Russen scheiten toch geen dure iskander raketten op civiele flats?quote:Op dinsdag 15 april 2025 08:20 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Er is (IMO) een wezenlijk verschil tussen een Drone die op weg is naar een raffinaderij of oliedepot en door electronische verdediging van zijn koers raakt, of neergeschoten wordt in een flat ramt en daar helaas zeer lokale schade (1/2 kamers) aanricht, tegenover een Iskandr of wat dan ook die zijn doel mist en een volledig flatgebouw laat instorten
Ze doen niets anders.quote:Op dinsdag 15 april 2025 08:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Russen scheiten toch geen dure iskander raketten op civiele flats?
Veel ravage die ze aanrichten zijn volgens mij van die ongeleide cluster raketten uit die bmn grad-1 launchers.
Maar toch geen dure cruise missile die je heel goed kunt targetten? Je gaat je duurste materieel toch niet verneuken aan een of andere kut flat met alle pr schade van dien?quote:
Welke PR schade? Poetinisten vinden het of prachtig, of ontkennen het, of ze geven Zelenskyy de schuld.quote:Op dinsdag 15 april 2025 08:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar toch geen dure cruise missile die je heel goed kunt targetten? Je gaat je duurste materieel toch niet verneuken aan een of andere kut flat met alle pr schade van dien?
Zo zou ik niet redeneren. Als je al dit bewust doet dan verenig je je tegenstander nog veel meer en hun bondgenoten. Als ze dit bewust doen dan vind ik het naast schandalig ook koek en koekdom .quote:Op dinsdag 15 april 2025 08:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welke PR schade? Poetinisten vinden het of prachtig, of ontkennen het, of ze geven Zelenskyy de schuld.
Hoezo dom? De Kremlin-redenatie is: Hoe meer Oekraïense burgers worden afgemaakt hoe harder men in het Westen gaat roepen dat men Poetin zijn zin moet geven.quote:Op dinsdag 15 april 2025 08:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zo zou ik niet redeneren. Als je al dit bewust doet dan verenig je je tegenstander nog veel meer en hun bondgenoten. Als ze dit bewust doen dan vind ik het naast schandalig ook koek en koekdom .
Ik bedoelde het meer in een algemene zin, maar de inhalige russen die zich vrijwillig opgeven voor deze oorlog nu al overduidelijk is wat de russische kant voor oorlogsmisdaden pleegt verdienen alles wat ze over zich heen krijgenquote:Op dinsdag 15 april 2025 07:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die arme Russische soldaten kozen zelf voor de lucratieve tekenbonus. Dus hoe zielig zijn die?
Ik sluit het niet uit dat ze dat soms doen, maar of het in opdracht is van de generale staf...quote:Op dinsdag 15 april 2025 08:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo dom? De Kremlin-redenatie is: Hoe meer Oekraïense burgers worden afgemaakt hoe harder men in het Westen gaat roepen dat men Poetin zijn zin moet geven.
Die raketten worden afgevuurd vanaf TU-22M bommenwerpers, onderzeeërs of schepen. Dus degenen die ze afschieten zijn officieren van niveautje majoor/luitenant-kolonel. En dit soort acties op eigen houtje doen is er echt niet bij. Dit zijn geplande operaties.quote:Op dinsdag 15 april 2025 09:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik sluit het niet uit dat ze dat soms doen, maar of het in opdracht is van de generale staf...
Ik begrijp jouw redenering, beetje hetzelfde als het bombardement op Rotterdam en dat men dan overgeeft. Punt is alleen dat we het in relatief "kleine" aanslagen zien, en niet zo kolossaal als bijvoorbeeld Rotterdam.
Ooit komen we er achter, over een jaar of 15-30 als mensen wat meer vrijuit kunnen spreken en de huidige machthebbers in Moskou zijn vertrokken.
Al die in elkaar geschoten flats zijn toch van het type (of gelieerd aan) BM-21 "Grad" launchers die van die raketten schieten die je niet precies kan laten landen?quote:Op dinsdag 15 april 2025 09:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die raketten worden afgevuurd vanaf TU-22M bommenwerpers, onderzeeërs of schepen. Dus degenen die ze afschieten zijn officieren van niveautje majoor/luitenant-kolonel. En dit soort acties op eigen houtje doen is er echt niet bij. Dit zijn geplande operaties.
En dat blijkt uit wat precies????? Je onvermogen om toe te kunnen geven dat Rusland ook dure wapens gebruikt om burgerdoelen aan te vallen?quote:Op dinsdag 15 april 2025 09:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Al die in elkaar geschoten flats zijn toch van het type (of gelieerd aan) BM-21 "Grad" launchers die van die raketten schieten die je niet precies kan laten landen?
Misschien moet je ze dan niet afschieten als je alleen maar burgerdoelen kan raken met die dingen?quote:Op dinsdag 15 april 2025 09:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Al die in elkaar geschoten flats zijn toch van het type (of gelieerd aan) BM-21 "Grad" launchers die van die raketten schieten die je niet precies kan laten landen?
Ja, dat is wel aan te bevelen.quote:Op dinsdag 15 april 2025 10:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Misschien moet je ze dan niet afschieten als je alleen maar burgerdoelen kan raken met die dingen?
Het is Amerikaans beleid. En er is geen garantie dat dit beleid gaat veranderen. Daar moeten we op voorsorteren.quote:Op maandag 14 april 2025 18:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarom? Trump is net als Biden of Obama slechts een passant.
Dat er nu een meningsverschil is omtrent Oekraïne maakt niet zoveel uit, Oekraïne is immers geen NAVO-genoot en een neutrale partij.
Lompe boeren of oorlogsmisdadigers?quote:Op dinsdag 15 april 2025 10:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, dat is wel aan te bevelen.
Zijn een stel lompe boeren. Maar dat heb ik al best vaak gezegd.
Of misschien geen van beide en verschuilen Oekrainse soldaten zich in woningen en flatgebouwen.quote:Op dinsdag 15 april 2025 10:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Lompe boeren of oorlogsmisdadigers?
Heb je het nu over die samenkomst in Soemi of de hypothetische aanval op de 9 mei parade?quote:Op dinsdag 15 april 2025 08:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is een samenkomst van soldaten en militair materieel.
In de steden die gebombardeerd worden vinden geen gevechten plaats.quote:Op dinsdag 15 april 2025 11:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Of misschien geen van beide en verschuilen Oekrainse soldaten zich in woningen en flatgebouwen.
Wat vrij gebruikelijk is in stedelijke oorlogsvoering.
https://www.nu.nl/315958/(...)stuurbaar-maken.htmlquote:Op dinsdag 15 april 2025 08:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar toch geen dure cruise missile die je heel goed kunt targetten? Je gaat je duurste materieel toch niet verneuken aan een of andere kut flat met alle pr schade van dien?
Stoor me vooral aan de berichtgeving hier in de media vooraf en de manier waarop Zelensky het verkocht heeft. Hij moest toch ook wel weten dat er iets georganiseerd was.quote:Op dinsdag 15 april 2025 07:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat het een militair doel was spreekt eigenlijk voor zich. Gewoon op burgers schieten ‘voor de lol’ doet niemand meer. Het is verspilling van middelen en hele slechte PR.
Maar dat het een militaire ceremonie was maakt het nog geen legitiem doel! Als de kans op onevenredig veel burgerslachtoffers bijna 100% is moet je dat doel aan je voorbij laten gaan. Zeker wanneer het militaire deel ook nog eens geen bedreiging vormt ( een ceremonie). Als er een commandocentrum zit waarvandaan raketten worden bestuurd is het weer anders.
Dat het russische leger oorlogsmisdaden heeft gepleegd is welhaast zeker. Maar ik ga niet nu al mee in het frame dat Rusland dit doet om Oekraïne te breken. De tijd moet het leren. Als het zo is, dan is het zo. Ik word er niks beter of slechter van.quote:Op dinsdag 15 april 2025 10:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Lompe boeren of oorlogsmisdadigers?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |