abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217428459
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 10:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zegt iemand die alleen maar negatief commentaar over anderen heeft, alles beter denkt te weten, anderen ongevraagd en ongewenst de les leest en nooit wat verteld.
Ik weet ook meestal alles beter O+
  Moderator maandag 21 april 2025 @ 10:05:18 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217428460
quote:
7s.gif Op maandag 21 april 2025 10:03 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Bedankt voor de bloemen…
Nou, zoals Gerard Joling zou zeggen "ik heb er de kracht niet meer voor" - zo klonk het na een kort zinnetje gisteren.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_217428466
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 10:03 schreef derLudolf het volgende:
https://nos.nl/artikel/2564416-paus-franciscus-88-overleden

Je kunt na de kerkdienst nu mooi zien wie stiekem op z'n telefoon heeft gezeten :D
Mooi dat de paus dan toch nog op de een na laatste dag van z´n leven de toekomstige president van de VS heeft ontmoet.
pi_217428578
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 10:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zegt iemand die alleen maar negatief commentaar over anderen heeft, alles beter denkt te weten, anderen ongevraagd en ongewenst de les leest en nooit wat verteld.
met een t ;)

Inhoudelijk heb je gelijk. Ik hou het toch op trollen niet voeren en een abonnement. Als heb ik 'm tegenwoordig niet meer op onzichtbaar staan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_217428637
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2025 10:17 schreef sigme het volgende:

[..]
met een t ;)

Inhoudelijk heb je gelijk. Ik hou het toch op trollen niet voeren en een abonnement. Als heb ik 'm tegenwoordig niet meer op onzichtbaar staan.
Dank, ik pas m aan
We have far more in common than that which devides us..
pi_217428857
Volgens mij was de paus al dood tijdens zijn paastoespraak.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_217428882
quote:
7s.gif Op maandag 21 april 2025 10:00 schreef sigme het volgende:
Wij kochten vrijdag een stel paaskippen
[ afbeelding ]

En die hebben nu een net boven hun hoofd (tegen de buizerd).
Kunnen wij nu aan de koffie c_/
Ondanks dat de buizerd zo'n beetje de kleinste roofvogel is op onze berg, zijn er nog nul kippen verdwenen. Hopen dat dat zo blijft :D

(Scheelt ook wel dat ze óf dichtbij het huis lopen óf het bos in scharrelen)
La derecha oprime, la izquierda libera
  maandag 21 april 2025 @ 10:59:30 #158
63722 z80
I fink you freaky
pi_217428952
quote:
2s.gif Op maandag 21 april 2025 10:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ondanks dat de buizerd zo'n beetje de kleinste roofvogel is op onze berg, zijn er nog nul kippen verdwenen. Hopen dat dat zo blijft :D

(Scheelt ook wel dat ze óf dichtbij het huis lopen óf het bos in scharrelen)
Hier komt af en toe een buizerd in de tuin. Op het hek zittende, een paar meter van het raam. Kijkend of er nog een duif te bemachtigen is.
Een stukje verderop zit geregeld een koppel ooievaars midden in het dorp. Nest maken helaas nog niet.
En een reiger komt geregeld de vijvers in de buurt controleren.
Buiten al het kleiner vliegend spul.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_217428986
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 10:59 schreef z80 het volgende:

[..]
Hier komt af en toe een buizerd in de tuin. Op het hek zittende, een paar meter van het raam. Kijkend of er nog een duif te bemachtigen is.
Een stukje verderop zit geregeld een koppel ooievaars midden in het dorp. Nest maken helaas nog niet.
En een reiger komt geregeld de vijvers in de buurt controleren.
Buiten al het kleiner vliegend spul.
Wat een gezelligheid om je heen vliegend.

Hoe is het uiteindelijk met de verbouwing verlopen?
Ben je tevreden en resten er nog klussen om zelf te doen?

Ondanks praktisch labelen van dozen kamer 1,2, magazijn en inhoud vermelden kan ik nu op zoek naar de rugtas voor de schipper. Wàar?
  maandag 21 april 2025 @ 11:16:40 #160
63722 z80
I fink you freaky
pi_217429039
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 11:05 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wat een gezelligheid om je heen vliegend.

Hoe is het uiteindelijk met de verbouwing verlopen?
Ben je tevreden en resten er nog klussen om zelf te doen?

Ondanks praktisch labelen van dozen kamer 1,2, magazijn en inhoud vermelden kan ik nu op zoek naar de rugtas voor de schipper. Wàar?
Dak is klaar. Er moeten nog een paar kleine dingen worden afgewerkt. Maar daarvoor met de zaag en schuurmachine gebruikt worden. En het moet boven de 5 graden blijven voor de kit. Dus dat komt nog.
De rest van de naden moet nog een tijd wachten. Door de nieuwe dakbedekking,gewicht en waterdicht, werkt het hout nog. En moet zich opnieuw zetten. Met de nodige scheuren in de plamuurlaag tussen muur en dakkapel.
Maar dat is een bekend iets.
Alleen in de badkamer had ik een ander raam willen hebben. Zelf niet helemaal helder geweest met het doorlezen, en de verkoper heeft niet verder gekeken dan zijn neus lang is.
De bediening zit aan de bovenkant. Op 2 meter hoog. IPV met een handgreep aan de onderkant. En ombouwen is niet makkelijk/mogelijk. Dus daar zit nu een koord aan om open te maken, en staat er een stok om het raam weer te sluiten.
pi_217429089
Oh…zo’n stok voor open/dicht hadden wij ook voor het raam in de douche ruimte op 3,5 meter.
Daar kon niemand bij zonder trap. En ook voor het bovenlicht boven de voordeur.
Dat is toch niet zó bezwaarlijk. Alhoewel het bij jou handiger had gekund, blijkbaar.
  maandag 21 april 2025 @ 11:30:17 #162
63722 z80
I fink you freaky
pi_217429125
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 11:24 schreef AnneX het volgende:
Oh…zo’n stok voor open/dicht hadden wij ook voor het raam in de douche ruimte op 3,5 meter.
Daar kon niemand bij zonder trap. En ook voor het bovenlicht boven de voordeur.
Dat is toch niet zó bezwaarlijk. Alhoewel het bij jou handiger had gekund, blijkbaar.
Nu kan ik het raam niet vergrendelen. Dus als het waait, waait het raam verder open. Met het risico op inregenen.
Dit is namelijk een raam dat ik geregeld open laat staan.

Ik ben al aan het rondkijken voor raamsluiting die ik kan plakken. Dan kan het raam toch open blijven staan.
  maandag 21 april 2025 @ 11:33:24 #163
63722 z80
I fink you freaky
pi_217429155
14 Graden buiten, en droog. Eens de fiets uitlaten. En gelijktijdig bedenken wat te eten vandaag.
Gister was spinazie met aardappelpuree. Daar voor 2 dagen vis, oven en gerookt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 april 2025 @ 13:45:01 #164
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217429996
Leuke wandeling. Heul veul bloemen en bollenvelden :P. Ook wel grappig om het Keukenhof zo in actie te zien. Al die toeristen die aan komen rijden. Blij dat ik daar niet tussen zat. Wat een drukte bij Keukenhof :X.

Mocht je niet de hele drukke willen hebben, maar wel de toerist willen uithangen. Dan zou ik naar de Tullip Experience gaan iets verderop richting Noordwijkerhout. Overigens iets verderop kon je gewoon veld in en tussen de bollen lopen en foto's maken. :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_217430109
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 13:45 schreef borisz het volgende:
Leuke wandeling. Heul veul bloemen en bollenvelden :P. Ook wel grappig om het Keukenhof zo in actie te zien. Al die toeristen die aan komen rijden. Blij dat ik daar niet tussen zat. Wat een drukte bij Keukenhof :X.

Mocht je niet de hele drukke willen hebben, maar wel de toerist willen uithangen. Dan zou ik naar de Tullip Experience gaan iets verderop richting Noordwijkerhout. Overigens iets verderop kon je gewoon veld in en tussen de bollen lopen en foto's maken. :+
Mooi!

Wij waren in jouw wijk.
Zwembroek kijken voor g (hij heeft wel een stoma-zwembroek maar durft mss wel in Griekenland met ontblote stomazak op het strand met gewone zwembroek) en deka.
Toch niet heul gezellie daaro maar wel overdekt winkelen en stukkie wandelen met deze miezer, ook nog lekker bij het vishuys kibbeling van kabeljauw meegenomen voor straks.
pi_217430114
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 13:45 schreef borisz het volgende:

Ben er 3x geweest, eerste keer heel lang geleden en een jaar of 15 geleden aan het eind van het seizoen, alles was uitgebloeid _O- . Paar jaar later nog een keer met een vriendin die in de buurt woont. Dus we stonden al om 9.30 daar voor de poort. Om een uur of 2 werd het inderdaad verschrikkelijk druk en zijn we vertrokken. Maar zo vroeg was erg fijn om goed rond te kunnen kijken (en alles stond uitbundig te bloeien)
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 april 2025 @ 14:28:10 #167
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217430301
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 14:03 schreef Blues het volgende:

[..]
Mooi!

