Mevrouw verslechterd de omstandigheden waar naar kan, maar heeft wel het duurste asielbeleid OOIT. Waar gaat dat geld in vredesnaam naartoe??quote:Faber: asielzoekers moeten zelf koken en zorgkosten betalen als dat kan
De asielopvang wordt versoberd door asielzoekers zelf te laten koken en, als zij dat kunnen, zelf te laten betalen voor hun zorgkosten. Dat schrijft minister Faber van Asiel en Migratie in een brief aan de Tweede Kamer.
Waar het nodig en mogelijk is worden in de azc's "kookfaciliteiten" georganiseerd, schrijft Faber. Ze wil hiermee een beroep doen op de eigen verantwoordelijkheid van asielzoekers. Het moet uiteindelijk een kostenbesparing opleveren van 40 procent ten opzichte van de cateringkosten die nu worden betaald. Om welk bedrag het gaat, zegt Faber niet.
Ze ziet in de maatregel nog een ander voordeel. "Het zelf koken zorgt bovendien voor een zinvolle dagbesteding wat een overlastbeperkend effect kan hebben."
Eigen verantwoordelijkheid
Als een asielzoeker eigen inkomen of vermogen heeft, zullen zorgkosten niet meer (volledig) worden vergoed, "Hiermee wordt ook een beroep gedaan op de eigen verantwoordelijkheid van de asielzoeker."
Daarnaast wordt verplicht in de gesprekken met afgewezen asielzoekers opgenomen dat zij in principe geen recht meer hebben op opvang en financiële hulp. De mensen die worden afgewezen moeten daar na hun gesprek voor tekenen.
In de voorjaarsnota staat ook dat er 900 miljoen euro extra nodig is voor de opvang van asielzoekers. Dit zijn volgens Faber 'doorlopende kosten' die de overheid moet betalen zolang haar "strengste asielbeleid ooit" nog niet leidt tot minder asielzoekers.
Geen reactie
Het COA wil nog niet reageren. De organisatie die de opvang van asielzoekers regelt zegt meer tijd nodig te hebben om de brief van Faber te bestuderen. Ook Vluchtelingenwerk Nederland, dat zich inzet voor de belangen van vluchtelingen, wilde tegenover de NOS niet inhoudelijk reageren.
Zo te zien geeft Faber zelf alvast het goede voorbeeld door met een of ander te slachten dood beest rond te zeulen.quote:
daar lijkt het inderdaad op op de fotoquote:Op vrijdag 18 april 2025 21:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zo te zien geeft Faber zelf alvast het goede voorbeeld door met een of ander te slachten dood beest rond te zeulen.
Ze is inderdaad wel een type die met een sjaal van een zielig dood geknuppeld zeehondje loopt te pronken.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zo te zien geeft Faber zelf alvast het goede voorbeeld door met een of ander te slachten dood beest rond te zeulen.
Gelukkig. Nu nog wat aan mijn haar doen! 🤣😇quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:22 schreef Harvest89 het volgende:
Dat komt door jou @:Gia, Faber is naar jouw voorstellen gaan luisteren. Zij leest gewoon mee op dit forum.
Haha waarom zit die microfoon zo dicht op haar? Om te luisteren of ze wel een hart heeft (die klopt)?quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dit lijkt me vrijwel altijd vanzelfsprekend eigenlijkquote:Als een asielzoeker eigen inkomen of vermogen heeft, zullen zorgkosten niet meer (volledig) worden vergoed, "Hiermee wordt ook een beroep gedaan op de eigen verantwoordelijkheid van de asielzoeker."
Uitkleden, al hun spullen in de verbrandingsoven, inclusief paspoorten, bankpasjes, waardepapieren en juwelen? Of eerst folteren tot ze al hun wachtwoorden en pincodes afgeven en we overal in kunnen kijken en alle bezittingen verkopen? En dan daarna met acht in een cel van vier vierkante meter? Een beetje waar de VS ook mee bezig is?quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit lijkt me vrijwel altijd vanzelfsprekend eigenlijk
Wat een ontzettend rare overtrokken reactie op mijn opmerking johquote:Op vrijdag 18 april 2025 21:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Uitkleden, al hun spullen in de verbrandingsoven, inclusief paspoorten, bankpasjes, waardepapieren en juwelen? Of eerst folteren tot ze al hun wachtwoorden en pincodes afgeven en we overal in kunnen kijken en alle bezittingen verkopen? En dan daarna met acht in een cel van vier vierkante meter? Een beetje waar de VS ook mee bezig is?
Goed idee. Filmen en op YouTube zetten, dan ... wil niemand nog met ons te maken hebben. Misschien schoppen ze ons wel uit de EU? Dus dan kunnen we maar beter aan Trump vragen of we geen Amerikaanse staat mogen worden.
Ik denk dat een heleboel mensen op dit forum dat een fantastisch idee vinden.
Als ze een keukentje al niet schoon kunnen houden dan zijn ze ook nog niet klaar voor zelfstandige woonruimte.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:48 schreef herverwijderd het volgende:
Ik voorzie keukens of kookfaciliteiten die in van die schoonmaakprogramma's niet zouden misstaan. Maar misschien ben ik te negatief.
Ok, wat vind jij redelijk? Heb je op YouTube gezien wat de VS doet met illegalen?quote:Op vrijdag 18 april 2025 22:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat een ontzettend rare overtrokken reactie op mijn opmerking joh
Meer omdat niemand zich dan verantwoordelijk voelt. Maar nogmaals, ik kan het maar zo mis hebben.quote:Op vrijdag 18 april 2025 22:06 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als ze een keukentje al niet schoon kunnen houden dan zijn ze ook nog niet klaar voor zelfstandige woonruimte.
Jawelquote:Op vrijdag 18 april 2025 21:35 schreef Hathor het volgende:
Een asielzoeker kan niet voor zichzelf koken dan?
Gedeelde keukens waarbij, vaak vrijwilligers, grote hoeveelheden maaltijden maken voor iedereen. (Deel van de vrijwilligers is ook asielzoeker)quote:
Als je ze in cruiseschepen of hotels stopt wordt het wat ingewikkelder om ze alles zelf te laten doen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 22:15 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Gedeelde keukens waarbij, vaak vrijwilligers, grote hoeveelheden maaltijden maken voor iedereen. (Deel van de vrijwilligers is ook asielzoeker)
Is vooral efficiënt als je met 400 mens zit. Goedkoop ook, prima voedsel, grote hoeveelheden stamppot, of soep.
Hoe en waar?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |