Je hebt echt geen idee waar je het over hebt, als je "paralellen" ziet. Ik vind het echt beschamend hoe dit narratief elke keer weer opduikt.quote:Op maandag 21 april 2025 15:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb het niet over islamkritiek. Ik ben een groot voorstander van kritiek op de islam. Elke godsdienst mag van mij straffeloos bekritiseerd en zelfs geridiculiseerd worden, of het nu de islam, het jodendom of het christendom betreft.
Ik zie wel degelijk parallellen. Vroeger werden de joden gedemoniseerd, nu de moslims. Je hoort mij niet zeggen dat de situaties identiek zijn.
[..]
Het hangt er vanaf wat je definitie is van Islamkritiek. Dat journalisten en cabaretiers huiverig zijn om dit onderwerp aan te kaarten is ook niet zo gek, met Charlie Hebdo nog vers in het geheugen, of Samuel Paty.
Tegelijkertijd wordt er in de pers (zelfs bij de "linkse" NOS) toch echt altijd uitgebreid bericht gedaan van talloze misstanden in Islamitische landen. Of het nu gaat om de achtergestelde rol van vrouwen, het verbod op zang, dans en muziek, de openbare ophangingen, de stenigingen. Dat dat allemaal gemeengoed is binnen de fundamentalistische tak van de islam, is algemeen bekend.
Tegelijkertijd moet je wel beseffen dat niet elke moslim een fundamentalist is. Net als bij elke geloofsrichting heb je gematigde en fanatieke gelovigen.
In naam van de Islam zijn verschrikkelijke dingen gedaan. Dat zie ik ook wel, Maar daar kun je niet elke moslim op afrekenen. Net zo goed als er (honderden jaren geleden) uit naam van het Christendom vergelijkbare dingen zijn gedaan. Wij hadden ook onze eigen Jihad (de kruistochten), de inquisitie, heksenverbrandingen, etc. Dus de Islam is in dat opzicht niet inferieur aan het Christendom, ze lopen alleen een paar eeuwen achter. Qua gedachtegoed dan, niet qua middelen. Dat de Christenen honderden jaren geleden aanzienlijk minders slachtoffers konden maken dan de fundamentalistische Moslims nu had niet te maken met gebrek aan commitment, maar meer met het feit dat vliegtuigen en semtex nog niet uitgevonden waren.
Waar zijn de jodenhaters dan? Ik heb er nog nooit 1 gezien op FOK!quote:Op maandag 21 april 2025 12:45 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
joh, dat snappen de jodenhaters niet. Die roepen alleen maar GeNoCIdE!!
Volgens de definitie en alles wat je kunt vinden over genocide is dit een duidelijke genocide.quote:Op maandag 21 april 2025 12:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is geen genocide, laat staan dat Nederland dit zou steunen.
Er zijn simpelweg nul paralellen en mensen die beweren van zijn lastig serieus te nemen. Het is bijna net zo verwerpelijk als het argument dat we tijdens de Covid-19 pandemie soms zagen over niet-gevaccineerden.quote:Op maandag 21 april 2025 16:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn de situaties niet identiek, ik gaf in mijn vorige post aan dat de situaties verschillend zijn. Maar er zijn wel historische parallellen te trekken. In de jaren '30 was het een economische crisis waar de Joden de schuld van kregen, tegenwoordig is het een asielcrisis en een wooncrisis waarvoor de schuld bij voornamelijk Moslim-migranten wordt gelegd.
De Westerse cultuur, die een Christelijk-Joods fundament kent, is ook superieur aan veel Islamitische culturen. Het is dan ook niet zonder reden dat heel veel mensen Islamitische landen ontvluchten en in het Westen aankloppen.quote:Op maandag 21 april 2025 16:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daarnaast wordt er ook steeds verkondigd dat onze Joods-Christelijke cultuur superieur is aan de Moslimcultuur. Zie in dit verband ook de uitspraken van de leider van de partij met momenteel de meeste kamerzetels. Of recent de motie van SGP en Ja21 die gebedsoproepen vanaf Moskeeen aan banden willen leggen, maar er geen probleem mee hebben dat sommige mensen elke zondag uit hun bed gebeierd worden door kerkklokken.
Het concept van 'omvolking' stoelt juist vaak op de complottheorie dat een 'Joodse en globalistische elite' doelbewust de Westerse samenlevingen zou willen ontdoen van 'het witte ras'. Dit heeft dus helemaal niets met moslims te maken.quote:Op maandag 21 april 2025 16:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Verder heb je, net als destijds mbt de Joden, nu ook complottheorieën waarin Moslims figureren. Zoals de bekende omvolkingstheorie.
