abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 15 april 2025 @ 13:30:24 #1
485843 crew  Jippie
pi_217375726
Neem geen hond!’ Een opmerkelijke oproep voor een organisatie die zich inzet voor het welzijn van honden. Toch is dit precies de boodschap van de nieuwste campagne van de Hondenbescherming. “Niet omdat honden geen geweldige metgezellen zijn”, licht directeur Daphne Groenendijk toe, “maar omdat te veel mensen zonder nadenken een hond in huis nemen, met alle gevolgen van dien.”

Honden bieden kameraadschap en hebben een positieve invloed op de gezondheid en het sociale leven van hun eigenaar. Maar een hond vraagt ook veel: dagelijks minstens twee uur aan aandacht en beweging, en maandelijks zeker 100 euro aan voeding en verzorging. Die kosten kunnen ook nog eens snel oplopen als de hond gezondheidsproblemen krijgt. Medische behandelingen kunnen al gauw in de duizenden euro’s lopen. “We roepen mensen daarom op om zich financieel goed voor te bereiden,” aldus Groenendijk. “Zo voorkom je hartverscheurende keuzes wanneer er iets misgaat. Een huisdierenverzekering kan helpen, maar ook een goedgevuld spaarpotje is verstandig.”

Te veel honden de dupe van ondoordachte aanschaf
Vooral tijdens de coronacrisis hebben veel Nederlanders een hond aangeschaft, zonder zich voldoende bewust te zijn van de zorg, tijd en aandacht die het dier nodig heeft en de kosten die het houden van een hond met zich meebrengt. Ook grappige en schattige filmpjes van honden op social media leiden regelmatig tot een ondoordachte aanschaf van dieren.
Een gevolg is dat het aantal meldingen over verwaarlozing van honden de laatste jaren toeneemt. Tijdens inspecties van de Landelijke Inspectiedienst (LID) blijken hondenbezitters steeds vaker de kosten van de dagelijkse zorg voor hun huisdier niet meer te kunnen opbrengen. Ook is de financiële drempel om naar een dierenarts te gaan hoger dan de jaren ervoor, mede doordat de tarieven fors zijn verhoogd. Jaarlijks belanden bovendien duizenden honden in het asiel, omdat hun eigenaar niet meer voor ze kan of wil zorgen.

Bewustwording over de behoeften van een hond
De campagne van de Hondenbescherming daagt hondenbezitters uit om een eerlijk gesprek te voeren over wat het écht betekent om een hond te hebben. Wanneer iemand op straat of op social media zegt: “Wat een leuke hond”, zou het antwoord moeten zijn: “Leuk is hij zeker, maar het is ook veel werk en het kost je veel geld. Dagelijks minimaal twee uur wandelen en aandacht, nooit langer dan vijf uur van huis kunnen én rekening houden met flinke uitgaven voor voeding en zorg. En dat vaak wel 15 jaar lang. Kun of wil je dat niet geven? Neem dan geen hond!”
Op deze manier wil de Hondenbescherming mensen aanmoedigen om alleen een hond te nemen als ze écht bereid zijn de verantwoordelijkheid te dragen. De stichting hoopt zo verwaarlozing en dierenleed te verminderen.

1c72601e245a8f1f427c4fab5c4bd3304e0b9367.jpg?1744716490

BRON
-----------------------

Goede actie, nu nog de absurd hoge dierenartsprijzen laten reguleren door de overheid.
  dinsdag 15 april 2025 @ 13:32:37 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217375751
Deze boodschap bereikt haar doelgroep niet.
Huilen dan.
  dinsdag 15 april 2025 @ 13:36:56 #3
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217375777
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2025 13:32 schreef Isdatzo het volgende:
Isdatzo?

Niet geschoten is altijd mis. Goede actie. ^O^
  dinsdag 15 april 2025 @ 13:37:19 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217375782
Lijkt me een goede campagne.
pi_217375920
Goede campagne.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_217375931
quote:
Hondenbescherming: ‘Neem geen hond’
Is ook sinds 2010 verboden.
  dinsdag 15 april 2025 @ 14:04:21 #7
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217375957
Meteen 12 honden in huis genomen, mij pakken ze niet met die betutteling
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
pi_217375970
Bepaal ik zelf wel :W
pi_217375978
Alle viervoeters die we hebben gehad hier en nog steeds hebben, twee, hebben nondeju een beter leven dan ik hier. :(

:+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_217376015

“Leuk zijn ze zeker, maar het is ook veel werk en het kost je veel geld. Dagelijks minimaal twee uur wandelen en aandacht, nooit langer dan vijf uur van huis kunnen én rekening houden met flinke uitgaven voor voeding en zorg. En dat vaak wel 15 jaar lang!”
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_217376018
quote:
De campagne van de Hondenbescherming daagt hondenbezitters uit om een eerlijk gesprek te voeren over wat het écht betekent om een hond te hebben. Wanneer iemand op straat of op social media zegt: “Wat een leuke hond”, zou het antwoord moeten zijn: “Leuk is hij zeker, maar het is ook veel werk en het kost je veel geld.
Dit is trouwens wel een tamelijk naief belerend ideaal hoor. Complimenteer je iemands hond en dan moet je op een preek getrakteerd worden. :')
  dinsdag 15 april 2025 @ 14:10:10 #12
508590 Grotetijd
What A Truly Magnificent View
pi_217376020
En dit na het nieuws over het overlijden van Samson. MOAH MOAH GERTJE.
Well, life can be a riot
I can be the pilot provided that it's private
I got the world to worry about
  dinsdag 15 april 2025 @ 14:13:40 #13
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217376038
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 14:09 schreef RM-rf het volgende:
[ afbeelding ]
“Leuk zijn ze zeker, maar het is ook veel werk en het kost je veel geld. Dagelijks minimaal twee uur wandelen en aandacht, nooit langer dan vijf uur van huis kunnen én rekening houden met flinke uitgaven voor voeding en zorg. En dat vaak wel 15 jaar lang!”
Heb een keer een film gezien over een man en die behandelde een dame ook ongeveer zo. Die dame moest alleen wel naakt zijn. En nee, het was geen harde politiefilm.

On topic: Prima actie.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  Forum Admin dinsdag 15 april 2025 @ 14:14:07 #14
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217376043
Roverheid gaat niet bepalen wat ik doe :r ik heb gwn twee rottweilers hele lieve dieren laat ze per dag zeker wel half uurtje uit en ze kunnen gewoon op het balkon chillen met het goede weer laten ze maar wat aan die katten doen die rondlopen die scheiten alles onder haha maar Boris heeft er al eentje te pakken gehad moeten ze ze die maar binnen houden
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217376047
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 14:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Roverheid gaat niet bepalen wat ik doe :r ik heb gwn twee rottweilers hele lieve dieren laat ze per dag zeker wel half uurtje uit en ze kunnen gewoon op het balkon chillen met het goede weer laten ze maar wat aan die katten doen die rondlopen die scheiten alles onder haha maar Boris heeft er al eentje te pakken gehad moeten ze ze die maar binnen houden
Diesel en DJ zijn zo leuk met de kids xxx
pi_217376051
Daarom kadden. O+
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217376092
Dierenartskosten kun je niet reguleren. Dan zul je simpelweg minder dierenartsen krijgen. Mensen moeten nog steeds wennen aan (de gevolgen van) versnelde geldontwaarding. Daar hoort ook bij dat een gevolg kan zijn dat je geen hont meer kunt betalen en er dus beter geen kunt nemen. Prima campagne verder.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  dinsdag 15 april 2025 @ 14:25:50 #18
403820 Aberkullie
pi_217376103
quote:
Dit is letterlijk een gezin met honten in mijn straat
  dinsdag 15 april 2025 @ 14:26:14 #19
403820 Aberkullie
pi_217376105
Alleen dan niet op het balkon maar een vierkante meter gemeentegroen voor het huis
pi_217376113
Wij hebben (alleen) een kat, maar ik ben een zeer groot voorstander van strenge(re) eisen voor het in huis halen van dieren (álle (huis)dieren, inclusief honden)!
Tails tell tales
  dinsdag 15 april 2025 @ 14:30:34 #21
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217376126
quote:
Hier ook, Tyson en Kane, twee schitterende Pitbulls.
Zitten bijna de hele dag in de bench. Vinden ze leuk. Elke dag laat ik ze een half uurtje los bij de kinderboerderij. Kunnen ze even wat energie kwijt en achter konijntjes aan rennen. Bespaart ook hondenvoer.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 15 april 2025 @ 14:31:12 #22
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217376128
Volgende bericht: Kinderbescherming: ‘Neem geen kind’
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_217376157
Top campagne.
Hier is de hele buurt compleet aan de Labradoodle geslagen :')
Week geleden ook al een blaffende Labradoodle op me af komen rennen omdat zijn 8 jarige wandelaar hem niet in bedwang kon houden :')
Twiddel
pi_217376177
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 april 2025 14:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hier ook, Tyson en Kane, twee schitterende Pitbulls.
Zitten bijna de hele dag in de bench. Vinden ze leuk. Elke dag laat ik ze een half uurtje los bij de kinderboerderij. Kunnen ze even wat energie kwijt en achter konijntjes aan rennen. Bespaart ook hondenvoer.
Ja idem! Hier 2 Franse Bulldogs in huis, Diesel en Rocky.
De buurvrouw zeikt veel over het blaffen en de stank van mijn tuin maar dat wijf is gewoon een dierenhater. In de bench zijn ze rustig als ik vertrek voor mijn werk dus daar stop ik ze dan samen in voor ik weg ga. Dat wijf liegt gewoon want als ik weg ga zijn ze alleen aan het piepen.
Had laatst ook een overbuurman aan mijn deur, die zeikte over de schijt, hij vind dat ik dat moet opruimen. Ik zei dat dat goor is om te doen en dat ik Rocky wel even buiten laat als zijn kindjes buiten spelen, dan kan hij zien hoe lief mijn hondjes zijn.

De dierenarts ga ik trouwens ook niet meer heen. Die lul wil me alleen een poot uitdraaien en blijft maar zaniken over dat "uw hond kan niet ademen". Gewoon een geldklopper is het, nu wil hij mijn hondjes een dure operatie aandoen omdat ze zo grappig ademhalen.
Twiddel
  dinsdag 15 april 2025 @ 15:04:49 #25
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217376388
Corona heeft qua honden sowieso voor een overdosis gezorgd. Door al die mensen die opeens gezelschap wilden.

Vijf jaar later zie je het nog steeds.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 14:31 schreef PzKpfw het volgende:
Geen slecht idee.
  dinsdag 15 april 2025 @ 15:06:47 #26
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_217376406
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2025 13:32 schreef Isdatzo het volgende:
Ja, geen hond die dit leest.
pi_217376443
1 april is weer vroeg.
  dinsdag 15 april 2025 @ 15:30:15 #28
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217376630
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 14:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Diesel en DJ zijn zo leuk met de kids xxx
Shenaya en Keano zijn de tokkienamen tegenwoordig.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 15 april 2025 @ 15:51:57 #29
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_217376893
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 14:04 schreef Aberkullie het volgende:
Meteen 12 honden in huis genomen, mij pakken ze niet met die betutteling
Ze pakken je op dierenmishandeling.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_217377749
Dieren horen niet in huis
#Anoniem graag
  dinsdag 15 april 2025 @ 23:00:57 #31
1234 HiZ
Istanbullu
pi_217380660
Ik heb twee honden en daar ben ik heel blij mee. Maar het klopt wel wat ze zeggen; die beesten zijn een fulltime baan en kosten bakken met geld aan voer en kosten voor de dierenarts. Ik denk dat alles bij elkaar het misschien wel meer dan ¤4.000 per jaar is.
  dinsdag 15 april 2025 @ 23:08:37 #32
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217380722
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 14:31 schreef PzKpfw het volgende:
Yes please.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 15 april 2025 @ 23:10:22 #33
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217380749
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2025 15:30 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Shenaya en Keano zijn de tokkienamen tegenwoordig.
The fuck wat een kampernamen idd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 16 april 2025 @ 09:03:42 #34
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217382224
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 14:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dit is trouwens wel een tamelijk naief belerend ideaal hoor. Complimenteer je iemands hond en dan moet je op een preek getrakteerd worden. :')
-"Wat is jouw dochter een liefie!"
-"Ja, maar ze kost klauwen met geld, wil constant aandacht en stinkt als je haar niet regelmatig onderhoudt."

-"Vette waggie!"
-"Ja hè? Maar elk jaar die keuring, van tevoren duizenden euro's voor dat rijbewijs en als ik er niet verantwoord mee omga, dan maai ik mensen van de weg. Hartstikke dood!"

-"Dat was echt goddelijk lekker!"
-"Dank je! Maar als je elke dag zo eet, dan vervet je lever waar je bijstaat, verkalken je aderen en heb je risico op diabetes en kun je wel eens eindigen met geamputeerde tenen, hoor!"
pi_217382606
quote:
Doe maar meer van dit soort verhalen. Kan alleen maar helpen voor een totaal hondenverbod van alles wat groter is dan een teckel.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_217382747
quote:

[..]
"Wat een leuke baby!"
"Jawel, maar hij heeft me net nog ondergekotst en daarvoor drie keer zijn luier volgescheten. Ik kan ook nooit meer zomaar met vriendinnen op stap en moet hem continu in de gaten houden. Maar het plaatje is wel leuk hoor, fijne dag verder!"
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
  woensdag 16 april 2025 @ 21:11:56 #37
1234 HiZ
Istanbullu
pi_217388324
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:29 schreef nostra het volgende:

[..]
"Wat een leuke baby!"
"Jawel, maar hij heeft me net nog ondergekotst en daarvoor drie keer zijn luier volgescheten. Ik kan ook nooit meer zomaar met vriendinnen op stap en moet hem continu in de gaten houden. Maar het plaatje is wel leuk hoor, fijne dag verder!"
Onderling doen hondeneigenaren dit overigens echt wel.
pi_217392432
quote:

[..]
Sommige mensen doen dat zelf al. Laatst zaten we met onze hond ergens in een restaurant. Een man aan de tafel naast ons: "Wat een leuke hond! En hij luistert ook zo goed en gedraagt zich netjes. Daar is vast veel tijd in gestoken?"

Aan de meesten hoef ik dat niet uit te leggen hoor. Het is inderdaad belerend en ik begin er niet aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')