ja , dat kan maar dan hoef ik niet altijd thuis te zijn voor kinderen en buren en school en werkgever , eigenlijk helemaal nietquote:Op donderdag 17 april 2025 19:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ach kom, je bent net in de 70, wellicht heb je nog een jaar of 30 te gaan.
Nee, maar ik vraag hoe je ideale huis er uit ziet. Want ik denk dat je wel degelijk een punt hebt aangaande bejaardehuizen of ouderengemeenschappen zodat ouderen gezellig in een gemeenschap kunnen wonen.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja , dat kan maar dan hoef ik niet altijd thuis te zijn voor kinderen en buren en school en werkgever , eigenlijk helemaal niet
thuisplusflat, vroeger noemde men dat een bejaardenhuisquote:Op donderdag 17 april 2025 19:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, maar ik vraag hoe je ideale huis er uit ziet. Want ik denk dat je wel degelijk een punt hebt aangaande bejaardehuizen of ouderengemeenschappen zodat ouderen gezellig in een gemeenschap kunnen wonen.
Maar hoe dient zo'n gemeenschap er precies uit te zien?
Ja daar moet men fors van gaan bouwenquote:
nee die heeft de VVD in 2013 gesloopt uit angst voor leegstand van woningen met als smoesje dat ouderen graag thuis bleven wonenquote:Op donderdag 17 april 2025 19:12 schreef Discombobulate het volgende:
Ga er maar niet van uit dat dit het komende decennium wordt opgelost.
nou wat dacht je van 30 m2, ik woon in 160 m2 , 3 verdiepingenquote:Op donderdag 17 april 2025 19:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, maar ik vraag hoe je ideale huis er uit ziet. Want ik denk dat je wel degelijk een punt hebt aangaande bejaardehuizen of ouderengemeenschappen zodat ouderen gezellig in een gemeenschap kunnen wonen.
Maar hoe dient zo'n gemeenschap er precies uit te zien?
Wil je dan een appartementje van 80m2, 100m2, 160m2?
Er staat “Nederland”. Niet “Nederlanders” ;-)quote:Op donderdag 17 april 2025 17:40 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom we geen huizen kunnen bouwen vanwege de export van bloemen. En wat een onzin-stelling dat slechts 7% van de mensen voor meer woningbouw zou zijn.
Bloemen dat is heel veel doorvoerhandel via Afrika naar de hele wereldquote:Op donderdag 17 april 2025 19:26 schreef Shotty het volgende:
[..]
Er staat “Nederland”. Niet “Nederlanders” ;-)
Het gaat om de verdeling van grond. 7% van de grond is voor woningbouw. 66% van de grond is voor landbouw.
Als je 2% van de landbouwgrond gebruikt voor woningbouw heb je genoeg ruimte voor iedereen.
Bloemen is Nederlands grootste agrarische exportproduct.
Vandaar dus: bloemen verbouwen gaat in Nederland boven het bouwen van huizen.
quote:Nederlandse export van voedselproductie van eigen bodem
Eieren en zuivel 11,9 miljard (10% van het totaal)
Vlees 11 miljard (9% van het totaal)
Dranken 8,1 miljard (7% van het totaal)
Natuurlijke vetten en oliën 8,1 miljard (7% van het totaal)
Groenten 7,8 miljard (6% van het totaal)
Fruit 7 miljard (6% van het totaal)5
3 verdiepingen lijkt me niet handig op grotere leeftijd, maar ik zou toch wel een 150m2 willen hebben als ik alleen ben. Je moet ook wat ruimte hebben om je boeken en verzamelingen enzo kwijt te kunnen.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou wat dacht je van 30 m2, ik woon in 160 m2 , 3 verdiepingen
is moeilijk om je in te leven he![]()
hoe kom jij aan mijn foto ??quote:
ik zou blij zijn al ik die handel kwijt was, ik heb al zoveel in de kliko gedonderdquote:Op donderdag 17 april 2025 19:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
3 verdiepingen lijkt me niet handig op grotere leeftijd, maar ik zou toch wel een 150m2 willen hebben als ik alleen ben. Je moet ook wat ruimte hebben om je boeken en verzamelingen enzo kwijt te kunnen.
Nog steeds geen losgeld gekregen?quote:Op donderdag 17 april 2025 13:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb er hier ook een op zolder , (niet mijn kind), die 30 is en nergens heen kan , geen toekomst voor hem
zijn vader is aan het sparen , zegt iequote:Op donderdag 17 april 2025 20:48 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nog steeds geen losgeld gekregen?
Wat begrijp jij niet? Een intelligent iemand zou wel duidelijk kunnen maken wat voor hem onduidelijk is. Toch?quote:
Wat is je punt?quote:Op donderdag 17 april 2025 19:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Bloemen dat is heel veel doorvoerhandel via Afrika naar de hele wereld
nou Nederland exporteert en re export in waarde meer varkens dan bloemen
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ard-rozen-uit-afrika
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 17 april 2025 20:57 schreef Shotty het volgende:
[..]
Wat is je punt?
We verbouwen bloemen in Nederland. We zouden op die plekken ook woningen kunnen bouwen, maar dat gebeurt dus niet.
Je kaartje illustreert hetzelfde, maar neemt ook water mee, waar door de cijfers lager zijn.
klopt zonder water was landbouw meer dan 60% van de ruimte in Nederlandquote:Op donderdag 17 april 2025 20:57 schreef Shotty het volgende:
[..]
Wat is je punt?
We verbouwen bloemen in Nederland. We zouden op die plekken ook woningen kunnen bouwen, maar dat gebeurt dus niet.
Je kaartje illustreert hetzelfde, maar neemt ook water mee, waar door de cijfers lager zijn.
Hier ook een, bijna 31. Heeft inmiddels zoveel gespaard dat hij een kant en klare prefab bungalow kan kopen.quote:Op donderdag 17 april 2025 13:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb er hier ook een op zolder , (niet mijn kind), die 30 is en nergens heen kan , geen toekomst voor hem
Dat zijn alleen asielzoekers. In totaal komt er jaarlijks zo'n 120.000mensen binnen. Dat is in 10 jaar tijd 1.200.000 mensen. 6x een stad als Groningen!!! En het dan maar gek vinden dat er geen woningen zijn.quote:Op donderdag 17 april 2025 14:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Elke week 1000 nieuwe mensen erbij tien jaar lang en daar vrolijk mee doorgaan is inderdaad het probleem niet.
en dan willen we ze ook nog allemaal binnenstedelijk in de randstad huisvestenquote:Op vrijdag 18 april 2025 13:32 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dat zijn alleen asielzoekers. In totaal komt er jaarlijks zo'n 120.000mensen binnen. Dat is in 10 jaar tijd 1.200.000 mensen. 6x een stad als Groningen!!! En het dan maar gek vinden dat er geen woningen zijn.daar valt niet tegenaan te bouwen. Maar bevolkingsgroei remmen is eng. Geen enkele politicus durft zijn vingers hier aan te branden terwijl dat de enige oplossing is. En niet alleen hier maar overal op aarde. Normale diersoorten houden zichzelf in bedwang door ofwel opgegeten te worden of te verhongeren als er teveel zijn. Alleen de mens weet als diersoort het gehele leefmilieu naar de kloten te helpen ipv aan dit natuurlijke fenomeen te voldoen. 2miljard mensen is al meer dan genoeg laat staan 8miljard. Walgelijk destructief soortje zijn wij toch ook.
Dat maakt geen reet uit. We moeten ze helemaal nergens vestigen. Gewoon inkrimpen. Hier in Nederland én in de rest van de wereld. Ik zou bijna hopen op een virus nog 100x erger dan corona om de aarde weer een beetje schoon te vegen. Misschien dat de mensheid dan met een schone lei kan beginnen en de natuur weer ruimte kan geven.quote:Op vrijdag 18 april 2025 14:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dan willen we ze ook nog allemaal binnenstedelijk in de randstad huisvesten
ja we zullen jou inkrimpen zonder mondkapjequote:Op vrijdag 18 april 2025 14:32 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dat maakt geen reet uit. We moeten ze helemaal nergens vestigen. Gewoon inkrimpen. Hier in Nederland én in de rest van de wereld. Ik zou bijna hopen op een virus nog 100x erger dan corona om de aarde weer een beetje schoon te vegen. Misschien dat de mensheid dan met een schone lei kan beginnen en de natuur weer ruimte kan geven.
Beter dat oude seniele lullen als jij massaal doodneervallen dan. Creëeren we ook een hoop ruimte mee.quote:Op vrijdag 18 april 2025 15:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja we zullen jou inkrimpen zonder mondkapje
ne dat kan niet want die leven heel gezondquote:Op vrijdag 18 april 2025 15:06 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Beter dat oude seniele lullen als jij massaal doodneervallen dan. Creëeren we ook een hoop ruimte mee.
Vind je het nou niet ontzettend egoïstisch van jezelf dat je nog leeft? Je neemt allemaal ruimte van jongeren en je geliefde (arbeids)migranten in. Wat onnadenkend en walgelijk van je.quote:Op vrijdag 18 april 2025 15:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ne dat kan niet want die leven heel gezond
lekker wandelen en genieten van het pensioen en zwaaien naar mensen die nog moeten werken
ja ik zit hier te snikken ven ellendequote:Op vrijdag 18 april 2025 15:40 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Vind je het nou niet ontzettend egoïstisch van jezelf dat je nog leeft? Je neemt allemaal ruimte van jongeren en je geliefde (arbeids)migranten in. Wat onnadenkend en walgelijk van je.
Dit.quote:Op donderdag 17 april 2025 12:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jongeren is over het algemeen <35
Maar is dat relevant? Het gaat om de groep die nog thuis woont en het huis uit wil en dat niet kan.
heel laat komen en vroeg weg gaan danquote:Op vrijdag 18 april 2025 16:42 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Dit.
Je zal maar met een stel kutouders of broers en zussen opgescheept zitten zonder vooruitzicht om weg te komen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |