Ik vind het echt geweldig wat je keer op keer doet. Volgens mij heb je er veel plezier en is het qua geld ook een goede investering van je tijd dus waarom zou je het niet nog eens doen?quote:Op dinsdag 15 april 2025 18:42 schreef Puala het volgende:
Maar waarschijnlijk lukt dit niet. En dan is het dus de vraag, ga ik voor nog een tussenstap? Dus nog een keer een huis kopen (mogelijk verbouwen) en daar mezelf op focussen? Of ga ik hopen dat ik er wel tussen kom op de markt?
Vind t een lastig dilemma.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat niet gek, om de koelkast en ovens daar te hebben en zelf te koken op de muur links? Ik had m ook als optie btwquote:Op woensdag 30 april 2025 12:36 schreef vlindertje89 het volgende:
Op de lange muur links de spoelkast, vaatwassers, kookplaat, ladekast 60 breed en ladekast 80 breed, en dan op de muur in de 'nis' bovenaan de vier hoge kasten? Dat is 3m40 diep, dan ben je 1m60 kwijt aan kasten en eettafel en kun je 90cm ruimte beide kanten houden om de eettafel heen. Of 80-100 om iets meer ruimte te houden voor bij oven/koelkast zijn als iemand aan tafel zit.
Dus zoiets:
[ link | afbeelding ]
Mwoah, ligt er denk ik aan hoe vaak je echt tijdens het koken zo heen en weer zou lopen of het praktisch gezien onhandig is of niet. Ik heb wel meer huizen gezien waar het blok met hoge kasten net om de hoek oid stond van de rest van de keuken. Ook wel waarbij je linkermuur keuken, dan eettafel in midden en rechts hoge kasten blok hebt, dan vind ik dit gevoelsmatig 'beter' dan dat. Ik zou het esthetisch gezien denk ik niet gek vinden.quote:Op woensdag 30 april 2025 12:37 schreef Puala het volgende:
[..]
Is dat niet gek, om de koelkast en ovens daar te hebben en zelf te koken op de muur links? Ik had m ook als optie btw
Ik heb je een dm gestuurd met meer info, denk dat dat je een flink eind op weg gaat helpenquote:Op woensdag 30 april 2025 12:48 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Puala hoe lang is het stuk tussen linkermuur en de hal? En dus hoe lang de muur onderaan de hal? En inderdaad, lopen de ramen tot vloer, of kan er aanrecht onderdoor? Dan ga ik even puzzelen in Excel, leuke afleiding van het werk dat ik eigenlijk zou moeten doen
Die ramen onderin zijn te laag om een keuken voor te plaatsen. Daar is wel een oplossing voor te bedenken, maar dat betekend ook veelal de kachel weghalen. En de eettafel richting toilet, waar het donker is en minder daglicht is. Dus dat zou niet mn voorkeur hebben voor de eettafelquote:Op woensdag 30 april 2025 12:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Die ramen onderaan, hoe laag zijn die? Dus gaan die tot aan de grond of tot werkhoogte?
Persoonlijk zou ik het lastig vinden om zware (hete) ovenschalen te vervoeren van die hoge kasten in de nis naar de werkruimte aan de lange kant (de tekening van @:vlindertje89 )
Wanneer je onder de ramen aanrecht etc kunt maken, dan de hoge kasten als het idee van @:vlindertje89 maar dan rondom tot aan de linkermuur werkblad (met alle gewenste dingen als vaatwassers) en dan op de rest van de lange muur de eettafel (die dan zelfs nog langer kan dan 2 meter)
Dit maar dan de deuropening tussen het halletje en de kamer naar de andere muur verplaatsen, kasten op de voormalige plek van de deuropening, dus nu tegenover het aanrecht.quote:Op woensdag 30 april 2025 12:36 schreef vlindertje89 het volgende:
Op de lange muur links de spoelkast, vaatwassers, kookplaat, ladekast 60 breed en ladekast 80 breed, en dan op de muur in de 'nis' bovenaan de vier hoge kasten? Dat is 3m40 diep, dan ben je 1m60 kwijt aan kasten en eettafel en kun je 90cm ruimte beide kanten houden om de eettafel heen. Of 80-100 om iets meer ruimte te houden voor bij oven/koelkast zijn als iemand aan tafel zit.
Dus zoiets:
[ link | afbeelding ]
Weet natuurlijk alleen niet helemaal of lengte links langs de wand nu beetje klopt.
En waar wil je dan de woning inkomen? Door de wc? of door de meterkast?quote:Op woensdag 30 april 2025 12:56 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Dit maar dan de deuropening tussen het halletje en de kamer naar de andere muur verplaatsen, kasten op de voormalige plek van de deuropening, dus nu tegenover het aanrecht.
Walk thru WC!quote:Op woensdag 30 april 2025 12:59 schreef Puala het volgende:
[..]
En waar wil je dan de woning inkomen? Door de wc? of door de meterkast?
Hoeveel werkblad heb je dan? Om iets meer te krijgen zou je misschien het hoekje om kunnen naast de haard.quote:Op woensdag 30 april 2025 13:00 schreef Puala het volgende:
Ik kom trouwens zelf tot dit;
[ afbeelding ]
Dat ziet er best wel netjes uit!quote:Op woensdag 30 april 2025 13:00 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Op de tekening lijkt er ruimte te zijn tussen het openzwaaien van de voordeur en de meterkast.quote:Op woensdag 30 april 2025 12:59 schreef Puala het volgende:
[..]
En waar wil je dan de woning inkomen? Door de wc? of door de meterkast?
360 waar 2x80 wegvalt vanwege spoelbak/kookplaat.quote:Op woensdag 30 april 2025 13:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoeveel werkblad heb je dan? Om iets meer te krijgen zou je misschien het hoekje om kunnen naast de haard.
haha ja dat snap ik wel, zou ik zelf niet zo snel doen denk ikquote:Op woensdag 30 april 2025 13:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Walk thru WC!
Dat hadden de opa's die mij mijn oom en tante inwoonden eigenlijk wel, maar dat was vooral omdat het een gezamenlijke WC was tussen hun beider slaapkamers, niet echt een doorloop-WC dus, meer uit gemak zo ontworpen.
T is een prachtige bestaande dik geurts kachel, die ik op zich in een leefkeuken wel passend vind. Een andere optie zou zijn hem weghalen, maar een houtfornuis behoefte heb ik eerlijk gezegd niet. Wel creatieve suggestiequote:Op woensdag 30 april 2025 13:05 schreef sigme het volgende:
Houtfornuis inbouwen op de plaats van de houtkachel?
Of een finoven (dat is een kachel). Die heb ik, met ingebouwde oven maar dat hoort er niet per se bij.
T is het minimale, die 80kast voor pannen zit dr nu rechts naast, kan de voorraad rijst/pasta enzo onder de kookplaat. De 40kast dr naast kan voor glazen bijv. Denk dat t moet kunnen.quote:Op woensdag 30 april 2025 13:06 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat ziet er best wel netjes uit!
De 80cm kast voor pannen mag dus onder de kookplaat? Dat scheelt al, ik had nu met een kookplaatkast + 80cm ladekast gerekend.
Correct. Dan verplaatst de vraag zich richting de kapstok. Waar laat je die dan in de hal? Tegen de eerdere deur aan? Dan heb je denk ik met toilet/meterkast openen er last van.quote:Op woensdag 30 april 2025 13:06 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Op de tekening lijkt er ruimte te zijn tussen het openzwaaien van de voordeur en de meterkast.
Dit is wel zo ongeveer de compromis met alles wat ik uit mijn vorige en huidige keuken fijn vind. Dingen die niet kunnen in deze keuken zijn;quote:Op woensdag 30 april 2025 13:00 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat je, ondanks dat het totaal meter beschikbare werkblad wel als voldoende klinkt, hierin wel 1 langer aaneengesloten stuk werkblad mist. Je kunt niets even van links naar rechts doorschuiven.quote:Op woensdag 30 april 2025 13:00 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Heb je lades onder de spoelbak voor de optische lijn van frontjes of omdat die lades nodig zijn?quote:Op woensdag 30 april 2025 13:16 schreef Puala het volgende:
[..]
Dit is wel zo ongeveer de compromis met alles wat ik uit mijn vorige en huidige keuken fijn vind. Dingen die niet kunnen in deze keuken zijn;
kokend water kraan, want die kan niet in een kast met lades onder de spoelbak
En ik vond een hoekkast met uittrekbare inrichting echt heel nice voor mn pannen, mis ik in de huidige een beetje. Al staan in de huidige keuken de pannen onder de kookplaat in een ondiepe lade, dus kan dat met een diepe lade zoals getekend wel anders zijn.
En de werkruimte zou wat ruimer mogen, maar an sich denk ik dat ik er mee uit de voeten zou kunnen
Nee, omdat je ergens je prullenbakken kwijt moetquote:Op woensdag 30 april 2025 13:37 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Heb je lades onder de spoelbak voor de optische lijn van frontjes of omdat die lades nodig zijn?
Ik heb even terug zitten denken aan mn vorige huis en daar was de werkruimte ongeveer gelijk. Ik heb overwogen om de ladekast rechts te splitsen naar 2x40 en 1 links van de kookplaat te plaatsen. Maar ik merk in de praktijk dat ik eigenlijk altijd rechts van mijn kookplaat ga staan om te snijden en dat dan links in de pan gooi. En dat zou dan onhandiger worden als t 40cm rechts naast de kookplaat is.quote:Op woensdag 30 april 2025 13:34 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik denk dat je, ondanks dat het totaal meter beschikbare werkblad wel als voldoende klinkt, hierin wel 1 langer aaneengesloten stuk werkblad mist. Je kunt niets even van links naar rechts doorschuiven.
Ah ja, dat is zeker een puntquote:Op woensdag 30 april 2025 14:18 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee, omdat je ergens je prullenbakken kwijt moet
[..]
Ik heb even terug zitten denken aan mn vorige huis en daar was de werkruimte ongeveer gelijk. Ik heb overwogen om de ladekast rechts te splitsen naar 2x40 en 1 links van de kookplaat te plaatsen. Maar ik merk in de praktijk dat ik eigenlijk altijd rechts van mijn kookplaat ga staan om te snijden en dat dan links in de pan gooi. En dat zou dan onhandiger worden als t 40cm rechts naast de kookplaat is.
Wij hebben hier enkel een kliko voor rest en GFT. Plastic gaat nog in zakken aan de straat en papier in kartonnen dozen. Beetje 2000-style-ish nog. Maar ik zou kunnen kijken om een andere oplossing toe te passen.quote:Op woensdag 30 april 2025 14:20 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ah ja, dat is zeker een punt. Wij hebben een klein bakje aan de binnenkant van de deur zitten daar, en gooien eigenlijk dagelijks het zakje weg in de kliko. Alleen het GFT bakje (staat nu dus standaard op het aanrecht) had een betere plek moeten hebben..
Als ik moest kiezen tussen een kleine afvaloplossing en wel een kokend-water-kraan, of ruim bemeten afvalbakken, dan zou ik liever elke dag een zakje weggooien. KWKquote:Op woensdag 30 april 2025 14:21 schreef Puala het volgende:
[..]
Wij hebben hier enkel een kliko voor rest en GFT. Plastic gaat nog in zakken aan de straat en papier in kartonnen dozen. Beetje 2000-style-ish nog. Maar ik zou kunnen kijken om een andere oplossing toe te passen.
Misschien ook even bij de gemeente navragen of het te verwachten is of dat binnenkort gaat veranderen. Ander hou je nu met een situatie rekening die over 1 of 2 jaar helemaal anders is.quote:Op woensdag 30 april 2025 14:21 schreef Puala het volgende:
[..]
Wij hebben hier enkel een kliko voor rest en GFT. Plastic gaat nog in zakken aan de straat en papier in kartonnen dozen. Beetje 2000-style-ish nog. Maar ik zou kunnen kijken om een andere oplossing toe te passen.
Is een persoonlijke afweging iddquote:Op woensdag 30 april 2025 14:22 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Als ik moest kiezen tussen een kleine afvaloplossing en wel een kokend-water-kraan, of ruim bemeten afvalbakken, dan zou ik liever elke dag een zakje weggooien. KWK.
We gaan over naar een andere vuilophaler, maar er is nog niets over bekend hoe dat gaat veranderen. Maar neemt nog niet weg dat ik afval moet blijven sorteren. Want dat doen beide ophalers.quote:Op woensdag 30 april 2025 14:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Misschien ook even bij de gemeente navragen of het te verwachten is of dat binnenkort gaat veranderen. Ander hou je nu met een situatie rekening die over 1 of 2 jaar helemaal anders is.
Nooit wegdoen; fantastische kachel(s). Wij stoken er van alles in (al tonnen) en hebben er giga mee op de energierekening bespaard.quote:Op woensdag 30 april 2025 13:11 schreef Puala het volgende:
T is een prachtige bestaande dik geurts kachel, die ik op zich in een leefkeuken wel passend vind. Een andere optie zou zijn hem weghalen, maar een houtfornuis behoefte heb ik eerlijk gezegd niet. Wel creatieve suggestie
Daar zit nu de vaatwasser, dus dan zou de vaatwasser om de hoek moeten, dat wordt denk ik wel lastig.quote:Op woensdag 30 april 2025 14:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Bij het onderste plan van @:vlindertje89 zou je voor meer werkblad nog een klein stukje de hoek om kunnen.
Maar da's wel een hele fijne opstelling
Ah, ik heb 'm zelf links van de spoelbak, daar ging ik ook een beetje van uit.quote:Op woensdag 30 april 2025 14:44 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Daar zit nu de vaatwasser, dus dan zou de vaatwasser om de hoek moeten, dat wordt denk ik wel lastig.
Ja, daar zit er óók eentjequote:Op woensdag 30 april 2025 14:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ah, ik heb 'm zelf links van de spoelbak, daar ging ik ook een beetje van uit.
Die tweede was ik ook vergeten inderdaad.quote:Op woensdag 30 april 2025 14:52 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, daar zit er óók eentjeze wilde er 2, en Puala vraagt, ik draai!
Dat dit dus!quote:Op woensdag 30 april 2025 13:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik weet niet of ik het goed beschrijf (en tekenen kan ik echt niet) maar is (voor zo'n kraan) het niet mogelijk om onder de spoelbak een soort halve lades te maken. Dan wel het gehele front maar daarachter een open ruimte voor de kraan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |