abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 april 2025 @ 08:27:59 #226
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217373312
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2025 08:20 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Er is (IMO) een wezenlijk verschil tussen een Drone die op weg is naar een raffinaderij of oliedepot en door electronische verdediging van zijn koers raakt, of neergeschoten wordt in een flat ramt en daar helaas zeer lokale schade (1/2 kamers) aanricht, tegenover een Iskandr of wat dan ook die zijn doel mist en een volledig flatgebouw laat instorten
Russen scheiten toch geen dure iskander raketten op civiele flats?
Veel ravage die ze aanrichten zijn volgens mij van die ongeleide cluster raketten uit die bmn grad-1 launchers.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_217373327
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2025 08:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Russen scheiten toch geen dure iskander raketten op civiele flats?
Veel ravage die ze aanrichten zijn volgens mij van die ongeleide cluster raketten uit die bmn grad-1 launchers.
Ze doen niets anders.
  dinsdag 15 april 2025 @ 08:35:06 #228
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217373348
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 08:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze doen niets anders.
Maar toch geen dure cruise missile die je heel goed kunt targetten? Je gaat je duurste materieel toch niet verneuken aan een of andere kut flat met alle pr schade van dien?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217373365
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2025 08:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar toch geen dure cruise missile die je heel goed kunt targetten? Je gaat je duurste materieel toch niet verneuken aan een of andere kut flat met alle pr schade van dien?
Welke PR schade? Poetinisten vinden het of prachtig, of ontkennen het, of ze geven Zelenskyy de schuld.
  dinsdag 15 april 2025 @ 08:44:15 #230
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217373376
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 08:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Welke PR schade? Poetinisten vinden het of prachtig, of ontkennen het, of ze geven Zelenskyy de schuld.
Zo zou ik niet redeneren. Als je al dit bewust doet dan verenig je je tegenstander nog veel meer en hun bondgenoten. Als ze dit bewust doen dan vind ik het naast schandalig ook koek en koekdom .
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217373389
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2025 08:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zo zou ik niet redeneren. Als je al dit bewust doet dan verenig je je tegenstander nog veel meer en hun bondgenoten. Als ze dit bewust doen dan vind ik het naast schandalig ook koek en koekdom .
Hoezo dom? De Kremlin-redenatie is: Hoe meer Oekraïense burgers worden afgemaakt hoe harder men in het Westen gaat roepen dat men Poetin zijn zin moet geven.
  dinsdag 15 april 2025 @ 08:50:20 #232
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_217373406
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 07:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die arme Russische soldaten kozen zelf voor de lucratieve tekenbonus. Dus hoe zielig zijn die?
Ik bedoelde het meer in een algemene zin, maar de inhalige russen die zich vrijwillig opgeven voor deze oorlog nu al overduidelijk is wat de russische kant voor oorlogsmisdaden pleegt verdienen alles wat ze over zich heen krijgen
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 15 april 2025 @ 09:12:12 #233
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217373604
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 08:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoezo dom? De Kremlin-redenatie is: Hoe meer Oekraïense burgers worden afgemaakt hoe harder men in het Westen gaat roepen dat men Poetin zijn zin moet geven.
Ik sluit het niet uit dat ze dat soms doen, maar of het in opdracht is van de generale staf...

Ik begrijp jouw redenering, beetje hetzelfde als het bombardement op Rotterdam en dat men dan overgeeft. Punt is alleen dat we het in relatief "kleine" aanslagen zien, en niet zo kolossaal als bijvoorbeeld Rotterdam.

Ooit komen we er achter, over een jaar of 15-30 als mensen wat meer vrijuit kunnen spreken en de huidige machthebbers in Moskou zijn vertrokken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217373700
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2025 09:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik sluit het niet uit dat ze dat soms doen, maar of het in opdracht is van de generale staf...

Ik begrijp jouw redenering, beetje hetzelfde als het bombardement op Rotterdam en dat men dan overgeeft. Punt is alleen dat we het in relatief "kleine" aanslagen zien, en niet zo kolossaal als bijvoorbeeld Rotterdam.

Ooit komen we er achter, over een jaar of 15-30 als mensen wat meer vrijuit kunnen spreken en de huidige machthebbers in Moskou zijn vertrokken.
Die raketten worden afgevuurd vanaf TU-22M bommenwerpers, onderzeeërs of schepen. Dus degenen die ze afschieten zijn officieren van niveautje majoor/luitenant-kolonel. En dit soort acties op eigen houtje doen is er echt niet bij. Dit zijn geplande operaties.
  dinsdag 15 april 2025 @ 09:53:35 #235
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217373908
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 09:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die raketten worden afgevuurd vanaf TU-22M bommenwerpers, onderzeeërs of schepen. Dus degenen die ze afschieten zijn officieren van niveautje majoor/luitenant-kolonel. En dit soort acties op eigen houtje doen is er echt niet bij. Dit zijn geplande operaties.
Al die in elkaar geschoten flats zijn toch van het type (of gelieerd aan) BM-21 "Grad" launchers die van die raketten schieten die je niet precies kan laten landen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator dinsdag 15 april 2025 @ 10:08:06 #236
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217374037
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2025 09:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Al die in elkaar geschoten flats zijn toch van het type (of gelieerd aan) BM-21 "Grad" launchers die van die raketten schieten die je niet precies kan laten landen?
En dat blijkt uit wat precies????? Je onvermogen om toe te kunnen geven dat Rusland ook dure wapens gebruikt om burgerdoelen aan te vallen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  PR/Manusje van alles dinsdag 15 april 2025 @ 10:20:57 #237
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_217374135
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2025 09:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Misschien moet je ze dan niet afschieten als je alleen maar burgerdoelen kan raken met die dingen?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 15 april 2025 @ 10:23:04 #238
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217374146
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 april 2025 10:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]
Misschien moet je ze dan niet afschieten als je alleen maar burgerdoelen kan raken met die dingen?
Ja, dat is wel aan te bevelen.
Zijn een stel lompe boeren. Maar dat heb ik al best vaak gezegd.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217374404
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 18:53 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Waarom? Trump is net als Biden of Obama slechts een passant.
Dat er nu een meningsverschil is omtrent Oekraïne maakt niet zoveel uit, Oekraïne is immers geen NAVO-genoot en een neutrale partij.
Het is Amerikaans beleid. En er is geen garantie dat dit beleid gaat veranderen. Daar moeten we op voorsorteren.
  PR/Manusje van alles dinsdag 15 april 2025 @ 10:43:20 #240
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_217374424
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2025 10:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja, dat is wel aan te bevelen.
Zijn een stel lompe boeren. Maar dat heb ik al best vaak gezegd.
Lompe boeren of oorlogsmisdadigers?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_217374709
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 april 2025 10:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]
Of misschien geen van beide en verschuilen Oekrainse soldaten zich in woningen en flatgebouwen.
Wat vrij gebruikelijk is in stedelijke oorlogsvoering.
  dinsdag 15 april 2025 @ 11:29:52 #242
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217374780
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 08:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het is een samenkomst van soldaten en militair materieel.
Heb je het nu over die samenkomst in Soemi of de hypothetische aanval op de 9 mei parade?
The End Times are wild
pi_217374788
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 11:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Of misschien geen van beide en verschuilen Oekrainse soldaten zich in woningen en flatgebouwen.
Wat vrij gebruikelijk is in stedelijke oorlogsvoering.
In de steden die gebombardeerd worden vinden geen gevechten plaats.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_217374819
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2025 08:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/315958/(...)stuurbaar-maken.html
Volgens Han Bouwmeester wil Rusland angst en slachtoffers onder de burgers veroorzaken om Oekraïne te breken.

Maar goed, blijf jij maar in 'foutjes' van de lompe boeren geloven.
pi_217374822
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 07:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat het een militair doel was spreekt eigenlijk voor zich. Gewoon op burgers schieten ‘voor de lol’ doet niemand meer. Het is verspilling van middelen en hele slechte PR.
Maar dat het een militaire ceremonie was maakt het nog geen legitiem doel! Als de kans op onevenredig veel burgerslachtoffers bijna 100% is moet je dat doel aan je voorbij laten gaan. Zeker wanneer het militaire deel ook nog eens geen bedreiging vormt ( een ceremonie). Als er een commandocentrum zit waarvandaan raketten worden bestuurd is het weer anders.
Stoor me vooral aan de berichtgeving hier in de media vooraf en de manier waarop Zelensky het verkocht heeft. Hij moest toch ook wel weten dat er iets georganiseerd was.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217374844
Mja, propaganda komt van beide kanten, dat moeten we zeker niet vergeten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 15 april 2025 @ 11:39:45 #247
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217374847
En toch blijft er hoop:
We worden als EU nergens bij betrokken, dus we we hebben een informatie achterstand. Maar wellicht wordt er meer besproken dan wij vermoeden.

https://www.telegraaf.nl/(...)n-op-blijvende-vrede
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 15 april 2025 @ 11:40:01 #248
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217374854
Bagataliseren kun je leren. :6
  Moderator dinsdag 15 april 2025 @ 11:41:10 #249
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217374864
Ja, Rusland wil dolgraag vrede zoals we de laatste dagen weer hebben kunnen zien. _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 15 april 2025 @ 11:41:17 #250
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217374866
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 april 2025 10:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]
Dat het russische leger oorlogsmisdaden heeft gepleegd is welhaast zeker. Maar ik ga niet nu al mee in het frame dat Rusland dit doet om Oekraïne te breken. De tijd moet het leren. Als het zo is, dan is het zo. Ik word er niks beter of slechter van.
Maar ik weet hoe die media spelletje werkt. En ik kan mij nog herinneren hoe iedereen liep te schreeuwen dat Poetin NS2 had opgeblazen. Kalmte aub.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')