Wij waren in jouw wijk.
Zwembroek kijken voor g (hij heeft wel een stoma-zwembroek maar durft mss wel in Griekenland met ontblote stomazak op het strand met gewone zwembroek) en deka.
Toch niet heul gezellie daaro maar wel overdekt winkelen en stukkie wandelen met deze miezer, ook nog lekker bij het vishuys kibbeling van kabeljauw meegenomen voor straks.
Nee Winkelcentrum is helaas niet gezellig idd. Wel prima kaasboer en slager :Y. Al kom ik er eens in de maand ofzo. Ik ga naar een andere Appie op de Schipholweg. Het kan pas weer wat worden als de verbouwing klaar is.

(overigens Hoofddorp is om de hoek, ook groot winkelcentrum. Dus de vraag is of het nog wat kan worden, ondanks vele woningen erbij).

[ Bericht 5% gewijzigd door borisz op 21-04-2025 14:47:22 ]
pi_217430653
Ik deed een duurloopje door de polder. Ooievaars gezien O+

De benen waren nogal futloos, maar wat wil je na de 5 uur sporten van zaterdag. Alsnog 1,5 uur gesjokt.

Zo even langs de fietsenwinkel voor een helm met korting, nog in het kader van de Dag van de Fietshelm afgelopen week ^O^

@borisz ik heb de indruk dat je steeds meer/langer/vaker wandelt, klopt dat? Merk je dat het je makkelijker af gaat dan eerder? Gaaf dat je zo veel tijd kan maken voor wandelingen iig. Je ziet ook een hoop van het land zo :D
pi_217430670
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 15:14 schreef Tele6 het volgende:
Ik deed een duurloopje door de polder. Ooievaars gezien O+

De benen waren nogal futloos, maar wat wil je na de 5 uur sporten van zaterdag. Alsnog 1,5 uur gesjokt.

Zo even langs de fietsenwinkel voor een helm met korting, nog in het kader van de Dag van de Fietshelm afgelopen week ^O^

@:borisz ik heb de indruk dat je steeds meer/langer/vaker wandelt, klopt dat? Merk je dat het je makkelijker af gaat dan eerder? Gaaf dat je zo veel tijd kan maken voor wandelingen iig. Je ziet ook een hoop van het land zo :D
Kooptip omdat je een meisje bent: koop een helm met een gat voor je staart/lange haar
pi_217430773
Erger u niet, verbaas u slechts.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 april 2025 @ 15:28:52 #171
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217430799
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 15:14 schreef Tele6 het volgende:

@:borisz ik heb de indruk dat je steeds meer/langer/vaker wandelt, klopt dat? Merk je dat het je makkelijker af gaat dan eerder? Gaaf dat je zo veel tijd kan maken voor wandelingen iig. Je ziet ook een hoop van het land zo :D
Dit Paasweekend is 2x 15, 1x10 en een keer 2,5 :P Dus dat valt allemaal mee. Heb dit jaar idd twee wandelweekenden gehad(Bad Bentheim/start Marskramerpad en Grunn/Pieterpad). Ben op drie weekenden na iig 1x lang aan de wandel geweest :)
Mn agenda liet het ook toe. Mei en juni zal de politiek wat meer tijd vragen ivm lijsttrekkersverkiezing. En dit najaar zal ook voller zijn qua politiek (programma en rest vd lijst).
Bovendien is het gewoon droog. Dus dan trek ik er op uit.

En ja wandelingen onder de 20km 'tellen niet meer'. Heb dan geen rust nodig. En na een 30 vlak van een paar weken geleden ben ik gewoon moe. Dus ja dat gaat allemaal prima :)
pi_217430834
quote:
81s.gif Op maandag 21 april 2025 15:27 schreef sigme het volgende:
Erger u niet, verbaas u slechts.
Wie zich niet ergert maar verwondert wordt geen 80 maar wel 100!
pi_217430836
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 15:28 schreef borisz het volgende:

[..]
Dit Paasweekend is 2x 15, 1x10 en een keer 2,5 :P Dus dat valt allemaal mee. Heb dit jaar idd twee wandelweekenden gehad(Bad Bentheim/start Marskramerpad en Grunn/Pieterpad). Ben op drie weekenden na iig 1x lang aan de wandel geweest :)
Mn agenda liet het ook toe. Mei en juni zal de politiek wat meer tijd vragen ivm lijsttrekkersverkiezing. En dit najaar zal ook voller zijn qua politiek (programma en rest vd lijst).
Bovendien is het gewoon droog. Dus dan trek ik er op uit.
Zat me laatst af te vragen, heb jij nog plannen om (in delen) de Camino te lopen? Lijkt me echt iets voor jou.
pi_217430865
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 15:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zat me laatst af te vragen, heb jij nog plannen om (in delen) de Camino te lopen? Lijkt me echt iets voor jou.
Vergeleken daarbij zijn de bollevelden best rustig :')
pi_217430880
quote:
7s.gif Op maandag 21 april 2025 15:36 schreef sigme het volgende:

[..]
Vergeleken daarbij zijn de bollevelden best rustig :')
Je hebt toch ook rustige delen/routes?
pi_217430923
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 15:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Je hebt toch ook rustige delen/routes?
Zeker. Maar dan zijn het gewoon wandelroutes die mogelijk deel uitmaken van het enorme wandelnetwerk, zonder dat er echt iets Camino's aan is. Dus zeg maar wat hij nu loopt.
pi_217430998
quote:
7s.gif Op maandag 21 april 2025 15:44 schreef sigme het volgende:

[..]
Zeker. Maar dan zijn het gewoon wandelroutes die mogelijk deel uitmaken van het enorme wandelnetwerk, zonder dat er echt iets Camino's aan is. Dus zeg maar wat hij nu loopt.
Weet even niet de naam meer, maar een nichtje van mij zou 'm gaan lopen en had onderweg al een flink aantal logeer adressen in Nederland, België en Frankrijk totdat ze op één van de echte routes kwam. Had getraind (nou doet ze dat sowieso wel), vakantiedagen gespaard en een deel sabbatical opgenomen. Begin april 2020 zou ze starten. Door corona kon het niet doorgaan -O-
pi_217431046
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 15:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Weet even niet de naam meer, maar een nichtje van mij zou 'm gaan lopen en had onderweg al een flink aantal logeer adressen in Nederland, België en Frankrijk totdat ze op één van de echte routes kwam. Had getraind (nou doet ze dat sowieso wel), vakantiedagen gespaard en een deel sabbatical opgenomen. Begin april 2020 zou ze starten. Door corona kon het niet doorgaan -O-
Er is geen "'m". Er is geen 'echte' route - er is enkel een echt stempelboekje en om je eindkruisje te krijgen moet je de finale ~200 km lopen en daar de bij de juiste stempelposten afstempelen.

Er zijn routes die die kant oplopen en ietwat bijgehouden worden door vrijwilligers die zich verenigd hebben onder de jacobsschelp.

Dit is geen compleet overzicht van de Jacobsroutes (dat is er niet, denk ik), maar dit geeft enige idee van de grotere routes ervan. Dat zijn overigens gewoon allemaal van die LAW's zoals borisz veel loopt.
pi_217431126
Dat zijn inderdaad flinke wandelingen, lijkt me gaaf om te doen maar dan niet zoals de 4-daagse in colonne
pi_217431138
Helm gekocht ^O^
De lokale fietsenwinkel heeft één type helm afgeprijsd naar ¤30 zodat hij met de korting vanuit de provincie nog maar ¤10 zou zijn. Toevallig is het het hedendaagse model van de helm die ik wilde vervangen dus ik wist eigenlijk al dat het een prima optie zou zijn.
Helm heeft een stuk meer veiligheidsopties dan de helm die ik had.
Ik heb weer een witte genomen, want ze hadden geen opvallendere kleuren. De opties waren zwart, antraciet, roestrood of wit.

Overigens ben ik van plan om m'n haar nog een paar maanden te laten groeien en dan zodra het 35 cm is (minimumlengte voor donatie) ALLES eraf te doen en de vlecht te doneren. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')