Je hebt daar dan ook vast wel enkele voorbeelden van? Gezien de relatief recente geschiedenis in Nederland zal het woord 'Jood' nu ook simpelweg iets gevoeliger liggen dan 'moslim' of 'christen'.quote:Op maandag 21 april 2025 16:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En wat te denken van sommige berichten op dit forum. Daar drupt de Moslimhaat ook van af. Als je in berichten van sommige users het woord "Moslim" door het woord "Jood" zou vervangen, dan was de wereld te klein geweest.
Nee, kritiek op de Israëlische premier of het Israëlische leger is alle plek voor, wat we alleen vaak zien is dat dit juist een glijdende schaal blijkt te zijn richting antisemitisme. Ik heb dit eergisteren ook al uitgelegd. Zie deze post:quote:Op maandag 21 april 2025 16:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar er wordt hier met twee maten gemeten. Wie hier kritiek levert op Netanyahu of het Israelische leger wordt gelijk door bepaalde users in de antisemitische hoek geplaatst. Maar als iemand hier roept dat de IDF een bom moet gooien op een groep demonstrerende moslims in Rotterdam, dan blijven diezelfde users ineens muisstil.
quote:Op zaterdag 19 april 2025 11:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Drogredenering. Kritiek op het beleid van Israël mag absoluut, maar dingen als:
'Israël heeft eigenlijk geen bestaansrecht'
'Geen zionisten gewenst'
'Israël is een racistische apartheidstaat'
'Israël zijn nazis die genocide plegen'
'Zionisme is nazisme'
'Israël handelt in Palestijnse organen'
'Joden moeten terug naar Polen'
'Intifada, Intifada!'
'Joden zijn allemaal bekeerde Charzaren'
'Israëliërs vermoorden bewust Palestijnse kinderen'
'Hamas is slechts een verzetsbeweging'
'Israël is een koloniale staat van het Westen'
'Israël moet geboycot worden'
'From the River to the Sea'
Betreft geen genocide maar simpelweg haat, leugens, bloedsprookjes en ongebreideld antisemitisme. Dit kan er dan ook weer toe leiden dat synagogen of kunstwerken mbt de Holocaust worden beklad of vernield.
nee dat is onzin , dit doet zich on alle grote steden voor , ook Sofia , budapest en istanboel, Moscow of Romequote:Op maandag 21 april 2025 17:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dat de huidige problematiek op de woningmarkt en in de asielopvang mede komt door migranten uit Islamitische landen is natuurlijk een feit.
..]
Alle Joden zijn verantwoordelijk voor dode kinderen in Palestina. Want: ze verheerlijken een genocide.quote:Op maandag 21 april 2025 17:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt, als je "paralellen" ziet. Ik vind het echt beschamend hoe dit narratief elke keer weer opduikt.
Verder komt elke keer die stropop maar weer voorbij van "daar kun je niet elke moslim op afrekenen". Wie doet dat dan?
Er is geen genocide, daar gaat je argument al.quote:Op maandag 21 april 2025 17:41 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Alle Joden zijn verantwoordelijk voor dode kinderen in Palestina. Want: ze verheerlijken een genocide.
See what I did there?
Net als de 20.000 Joden die tijdens WII vermoord zijn geen genocide is. Collateral damagequote:Op maandag 21 april 2025 17:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is geen genocide, daar gaat je argument al.
de IDF heeft toegegeven dat het hier helemaal mis is gegaan. meer ga je inderdaad niet krijgen van een leger in een oorlog, maar even ter illustratie; dit soort dingen zeggen ze vrijwel nooit. dat betekend dus veel meer dan wat jij erin ziet.quote:Op maandag 21 april 2025 08:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Alleen de commander wordt ontslagen. Ze brengen geen excuses en geven het verhaal niet vrij.
Geen vervolgingen. Iedereen van die groep verdient minstens 20 jaar gevangenisstraf.
Zoals ik al zei:
Een lachwekkend intern onderzoek met belachelijke resultaten.
Zoals we gewend zijn van het IDF.
Israhel IS slechtquote:Op maandag 21 april 2025 18:11 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
de IDF heeft toegegeven dat het hier helemaal mis is gegaan. meer ga je inderdaad niet krijgen van een leger in een oorlog, maar even ter illustratie; dit soort dingen zeggen ze vrijwel nooit. dat betekend dus veel meer dan wat jij erin ziet.
en naast dan de opperbevelhebbende is ontslagen, zit de eenheid commander oopgesloten. dat verhaal is dus nog niet klaar, die gaat wel degelijk vervolgd worden.
deze man heeft die eenheid gezegd hoe ze moesten handelen. het siert de IDF dat ze niet de soldaten die de bevelen kregen vervolgen voor de bevelen van de commander.
jij wil er gewoon weer een verhaaltje van maken dat israel slecht is.
jaja lol... lees hierboven mijn reactie maar.quote:Op maandag 21 april 2025 09:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
En iedere betrokkene krijgt levenslang voor het executeren van hulpverleners?
Oh nee, als Israël massaslachtingen begaat zetten ze, wanneer hun initiële leugens per ongeluk ontdekt zijn door de buitenwereld, 1 iemand op non-actief, terwijl de door Israël op gruwelijke wijze vermoorde Palestijnen nog steeds dood zijn.
Net als het lot was van zoveel andere Palestijnen die met steun van het Westen op misselijkmakende wijze om het leven zijn gebracht door het genocidale IDF.
Het militaire recht wordt uiteraard wel gebruikt om Palestijnse kinderen levenslang op te sluiten voor niks, maar als je een massaslachting aanricht onder Palestijnen heb je in de racistische Apartheidsstaat Israël niets te vrezen behalve misschien een onderscheiding wegens goed gedrag.
okee mijn fout, je hebt gelijk. ik las secured, maar het is censured. dat is een reprimande, een stapje onder ontslagen.quote:Op maandag 21 april 2025 09:52 schreef opgebaarde het volgende:
.
[..]
Volgens mij zit er niemand opgesloten, eentje is berispt en een ander ontslagen. Er zit wel iemand vast maar dat is een Palestijn en de enige overlevende.
Het Kwaadquote:Op maandag 21 april 2025 18:13 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
oh ja want het zijn joden, he... toch?
en daarom zit de israelische pers er ook bovenop. natuurlijk is het allemaal gezicht redden van de IDF en geven ze liever niets toe... maar ik geloof wel dat ze in eerste instantie misleidt zijn door de eenheid en niet wisten wat zich echt had afgespeeld.quote:Op maandag 21 april 2025 13:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat een helden, die Israëlische militairen. Eerst liegen over het beschieten van ambulances, beweren dat het nooit gebeurd is. Vervolgens worden de ambulances en de lichamen van het ambulancepersoneel gevonden en passen ze hun verklaring aan. Nu zouden de ambulances ineens verdacht gedrag vertoond hebben en geen verlichting hebben gevoerd. Dan duiken er beelden op waarop duidelijk te zien is dat de ambulances duidelijk herkenbaar zijn als zodanig (rode halve manen op de zijkant) en ook de zwaailichten aan hadden. Je ziet hoe de ambulances beschoten worden, hoe het personeel er uit wordt getrokken en ter plekke geëxecuteerd. Vervolgens verandert Israel hun verklaring ten derden male en beweert dat het ambulancepersoneel vermomde Hamas-strijders waren (zonder bewijs te overleggen).
En nog steeds weigeren ze het boetekleed aan te trekken. Slechts schoorvoetend geeft men toe...
[..]
Dus het wordt toch weer afgedaan als incidenten, foutje bedankt. En er zijn "fouten gemaakt" bij het opruimen van lichamen en ambulances. Dat begraven was overigens, zo houdt men vol, niet bedoeld om bewijs te verbergen of te vernietigen.
[..]
Tuurlijk, en waarom werden die ambulances zelf ook begraven? Eten wilde dieren graag ambulances?
Palestijnen interesseren jou niets. Enkel hun huidskleur en religie...quote:Op maandag 21 april 2025 14:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hetzelfde gedachtegoed dat onder andere de Holocaust mogelijk maakte, het idee dat er superieure volkeren zijn waarvan het land gezuiverd moet worden van de inferieure, wordt nu ingezet om de genocide op de Palestijnen te bepleiten.
Nu is het inderdaad de moslim of de Arabier die moet worden weggezuiverd, verder is alles vrijwel identiek. Het is ook niet lastig voor te stellen welke rol de mensen die hier om het hardst schreeuwen dat de Palestijnen prima mogen worden afgeslacht en uitgehongerd door het IDF, hadden gespeeld in 40-45. Die hadden zich vrijwillig aangemeld bij de SS om hun steentje bij te dragen.
Dat je continu op de bres springt voor moslims ligt waarschijnlijk meer in het gegeven dat je ze als broeders ziet die net als jij blindelings een 'heilig boek' opvolgen.quote:Op maandag 21 april 2025 17:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waar zijn de jodenhaters dan? Ik heb er nog nooit 1 gezien op FOK!
Maar hè jullie moslimshaters zijn dol op die genocide.
20.000?quote:Op maandag 21 april 2025 18:10 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Net als de 20.000 Joden die tijdens WII vermoord zijn geen genocide is. Collateral damage
Joods zijn is naast een religie ook een etniciteit dan wel een volk. Joden stammen af van de Israëlieten.quote:
Nee dat is het niet. Ik kan me bekeren tot het Jodendom. Als ‘Israelieten’ al een ras is, dan zijn het semieten. Net zoals Palestijnen. En niet Pools, Hongaars, Russisch of Amerikaans. Zoals het huidige Israel dusquote:Op maandag 21 april 2025 19:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
20.000?
[..]
Joods zijn is naast een religie ook een etniciteit dan wel een volk. Joden stammen af van de Israëlieten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |