Ik ook nietquote:Op maandag 21 april 2025 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, aangezien ik niet in het concept ras geloof.
Officieel niet. Dus ben ik geen racist.quote:Op maandag 21 april 2025 19:06 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
officieel wel , en zelfs als niet, dan weet je nog racistisch te doen, wel knap.
Ik ben geen Belgquote:Op maandag 21 april 2025 19:27 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij leest. Maar Belg, dus irrelevant
En ik ben geen racist. Maar jij wel, aan je pohi te zien. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Dat is een gezegde trouwens. Ik zeg niet dat je een zwarte ketel bent.quote:
Oh toe, post wat racistische quotes uit die pohi.quote:Op maandag 21 april 2025 19:29 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
En ik ben geen racist. Maar jij wel, aan je pohi te zien. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Dat is een gezegde trouwens. Ik zeg niet dat je een zwarte ketel bent.
Sure, moment aubquote:Op maandag 21 april 2025 19:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh toe, post wat racistische quotes uit die pohi.
zucht... er is maar een menselijk ras eigenlijk. maar zo gebruiken we het woord niet.quote:Op maandag 21 april 2025 19:24 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Officieel niet. Dus ben ik geen racist.
Ik volg niets blindelings.quote:Op maandag 21 april 2025 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat je continu op de bres springt voor moslims ligt waarschijnlijk meer in het gegeven dat je ze als broeders ziet die net als jij blindelings een 'heilig boek' opvolgen.
Nee hoor, je kunt je niet maar zo bekeren tot het Jodendom.quote:Op maandag 21 april 2025 19:22 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Nee dat is het niet. Ik kan me bekeren tot het Jodendom. Als ‘Israelieten’ al een ras is, dan zijn het semieten. Net zoals Palestijnen. En niet Pools, Hongaars, Russisch of Amerikaans. Zoals het huidige Israel dus
Dus jij ook?quote:Op maandag 21 april 2025 19:49 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
zucht... er is maar een menselijk ras eigenlijk. maar zo gebruiken we het woord niet.
dus je bent het wel
quote:Op maandag 21 april 2025 19:27 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij leest. Maar Belg, dus irrelevant
quote:Op maandag 21 april 2025 19:29 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
En ik ben geen racist. Maar jij wel, aan je pohi te zien. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Dat is een gezegde trouwens. Ik zeg niet dat je een zwarte ketel bent.
Arabisch Semitisch ja. Ik ben Indo-Europeaan. Wil niet zeggen dat ik geen Europeaan ben.quote:Op maandag 21 april 2025 19:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, je kunt je niet maar zo bekeren tot het Jodendom.
En ook de Joden die eeuwen in Europese landen hebben gewoond hebben Levantijnse afkomst en zijn dus Semitisch. Dit waar Palestijnen trouwens voornamelijk Arabisch zijn. Wat je hier zegt klopt dus niet.
Welquote:Op maandag 21 april 2025 19:58 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Arabisch Semitisch ja. Ik ben Indo-Europeaan. Wil niet zeggen dat ik geen Europeaan ben.
Ik was het niet maar als ik die reacties van jou hier lees…ik had indo Nederlanders altijd wel hoog zitten maar jij bent het pure bewijs dat er ook in die groep dus totale hardcore evil mensen zitten. De meeste indo NLers die ik ken stemmen PVV en hebben een enorme hekel aan de Islam (kan ze geen ongelijk geven gezien de geschiedenis en huidige situatie van Islamitische landen).quote:
Wat jij zegt hier is ook nogal raar, want Arabieren zijn één van de Semitische volkeren.quote:Op maandag 21 april 2025 19:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, je kunt je niet maar zo bekeren tot het Jodendom.
En ook de Joden die eeuwen in Europese landen hebben gewoond hebben Levantijnse afkomst en zijn dus Semitisch. Dit waar Palestijnen trouwens voornamelijk Arabisch zijn. Wat je hier zegt klopt dus niet.
Zelfs delen van Afrika vallen nog in het gebied waar Semitische talen worden gesproken. Dus uiteraard vallen Arabieren ook in die categorie.quote:Op dinsdag 22 april 2025 07:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat jij zegt hier is ook nogal raar, want Arabieren zijn één van de Semitische volkeren.
Dit zijn eigenlijk geen verassende uitkomsten. Bij Ipsos peilt men de meningen over deze oorlog al sinds oktober 2023. De verschuivingen vallen gezien de busladingen pro-Palestijnse propaganda eigenlijk nog best mee.quote:Op dinsdag 22 april 2025 17:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Israël kon aanvankelijk nog wel op sympathie van de meeste Nederlanders rekenen, maar die sympathie neemt in rap tempo af. Allemaal antisemieten natuurlijk, die Nederlanders.
Want wie niet voor Israel is, is tegen Israël, en wie tegen Israël is, is een antisemiet.
En hoeveel Nederlanders hebben sympathie voor Hamas, of heb je daar geen onderzoek van?quote:Op dinsdag 22 april 2025 17:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Israël kon aanvankelijk nog wel op sympathie van de meeste Nederlanders rekenen, maar die sympathie neemt in rap tempo af. Allemaal antisemieten natuurlijk, die Nederlanders.
Want wie niet voor Israel is, is tegen Israël, en wie tegen Israël is, is een antisemiet.
En voordat Howard weer begint te roepen dat dit een drogreden is, wijs ik hem graag op dit artikel. Daarin klaagt antisemitisme-expert Kenneth Stern, die 20 jaar geleden de werkdefinitie van antisemitisme opstelde voor de IHRA, dat pro-Israelische groepen zijn werkdefinitie zijn gaan gebruiken om mensen die kritiek hebben op Israel voor antisemiet uit te maken en zo de mond te snoeren. Dus als zelfs een antisemitisme-expert mijn mening deelt, dan zal er toch wel iets van waarheid in zitten.
Waarschijnlijk zo ongeveer het percentage wat voorheen op GL stemde.quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
En hoeveel Nederlanders hebben sympathie voor Hamas, of heb je daar geen onderzoek van?
Voornamelijk links werkschuw volk.quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zo ongeveer het percentage wat voorheen op GL stemde.
Hangt helemaal van de beschuldigingen af, ongegrond genocide blijven roepen riekt daar wel naar.quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:10 schreef Buitendam het volgende:
Ik kan ook maar geen antwoord krijgen op de vraag waar het antisemitisme precies zit wanneer je ook andere landen wijst op het grof schenden van mensenrechten. Servië, Amerika, Saudi-Arabië ook op bepaalde gebieden door- en doorfout. Welke vorm van volkerenhaat moet je dan hanteren als dezelfde kritiek op Israël direct antisemitisme is?
Waar zijn de grootschalige en massale protesten tegen landen als Servië, Amerika en Saudi-Arabië in het Westen?quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:10 schreef Buitendam het volgende:
Ik kan ook maar geen antwoord krijgen op de vraag waar het antisemitisme precies zit wanneer je ook andere landen wijst op het grof schenden van mensenrechten. Servië, Amerika, Saudi-Arabië ook op bepaalde gebieden door- en doorfout. Welke vorm van volkerenhaat moet je dan hanteren als dezelfde kritiek op Israël direct antisemitisme is?
Ik heb dezelfde bewoordingen voor die landen destijds ook wel degelijk gehoord. Zeker na Srebrenica en de vergelijking met concentratiekampen na de foto’s van Guantanamo en de Abu Graib gevangenis. Nee, dat argument gaat niet meer op. Ook het bestaansrecht van het land zeker niet. Maar nogmaals de vraag; waar zit het antisemitisme als je de handelswijze van de regering Netanyahu en de handelingen van het IDF mensonterend en op grote schaal tegenstrijdig in afspraken rondom mensenrechten.quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar zijn de grootschalige en massale protesten tegen landen als Servië, Amerika en Saudi-Arabië in het Westen?
Waar zijn de aantijgingen jegens zulke landen van genocide en de roep voor boycots en sancties?
Waar zijn pogingen tot het delegitimeren of zelfs de vernietiging van zulke landen?
Waar zijn de vergelijkingen tussen het nationalisme van zulke landen en nazisme?
Waar zijn de aantijgingen jegens zulke landen dat men doelbewust burgerslachtoffers zou maken of zelfs zou handelen in de organen van deze mensen?
Het antisemitisme zit hem in de dubbele standaard en bijkomende aantijgingen die nogal vervelende gelijkenissen vertonen met bloedsprookjes uit het verleden. Op Israël worden standaarden, verwachtingen en eisen toepassen die op geen enkel ander land worden toegepast terwijl er tegelijkertijd wordt geprobeerd te sleutelen aan bestaansrecht van het land.
Dat is natuurlijk niet waar, laat staan dat er dusdanige protesten zijn geweest tegen deze landen. De demonstraties die we nu zien, vooral onder aanvoering van moslims in het Westen, zijn van ongekende proporties. Demonstraties met tienduizenden of zelfs honderdduizenden mensen zijn geen uitzondering meer.quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde bewoordingen voor die landen destijds ook wel degelijk gehoord. Zeker na Srebrenica en de vergelijking met concentratiekampen na de foto’s van Guantanamo en de Abu Graib gevangenis. Nee, dat argument gaat niet meer op. Ook het bestaansrecht van het land zeker niet. Maar nogmaals de vraag; waar zit het antisemitisme als je de handelswijze van de regering Netanyahu en de handelingen van het IDF mensonterend en op grote schaal tegenstrijdig in afspraken rondom mensenrechten.
Waarom verwacht jij van een land dat men zich aan allerlei regels houdt, waarbij dit niet wordt verwacht van de andere partij? Israël en voordien de Joodse gemeenschappen in deze regio, moeten het dus opnemen tegen een partij (en voorheen ook nog andere partijen) die zich structureel aan geen enkele wet, regel of afspraak houden. Maar dat wordt volledig genegeerd.quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde bewoordingen voor die landen destijds ook wel degelijk gehoord. Zeker na Srebrenica en de vergelijking met concentratiekampen na de foto’s van Guantanamo en de Abu Graib gevangenis. Nee, dat argument gaat niet meer op. Ook het bestaansrecht van het land zeker niet. Maar nogmaals de vraag; waar zit het antisemitisme als je de handelswijze van de regering Netanyahu en de handelingen van het IDF mensonterend en op grote schaal tegenstrijdig in afspraken rondom mensenrechten.
Hmm. Hmm. Bijzonder hoe je Judea en Samaria en de gebeurtenissen daar vergeet. Net het gebied waar heel de wereld zich al vijftig jaar druk om maakt. Als je de racisme kaart maar kan spelen. Je lijkt wel een verongelijkte Marokkaanquote:Op dinsdag 22 april 2025 18:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar zijn de grootschalige en massale protesten tegen landen als Servië, Amerika en Saudi-Arabië in het Westen?
Waar zijn de aantijgingen jegens zulke landen van genocide en de roep voor boycots en sancties?
Waar zijn pogingen tot het delegitimeren of zelfs de vernietiging van zulke landen?
Waar zijn de vergelijkingen tussen het nationalisme van zulke landen en nazisme?
Waar zijn de aantijgingen jegens zulke landen dat men doelbewust burgerslachtoffers zou maken of zelfs zou handelen in de organen van deze mensen?
Het antisemitisme zit hem in de dubbele standaard en bijkomende aantijgingen die nogal vervelende gelijkenissen vertonen met bloedsprookjes uit het verleden. Op Israël worden standaarden, verwachtingen en eisen toepassen die op geen enkel ander land worden toegepast terwijl er tegelijkertijd wordt geprobeerd te sleutelen aan bestaansrecht van het land.
En dan negeer ik hier nog maar even dat met al deze demonisering van Israël, men opkomt voor een verzameling Arabieren die zich de afgelopen 150+ jaar op de meest schandalige manieren hebben gedragen, openlijk antisemitisch zijn, het Westen hekelen en veelal doorgewinterde moslimfundamentalisten zijn. Is dat echt de kant die je wil kiezen?
De obsessie met dat gebied is inderdaad ook bijzonder om te aanschouwen. Tot 1967 was het geannexeerd door Jordanië en geen haan die er naar kraaide, dat land verloor de controle over dat gebied in de Zesdaagse Oorlog en ineens begonnen de oproepen voor een Palestijnse staat (zonder Joden). Dat roept natuurlijk de vraag op hoe dit komt ..quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hmm. Hmm. Bijzonder hoe je Judea en Samaria en de gebeurtenissen daar vergeet. Net het gebied waar heel de wereld zich al vijftig jaar druk om maakt. Als je de racisme kaart maar kan spelen. Je lijkt wel een verongelijkte Marokkaan
Of optie drie. Is het leven van die bewoners sinds 1967 veranderd en zo ja op welke manierquote:Op dinsdag 22 april 2025 19:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De obsessie met dat gebied is inderdaad ook bijzonder om te aanschouwen. Tot 1967 was het geannexeerd door Jordanië en geen haan die er naar kraaide, dat land verloor de controle over dat gebied in de Zesdaagse Oorlog en ineens begonnen de oproepen voor een Palestijnse staat (zonder Joden). Dat roept natuurlijk de vraag op hoe dit komt ..
Wat men natuurlijk ook zou kunnen zeggen is dat eerst had Jordanië het, dat was geen probleem, nu heeft Israël het, dus dat zou ook geen probleem moeten zijn toch? Of is er hier weer sprake van een dubbele moraal?
Vraag jezelf dat eens af maar dan voor de mensen in sudan, Congo of Koerdistan. Of interesseren je die conflicten niet? Hoe kan dat dan?quote:Op dinsdag 22 april 2025 19:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of optie drie. Is het leven van die bewoners sinds 1967 versnderd en zo janop welke manier
Hoe zou jij zelf die vraag willen beantwoordenquote:Op dinsdag 22 april 2025 19:06 schreef Homey het volgende:
[..]
Vraag jezelf dat eens af maar dan voor de mensen in sudan, Congo of Koerdistan. Of interesseren je die conflicten niet? Hoe kan dat dan?
Als dit een oprechte reden was, dan zouden we een enorme ophef moeten zien over Soedan, Jemen of de Oeigoeren en die zien we op grote schaal simpelweg niet.quote:Op dinsdag 22 april 2025 19:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of optie drie. Is het leven van die bewoners sinds 1967 versnderd en zo janop welke manier
Al's je probeert duidelijk te maken dat het krom is dat 98% van de camera's bij 1% van de wereldwijde conflicten staat ben ik het met je eens. Dit is nondeju wel een prachtig conflict en eentje waar we zelf enigszins bij betrokken zijn.quote:Op dinsdag 22 april 2025 19:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als dit een oprechte reden was, dan zouden we een enorme ophef moeten zien over Soedan, Jemen of de Oeigoeren en die zien we op grote schaal simpelweg niet.
https://peoplesdispatch.o(...)t-us-foreign-policy/quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar, laat staan dat er dusdanige protesten zijn geweest tegen deze landen. De demonstraties die we nu zien, vooral onder aanvoering van moslims in het Westen, zijn van ongekende proporties. Demonstraties met tienduizenden of zelfs honderdduizenden mensen zijn geen uitzondering meer.
Maar niet de regels die er toe doen. Kolonisten, illegale nederzettingen etc. Meerdere VN-resoluties aan de laars lappen maar wel lid willen zijn?quote:Waarom verwacht jij van een land dat men zich aan allerlei regels houdt, waarbij dit niet wordt verwacht van de andere partij? Israël en voordien de Joodse gemeenschappen in deze regio, moeten het dus opnemen tegen een partij (en voorheen ook nog andere partijen) die zich structureel aan geen enkele wet, regel of afspraak houden. Maar dat wordt volledig genegeerd.
Mensen die kritisch zijn op Israël zien 7 oktober over het algemeen gewoon als een terroristische aanslag. Ik denk dat de club die dat legitiem verzet noemt een enorme minderheid is.quote:Wat je dus eigenlijk wil is dat de internationale verdragen en richtlijnen maar voor één kant gelden en die wordt ook nog eens onder een vergrootglas gelegd. Want ach, de Palestijnen en hun terreur dat is toch simpelweg legitiem 'verzet'? En ik zeg hier niet dat jij dit stelt, maar dit argument wordt dus wel geregeld gemaakt.
Denk niet dat je daar juist zit, de pro Hamas groepen die wekelijks de straat op gaan en dat ook menen op 4 mei te moeten doen denken daar toch heel anders over.quote:Op dinsdag 22 april 2025 19:15 schreef Buitendam het volgende:
Mensen die kritisch zijn op Israël zien 7 oktober over het algemeen gewoon als een terroristische aanslag. Ik denk dat de club die dat legitiem verzet noemt een enorme minderheid is.
Houd toch op man.quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:10 schreef Buitendam het volgende:
Jij denkt dat de meerderheid van de mensen die kritisch is op de schandelijke acties van Israël de moord op 1200+ onschuldige burgers als "verzet" ziet? Lijkt me totale onzin.quote:Op dinsdag 22 april 2025 19:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk niet dat je daar juist zit, de pro Hamas groepen die wekelijks de straat op gaan en dat ook menen op 4 mei te moeten doen denken daar toch heel anders over.
Ik stelde de vraag over protesten in het Westen (zie post #134). Cuba is dan een goed voorbeeld.quote:Op dinsdag 22 april 2025 19:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
https://peoplesdispatch.o(...)t-us-foreign-policy/
Hier. 50.000 Cubanen die in februari van dit jaar nog demonstreerden tegen Guantanamo. Ook van ongekende proporties dan?
Mijn vraag was: Waarom verwacht jij van een land dat men zich aan allerlei regels houdt, waarbij dit niet wordt verwacht van de andere partij?quote:Op dinsdag 22 april 2025 19:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar niet de regels die er toe doen. Kolonisten, illegale nederzettingen etc. Meerdere VN-resoluties aan de laars lappen maar wel lid willen zijn?
Bij veel pro-Palestijnse demonstraties in het Westen werden de acties van de Palestijnse terroristen goedgepraat en weggezet als verzet. Ook waren er symbolieken van Hamas of Hezbollah zichtbaar.quote:Op dinsdag 22 april 2025 19:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mensen die kritisch zijn op Israël zien 7 oktober over het algemeen gewoon als een terroristische aanslag. Ik denk dat de club die dat legitiem verzet noemt een enorme minderheid is.
Amnesty was toch ook zo'n deugkneuzen club? Kijk wat die allemaal publiceren over de regimes van Saudi-Arabië en Iran, bijvoorbeeld. Dus Amnesty is geen deugkneuzenclub of de 2 genoemde landen zijn niet Islamitisch maar anders ben je weer eens jezelf belachelijk aan het maken met 1 zin. Ook knap.quote:Op dinsdag 22 april 2025 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Houd toch op man.
Kritiek op islamitische landen bestaat niet eens binnen de groep van deugkneuzen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |