Altijd Duits. Altijd passagierskant gehad.quote:Op maandag 21 april 2025 09:58 schreef Hyaenidae het volgende:
Je kunt beter een poll maken uit welk land je auto komt.
Klopt echter in mijn vorige Opel Crossland X gaf die de verkeerde kant aanquote:Op maandag 21 april 2025 09:17 schreef knoopie het volgende:
In bijna elke auto staat er naast het icoontje een pijltje aan welke kant de vulopening zit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de praktijk is het meestal links bij Japanse auto’s, rechts bij Europese/amerikaanse auto’s, maar aan de bestuurderskant bij bestelbusjes.
Dat is wel uitzonderlijk dom van Opel. Doe dan helemaal geen pijltje.quote:Op maandag 21 april 2025 12:11 schreef halfway het volgende:
[..]
Klopt echter in mijn vorige Opel Crossland X gaf die de verkeerde kant aan
Mijn Amerikaan tankt links, de vorige in het midden. En mijn 'Europees' ook linksquote:Op maandag 21 april 2025 09:17 schreef knoopie het volgende:
In bijna elke auto staat er naast het icoontje een pijltje aan welke kant de vulopening zit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de praktijk is het meestal links bij Japanse auto’s, rechts bij Europese/amerikaanse auto’s, maar aan de bestuurderskant bij bestelbusjes.
De uitzondering bevestigd de regel. Bij mij klopte het bij de afgelopen zes auto’s wel. Peugeot rechts, Honda links, Honda 2 links, Citroën rechts, Toyota links, Lexus links.quote:Op maandag 21 april 2025 21:01 schreef D. het volgende:
[..]
Mijn Amerikaan tankt links, de vorige in het midden. En mijn 'Europees' ook links
XJ-Cquote:Op maandag 21 april 2025 20:56 schreef knoopie het volgende:
Valt me nog mee dat zich nog niemand met een jaguar XJ gemeld heeft, die aan beide kanten kan tanken.
[ afbeelding ]
Peugeot rijdenquote:Op maandag 21 april 2025 21:24 schreef knoopie het volgende:
[..]
De uitzondering bevestigd de regel. Bij mij klopte het bij de afgelopen zes auto’s wel. Peugeot rechts, Honda links, Honda 2 links, Citroën rechts, Toyota links, Lexus links.
Ik was jong en had geen geld. Het was ook nog een 106 diesel, met ongeveer 40pk.quote:
Mijn vriendin heeft een Franse auto, maar daar zit hij toch echt links.quote:Op maandag 21 april 2025 10:39 schreef kitano het volgende:
Bij Japanse auto's links, want daar rijden ze aan de linker kant en vroeger stond de pomp langs de weg. Bij Europese auto's rechts.
Bij Japanse auto's voor Europa wordt wel het stuur verplaatst, maar de tankdop niet.
Dat is wel handig want aan de rechterkant van de pomp (waar je tankdop links zit) is de rij meestal korter 😁
Is het toevallig een van die franse auto's die eigenlijk een toyota zijn met een ander logo er op?quote:Op zondag 27 april 2025 17:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft een Franse auto, maar daar zit hij toch echt links.
Het trio is een Frans-Japanse samenwerking, met een japanse motor gemaakt in Tsjechië.quote:Op maandag 28 april 2025 09:18 schreef knoopie het volgende:
[..]
Is het toevallig een van die franse auto's die eigenlijk een toyota zijn met een ander logo er op?![]()
[ afbeelding ]
Bij onze Renault Kangoo ook, koop je een nieuw model, zit de tankdop opeens aan de andere kant. Net als de vulopening van de ruitensproeiervloeistof (3x woordwaarde) trouwens. Rare jongens, die Fransen.quote:Op maandag 21 april 2025 10:51 schreef Mrs.Peel het volgende:
Bij mijn vorige Amerikaan rechts, bij de huidige links. Zelfde merk en model, hoewel natuurlijk wel nieuwer.
Peugeot 208. Tankdop links.quote:Op maandag 21 april 2025 10:39 schreef kitano het volgende:
Bij Japanse auto's links, want daar rijden ze aan de linker kant en vroeger stond de pomp langs de weg. Bij Europese auto's rechts.
Bij Japanse auto's voor Europa wordt wel het stuur verplaatst, maar de tankdop niet.
Dat is wel handig want aan de rechterkant van de pomp (waar je tankdop links zit) is de rij meestal korter 😁
Nee, een C3 uit 2005, dat ding is toch echt Fransquote:Op maandag 28 april 2025 09:18 schreef knoopie het volgende:
[..]
Is het toevallig een van die franse auto's die eigenlijk een toyota zijn met een ander logo er op?![]()
[ afbeelding ]
Reed laatst een Nissan huurauto en daar zat ie rechts..quote:Op maandag 21 april 2025 10:39 schreef kitano het volgende:
Waarom eigenlijk? Bij de meeste tankstations is de slang lang genoeg om ook aan de "verkeerde" kant te kunnen tanken. Doe ik ook wel eens, als er al auto's staan te wachten bij de pomp met de slang aan de goede kant, en de andere pomp vrij is. Zolang je geen bestelbus rijdt, is dat meestal prima te doen.quote:Op dinsdag 29 april 2025 03:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Reed laatst een Nissan huurauto en daar zat ie rechts..
In mijn eigen auto links, dus een paar keer verkeerd gaan staan bij het pompstation, sta je weer te klooien met achteruit en vervolgens naar de andere pomp.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |