alvast niet vinden in de humor van ‘De ideale wereld’. De non-profitorganisatie deelde het fragment na afloop op hun sociale media en stelde onder meer de humor van het programma in vraag. In de reacties onder hun bericht kreeg de organisatie alvast veel bijval van haar volgers. “Dit is enorm domme humor” en “heel wild dat jullie dit grappig vinden”, klinkt het onder meer.

Inmiddels reageerde ook de openbare omroep op de kritiek. “Toen de belangstelling voor de uitverkoop van Casa in Vlaanderen blijkbaar groot nieuws was, wilden we met de satirische sketch aantonen dat er in de wereld wel schrijnendere kwesties zijn die meer persaandacht verdienen dan een uitverkoop van geurkaarsen”, aldus VRT-woordvoerder Yasmine Van der Borght in een reactie aan ‘De Morgen’. “Iedereen van de DIW-redactie is al maanden geschokt door wat er zich in de Gazastrook afspeelt. Het was dan ook nooit de bedoeling om een fragment te maken dat door onze kijkers als een bagatellisering van dit leed wordt beschouwd.”

De sketch in kwestie werd inmiddels ook offline gehaald. “Dat doen we altijd wanneer we merken dat zo’n filmpje gedeeld wordt buiten de context van het satirische programma”, klinkt het verder nog. “Want als die satirische context verdwijnt, is zo’n filmpje geen sketch meer over de banaliteit van sommige nieuwsberichten, maar wordt het een vliegwiel voor het uiten van verontwaardiging, boosheid en bedreigingen. En daar staat ‘De ideale wereld’ niet voor.”

Bron: https://www.hln.be/tv/vrt(...)na-kritiek~a8003488/

sketch: https://www.instagram.com(...)zw/reel/DImXqSlsvXQ/

Jammer weer, er mag blijkbaar niet gelachen worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Pizzakoppo op 22-04-2025 09:57:51 ]
Knowledge is power.
pi_217437108
Cancelculture strikes again!
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 april 2025 @ 09:38:23 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_217437129
Niks kan of mag meer............... :{

Bekijk deze YouTube-video

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_217437138
quote:
De sketch in kwestie werd inmiddels ook offline gehaald. “Dat doen we altijd wanneer we merken dat zo’n filmpje gedeeld wordt buiten de context van het satirische programma”, klinkt het verder nog. “Want als die satirische context verdwijnt, is zo’n filmpje geen sketch meer over de banaliteit van sommige nieuwsberichten, maar wordt het een vliegwiel voor het uiten van verontwaardiging, boosheid en bedreigingen. En daar staat ‘De ideale wereld’ niet voor.”
Dat klinkt als een gelegenheidsargument. Alsof zo'n programma van al hun content kan bijhouden of iedereen die een los fragment ooit deelt met iemand anders dit doet binnen de "gewenste" context.
pi_217437159
Die hebben gewoon een flink aantal bedreigingen gekregen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217437266
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217437309
quote:
“Iedereen van de DIW-redactie is al maanden geschokt door wat er zich in de Gazastrook afspeelt. Het was dan ook nooit de bedoeling om een fragment te maken dat door onze kijkers als een bagatellisering van dit leed wordt beschouwd.”
1 keer buigen voor de dommen was nog niet genoeg, er moet ook weer gekropen worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 22 april 2025 @ 10:04:54 #11
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_217437333
De laffaards :')
  dinsdag 22 april 2025 @ 10:07:33 #12
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217437352
Laten we alles aanpassen voor een klein groepje schreeuwers op social media die zich gekwetst voelen, daar wordt de wereld echt beter van. ^O^
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_217437395
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
1 keer buigen voor de dommen was nog niet genoeg, er moet ook weer gekropen worden.
Dit ja, bijzonder triest wel.
De veilige groepen mogen we natuurlijk nog wel op de hak nemen ^O^
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_217437400
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:07 schreef MichaelScott het volgende:
Laten we alles aanpassen voor een klein groepje schreeuwers op social media die zich gekwetst voelen, daar wordt de wereld echt beter van. ^O^
Ze doen hun naam eer aan ;)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 22 april 2025 @ 10:39:09 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217437571
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:32 schreef SheCanDoIt het volgende:

Natuurlijk mag dat wel. Maar het is niet verplicht.

Dus als er mensen zijn die het niet leuk vinden mogen ze dat laten weten. En als dat programma dan zo ruggengraatloos is om het meteen maar offline te halen, dan is dat toch echt hun verantwoordelijkheid.
pi_217437650
wel leuk dat de schreeuwers het deelden op insta, zou anders dit stukje plezier misgelopen zijn
Knowledge is power.
pi_217437663
Sketch gezien, fucking aanstellers :')

Satire moet gewoon altijd en overal mogelijk zijn, ongeacht het onderwerp.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 22 april 2025 @ 10:57:28 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217437691
Veel van die grappenmakers zijn tegenwoordig enorme slachtofferige slappe zakken geworden.

Grappenmaker: <Maakt een of andere politiek incorrecte grap>

Enkele mensen vinden het niet leuk en twitteren dat ze het niet leuk vinden

Grappenmaker haalt het meteen offline en reageert: ""Huuuuuuuuuh, ze doen zo gemeen tegen mij op Twitter, ik wordt gecanceld, boehoehoe wat ben ik zielig"
pi_217437773
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:57 schreef Hexagon het volgende:
Veel van die grappenmakers zijn tegenwoordig enorme slachtofferige slappe zakken geworden.

Grappenmaker haalt het meteen offline en reageert: ""Huuuuuuuuuh, ze doen zo gemeen tegen mij op Twitter, ik wordt gecanceld, boehoehoe wat ben ik zielig"
Als het om moslims gaat kun je meteen beveiliging in gaan huren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217438021
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:57 schreef Hexagon het volgende:

Wellicht heeft dat ermee te maken dat er nogal wat van die grappenmakers zijn afgeslacht door de islamofascisten.
  dinsdag 22 april 2025 @ 11:45:23 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217438055
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 11:39 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Wellicht heeft dat ermee te maken dat er nogal wat van die grappenmakers zijn afgeslacht door de islamofascisten.
Dit gedrag gebeurt niet enkel rondom de islam als onderwerp.

Dat islamofascisten de vrijheid van meningsuiting aanvallen is duidelijk. Maar dat is een duidelijk terecht veiligheidsvraagstuk. De ergernis zit hem meer in grappenmakers die gaan huilen omdat iemand onaardig twittert.
pi_217438071
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 11:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dit gedrag gebeurt niet enkel rondom de islam als onderwerp.

Dat islamofascisten de vrijheid van meningsuiting aanvallen is duidelijk. Maar dat is een duidelijk terecht veiligheidsvraagstuk. De ergernis zit hem meer in grappenmakers die gaan huilen omdat iemand onaardig twittert.
ja bullebakken die zich gesterkt voelen met de islam achter zich
Knowledge is power.
pi_217438092
De religie van de vrede heeft weer eens mensen met de dood bedreigd?
pi_217438244
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:32 schreef SheCanDoIt het volgende:
Een sketch over de “Casa-strook” uit ‘De ideale wereld’ is offline gehaald. In het fragment in kwestie is onder meer te zien hoe een redacteur van het satirische programma met een helm en kogelvrije vest richting de uitverkoop van de failliete winkelketen Casa trekt. Meteen na uitzending kwam er heel wat kritiek op sociale media, waarop de openbare omroep besloot om de grap offline te halen.

Jawel, maar niet over een bepaalde religie/gelovigen....
pi_217440067
Leuke sketch.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 22 april 2025 @ 17:19:08 #26
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_217440087
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:38 schreef tong80 het volgende:
Niks kan of mag meer............... :{

Bekijk deze YouTube-video

:T
Het is ook totaal niet grappig dit.
  dinsdag 22 april 2025 @ 17:29:30 #27
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217440153
Over de Gazastrook mag dan ook best eens een grap worden gemaakt. Een groep fundamentalistische moslimterroristen die al 150+ jaar Joden willen afslachten en 75+ jaar het enige Joodse land ter wereld willen vernietigen en nu worden aangepakt.

Geen Westers land zou dan ook naar deze verwerpelijke cultuur en hun adepten moeten omkijken. Maar helaas zien we in het Westen het omgekeerde gebeuren en is het kiezen voor de verkeerde kant in deze oorlog en het hyperboliseren en opkloppen van het zogenaamde leed van de daders en diens adepten een nieuw dogma geworden in bepaalde Westerse kringen.

De makers van deze sketch hadden dan ook voet bij stuk moeten houden. Laat mensen maar getriggerd zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217443378
quote:
Dezelfde moslims en hun fellow travellers die geen kik gaven of zelfs begrip toonden voor Herman Brusselmans die "iedere Jood die hij tegenkomt een puntig mes los door de keel wil rammen", staan nu op hun achterste poten over deze satirische sketch over 'de Casastrook'.
twitter

https://x.com/SamvanRooy1/status/1914759918739202516
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')