abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 april 2025 @ 17:36:38 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217394161
M'n werkgever voert procesveranderingen in die mij niet nuttig lijken. De meesten in het team knikken gewoon ja, maar je merkt dat de motivatie bij iedereen wel omlaag gaat.

Nu verveel ik me vaak op het werk omdat ik het idee het een bullshitbaan te hebben. Ik las dat je je kan ziekmelden bij een bore-out, maar hoe weet je of je een bore-out hebt en hoe lang duurt dat meestal? Misschien kan het namelijk ook druk opvoeren om het werk wat nuttiger te maken.

Moet je je bij de huisarts melden of kan je je gewoon ziekmelden? Of gaat dat via de arbo arts oid?
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  donderdag 17 april 2025 @ 17:37:28 #2
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217394168
Lol
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 17 april 2025 @ 17:44:44 #3
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_217394229
:')
pi_217394386
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 17:36 schreef Mikeytt het volgende:
Nu verveel ik me vaak op het werk omdat ik het idee het een bullshitbaan te hebben.
Heb je ook en een echt serieuze baan kun je niet aan.
pi_217394528
De hele dag FOK!ken :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_217394538
Schopje ONZ
  donderdag 17 april 2025 @ 18:20:46 #7
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217394545
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 18:01 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Heb je ook en een echt serieuze baan kun je niet aan.
Een serieuze baan motiveert mensen. In dit geval niet, terwijl de functie heel veel potentie heeft.
pi_217394551
De bedrijfsarts zal simpel tegen je zijn: zoek een andere baan.

Wegblijven omdat je je verveelt is niet toegestaan. Je hebt een contract afgesloten voor het doen van dat (vervelende) werk. Als dat niet meer bevalt, dan ga je verder zoeken. Of je zoekt een hobby buiten je werk, zodat het niet meer zo erg is dat werk vervelend is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217394563
Stap 1: Ik zou beginnen met een gesprek met je leidinggevende.om te kijken of er werkzaamheden zijn waar jij je beter bij voelt en je je minder verveelt.

Stap 2a: Mocht dat niet het gewenste resultaat hebben dan kun je bij je huisarts aankloppen om te kijken of er begeleiding is om te kijken hoe jij je beter kan voelen, Dat kan wellicht een cursus zijn om meer waardering uit het werk te halen, adviezen voor bijv vrijwilligerswerk waar je energie uit haalt, of adviezen voor aanpassing van je werkzaamheden.
Stap 2b: vaak kun je ook een adviesgesprek met de bedrijfsarts hebben om te kijken hoe je werkzaamheden beter bij je passen.
Stap 2a en 2b kunnen tegelijkertijd gedaan worden. Ik verwacht dat de huisarts meer focused op hoe jij je voelt in het algemeen, terwijl de bedrijfsarts meer focused op hoe jij je op het werk voelt.

Stap 3a: Mocht je je na stappen 1,2a en 2b nog steeds niet lekker in je vel voelen zitten en je werk daar onder lijdt, dan kun je je ziek melden. De werkgever zal dan de bedrijfsarts inschakelen (of je kunt zelf verzoeken dit te doen) om met jou te bespreken wat het probleem is en een advies aan jou en aan de werkgever geven zodat jij weer beter inje vel komt te zitten (bijvoorbeeld andere werkzaamheden, maar wellicht ook een cursus). Een beetje vergelijkbaar met stap 2a en 2b, maar meer gericht om je weer terug aan het werk te krijgen.
Stap 3b: Tegelijkertijd kun je je ook melden bij je huisarts (net zoals bij stap 2a) om te kijken hoe je het beste kunt herstellen.
  donderdag 17 april 2025 @ 18:26:21 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217394591
:') Dit lijkt mij niet serieus.
pi_217394612
Waar staat die tt eigenlijk voor bij TS

Teletubbie?
Topictereur?
Takketrol?
  donderdag 17 april 2025 @ 18:33:10 #12
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217394649
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 18:21 schreef Hanca het volgende:
De bedrijfsarts zal simpel tegen je zijn: zoek een andere baan.

Wegblijven omdat je je verveelt is niet toegestaan. Je hebt een contract afgesloten voor het doen van dat (vervelende) werk. Als dat niet meer bevalt, dan ga je verder zoeken. Of je zoekt een hobby buiten je werk, zodat het niet meer zo erg is dat werk vervelend is.
Er is een verschil tussen je simpelweg vervelen en een bore-out. Als je je dusdanig chronisch verveelt waardoor je gestrest raakt, dan mag je je gewoon ziekmelden.

Misschien dat ik dan eerst een afspraak maak met de bedrijfsarts... Hij is altijd heel meelevend.
pi_217394656
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 18:20 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Een serieuze baan motiveert mensen. In dit geval niet, terwijl de functie heel veel potentie heeft.
Heb jij ook nog veel potentie? :9
pindazakje
pi_217394670
Heb je wel eens overwogen om kanker te faken?
  donderdag 17 april 2025 @ 18:35:43 #15
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217394682
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 18:22 schreef simonblue het volgende:
Stap 1: Ik zou beginnen met een gesprek met je leidinggevende.om te kijken of er werkzaamheden zijn waar jij je beter bij voelt en je je minder verveelt.

Stap 2a: Mocht dat niet het gewenste resultaat hebben dan kun je bij je huisarts aankloppen om te kijken of er begeleiding is om te kijken hoe jij je beter kan voelen, Dat kan wellicht een cursus zijn om meer waardering uit het werk te halen, adviezen voor bijv vrijwilligerswerk waar je energie uit haalt, of adviezen voor aanpassing van je werkzaamheden.
Stap 2b: vaak kun je ook een adviesgesprek met de bedrijfsarts hebben om te kijken hoe je werkzaamheden beter bij je passen.
Stap 2a en 2b kunnen tegelijkertijd gedaan worden. Ik verwacht dat de huisarts meer focused op hoe jij je voelt in het algemeen, terwijl de bedrijfsarts meer focused op hoe jij je op het werk voelt.

Stap 3a: Mocht je je na stappen 1,2a en 2b nog steeds niet lekker in je vel voelen zitten en je werk daar onder lijdt, dan kun je je ziek melden. De werkgever zal dan de bedrijfsarts inschakelen (of je kunt zelf verzoeken dit te doen) om met jou te bespreken wat het probleem is en een advies aan jou en aan de werkgever geven zodat jij weer beter inje vel komt te zitten (bijvoorbeeld andere werkzaamheden, maar wellicht ook een cursus). Een beetje vergelijkbaar met stap 2a en 2b, maar meer gericht om je weer terug aan het werk te krijgen.
Stap 3b: Tegelijkertijd kun je je ook melden bij je huisarts (net zoals bij stap 2a) om te kijken hoe je het beste kunt herstellen.
Aha, dus zowel huisarts als bedrijfsarts... Is dat verplicht in dit geval?

Kan me herinneren dat ik tijdens mijn burn-out eerst ziek moest melden van de bedrijfsarts...
  donderdag 17 april 2025 @ 18:36:10 #16
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217394687
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 18:28 schreef Cupfighter het volgende:

Teletubbie?
Topictereur?
Takketrol?
Het ik Mike-ytt, niet Mikey-tt
  donderdag 17 april 2025 @ 18:38:05 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217394702
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 18:35 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Kan me herinneren dat ik tijdens mijn burn-out eerst ziek moest melden van de bedrijfsarts...
Oh, dus je weet best wat je moet doen. :')

Zo jong nog en dan al een burn-out en nu een bore-out. Wat een treurnis.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217394735
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 18:36 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Het ik Mike-ytt, niet Mikey-tt
Dat staat er niet dus
pi_217394740
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 18:33 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Er is een verschil tussen je simpelweg vervelen en een bore-out. Als je je dusdanig chronisch verveelt waardoor je gestrest raakt, dan mag je je gewoon ziekmelden.

Misschien dat ik dan eerst een afspraak maak met de bedrijfsarts... Hij is altijd heel meelevend.
Hoezo je mag je ziekmelden?
Bij gratie van God, moet je zo’n ontiegelijke slechte gezondheid hebben dat je daardoor je baan niet kunt uitvoeren, zoals zware griep, de baas en verzekeraar kunnen daar dan geld voor betalen die door andere wel werkende mensen moet worden opgehoest.
Dus nee je mag je nooit ziekmelden.

Vind je je baan zo afschuwelijk dat het niet leuk is dan moet je op zoek naar een andere baan, in de tussentijd zit je je contractuele verplichting uit tevoeren.
Vakman pur sang
pi_217394775
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 18:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Bij gratie van God, moet je zo’n ontiegelijke slechte gezondheid hebben dat je daardoor je baan niet kunt uitvoeren, zoals zware griep, de baas en verzekeraar kunnen daar dan geld voor betalen die door andere wel werkende mensen moet worden opgehoest.

Vind je je baan zo afschuwelijk dat het niet leuk is dan moet je op zoek naar een andere baan, in de tussentijd zit je je contractuele verplichting uit tevoeren.
Echt een schijtreden om je ziek te melden
Watjesmentaliteit
Zulke mensen zouden ze in China niet moeten
  donderdag 17 april 2025 @ 18:48:22 #21
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217394810
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 18:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

? Volgens FNV en verschillende andere bronnen mag dat dus wel. 'Je mag je nooit ziekmelden' is natuurlijk flauwekul.....

Een bore-out kan zorgen voor stress en andere mentale klachten, wat dus geldige redenen zijn om je ziek te melden.
pi_217394890
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 18:35 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Als je zo ziek bent dat je niet kunt werken, moet je je ziek melden op het werk.
Bij ons is dat bij de manager en bij de arbo dienst. Bij ons geef je dan door hoe lang je verwacht uit de roulatie te zijn (het bedrijf mag niet vraag naar de ziekte zelf, wel naar de tijdsduur).
Afhankelijk van de situatie schakelt de werkgever dan wel of niet een bedrijfsarts in. Bijvoorbeeld als iemand zich voor het eerst in 3 jaar ziek meld, verwacht dat hij 1 week ziek is en het ook nog eens in het griepseizoen is, dan zal er bij ons niet zo snel een bedrijfsarts ingeschakeld worden.
De werkgever is volgens mij niet verplicht een bedrijfsarts in te schakelen, maar indien je langer dan een bepaalde periode ziek bent is het bedrijf wel verplicht aan een reintegratieplan te werken (en daarvoor is het nodig om te weten wat de oorzaak en het verwachte verloop is, dus daarvoor is het voor de werkgever goed om een bedrijfsarts in te schakelen).

Ziek melden bij de huisarts is niet verplicht voor zover ik weet, maar kan wel helpen om eerder te herstellen en je weer beter te voelen.
pi_217394955
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 18:48 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
? Volgens FNV en verschillende andere bronnen mag dat dus wel. 'Je mag je nooit ziekmelden' is natuurlijk flauwekul.....

Een bore-out kan zorgen voor stress en andere mentale klachten, wat dus geldige redenen zijn om je ziek te melden.
Gewoon een ander woord voor aanstelleritus
Watje
pi_217394961
Best Mikes

Daar ik als bedrijfsarts heb gewerkt heb ik ook mensen met bore-out's in mijn office gehad.
Deze adviseerde ik om tenminste 4 maanden thuis te blijven en te genieten van de vrije tijd en leuke dingen doen zodat men zich kan vermaken.
Na die 4 maanden weer langzaam opbouwen te beginnen met 2 uur per dag.
Iedere 4 weken 2 uurtjes erbij
#Anoniem graag
pi_217395021
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:02 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Gewoon een ander woord voor aanstelleritus
Watje
Net als bij een burn-out btw, dat zijn ook gewoon mietjes die niks kunnen hebben.
pindazakje
pi_217395027
Je kan je zeker wel ziek maken als je zegt dat je burn-out klachten hebt. Bore-out bestaat namelijk wel. Dus ja, je kan je helemaal ziek melden, maar als je simpelweg zegt dat je je verveeld dan gaan ze niet met je bezig natuurlijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217395031
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:09 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Net als bij een burn-out btw, dat zijn ook gewoon mietjes die niks kunnen hebben.
Maar wel het hele forum volkalken met schijttopics
  donderdag 17 april 2025 @ 19:09:58 #28
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217395032
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 18:28 schreef Cupfighter het volgende:

Teletubbie?
Topictereur?
Takketrol?
tapir tarrel
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_217395036
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:03 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Best Mikes

Daar ik als bedrijfsarts heb gewerkt heb ik ook mensen met bore-out's in mijn office gehad.
Deze adviseerde ik om tenminste 4 maanden thuis te blijven en te genieten van de vrije tijd en leuke dingen doen zodat men zich kan vermaken.
Gewoon doen _O-
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217395074
Echt een heel grappig topic. Nogmaals een ziekte faken, triest.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_217395182
Burn out , bore out

Gewoon te lui om te werken

Overigens ik krijg een bore out van je schijttopics
  donderdag 17 april 2025 @ 19:25:42 #32
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_217395206
Kreeg jij maar eens iets aan je vingers, zodat je eens zou stoppen met het openen van topics.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_217395256
quote:
Best Mikes

Natuurlijk mag je je ziekmelden met een bore out, maar dan moet je wel de klachten (belangrijkste: zware depressiviteit) hebben. En @Mikeytt zegt alleen dat hij zich verveelt, niet dat hij het leven niet meer ziet zitten oid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 17 april 2025 @ 19:35:12 #34
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217395322
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 18:56 schreef simonblue het volgende:

[..]
Als je zo ziek bent dat je niet kunt werken, moet je je ziek melden op het werk.
Bij ons is dat bij de manager en bij de arbo dienst. Bij ons geef je dan door hoe lang je verwacht uit de roulatie te zijn (het bedrijf mag niet vraag naar de ziekte zelf, wel naar de tijdsduur).
Afhankelijk van de situatie schakelt de werkgever dan wel of niet een bedrijfsarts in. Bijvoorbeeld als iemand zich voor het eerst in 3 jaar ziek meld, verwacht dat hij 1 week ziek is en het ook nog eens in het griepseizoen is, dan zal er bij ons niet zo snel een bedrijfsarts ingeschakeld worden.
De werkgever is volgens mij niet verplicht een bedrijfsarts in te schakelen, maar indien je langer dan een bepaalde periode ziek bent is het bedrijf wel verplicht aan een reintegratieplan te werken (en daarvoor is het nodig om te weten wat de oorzaak en het verwachte verloop is, dus daarvoor is het voor de werkgever goed om een bedrijfsarts in te schakelen).

Ziek melden bij de huisarts is niet verplicht voor zover ik weet, maar kan wel helpen om eerder te herstellen en je weer beter te voelen.
Thanks! Zal het eens checken.

Neem aan dat de werkgever de ziekmelding bij de arbo dienst doet.
  donderdag 17 april 2025 @ 19:36:53 #35
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217395344
quote:
Best Mikes

Oh, dat is wel nice. Een stuk sneller weer aan de slag dan bij een burn-out in ieder geval!

Neem aan dat de bedrijfsarts de communicatie doet omtrent verandering van werkzaamheden in die gevallen?
  donderdag 17 april 2025 @ 19:38:29 #36
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217395365
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:09 schreef Discombobulate het volgende:
Je kan je zeker wel ziek maken als je zegt dat je burn-out klachten hebt. Bore-out bestaat namelijk wel. Dus ja, je kan je helemaal ziek melden, maar als je simpelweg zegt dat je je verveeld dan gaan ze niet met je bezig natuurlijk.
Top. Dit wordt sowieso niet met de werkgever besproken, maar dan neem ik aan dat de bedrijfsarts wel van bore-out af weet!
  donderdag 17 april 2025 @ 19:39:30 #37
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217395384
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:23 schreef Cupfighter het volgende:
Burn out , bore out

Gewoon te lui om te werken

Overigens ik krijg een bore out van je schijttopics
Zuur mens ben jij. Straks ook depressies wegschuiven als aanstellerij zeker? bah
pi_217395385
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:36 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Oh, dat is wel nice. Een stuk sneller weer aan de slag dan bij een burn-out in ieder geval!

Neem aan dat de bedrijfsarts de communicatie doet omtrent verandering van werkzaamheden in die gevallen?
Ben je zwaar vermoeid en zwaar depressief?
pi_217395412
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:39 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Zuur mens ben jij. Straks ook depressies wegschuiven als aanstellerij zeker? bah
Ach ik ken je repertoire inmiddels
Aandacht trekken meer is het niet
Schaam je kapot man
  donderdag 17 april 2025 @ 19:41:23 #40
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217395423
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:39 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ja je klinkt echt buitengewoon depressief. Echt hoor. Je neemt de hele tent in de maling.
  donderdag 17 april 2025 @ 19:41:45 #41
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217395429
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ben je zwaar vermoeid en zwaar depressief?
Depressief? Dat weet ik niet. Voor een depressie moet je toch eerst naar de psycholoog of huisarts?

Ben wel vermoeid ja. Vermoeid, gedemotiveerd, gestrest, verveling en concentratieproblemen... Volgens websites zijn dat symptomen van een bore out.
pi_217395442
Je collega's zien je al terugkomen van je bore-out :')

Denk dat je op weinig tot geen sympathie kan rekenen
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  donderdag 17 april 2025 @ 19:43:11 #43
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217395455
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:42 schreef Solotovski het volgende:

Dat hoef je alleen bij de bedrijfsarts communiceren. Als deze informatie dan bij de werknemers terecht komt, dan heeft de arts een probleem.
  donderdag 17 april 2025 @ 19:44:01 #44
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217395468
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:41 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ja je klinkt echt buitengewoon depressief. Echt hoor. Je neemt de hele tent in de maling.
jemig, mevrouw is naast wetenschapper nu ook al psycholoog. Je hebt het er maar druk mee..
pi_217395475
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:42 schreef Solotovski het volgende:

Die bore out wordt een door out
pi_217395504
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:43 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dat hoef je alleen bij de bedrijfsarts communiceren. Als deze informatie dan bij de werknemers terecht komt, dan heeft de arts een probleem.
Iedereen weet wat voor klachten iemand heeft die lang weg blijft, op elke werkvloer.
pi_217395528
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:41 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Ben wel vermoeid ja. Vermoeid, gedemotiveerd, gestrest, verveling en concentratieproblemen... Volgens websites zijn dat symptomen van een bore out.
Ah, je moet een week vakantie opnemen. Dat is nog geen bore out.
  donderdag 17 april 2025 @ 19:48:14 #48
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217395546
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:44 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Die bore out wordt een door out
Op welke grond?
pi_217395568
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:48 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Op welke grond?
Omdat geen collega deze onzin pikt en je de deur uit kijkt
  donderdag 17 april 2025 @ 19:49:36 #50
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217395571
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 19:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Iedereen weet wat voor klachten iemand heeft die lang weg blijft, op elke werkvloer.
Nee hoor. Toen ik weg was met een burnout wist men het ook niet behalve wat hechte collega's aan wie ik het heb verteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')