Jawel, inchecken en dan twee keer uitchecken.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja dat is dus de binnenkant. En daar kun je niet komen want je bent buiten
Voor een reis met een NS-trein wordt er voor reizigers met een Flex-abonnement of reizigers die op saldo reizen en gebruik maken van de Vergeten check-uit service eerst op basis van eerdere reizen geprobeerd om automatisch je reis aan te vullen. Hier hoef je zelf niets voor te doen.quote:
Ja maar je staat buiten.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:08 schreef Nizno het volgende:
[..]
bij poortjes waar je door heen moet lopen om een afgesloten station af te komen moet je aan de goede kant de pas houden
dus bij de kant van binnen naar buiten om UIT te checken
ah oke ik was bang dat hij je naar het station stuurde om weer met je pas te gaan klooien.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Voor een reis met een NS-trein wordt er voor reizigers met een Flex-abonnement of reizigers die op saldo reizen en gebruik maken van de Vergeten check-uit service eerst op basis van eerdere reizen geprobeerd om automatisch je reis aan te vullen. Hier hoef je zelf niets voor te doen.
Wordt de reis niet automatisch aangevuld? Dan heb je een vergeten check-in of check-uit en wordt er een correctie- of instaptarief in rekening gebracht. Als je rit minder kostte dan het correctie- of instaptarief, dan kan je dit zelf terugvragen in MijnNS of via uitcheckgemist.nl. Dit kan maximaal 3 keer per jaar. Als je een flex-abonnement hebt, dan is het alleen mogelijk om geld terug te vragen in MijnNS.
ja daar moet je dus je pas niet voor de INgangskant houden want dan check je INquote:
Nou, duidelijk toch?quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Voor een reis met een NS-trein wordt er voor reizigers met een Flex-abonnement of reizigers die op saldo reizen en gebruik maken van de Vergeten check-uit service eerst op basis van eerdere reizen geprobeerd om automatisch je reis aan te vullen. Hier hoef je zelf niets voor te doen.
Wordt de reis niet automatisch aangevuld? Dan heb je een vergeten check-in of check-uit en wordt er een correctie- of instaptarief in rekening gebracht. Als je rit minder kostte dan het correctie- of instaptarief, dan kan je dit zelf terugvragen in MijnNS of via uitcheckgemist.nl. Dit kan maximaal 3 keer per jaar. Als je een flex-abonnement hebt, dan is het alleen mogelijk om geld terug te vragen in MijnNS.
CA NE MARCHE PAS ICIquote:Op dinsdag 22 april 2025 09:09 schreef Recce het volgende:
[..]
Jawel, inchecken en dan twee keer uitchecken.
Hier hebben autorijders met chauffeur over nagedacht.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:11 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja daar moet je dus je pas niet voor de INgangskant houden want dan check je IN
https://www.ns.nl/klanten(...)en-instaptarief.htmlquote:Reis je in je vrij reizen periode (100% korting) dan betaal je een correctietarief van ¤ 0 (bijvoorbeeld bij een Altijd Vrij abonnement)
precies wat ik in post41 dus aangafquote:Op dinsdag 22 april 2025 09:13 schreef Recce het volgende:
[..]
https://www.ns.nl/klanten(...)en-instaptarief.html
De toeslagen zijn er al hoor.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:16 schreef Nizno het volgende:
en aangezien de toeslagen laat zijn ga ik maar even een karig ontbijtje scoren bij de supermarkt...
CL begon over boetequote:Op dinsdag 22 april 2025 09:16 schreef Recce het volgende:
[..]
Nou, niet precies. Jij had het over boetes, dit gaat over correctietarieven.
quote:Op dinsdag 22 april 2025 07:27 schreef CherryLips het volgende:
Blijkbaar is het uitchecken bij de NS niet goed gegaan gister. Krijg ik nou een boete of hoe werkt dat?
Zijn we het erover eens dat dit voor de gemiddelde Nederlander veel verwarrender is dan raketwetenschap?quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:16 schreef Recce het volgende:
[..]
Nou, niet precies. Jij had het over boetes, dit gaat over correctietarieven.
biediebiediebiedie... hier nog nietquote:
Maar dat is niet PRECIES hetzelfde als waar ik naar linkte.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:18 schreef Nizno het volgende:
[..]
CL begon over boete
daarom zeg ik dat ze volgens mij geen boete kan krijgen omdat ze met borg werken maar niet in haar vrij reizen periode
[..]
quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:19 schreef Recce het volgende:
[..]
Maar dat is niet PRECIES hetzelfde als waar ik naar linkte.Het komt wel op hetzelfde neer.
quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zijn we het erover eens dat dit voor de gemiddelde Nederlander veel verwarrender is dan raketwetenschap?
bij mij elke keer rond half 9quote:
ik heb geen KOTers dus ook geen KOTquote:
Of NS flex basis aanvragen, altijd op rekening rijden en dus niet hoeven te betalen omdat je binnen 10 min weer in en uitcheckt.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kunt wel met een stationspassagepas inchecken en vervolgens je ov chipkaart uitchecken. Moet je wel een stationspassagepas hebben. Die had je moeten aanvragen. Mag alleen als je binnen 300 meter of zo van het station woont en alleen voor dat ene station![]()
Heb je hier iets aan?
