Heb je ook en een echt serieuze baan kun je niet aan.quote:Op donderdag 17 april 2025 17:36 schreef Mikeytt het volgende:
Nu verveel ik me vaak op het werk omdat ik het idee het een bullshitbaan te hebben.
Een serieuze baan motiveert mensen. In dit geval niet, terwijl de functie heel veel potentie heeft.quote:Op donderdag 17 april 2025 18:01 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Heb je ook en een echt serieuze baan kun je niet aan.
Er is een verschil tussen je simpelweg vervelen en een bore-out. Als je je dusdanig chronisch verveelt waardoor je gestrest raakt, dan mag je je gewoon ziekmelden.quote:Op donderdag 17 april 2025 18:21 schreef Hanca het volgende:
De bedrijfsarts zal simpel tegen je zijn: zoek een andere baan.
Wegblijven omdat je je verveelt is niet toegestaan. Je hebt een contract afgesloten voor het doen van dat (vervelende) werk. Als dat niet meer bevalt, dan ga je verder zoeken. Of je zoekt een hobby buiten je werk, zodat het niet meer zo erg is dat werk vervelend is.
Heb jij ook nog veel potentie?quote:Op donderdag 17 april 2025 18:20 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Een serieuze baan motiveert mensen. In dit geval niet, terwijl de functie heel veel potentie heeft.
Aha, dus zowel huisarts als bedrijfsarts... Is dat verplicht in dit geval?quote:Op donderdag 17 april 2025 18:22 schreef simonblue het volgende:
Stap 1: Ik zou beginnen met een gesprek met je leidinggevende.om te kijken of er werkzaamheden zijn waar jij je beter bij voelt en je je minder verveelt.
Stap 2a: Mocht dat niet het gewenste resultaat hebben dan kun je bij je huisarts aankloppen om te kijken of er begeleiding is om te kijken hoe jij je beter kan voelen, Dat kan wellicht een cursus zijn om meer waardering uit het werk te halen, adviezen voor bijv vrijwilligerswerk waar je energie uit haalt, of adviezen voor aanpassing van je werkzaamheden.
Stap 2b: vaak kun je ook een adviesgesprek met de bedrijfsarts hebben om te kijken hoe je werkzaamheden beter bij je passen.
Stap 2a en 2b kunnen tegelijkertijd gedaan worden. Ik verwacht dat de huisarts meer focused op hoe jij je voelt in het algemeen, terwijl de bedrijfsarts meer focused op hoe jij je op het werk voelt.
Stap 3a: Mocht je je na stappen 1,2a en 2b nog steeds niet lekker in je vel voelen zitten en je werk daar onder lijdt, dan kun je je ziek melden. De werkgever zal dan de bedrijfsarts inschakelen (of je kunt zelf verzoeken dit te doen) om met jou te bespreken wat het probleem is en een advies aan jou en aan de werkgever geven zodat jij weer beter inje vel komt te zitten (bijvoorbeeld andere werkzaamheden, maar wellicht ook een cursus). Een beetje vergelijkbaar met stap 2a en 2b, maar meer gericht om je weer terug aan het werk te krijgen.
Stap 3b: Tegelijkertijd kun je je ook melden bij je huisarts (net zoals bij stap 2a) om te kijken hoe je het beste kunt herstellen.
Het ik Mike-ytt, niet Mikey-ttquote:Op donderdag 17 april 2025 18:28 schreef Cupfighter het volgende:
Waar staat die tt eigenlijk voor bij TS
Teletubbie?
Topictereur?
Takketrol?
Oh, dus je weet best wat je moet doen.quote:Op donderdag 17 april 2025 18:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Aha, dus zowel huisarts als bedrijfsarts... Is dat verplicht in dit geval?
Kan me herinneren dat ik tijdens mijn burn-out eerst ziek moest melden van de bedrijfsarts...
Hoezo je mag je ziekmelden?quote:Op donderdag 17 april 2025 18:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen je simpelweg vervelen en een bore-out. Als je je dusdanig chronisch verveelt waardoor je gestrest raakt, dan mag je je gewoon ziekmelden.
Misschien dat ik dan eerst een afspraak maak met de bedrijfsarts... Hij is altijd heel meelevend.
Echt een schijtreden om je ziek te meldenquote:Op donderdag 17 april 2025 18:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoezo je mag je ziekmelden?
Bij gratie van God, moet je zo’n ontiegelijke slechte gezondheid hebben dat je daardoor je baan niet kunt uitvoeren, zoals zware griep, de baas en verzekeraar kunnen daar dan geld voor betalen die door andere wel werkende mensen moet worden opgehoest.
Dus nee je mag je nooit ziekmelden.
Vind je je baan zo afschuwelijk dat het niet leuk is dan moet je op zoek naar een andere baan, in de tussentijd zit je je contractuele verplichting uit tevoeren.
? Volgens FNV en verschillende andere bronnen mag dat dus wel. 'Je mag je nooit ziekmelden' is natuurlijk flauwekul.....quote:Op donderdag 17 april 2025 18:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoezo je mag je ziekmelden?
Bij gratie van God, moet je zo’n ontiegelijke slechte gezondheid hebben dat je daardoor je baan niet kunt uitvoeren, zoals zware griep, de baas en verzekeraar kunnen daar dan geld voor betalen die door andere wel werkende mensen moet worden opgehoest.
Dus nee je mag je nooit ziekmelden.
Vind je je baan zo afschuwelijk dat het niet leuk is dan moet je op zoek naar een andere baan, in de tussentijd zit je je contractuele verplichting uit tevoeren.
Als je zo ziek bent dat je niet kunt werken, moet je je ziek melden op het werk.quote:Op donderdag 17 april 2025 18:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Aha, dus zowel huisarts als bedrijfsarts... Is dat verplicht in dit geval?
Kan me herinneren dat ik tijdens mijn burn-out eerst ziek moest melden van de bedrijfsarts...
Gewoon een ander woord voor aanstelleritusquote:Op donderdag 17 april 2025 18:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
? Volgens FNV en verschillende andere bronnen mag dat dus wel. 'Je mag je nooit ziekmelden' is natuurlijk flauwekul.....
Een bore-out kan zorgen voor stress en andere mentale klachten, wat dus geldige redenen zijn om je ziek te melden.
Net als bij een burn-out btw, dat zijn ook gewoon mietjes die niks kunnen hebben.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:02 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Gewoon een ander woord voor aanstelleritus
Watje
Maar wel het hele forum volkalken met schijttopicsquote:Op donderdag 17 april 2025 19:09 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Net als bij een burn-out btw, dat zijn ook gewoon mietjes die niks kunnen hebben.
tapir tarrelquote:Op donderdag 17 april 2025 18:28 schreef Cupfighter het volgende:
Waar staat die tt eigenlijk voor bij TS
Teletubbie?
Topictereur?
Takketrol?
Gewoon doenquote:Op donderdag 17 april 2025 19:03 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Best Mikes
Daar ik als bedrijfsarts heb gewerkt heb ik ook mensen met bore-out's in mijn office gehad.
Deze adviseerde ik om tenminste 4 maanden thuis te blijven en te genieten van de vrije tijd en leuke dingen doen zodat men zich kan vermaken.
Na die 4 maanden weer langzaam opbouwen te beginnen met 2 uur per dag.
Iedere 4 weken 2 uurtjes erbij
Natuurlijk mag je je ziekmelden met een bore out, maar dan moet je wel de klachten (belangrijkste: zware depressiviteit) hebben. En @Mikeytt zegt alleen dat hij zich verveelt, niet dat hij het leven niet meer ziet zitten oid.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:03 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Best Mikes
Daar ik als bedrijfsarts heb gewerkt heb ik ook mensen met bore-out's in mijn office gehad.
Deze adviseerde ik om tenminste 4 maanden thuis te blijven en te genieten van de vrije tijd en leuke dingen doen zodat men zich kan vermaken.
Thanks! Zal het eens checken.quote:Op donderdag 17 april 2025 18:56 schreef simonblue het volgende:
[..]
Als je zo ziek bent dat je niet kunt werken, moet je je ziek melden op het werk.
Bij ons is dat bij de manager en bij de arbo dienst. Bij ons geef je dan door hoe lang je verwacht uit de roulatie te zijn (het bedrijf mag niet vraag naar de ziekte zelf, wel naar de tijdsduur).
Afhankelijk van de situatie schakelt de werkgever dan wel of niet een bedrijfsarts in. Bijvoorbeeld als iemand zich voor het eerst in 3 jaar ziek meld, verwacht dat hij 1 week ziek is en het ook nog eens in het griepseizoen is, dan zal er bij ons niet zo snel een bedrijfsarts ingeschakeld worden.
De werkgever is volgens mij niet verplicht een bedrijfsarts in te schakelen, maar indien je langer dan een bepaalde periode ziek bent is het bedrijf wel verplicht aan een reintegratieplan te werken (en daarvoor is het nodig om te weten wat de oorzaak en het verwachte verloop is, dus daarvoor is het voor de werkgever goed om een bedrijfsarts in te schakelen).
Ziek melden bij de huisarts is niet verplicht voor zover ik weet, maar kan wel helpen om eerder te herstellen en je weer beter te voelen.
Oh, dat is wel nice. Een stuk sneller weer aan de slag dan bij een burn-out in ieder geval!quote:Op donderdag 17 april 2025 19:03 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Best Mikes
Top. Dit wordt sowieso niet met de werkgever besproken, maar dan neem ik aan dat de bedrijfsarts wel van bore-out af weet!quote:Op donderdag 17 april 2025 19:09 schreef Discombobulate het volgende:
Je kan je zeker wel ziek maken als je zegt dat je burn-out klachten hebt. Bore-out bestaat namelijk wel. Dus ja, je kan je helemaal ziek melden, maar als je simpelweg zegt dat je je verveeld dan gaan ze niet met je bezig natuurlijk.
Zuur mens ben jij. Straks ook depressies wegschuiven als aanstellerij zeker? bahquote:Op donderdag 17 april 2025 19:23 schreef Cupfighter het volgende:
Burn out , bore out
Gewoon te lui om te werken
Overigens ik krijg een bore out van je schijttopics
Ben je zwaar vermoeid en zwaar depressief?quote:Op donderdag 17 april 2025 19:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Oh, dat is wel nice. Een stuk sneller weer aan de slag dan bij een burn-out in ieder geval!
Neem aan dat de bedrijfsarts de communicatie doet omtrent verandering van werkzaamheden in die gevallen?
Ach ik ken je repertoire inmiddelsquote:Op donderdag 17 april 2025 19:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zuur mens ben jij. Straks ook depressies wegschuiven als aanstellerij zeker? bah
Ja je klinkt echt buitengewoon depressief. Echt hoor. Je neemt de hele tent in de maling.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zuur mens ben jij. Straks ook depressies wegschuiven als aanstellerij zeker? bah
Depressief? Dat weet ik niet. Voor een depressie moet je toch eerst naar de psycholoog of huisarts?quote:Op donderdag 17 april 2025 19:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ben je zwaar vermoeid en zwaar depressief?
Dat hoef je alleen bij de bedrijfsarts communiceren. Als deze informatie dan bij de werknemers terecht komt, dan heeft de arts een probleem.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:42 schreef Solotovski het volgende:
Je collega's zien je al terugkomen van je bore-out
Denk dat je op weinig tot geen sympathie kan rekenen
jemig, mevrouw is naast wetenschapper nu ook al psycholoog. Je hebt het er maar druk mee..quote:Op donderdag 17 april 2025 19:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja je klinkt echt buitengewoon depressief. Echt hoor. Je neemt de hele tent in de maling.
Die bore out wordt een door outquote:Op donderdag 17 april 2025 19:42 schreef Solotovski het volgende:
Je collega's zien je al terugkomen van je bore-out
Denk dat je op weinig tot geen sympathie kan rekenen
Iedereen weet wat voor klachten iemand heeft die lang weg blijft, op elke werkvloer.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:43 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat hoef je alleen bij de bedrijfsarts communiceren. Als deze informatie dan bij de werknemers terecht komt, dan heeft de arts een probleem.
Ah, je moet een week vakantie opnemen. Dat is nog geen bore out.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:41 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ben wel vermoeid ja. Vermoeid, gedemotiveerd, gestrest, verveling en concentratieproblemen... Volgens websites zijn dat symptomen van een bore out.
Op welke grond?quote:Op donderdag 17 april 2025 19:44 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Die bore out wordt een door out
Nee hoor. Toen ik weg was met een burnout wist men het ook niet behalve wat hechte collega's aan wie ik het heb verteld.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iedereen weet wat voor klachten iemand heeft die lang weg blijft, op elke werkvloer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |