Vergissen die dekselse Russen zich weer....quote:⚡️ Explosions rock Sumy – the city is under ballistic missile fire.
Again.
https://bsky.app/profile/pravda.ua/post/3lms6cbjpnk2o
Je link doet het ook niet.quote:Op maandag 14 april 2025 23:03 schreef skysherrif het volgende:
https://x.com/GloOouD/status/1911855884105379985
Embed doet t weer niet, maar heel intense beelden dit. En een tering domme rus.
Het werkt half. Vaak moet je het een aantal keer proberen.quote:Op maandag 14 april 2025 23:03 schreef skysherrif het volgende:
https://x.com/GloOouD/status/1911855884105379985
Embed doet t weer niet, maar heel intense beelden dit. En een tering domme rus.
Na 30x gaf ik op x)quote:Op maandag 14 april 2025 23:24 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het werkt half. Vaak moet je het een aantal keer proberen.
Pagina bestaat niet krijg ik te zien.quote:Op maandag 14 april 2025 23:28 schreef skysherrif het volgende:
[..]
niet? bij mezelf wel als ik er op klik.
Wellicht is UAlosses.org nog wel het betrouwbaarste op dit vlak. Die geven 72247 doden, 60257 vermisten en 6213 krijgsgevangenen.quote:Op maandag 14 april 2025 20:16 schreef Idisrom het volgende:
Ik lees nu bij BalkanMapper dat Zelensky gezegd zou hebben, dat er in de oorlog sinds 2022 100.000 Oekraïense soldaten gedood zijn. Dan zit je op 90 Oekraïense dode soldaten per dag .
Maar klopt dat wel?
Ik meende dat begin van dit jaar Trump zei dat aan Oekraïense kant 42.000 soldaten gesneuveld waren, en dat Zelensky later dat aantal bevestigde.
quote:De gouverneur van de Oekraïense regio Soemy, Volodymyr Artjoech, bevestigt dat er zondagochtend een militaire bijeenkomst plaatsvond in de stad op het moment van de Russische luchtaanval.
quote:De gouverneur van de Oekraïense regio Soemy, Volodymyr Artjoech, bevestigt dat er zondagochtend een militaire bijeenkomst plaatsvond in de stad op het moment van de Russische luchtaanval. Bij de aanval op het centrum in de stad in het noordoosten van Oekraïne, vlak bij de Russische grens, werden zeker 35 mensen gedood en raakten 120 mensen gewond. De meeste slachtoffers waren burgers.
Een burgemeester van een andere stad in de regio, Artem Semenichin, bracht het nieuws gisteravond al naar buiten en uitte daarbij felle kritiek op de gouverneur. Er zou een militaire ceremonie voor de 117de brigade zijn gehouden in een congreszaal in het centrum van de stad.
https://nos.nl/artikel/25(...)p-moment-raketaanvalquote:Op Facebook staan meerdere overlijdensberichten van militairen die zijn omgekomen bij de aanval. Enkele Oekraïense media meldden vanmiddag dat er een hooggeplaatste Oekraïense militair was omgekomen. Het zou gaan om de commandant van de 26e artilleriebrigade. Een bericht op de Facebookpagina van de brigade waarop de dood van de commandant werd gemeld, werd even later verwijderd.
Dan moet Rusland ook maar geen bijeenkomsten met soldaten organiseren in hun steden.quote:Op dinsdag 15 april 2025 02:53 schreef 3rr0r het volgende:
Zag inderdaad al dat filmpje van die burgemeester van een andere stad. Een 'slimmerd' heeft dus bedacht om in een stad dichtbij het geklooi iets te organiseren. Rusland heeft het opgepikt en met schijt aan burgers erop geschoten.
[..]
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)p-moment-raketaanval
ik vind het zelf eigenlijk een beter idee om de politici die besluiten maken te doden, dan de arme Jan soldaat die ze alleen maar uit kan voeren. Natuurlijk hebben die laffe luitjes zichzelf in hun verdragen immuun gemaakt.quote:Op maandag 14 april 2025 18:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]![]()
Politici doden is nooit een goed idee. Nooit!
Wat ik enigszins ongepast is dat Trump heel makkelijk voorbij gaat aan de rol van USA in dit conflict. Zij hebben voorgesteld om Oekraïne in allerlei allianties op te nemen. Biden gaf genoeg om te blijven zwemmen.
Die arme Russische soldaten kozen zelf voor de lucratieve tekenbonus. Dus hoe zielig zijn die?quote:Op dinsdag 15 april 2025 07:28 schreef nixxx het volgende:
[..]
ik vind het zelf eigenlijk een beter idee om de politici die besluiten maken te doden, dan de arme Jan soldaat die ze alleen maar uit kan voeren. Natuurlijk hebben die laffe luitjes zichzelf in hun verdragen immuun gemaakt.
Dat het een militair doel was spreekt eigenlijk voor zich. Gewoon op burgers schieten ‘voor de lol’ doet niemand meer. Het is verspilling van middelen en hele slechte PR.quote:Op dinsdag 15 april 2025 02:53 schreef 3rr0r het volgende:
Zag inderdaad al dat filmpje van die burgemeester van een andere stad. Een 'slimmerd' heeft dus bedacht om in een stad dichtbij het geklooi iets te organiseren. Rusland heeft het opgepikt en met schijt aan burgers erop geschoten.
[..]
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)p-moment-raketaanval
Maar jij zat toch juist zelf steeds te fantaseren over een aanval op de 9 mei parade in Moskou al voordat dit gebeurd was?quote:Op dinsdag 15 april 2025 07:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan moet Rusland ook maar geen bijeenkomsten met soldaten organiseren in hun steden.
Alsof dit de eerste keer is dat Rusland een luchtaanval gedaan heeft op een mogelijk militaire bijeenkomst met vele burgerslachtoffers tot gevolg???quote:Op dinsdag 15 april 2025 07:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar jij zat toch juist zelf steeds te fantaseren over een aanval op de 9 mei parade in Moskou al voordat dit gebeurd was?
Weet ik niet, maar is verder toch niet relevant? De aard van het doelwit en de buitenproportionele ‘collateral damage’ maken het doelwit niet legitiem, of het nu in Kiev of om Moskou is.quote:Op dinsdag 15 april 2025 07:53 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Alsof dit de eerste keer is dat Rusland een luchtaanval gedaan heeft op een mogelijk militaire bijeenkomst met vele burgerslachtoffers tot gevolg???
Uiteindelijk denk ik dat het ook niet zo belangrijk is wat iemand op een willekeurig forum vindt.quote:Op dinsdag 15 april 2025 08:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar is verder toch niet relevant? De aard van het doelwit en de buitenproportionele ‘collateral damage’ maken het doelwit niet legitiem, of het nu in Kiev of om Moskou is.
Lijkt me een prima idee. Het zijn toch marcherende soldaten?quote:Op dinsdag 15 april 2025 07:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar jij zat toch juist zelf steeds te fantaseren over een aanval op de 9 mei parade in Moskou al voordat dit gebeurd was?
Er waren pas toch ook aanvallen met drones op appartement complexen in Moskou? Enfin, ik ken de verhoudingen niet en het is ook niet gemakkelijk objectieve informatie hieronder te vinden online.quote:Op dinsdag 15 april 2025 08:08 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Uiteindelijk denk ik dat het ook niet zo belangrijk is wat iemand op een willekeurig forum vindt.
Als we kijken naar de werkelijkheid kan ik me 1x herinneren waar oekraine een Russische stad daadwerkelijk gebombardeerd heeft (belgorod kerst een paar jaar terug) tegenover honderden misschien wel duizenden andersom.
Dat is toch hetzelfde? Een ceremonie die niet direct een bedreiging vormt een kans op veel burgerslachtoffers. Niet doen dus.quote:Op dinsdag 15 april 2025 08:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Lijkt me een prima idee. Het zijn toch marcherende soldaten?
Er is (IMO) een wezenlijk verschil tussen een Drone die op weg is naar een raffinaderij of oliedepot en door electronische verdediging van zijn koers raakt, of neergeschoten wordt in een flat ramt en daar helaas zeer lokale schade (1/2 kamers) aanricht, tegenover een Iskandr of wat dan ook die zijn doel mist en een volledig flatgebouw laat instortenquote:Op dinsdag 15 april 2025 08:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er waren pas toch ook aanvallen met drones op appartement complexen in Moskou? Enfin, ik ken de verhoudingen niet en het is ook niet gemakkelijk objectieve informatie hieronder te vinden online.
Wat ik wel weet is dat dit soort aanvallen niet legitiem zijn en meestal contra productief.
Het is een samenkomst van soldaten en militair materieel.quote:Op dinsdag 15 april 2025 08:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is toch hetzelfde? Een ceremonie die niet direct een bedreiging vormt een kans op veel burgerslachtoffers. Niet doen dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |