abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217374480
Ik heb jarenlang hulp ontvangen van diverse instellingen om het effect van mijn pestverleden een plek te kunnen geven. Hierin heb ik me open moeten stellen voor hulp (therapieën), hulpverleners en de code waarmee hulpverleners werken.
Dit heeft zo'n achttien jaar geduurd en ik ben hulp ontvangen gaan zien als iets normaals.
Het omvatte het grootste deel van mijn twintiger- en dertiger jaren. Ik ben nu 39.

Tot 2024 heb ik hulp ontvangen en altijd voor opengesteld. Helaas is het therapiedeel in 2023 abrupt stopgezet en in 2024 heeft de ambulante hulp zichzelf afgezwaaid met "als je vindt dat het weer goed met je gaat dan neem je maar weer via WhatsApp contact met me op, kunnen we ter afsluiting in gesprek met elkaar over een kop thee".
Het tweede vind ik zelf enorm krom, maar ja goed, het is ten einde, doen we niks aan.
Mijn huisartsen vinden dat ik wel genoeg therapie en hulp heb gezocht (er lopen er drie rond in één praktijk), dus naar hun gaan om nog lopende psychische klachten en weer hetzelfde antwoord ontvangen lijkt me niet je van het.

Wel is er een psychisch hulpverlener aanwezig maar aangezien ik alle therapie instellingen in de omgeving heb gehad, ervaringen mee heb, dossiers heb opgebouwd, alle bla bla en bla bla wel heb aangehoord om dit en dit en dat en dat te kunnen doen, is het idee om een psychisch vraagstuk bij haar neer te leggen, een eindigend spoor.

Nu de hulp (abrupt) beëindigd is bevind ik mij tussen wal en schip. Om me heen, iedereen werkt. Maken deel uit van ge oliede onzichtbare raderwerken. Gaan elke dag naar hun werk. Dag in, dag uit, dag in, dag uit. Ik vind dat ontzettend knap en vraag me serieus af hoe ze het klaarspelen.

Ik heb mezelf voorgesteld om vrijwilligerswerk uit te voeren, dit ben ik nu twee maanden aan het doen. Ik heb totaal geen motivatie, de coördinator weet dat. Het enige wat me drijft is de notitie op mijn cv als ik in de toekomst voor een baas ga werken. Maar dat hele 'voor een baas werken' en 'voor je geld werken' doet me helemaal niks. Ik heb een hekel aan de meeste mensen, idem aan mensen die vanuit hun positie gezag over je denken te hebben en ik geef geen zier om geld. 3 van de 4 keer kun je het spotgoedkoop vinden in de kringloop of elders tweedehands. Het enige wat er leuk is aan geld is om de boodschappen te kunnen doen en de rekeningen te betalen.
Ik heb geen schulden. Ik kan geen geld uitgeven dat ik niet heb.

Ik heb een bijstandsuitkering, heb me vroeger wel een parasiet van de maatschappij gevoeld. Een sociaal werker heeft toen tegen mij gezegd dat als ik hulp ontvang en aan mezelf werk me niet zo hoef te voelen. Dus die gedachtegang heb ik maar in de ijskast gelegd.
Nu de hulp is stopgezet en ik ben 'uitbehandeld' komt dat gevoel wel eens weer terug. Dus ben ik vrijwilligerswerk gaan doen om toch iets te doen voor het geld dat ik ontvang. Het is niet schuldgevoel, maar ja, anders.

Op het vrijwilligerswerk kom ik altijd te laat en als ik straks voor een baas ga werken heb ik grote kans dat ik de kantjes er vanaf loop en ontslagen word.

Mijn vraag is, hoe moet mijzelf in godsnaam vormen om welwillend werk (voor een ander) uit te voeren? Ik heb dit niet meegekregen. Niet uit vorig werk (allemaal dagbestedingen), niet uit opleiding, niet uit adviserende rollen. De hulpverlening doet ook alleen maar zeggen wat er in het tekstboek wordt aangeduid, meer niet.

tl;dr hulp is abrupt stopgezet, geen idee hoe ik mij moet plaatsen in de maatschappij, help
Google is your friend, abuse your friends
  dinsdag 15 april 2025 @ 11:03:11 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217374559
Ga het maar eens doen, voor een baas werken. En dan merken dat als jij de kantjes ervan afloopt, je het niet leuk gaat hebben met je collega’s. Of merken dat je jezelf wel die schop onder je kont kunt geven om te doen waarvoor je op je werkplek wordt betaald en daar waardering voor te krijgen.

Ga het maar ervaren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217374686
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 11:03 schreef Lienekien het volgende:
Ga het maar eens doen, voor een baas werken. En dan merken dat als jij de kantjes ervan afloopt, je het niet leuk gaat hebben met je collega’s.
Heb je bovenstaand gelezen? Alles? Niet selectief een alinea gepakt om dit topic van repliek te dienen? Of alleen de tl;dr gelezen? Ik merk frustratie jegens het niet werken. Klopt dit? Ik ben niet uit om hier de negatieve connotatie te onderstrepen. Ik zoek redenering om mijn motivatie te kunnen kickstarten. Want de elektrische start doet het op de een of andere manier niet.
quote:
Of merken dat je jezelf wel die schop onder je kont kunt geven
Dit dus. HOE geef ik mezelf die schop onder de kont? Om het in jouw bewoording neer te zetten.
quote:
om te doen waarvoor je op je werkplek wordt betaald en daar waardering voor te krijgen.
Waardering doet me niks. Kritiek even zo. Hetgeen wat anderen zeggen en vinden is één van de eerste dingen wat er in therapie tegen pesten wordt uitgelegd daar in de toekomst niks mee te hoeven doen.

quote:
Ga het maar ervaren.
Ik wil het, zeker. Alleen de weg er naartoe, het complete plaatje, de dagelijks terugkomende werknemer. Ik ben dat niet. Als ik ook maar 50% haal, sowieso het op tijd komen, kan ik verder.

Ik heb geen idee hoe. Weet jij het?
  dinsdag 15 april 2025 @ 11:21:15 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217374716
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 april 2025 11:16 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Heb je bovenstaand gelezen? Alles? Niet selectief een alinea gepakt om dit topic van repliek te dienen? Of alleen de tl;dr gelezen? Ik merk frustratie jegens het niet werken. Klopt dit? Ik ben niet uit om hier de negatieve connotatie te onderstrepen. Ik zoek redenering om mijn motivatie te kunnen kickstarten. Want de elektrische start doet het op de een of andere manier niet.
[..]
Dit dus. HOE geef ik mezelf die schop onder de kont? Om het in jouw bewoording neer te zetten.
[..]
Waardering doet me niks. Kritiek even zo. Hetgeen wat anderen zeggen en vinden is één van de eerste dingen wat er in therapie tegen pesten wordt uitgelegd daar in de toekomst niks mee te hoeven doen.
[..]
Ik wil het, zeker. Alleen de weg er naartoe, het complete plaatje, de dagelijks terugkomende werknemer. Ik ben dat niet. Als ik ook maar 50% haal, sowieso het op tijd komen, kan ik verder.

Ik heb geen idee hoe. Weet jij het?
Ja, ik heb alles gelezen. En nee, ik heb er geen negatief oordeel over dat je niet werkt.

Mijn andere advies zou dan zijn: zoek bezigheden waar je gelukkig van wordt.

Maar als je wel vindt dat je de kant op moet van betaald werk, dan is het toch iets wat je moet gaan ervaren. In het doen weet je pas zeker of het er wel of niet in zit voor je.
pi_217374776
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 11:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, ik heb alles gelezen. En nee, ik heb er geen negatief oordeel over dat je niet werkt.

Mijn andere advies zou dan zijn: zoek bezigheden waar je gelukkig van wordt.

Maar als je wel vindt dat je de kant op moet van betaald werk, dan is het toch iets wat je moet gaan ervaren. In het doen weet je pas zeker of het er wel of niet in zit voor je.
En hoe in godsnaam doen mensen die vroeg uit hun bed gaan om naar werk te reizen het? Hoe strooi je je dagelijkse motivatie tot zover uit dat je aan het eind van de maand (!) een loon hiervoor ontvangt? Na drie dagen heb ik zoiets van, laat mij maar met rust voor het komende kwartaal, ik heb wel genoeg gezien.

Hoe zet ik dat om?

Ik weet het niet hoor. Ik ben het spoor bijster. Echt, serieus. Er zullen vast wel mensen zijn die dit lezen en denken 'die gast die spoort niet' of 'dit is een troll topic'. Nee, echt niet.
Ik had er ook altijd bewondering voor hoe mijn vader dat deed, 42 jaar bij dezelfde baas, dag in dag uit op zijn werk - op tijd - verschijnen.
Hoe dan?
  Moderator dinsdag 15 april 2025 @ 11:32:58 #6
5428 crew  miss_sly
pi_217374799
Je hebt het niet geleerd, zeg je. Dat lijkt me gezien je verhaal correct.
Dat wil niet zeggen dat je het niet alsnog kan leren. De meeste mensen leren dit in hun jeugd met hun bijbaantjes en groeien daarin. Dat kun jij ook nog steeds, als je dat wil.

quote:
Ik vind het heel gek als dat is wat je geleerd is. Hetgeen wat anderen zeggen en vinden over jou als persoon hoef je inderdaad niks mee. Nooit. Maar als jij afspraken maakt, dien je je eraan te houden. En als iemand je erop aanspreekt dat je dat niet doet, dien je je daar wel degelijk iets van aan te trekken en iets mee te doen. Dus als jij gaat werken en daarbij gelden begintijden, eindtijden, bepaalde taken die gedaan moeten worden in een bepaalde tijd, dan is het terecht dat je erop aangesproken wordt als je je daar niet aan houdt en moet je daar dus wel iets mee.

Misschien kun je beginnen met een baan voor een paar uur per week. Geen vrijwilligerswerk, want dat is tamelijk vrijblijvend, of in ieder geval kun je daar zo mee omgaan. Een baan met een salaris is een ander verhaal.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 15 april 2025 @ 11:38:33 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217374834
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 april 2025 11:29 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
En hoe in godsnaam doen mensen die vroeg uit hun bed gaan om naar werk te reizen het? Hoe strooi je je dagelijkse motivatie tot zover uit dat je aan het eind van de maand (!) een loon hiervoor ontvangt? Na drie dagen heb ik zoiets van, laat mij maar met rust voor het komende kwartaal, ik heb wel genoeg gezien.

Hoe zet ik dat om?
Ik weet het niet hoor. Ik ben het spoor bijster. Echt, serieus. Er zullen vast wel mensen zijn die dit lezen en denken 'die gast die spoort niet' of 'dit is een troll topic'. Nee, echt niet.
Ik had er ook altijd bewondering voor hoe mijn vader dat deed, 42 jaar bij dezelfde baas, dag in dag uit op zijn werk - op tijd - verschijnen.
Hoe dan?
Plichtsbesef. Het wordt van je verwacht en je wordt ervoor betaald. Je vader deed het voor zijn gezin.

Het zou helpen als je iets kon vinden dat je met plezier doet. Best kans dat als je in een ritme komt dat het elke dag op tijd opstaan je dan ook minder zwaar valt.

Het zal een grote omschakeling worden. Maar als je er nooit aan begint, wordt het zeker nooit wat.
pi_217374911
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 april 2025 10:54 schreef Metalfrost het volgende:
tl;dr hulp is abrupt stopgezet, geen idee hoe ik mij moet plaatsen in de maatschappij, help
Hoezo 'uitbehandeld', wat is dat voor onzin? Je kan toch iets van re-integreren doen met een coach of iets dergelijks. Zoiets is ook gewoon een (lang) proces. Ik vind dat niemand ooit uitbehandeld is voor dit soort mentale dingen, dat bestaat m.i. niet. En gewoon dingen gaan ervaren en vooral bij jezelf blijven.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217375028
Je klinkt als iemand die zijn eien boontjes maar moet gaan doppen zonder sturing van bovenaf. Wat je dan doet, is ondernemer worden. Ga na waar jouw passie ligt, die zal je ongetywijfeld hebben, en bekijk hoe je daar een verdienmodel uit kan gaan halen. Laat je anders eens inspireren door ChatGPT en geef als prompt mee waar jouw passie ligt en hoe je hier een verdienmodel uit kan slepen. Vanuit daar merk je dat je het leuk vind om met zaken aan de slag te gaan die je zelf in kan vullen .. Motivatie hoeft dan niet geld te zijn, maar iets doen waar je plezier in beleeft. Waarschijnlijk kan je dit nog met hulp doen vanuit een UWV ook.
  dinsdag 15 april 2025 @ 12:09:37 #10
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_217375042
Waar ik werk hebben we 'flexuren' wat betekend dat je zelf je uren bepaald. We zijn met zn 4en en we beginnen tussen 06:00 en 10:00 ongeveer. Als je later begint dan moet je langer door. En je hebt 2 uur speling die je op kunt vangen met die uren op een andere dag te maken. Of niet, en dan gaan er aan het eind vd maand snipperuren af.

Werkt voor mij ideaal, voor mij is het ook een strijd om op tijd mn bed uit te komen en dit werkt voor mij helemaal prima. Nooit meer te hard rijden om op tijd te komen.....
To BG or not to BG!
  dinsdag 15 april 2025 @ 12:41:17 #11
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_217375210
Als al die hulp het niet gelukt is, vermoed ik niet dat er hier nu iemand iets tegen je gaat zeggen wat helpt.
pi_217375241
Heb je geen sollicitatieplicht om je bijstandsuitkering te behouden? Dat klinkt alsof je dan vanwege je problemen een vrijstelling hebt.

Proberen te gaan werken (of eerst vrijwilligerswerk) is een goed idee, maar het lijkt me wel handig om vooraf te weten of het je uitkering kan beïnvloeden. Ik zou eerst nagaan of je daarmee het risico loopt om je vrijstelling kwijt te raken en wat dat voor jou betekent. Zodat je niet ineens voor allerlei verrassingen komt te staan.
  dinsdag 15 april 2025 @ 12:54:23 #13
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217375323
Je bent verslaafd aan hulpverlening en je hebt geen intrinsieke motivatie.

:')
Le Diable
  dinsdag 15 april 2025 @ 13:11:18 #14
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217375518
Ik zou op een CDD afdeling van een bank gaan werken en in het weekend lekker naar Feijenoord gaan. Dan lacht het leven je binnen no-time weer toe. Huphup in de benen.
  dinsdag 15 april 2025 @ 14:07:37 #15
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217375995
Er moet een doel zijn om voor te werken. Misschien moet je dat eerst vinden. Iets waar je voor wilt sparen, loon waardoor je een dak boven je hoofd hebt, een mooie reis, zoiets. Ik weet mezelf ook beter te motiveren om te werken sinds ik mooie reizen maak, om daar lang voor te sparen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217376035
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 april 2025 14:07 schreef SEMTEX het volgende:
Er moet een doel zijn om voor te werken. Misschien moet je dat eerst vinden. Iets waar je voor wilt sparen, loon waardoor je een dak boven je hoofd hebt, een mooie reis, zoiets. Ik weet mezelf ook beter te motiveren om te werken sinds ik mooie reizen maak, om daar lang voor te sparen.
Dit ja.
En je kan ook in je baan een leuke hobby vinden. Als je auto's bijvoorbeeld leuk vindt, zou je bij een garage kunnen werken. Of als je fietsen interessant vindt, benader je een fietsenmaker. Win-win-situatie voor jezelf.

Maar je zal wel je afspraken moeten nakomen. Wel zo fair richting de ander die jou een kans geeft.
Somebody that I used to know
  dinsdag 15 april 2025 @ 15:20:37 #17
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217376521
Dat moet in je aard liggen.
Je bent een waardeloze agent.
pi_217376828
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 april 2025 12:46 schreef Stepperoller het volgende:
Heb je geen sollicitatieplicht om je bijstandsuitkering te behouden? Dat klinkt alsof je dan vanwege je problemen een vrijstelling hebt.

Proberen te gaan werken (of eerst vrijwilligerswerk) is een goed idee, maar het lijkt me wel handig om vooraf te weten of het je uitkering kan beïnvloeden. Ik zou eerst nagaan of je daarmee het risico loopt om je vrijstelling kwijt te raken en wat dat voor jou betekent. Zodat je niet ineens voor allerlei verrassingen komt te staan.
Het is allemaal kortgesloten met de gemeente en ik heb groen licht voor het vrijwilligerswerk. Iedereen die het moet weten, weet ervan.

Dank allemaal voor de adviezen.
Ik ga nu op zoek naar mijn passie en waar ik mijn drive uit kan halen, wellicht werkt dat beter dan altijd maar een reden verzinnen om het niet te doen.
pi_217377481
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 april 2025 11:29 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Hoe zet ik dat om?

Hoe dan?
Door het dag na dag na dag te doen wordt het routine. En het wordt niet routine na een week, ook niet na een maand. Misschien na een jaar of langer.

De meeste mensen staan al van jongsaf aan vroeg op om naar school te gaan en trekken dit gewoon door naar hun werkzame leven.

Maar je topic klinkt vooral alsof je excuses zoekt om het niet te doen. In bijna elke alinea laat je wel een beetje door schemeren dat je gelooft dat je het toch niet kan. Dus stel jezelf de vraag, wil je wel echt werken?

Als het antwoord nee is ga je toch lekker niet werken. Het is jou leven. Doe er mee wat goed voor jezelf voelt.
pi_217377637
Je bent zo ontzettend negatief met je gedachten. Je hebt al een mening voordat je iets probeert. Waar komt dit door?
pi_217378366
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 17:38 schreef Zonnige het volgende:
Je bent zo ontzettend negatief met je gedachten. Je hebt al een mening voordat je iets probeert. Waar komt dit door?
? Ik snap deze opmerking niet. Ik herken mezelf er namelijk niet in.

[ Bericht 3% gewijzigd door Metalfrost op 15-04-2025 19:15:03 ]
pi_217378561
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 18:57 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
? Ik snap deze opmerking niet.
Dat je een negatieve denkwijze hebt. Al vóórdat je een baan hebt, zeg je: ‘ik heb grote kans dat ik de kantjes er vanaf ga lopen en ontslagen word’. Op basis van wat? Dat je te laat komt op je vrijwilligerswerk?

Als je zo negatief denkt, gaat het vaak ook mis omdat je eigenlijk niet in jezelf gelooft. En dat doe je misschien ook niet? Geen idee? Maar de meeste mensen doen uiteindelijk maar wat en groeien vanzelf ergens in. Heb je je opleiding trouwens wel afgerond?
pi_217378625
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 17:17 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Door het dag na dag na dag te doen wordt het routine. En het wordt niet routine na een week, ook niet na een maand. Misschien na een jaar of langer.
En vooraf geen enkele voorbereiding nodig, geen redenering, gewoon doen?

quote:
De meeste mensen staan al van jongsaf aan vroeg op om naar school te gaan en trekken dit gewoon door naar hun werkzame leven.
De meeste mensen inderdaad. Helaas voor mij vond een jongen in mijn klas op de basisschool het nodig om me tien jaar tot aan middelbare school klas 3 half gestoord te laten maken.

quote:
Maar je topic klinkt vooral alsof je excuses zoekt om het niet te doen.
Dit heb je dan verkeerd geïnterpreteerd.
quote:
In bijna elke alinea laat je wel een beetje door schemeren dat je gelooft dat je het toch niet kan.
Ben ik het niet mee eens.
quote:
Dus stel jezelf de vraag, wil je wel echt werken?
Ik wil op den duur af van mijn uitkering maar ik ga dit valnet niet onder mij weg trekken door rigoureuze stappen te maken. Ik wil weten waar ik sta voordat ik begin en hoe ik het klaarspeel om wat in de OP en de rest van de reacties staat überhaupt te kunnen uitvoeren. Want zoals het nu lijkt, lijkt het mij vrij moeilijk.
Begrijp me niet verkeerd, ik zie dit als een uitdaging, niet als een probleem. Daarom ook dit topic. Reflectie en ideeën opdoen.

quote:
Als het antwoord nee is ga je toch lekker niet werken. Het is jou leven. Doe er mee wat goed voor jezelf voelt.
Mijn antwoord is niet 'nee' en zal ook geen 'nee' worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 19:19 schreef Zonnige het volgende:

[..]
Dat je een negatieve denkwijze hebt. Al vóórdat je een baan hebt, zeg je: ‘ik heb grote kans dat ik de kantjes er vanaf ga lopen en ontslagen word’. Op basis van wat? Dat je te laat komt op je vrijwilligerswerk?
Het enige vergelijkingsmateriaal qua zicht op werk op het moment is inderdaad het vrijwilligerswerk.

quote:
Als je zo negatief denkt, gaat het vaak ook mis omdat je eigenlijk niet in jezelf gelooft. En dat doe je misschien ook niet? Geen idee?
Als ik niet in mezelf zou geloven dan had ik dit verhaal ook niet getypt.
quote:
Maar de meeste mensen doen uiteindelijk maar wat en groeien vanzelf ergens in.
Ja dat is fijn voor de meeste mensen. Zoals je kunt lezen ben ik niet de meeste mensen.
quote:
Heb je je opleiding trouwens wel afgerond?
middelbare school

[ Bericht 12% gewijzigd door Metalfrost op 15-04-2025 19:33:52 ]
pi_217378792
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 april 2025 19:27 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
[..]
Het enige vergelijkingsmateriaal qua zicht op werk op het moment is inderdaad het vrijwilligerswerk.
[..]
Als ik niet in mezelf zou geloven dan had ik dit verhaal ook niet getypt.
[..]
Ja dat is fijn voor de meeste mensen. Zoals je kunt lezen ben ik niet de meeste mensen.
[..]
middelbare school
Terwijl je je in een andere post nog afvraagt hoe andere mensen dat doen? Maar ik neem het vast te letterlijk.

Als je in jezelf gelooft dan begrijp ik niet waarom je begint met dat je ontslagen zal worden omdat je te laat zal komen en de kantjes er vanaf loopt. Maar goed. Wat Lienekien zegt is het antwoord: je zult het moeten doen/ervaren en dan weet je hoe het is. En inderdaad, iets zoeken waar je gelukkig van kan worden.

Maja, met een negatieve mindset wordt het wel moeilijker.
pi_217378925
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 19:55 schreef Zonnige het volgende:

[..]
Terwijl je je in een andere post nog afvraagt hoe andere mensen dat doen? Maar ik neem het vast te letterlijk.
De doelstelling daarvan is informatie inwinnen. Ik heb heel veel moeite om me dagelijks in te zetten waar ik in de eerste instantie geen motivatie voor heb. Het najagen van geld of succes heeft geen invloed op mijn doen en laten. Verder ben ik alleen, heb ik geen partner of gezin die me indirect aanspoort om zoveel mogelijk geld binnen te harken.
Ik moet de drijfkracht in mezelf vinden. Na achttien jaar hulp zoeken en me in die vastgeroeste mindset als cliënt gaan ontwikkelen als een goede werknemer lijkt mij haast onmogelijk. Het is echter het proberen waard. Ik ga mezelf niet opgeven. Een bijstandsuitkering hoort in mijn optiek tijdelijk te zijn. Tenminste, dat heb ik me altijd voorgehouden.

quote:
Als je in jezelf gelooft dan begrijp ik niet waarom je begint met dat je ontslagen zal worden omdat je te laat zal komen en de kantjes er vanaf loopt. Maar goed. Wat Lienekien zegt is het antwoord: je zult het moeten doen/ervaren en dan weet je hoe het is. En inderdaad, iets zoeken waar je gelukkig van kan worden.
Omdat ik dat nu ook merk. Er wordt op mij gerekend dat ik ergens ben en ik heb een vrijwilligersovereenkomst ondertekend. Hierdoor worden er dingen van mij verwacht. Dus mijn vraag is, hoe doet een ander dat?

quote:
Maja, met een negatieve mindset wordt het wel moeilijker.
Heb ik niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Metalfrost op 15-04-2025 20:27:44 ]
  dinsdag 15 april 2025 @ 20:57:59 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217379446
Wederom een schaamteloze cross-post:

quote:
7s.gif Op dinsdag 1 april 2025 12:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Jezelf verbeteren is iets anders dan proberen iemand anders te zijn/spelen
[..]
Truuks gaan je niet ver helpen. Sociaal gedrag moet je doen en oefenen en leren en doen en oefenen en leren. Iedereen kan daar beter in worden, maar you got to do the work. Er is geen pilletje dat je kan nemen, geen knopje dat je in kan drukken, geen wonder therapie en geen zak met geld.

Ik liep 2 jaar geleden na een relatie (en een coronapandemie, die heeft de wereld echt verandert) op straat en ik was totally lost. Het was alsof ik op een andere planeet rond liep. Ik kreeg sociaal en qua dating helemaal niets voor elkaar, ook niet on-line. Ik ben toen gestopt met blowen, ben gaan sporten, ben structureel gaan stappen, heel doelbewust stapmaatjes gaan verzamelen, ik ben in therapie gegaan, ben vrijwilliger geworden bij een venue, ben gitarist geworden bij een band met optredens.

Ik ben nu een sociaal leven aan het ontwikkelen en ik ben vrienden aan het maken en daar heb ik hard voor gewerkt. You got to do the work.

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_217379603
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 april 2025 19:27 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ik wil op den duur af van mijn uitkering maar ik ga dit valnet niet onder mij weg trekken door rigoureuze stappen te maken. Ik wil weten waar ik sta voordat ik begin en hoe ik het klaarspeel om wat in de OP en de rest van de reacties staat überhaupt te kunnen uitvoeren. Want zoals het nu lijkt, lijkt het mij vrij moeilijk.
Begrijp me niet verkeerd, ik zie dit als een uitdaging, niet als een probleem. Daarom ook dit topic. Reflectie en ideeën opdoen.
[..]
dit is wat ik intepreteer als dat je eigenlijk niet uit je huidige situatie wilt stappen. Je zegt "ja ik wil maar..." En ziet vervolgens een hoop beren op de weg en neemt de stap uit eindelijk niet.

Er is maar één manier om er achter te komen waar je staat en dat is door de stap te nemen.
pi_217380915
Zoek een vrijwilligersbaan die je als leuk, uitdagend en zinvol ervaart.

Je vraagt wat anderen motiveert om te gaan werken... ik kan dit niet invullen voor anderen, maar voor mij is dat:

Zinvol bezig zijn,
Creëren,
Kennis opdoen,
Mensen helpen,
Contact met collega's,
Kennis toepassen,
Trots zijn op prestaties,
Geld verdienen,
Gewaardeerd worden,
Structuur en bezigheid in mijn leven.

[ Bericht 35% gewijzigd door Cockwhale op 16-04-2025 13:35:07 ]
  woensdag 16 april 2025 @ 11:27:32 #29
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217383238
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 april 2025 20:07 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Omdat ik dat nu ook merk. Er wordt op mij gerekend dat ik ergens ben en ik heb een vrijwilligersovereenkomst ondertekend. Hierdoor worden er dingen van mij verwacht. Dus mijn vraag is, hoe doet een ander dat?
Dat is makkelijk. Die ander daagt op, stapt uit zijn bed, zorgt dat-ie structuur in zijn leven heeft. Niet te laat naar bed, eet gezond, drinkt/blowt niet (teveel )voor een werkdag. En door dat structureel vol te houden en na een dag te merken dat je verschil maakt, bouw je iets op.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 16 april 2025 @ 15:03:21 #30
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217384956
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 april 2025 20:07 schreef Metalfrost het volgende:
Hierdoor worden er dingen van mij verwacht. Dus mijn vraag is, hoe doet een ander dat?
Je zal merken dat een sociaal leven heel veel inhoud en doet. Collega's kunnen je de dag door helpen. Vrienden en kennissen kunnen je motiveren om je bed uit te komen en naar buiten te gaan. Leuke collega's kunnen er voor zorgen dat je naar je werk WIL! Ook als het werk zelf niet interessant is.

Vrijwilligerswerk kan veel meer zijn dan tijdsbesteding en een bezigheid. I've been there, done that got the T-shirt want ik ben vrijwilliger bij een venue, ik draag een crew-t-shirt. Ik doe het een jaar, heb gesprekken gehad met collega's die me verder hebben geholpen in het leven. Ik ben bezig vrienden te maken, ben nachten wezen feesten met mn collega's (als we GEEN dienst hadden natuurlijk :D ). En slap ouwehoeren met de bezoekers is gewoon goud.

Je moet werk zien als een truukje om vrienden te maken, want dat levert je een leven op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 16-04-2025 17:39:59 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')