"Ja Fles, meer verwarring. Dank je wel."
Ja, dat wel. Die verwerkingstijden van dagen vind ik ook hilarisch. Het is een digitaal systeem. Hoe kan het dan dat het dagen duurt voordat reisinformatie van systeem A naar systeem B gaat? Gaat dat met floppydisks of zo?quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zijn we het erover eens dat dit voor de gemiddelde Nederlander veel verwarrender is dan raketwetenschap?
Ja!, wat denk jij dan?quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:21 schreef Recce het volgende:
[..]
Ja, dat wel. Die verwerkingstijden van dagen vind ik ook hilarisch. Het is een digitaal systeem. Hoe kan het dan dat het dagen duurt voordat reisinformatie van systeem A naar systeem B gaat? Gaat dat met floppydisks of zo?
Ja hoe wil jij het doen dan, met zo'n hypermodern systeem met cd-roms ofzoquote:Op dinsdag 22 april 2025 09:21 schreef Recce het volgende:
[..]
Ja, dat wel. Die verwerkingstijden van dagen vind ik ook hilarisch. Het is een digitaal systeem. Hoe kan het dan dat het dagen duurt voordat reisinformatie van systeem A naar systeem B gaat? Gaat dat met floppydisks of zo?
Als je het ontbijt nog even uitstelt, zijn ze er wel en moet je alsnog fietsen. Ik zou maar opschieten dus.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:18 schreef Nizno het volgende:
[..]
biediebiediebiedie... hier nog niet
nu had ik sowieso geen zin in fietsen naar het centrum trouwens maar dat terzijde... toeslagen was een leuk excuus
Heb jij zo'n pas?quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kunt wel met een stationspassagepas inchecken en vervolgens je ov chipkaart uitchecken. Moet je wel een stationspassagepas hebben. Die had je moeten aanvragen. Mag alleen als je binnen 300 meter of zo van het station woont en alleen voor dat ene station![]()
Heb je hier iets aan?
"Ja Fles, meer verwarring. Dank je wel."
Eeeh denk het niet. Ik heb dat abonnement echt nétquote:Op dinsdag 22 april 2025 09:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
ah oke ik was bang dat hij je naar het station stuurde om weer met je pas te gaan klooien.
Maar er is geen correctie of instap tarief bij jouw abonnement in het weekend toch?
Loop je nu te trollen?quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:11 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja daar moet je dus je pas niet voor de INgangskant houden want dan check je IN
huhquote:Op dinsdag 22 april 2025 09:21 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Of NS flex basis aanvragen, altijd op rekening rijden en dus niet hoeven te betalen omdat je binnen 10 min weer in en uitcheckt.
Goed nummer wel.quote:
Ook handig voor als je bezoek hebt en je wil de stad in. Dat je gewoon door het station kunt lopen.quote:
Tammiequote:
En je kunt zwaaien als er FOK!-ers voorbij komen!quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook handig voor als je bezoek hebt en je wil de stad in. Dat je gewoon door het station kunt lopen.
quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:48 schreef CherryLips het volgende:
Krijg een mail van de NS wat ik van het abonnement vind.
Dat kan ik zonder die pas ook welquote:Op dinsdag 22 april 2025 09:48 schreef Recce het volgende:
[..]
En je kunt zwaaien als er FOK!-ers voorbij komen!
nee.quote:
Dit klopt. Uitchecken kun je alleen als je ingecheckt bent en andersom. Dus uitchecken kun je alleen als je binnen de poortjes bent, en andersom. Als je buiten de poortjes bent en je bent niet uitgecheckt beland je in een diep zwart gat. Het zwarte gat van Youdidsomethingwedidntthinkofitania.quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:16 schreef Nizno het volgende:
[..]
nee.
Als je uit wilt checken moet je dat niet doen bij de ingangskant van de poortjes
dat stond in het originele bericht van je
Ben ik nou zo blondtquote:Op dinsdag 22 april 2025 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit klopt. Uitchecken kun je alleen als je ingecheckt bent en andersom. Dus uitchecken kun je alleen als je binnen de poortjes bent, en andersom. Als je buiten de poortjes bent en je bent niet uitgecheckt beland je in een diep zwart gat. Het zwarte gat van Youdidsomethingwedidntthinkofitania.
gewoon met je eticket boven dat schermding zwaaien en dan kun je prima zonder ingecheckt te zijn naar buitenquote:Op dinsdag 22 april 2025 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit klopt. Uitchecken kun je alleen als je ingecheckt bent en andersom. Dus uitchecken kun je alleen als je binnen de poortjes bent, en andersom. Als je buiten de poortjes bent en je bent niet uitgecheckt beland je in een diep zwart gat. Het zwarte gat van Youdidsomethingwedidntthinkofitania.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |