Juist. Het is altijd cherrypicken met zulke gevallen. Natuurlijk klinkt dit allemaal prima en waarschijnlijk geeft het geen overlast, maar het aantal haken en ogen wat aan verhuren vast zit moet je niet onderschatten.quote:Op woensdag 16 april 2025 12:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht. Kom je je beklag doen over een overlastgevend pand, zegt de gemeente "kan het ons bommen, het is hun eigendom".
Die zijn er voor de gehele leefomgeving.
Niet slecht op zich.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:58 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Haar vriendinnen heb ik nog niet gevonden
Het is toch háár huis? Gaat de gemeente nu ook al over je sociale leven?quote:Op woensdag 16 april 2025 13:03 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk wat voor kamervolk erin trekt. Je hebt ook pandjesbazen die hun hokken vol ex-zwervers en bajesklanten proppen. En van de ene club studenten heb je nooit last en de andere club is het altijd homeles.
Dat is geen ene eikel meer.quote:Op woensdag 16 april 2025 12:00 schreef Hathor het volgende:
Wie is die ene eikel die team gemeente heeft gestemd?
Ik begrijp ook even niet op welke wettelijke gronden de gemeente haar nu 'sommeert' met een dwangsom om haar mede-studentes niet in huis te nemen. Ze heeft zelf al aangegeven dat er van een huurcontract geen sprake is.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het is toch háár huis? Gaat de gemeente nu ook al over je sociale leven?
Ik ben benieuwd.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:10 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik begrijp ook even niet op welke wettelijke gronden de gemeente haar nu 'sommeert' met een dwangsom om haar mede-studentes niet in huis te nemen. Ze heeft zelf al aangegeven dat er van een huurcontract geen sprake is.
Zou een oplossing zijn.quote:Op woensdag 16 april 2025 12:16 schreef Gia het volgende:
Overigens mogen de vriendinnen wel bij haar logeren. Geen wet die daar iets tegen kan inbrengen. Ze mogen er alleen niet ingeschreven worden.
Ja dat mag natuurlijk niet 7 dagen per week.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zou een oplossing zijn.
Vriendinnen gewoon inschrijven bij hun ouders en dan lekker bij Noor gaan wonen, onofficieel.
Bewijs maar dat ze daar wonen.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja dat mag natuurlijk niet 7 dagen per week.
Ja dat kan de gemeente wel zeggen, maar wie bepaalt wat een huishouden is? Onderverhuur mag misschien niet maar dat doet ze ook niet.quote:Op woensdag 16 april 2025 12:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waarschijnlijk staat er in het bestemmingsplan/omgevingsplan dat de woningen zijn bestemd voor 'een enkel huishouden'.
Vandaar het getouwtrek om de definitie hiervan.
Edit- vandaar dit citaat:
Haar plannen worden hiermee in de kiem gesmoord. Een studentenhuis? „Dat is helemaal niet de intentie”, zegt Visser. „We willen één huishouden zijn.” Maar volgens de gemeente kan dat helemaal niet.
Krijg je straks van die fanatieke ambtenaren die in de bosjes voor je huis liggen te loeren. Of ze vallen binnen om tandenborstels te tellen.quote:
Bij iedere botsing met regelgeving stap je toch met een jankverhaal naar de media.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:21 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Is elke individuele kwestie tussen gemeente en burger nu al nieuwswaardig? Moet NWS niet gewoon omgedoopt worden tot Hart van Nederland?
Ja precies, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. En als die vriendinnen dan de boodschappen betalen, bij wijze van huur, dan is er geen haan die daar naar kraait.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zou een oplossing zijn.
Vriendinnen gewoon inschrijven bij hun ouders en dan lekker bij Noor gaan wonen, onofficieel.
Ja zo´n soort gemeentelijke gestapo.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Krijg je straks van die fanatieke ambtenaren die in de bosjes voor je huis liggen te loeren. Of ze vallen binnen om tandenborstels te tellen.
Terechte vraag. Is heel casuïstisch en de gehanteerde definitie zal per gemeente weer verschillen.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja dat kan de gemeente wel zeggen, maar wie bepaalt wat een huishouden is? Onderverhuur mag misschien niet maar dat doet ze ook niet.
Van wie niet? Ik mag mensen laten logeren zolang ik wil. Stel mijn nicht uit Australie komt hierheen voor een vakantie van 6 weken. Die kan gewoon 6 weken bij mij logeren.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja dat mag natuurlijk niet 7 dagen per week.
Die hebben ze in het sociale domein (uitkeringen ed) al hoorquote:Op woensdag 16 april 2025 13:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Krijg je straks van die fanatieke ambtenaren die in de bosjes voor je huis liggen te loeren. Of ze vallen binnen om tandenborstels te tellen.
Die hoef je niet binnen te laten als het je eigen huis is.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Strijders!quote:Op woensdag 16 april 2025 13:28 schreef Red_85 het volgende:
Derhalve de ambtenaren die dit doen tijdens hun 'werk' hebben voor mij echt een speciale benaming.
Omdat het nogal een aantal essenties raakt waar we in NL mee te maken hebben.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:21 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Is elke individuele kwestie tussen gemeente en burger nu al nieuwswaardig? Moet NWS niet gewoon omgedoopt worden tot Hart van Nederland?
Van de verkeerde kant ja.quote:
Als zij de eigenaar is dan is het geen onderverhuur, onderverhuur is alleen als je zelf de huurder bent, en het ziet er naar uit dat ze ook geen hypotheek heeft, dus er is ook geen hypotheekbank om er iets van te vinden.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja dat kan de gemeente wel zeggen, maar wie bepaalt wat een huishouden is? Onderverhuur mag misschien niet maar dat doet ze ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |