Als propaganda middel gebruikt worden?quote:Op woensdag 16 april 2025 08:42 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik vind dat er best wel meer (West-)Europese leiders naar de 9-mei herdenkingsparade kunnen gaan bijwonen uit respect, ongeacht hoe men nu over de huidige Oekraïne-oorlog denkt.

Winston Churchill moest hier wel overheen stappen in 1941, wat hij destijds ook als eerste deed..quote:Op woensdag 16 april 2025 08:55 schreef MaxMark het volgende:
[..]²
Die waar ze herdenken dat ze zelf de oorlog mede begonnen zijn, zij aan zij met de nazi's en daarna decennia lang hun buurlanden bezet hielden?

Mooi vergelijk, pik.quote:Op woensdag 16 april 2025 09:19 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Winston Churchill moest hier wel overheen stappen in 1941, wat hij destijds ook als eerste deed..

Maar de russische federatie heeft niks gedaan in de WO2, dat was namelijk de sovjet unie, wat uit meer landen bestond dan Rusland.quote:Op woensdag 16 april 2025 09:19 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Winston Churchill moest hier wel overheen stappen in 1941, wat hij destijds ook als eerste deed..

Totale onzin, je gaat niet naar een parade als een land bezig is diezelfde genocide uit te voeren die ze daar herdenken. Flikkker toch op met deze vuiligheid.quote:Op woensdag 16 april 2025 08:42 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik vind dat er best wel meer (West-)Europese leiders naar de 9-mei herdenkingsparade kunnen gaan bijwonen uit respect, ongeacht hoe men nu over de huidige Oekraïne-oorlog denkt.

Revisionisme. Stalin was zelf niet eens een Rus maar Georgiërquote:Op woensdag 16 april 2025 09:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar de russische federatie heeft niks gedaan in de WO2, dat was namelijk de sovjet unie, wat uit meer landen bestond dan Rusland.
Herdenken is goed, maar het zou goed zijn dat mensen zich realiseren dat de russische federatie niet bestond toen.
Oh en de term de Term russen was voor ons alles wat links van de muur lag. Net zoals als De engelsen voor ons iedereen die van het eiland kwam (ook schotten, wales etc), kans is juist groot dat ethnisch russen niet zoveel deden, maar andere ethnische groepen vooral lieten sterven.
https://courses.lumenlear(...)ounded%20or%20killed.quote:The Soviet Union lost around 27 million people during the war, including 8.7 million military and 19 million civilian deaths. The largest portion of military dead were 5.7 million ethnic Russians, followed by 1.3 million ethnic Ukrainians. A quarter of the people in the Soviet Union were wounded or killed.

Ja, ze zijn em waarschijnlijk begonnen, door samen met DE, PL op te delen.quote:Op woensdag 16 april 2025 09:53 schreef LXIV het volgende:
Je kunt van de huidige oorlog vinden wat je wil, maar om te roepen dat de Russen in WO2 niet zoveel gedaan hebben

Winteroorlog ook nog eens.quote:Op woensdag 16 april 2025 09:57 schreef ExTec het volgende:
Op woensdag 16 april 2025 09:53 schreef LXIV het volgende:

Je verdraait gewoon mijn uitspraak. Ik reageerde op de bewering dat etnische Russen niet zoveel gedaan hadden in WO2. Verder nietquote:Op woensdag 16 april 2025 10:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Winteroorlog ook nog eens.
Wat waren die Russen toch zielig zeg. Inderdaad zelf de boel in gang gezet waarna het westen ze te hulp moest komen.

En ik reageer op iemand die op jou reageert?quote:Op woensdag 16 april 2025 10:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je verdraait gewoon mijn uitspraak. Ik reageerde op de bewering dat etnische Russen niet zoveel gedaan hadden in WO2. Verder niet

quote:Op dinsdag 15 april 2025 23:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, is natuurlijk erg afhankelijk van de omstandigheden. Maar (volgens ChatGPT) scheelt het een factor 40. Dus Israël doodt per gedode tegenstander 40x zoveel burgers als Rusland.
Ze hebben bijvoorbeeld bij zo’n bevrijdingsae van 2 gijzelaars 500 Palestijnen gedood. Zo buitenproportioneel dat zelfs volgens mij de CDS er iets van zei. Heel ongebruikelijk. Of echt hele gebouwen laten instorten, etc..

Ik zeg nog dat het erg afhankelijk is van de omstandigheden.quote:Op woensdag 16 april 2025 10:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Israel doodt Hamas leden die ook burger zijn, het is ontzettend diffuus wie Hamas-strijder is en wie niet.
Sowieso is jouw vergelijking in deze ontzettend dom. Oekraïense leger verschanst zich doorgaans niet in civiele infrastructuur, ziekenhuizen, of vermommen zich als burger. Allemaal zaken die Hamas wel doet.
Wie de tegenstander is voor Oekraiene en Rusland is volstrekt helder, dat is het voor Israel niet.

Ik heb op Fok geleerd dat je dat niet af mag vragen want Israel is boven alle twijfel verheven. En je wil niet als antisemiet worden afgeschilderd natuurlijk.quote:Op woensdag 16 april 2025 10:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zeg nog dat het erg afhankelijk is van de omstandigheden.
Als je trouwens de schaal van vernietiging in Gaza ziet dan lijkt het me sterk dat onder ieder platgegooid ziekenhuis of gebouw een hamas-commandopost zat. Hoeveel commandoposten denk je dat hamas heeft. En natuurlijk de kernvraag wanneer het nog proportioneel is.

Ik vind dat je een punt hebt hoorquote:Op woensdag 16 april 2025 10:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je trouwens de schaal van vernietiging in Gaza ziet dan lijkt het me sterk dat onder ieder platgegooid ziekenhuis of gebouw een hamas-commandopost zat. Hoeveel commandoposten denk je dat hamas heeft. En natuurlijk de kernvraag wanneer het nog proportioneel is.

Klopt. Maar ik denk dat dit vooral komt omdat Israël technologisch zo geavanceerd is en over hele goede Intel beschikt. Als Rusland zou kunnen raakten ze ook liever een militair doel. Dat is nu eenmaal effectieverquote:Op woensdag 16 april 2025 10:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind dat je een punt hebt hoor
Maar wel een klein verschil: Israel blaast tenminste hamas leden af, als ze weer ergens een appartementencomplex met de grond gelijk maken.
rus gooit gewoon raketten op burgerdoelen en raakt daarbij 0 militaire doelen, alleen burgers.

Nee, rus doet dit expres.quote:Op woensdag 16 april 2025 10:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik denk dat dit vooral komt omdat Israël technologisch zo geavanceerd is en over hele goede Intel beschikt. Als Rusland zou kunnen raakten ze ook liever een militair doel. Dat is nu eenmaal effectiever

Dus jij denkt dat wanneer Rusland de Intel en technische mogelijkheden heeft ze liever een ziekenhuis raken dan een drone-fabriek want Oekraïne fuck you?quote:

Ja het is terreur zaaien.quote:Op woensdag 16 april 2025 10:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat wanneer Rusland de Intel en technische mogelijkheden heeft ze liever een ziekenhuis raken dan een drone-fabriek want Oekraïne fuck you?

De omstandigheid is al onvergelijkbaar omdat de vijand "Hamas" burgers als menselijk schild inzet, en dat doet het Oekraiense leger niet.quote:Op woensdag 16 april 2025 10:43 schreef LXIV het volgende:
[..]

Dat ook. Precisie munitie is kostbaar, en gezien de schaal en omvang van de oorlog is dat niet op te brengen voor Rusland.quote:Op woensdag 16 april 2025 10:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik denk dat dit vooral komt omdat Israël technologisch zo geavanceerd is en over hele goede Intel beschikt. Als Rusland zou kunnen raakten ze ook liever een militair doel. Dat is nu eenmaal effectiever

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |