Johan Derksen komt met wekelijkse podcast: ‘Wat Nederland zegt, vind ik niet zo relevant’
Een nieuw avontuur voor Johan Derksen. Het gezicht van Vandaag Inside komt met de wekelijkse podcast Groeten uit Grolloo. Die maakt hij met voormalig No Surrender-captain Henk Kuipers.
„Om Henk een beetje te helpen.” Johan Derksen (76) draait er niet omheen als hem wordt gevraagd waarom hij uitgerekend met de oud-voorman van No Surrender een podcast begint.
Dat Kuipers tot twaalf jaar cel werd veroordeeld vanwege het leiden van een criminele organisatie is voor Derksen geen enkel bezwaar. „Henk is misbruikt voor een voorbeeldfunctie”, zegt de oud-voetballer, die zijn vriend jarenlang trouw opzocht in de gevangenis in Almelo.
Bovendien heeft Derksen met Kuipers, die tegenwoordig enkele dagen in de week op proefverlof mag, geen enkele slechte ervaring. „Ik vind het een hele open en eerlijke man, sociaal ook. Ik was op een gegeven moment gecanceld door heel Nederland. Maar Henk bleef. En daarbij: wat Nederland zegt, vind ik niet zo relevant. Ik kies zelf mijn vrienden, daar heb ik niemand voor nodig.”
https://www.ad.nl/show/jo(...)o-relevant~a1a05715/[ Bericht 71% gewijzigd door ikweethetookniet op 09-05-2025 21:20:44 ]