Het is maar goed dat je geen duimpje omlaag kan geven.quote:Op zondag 20 april 2025 11:28 schreef William_Papadin het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom mensen pindakaas met jam combineren.
Heb ik ook nog nooit iemand zien doen behalve in van die Amerikaanse meuk op TV. Maar goed, vrij simpel: als iemand het lekker vindt, lekker doen. Als jij hagelslag op je smeerworst met een lepel gekookte jam er tussen lekker vindt, lekker doenquote:Op zondag 20 april 2025 11:28 schreef William_Papadin het volgende:
Pindakaas met sambal thoughquote:Op zondag 20 april 2025 11:28 schreef William_Papadin het volgende:
Was jij geen vegan?quote:Op zondag 20 april 2025 11:32 schreef Mikeytt het volgende:
De beste combinatie ooit
salami-pepperonni-boterhamworst-carpaccio-komijnenkaas
Pindakaas, aardbeienjam en hagelslag is een topcombinatie.quote:Op zondag 20 april 2025 11:28 schreef William_Papadin het volgende:
En nergens voor nodig. Wat doet het pekelvlees met de lever?quote:
Dat is een typisch Amsterdams (Joods kosjer) broodje half om.quote:Op zondag 20 april 2025 15:00 schreef SebbeSwensje het volgende:
En nergens voor nodig. Wat doet het pekelvlees met de lever?
Broodje gesmeerd met kippenvet?quote:Op zondag 20 april 2025 17:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is een typisch Amsterdams (Joods kosjer) broodje half om.
[ afbeelding ]
Dat zou kunnen. In ieder geval mag het volgens de orthodoxe leer absoluut niet met boter gesmeerd worden.quote:
Kippenvet en gehakte kippenlever is ook een klassieker.quote:Op zondag 20 april 2025 18:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. In ieder geval mag het volgens de orthodoxe leer absoluut niet met boter gesmeerd worden.
Ja zonde, want dat is toch een partij lekkerquote:Op zondag 20 april 2025 18:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Klopt, maar Pekelvlees is steeds lastiger aan te komen.
Een alternatief is Pastrami, alleen is dat iets meer gekruid (meestal). Ik ben gek op een kadetje halfom. Of een dubbele zuurdesem boterham met veeeeeeelPastrami, a la New York Deli. Moet toch eens kijken hoe ik het zelf kan maken, dat scheelt weer een 20 Euro de kilo.quote:Op zondag 20 april 2025 21:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja zonde, want dat is toch een partij lekker![]()
Lever mogen ze houden van mij, pekelvlees op een broodje met wat mierikswortelsaus en augurk, hmmmm
Heerlijk dat jaquote:Op zondag 20 april 2025 21:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een alternatief is Pastrami, alleen is dat iets meer gekruid (meestal). Ik ben gek op een kadetje halfom. Of een dubbele zuurdesem boterham met veeeeeeelPastrami, a la New York Deli. Moet toch eens kijken hoe ik het zelf kan maken, dat scheelt weer een 20 Euro de kilo.
En een beetje mayo en veel zwarte peper. Dat maakt het helemaal af.quote:Op zondag 20 april 2025 11:38 schreef golfer het volgende:
Filet americain met een hardgekookt ei erop.
Is het befaamde broodje halfom. Misschien al genoemd.quote:
Smullenquote:Op zondag 20 april 2025 11:38 schreef golfer het volgende:
Filet americain met een hardgekookt ei erop.
Hier gaat het al mis, gezien de TT: Dubbel beleg, vlees combinatiesquote:Op zondag 20 april 2025 11:28 schreef William_Papadin het volgende:
Het is ook zeer complexquote:Op zondag 20 april 2025 21:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hier gaat het al mis, gezien de TT: Dubbel beleg, vlees combinaties
Bij de Hema en bij AH.quote:Op zondag 20 april 2025 18:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Klopt, maar Pekelvlees is steeds lastiger aan te komen.
Dit.quote:Op zondag 20 april 2025 11:56 schreef heywoodu het volgende:
vrij simpel: als iemand het lekker vindt, lekker doen.
In brood ookquote:Op vrijdag 25 april 2025 00:43 schreef phpmystyle het volgende:
Lijkt mij niet gezond om zoveel beleg op je boterham te doen. In beleg zit veel suiker, zout, en calorieën.
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 april 2025 01:03 schreef Molo het volgende:
[..]
In brood ook
Weet je waar pas veel zout in zit?SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker. Op vers tijgerbolletje met boterquote:Op vrijdag 25 april 2025 11:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
FF afgezien van dubbel beleg, liefhebbers hier van “kornet bief” ?
Mn vader had een recept, waarvan ie zei dat het bij de marine vandaan kwam.quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Jep ken het.quote:Op vrijdag 25 april 2025 13:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
Mn vader had een recept, waarvan ie zei dat het bij de marine vandaan kwam.
Corned beef opbakken met ketjap manis, ui en sambal. En dat dan op een wit broodje. wordt een beetje paperig maar wel een beetje een guilty pleasure
Heel af en toe maak ik het nog wel eens. maar 1x per jaar hooguit
Oh het bestaat ook echt onder de naam waar ik het van ken Gebakken marinier
Ik heb een blikje Corned Beef van Hereford in de kast staan.quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat is meer zuur toch?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop