Eens.quote:Op zondag 13 april 2025 21:01 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een beetje overdreven, maar in de emotie snap ik de reactie wel.
Hooguit zware mishandeling.quote:Op zondag 13 april 2025 21:02 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja eens, het schoot ook door mijn hoofd vanmiddag maar je gaat dat juridisch nooit hard kunnen maken.
Daar kan Pogi zich ook bij voegen bij winst in LBL of Lombardije.. wat vooral iets zegt over de enorme dominantie van die 2. Het kan qua monumenten zomaar 10-8 staan voor Pogi en dus 18 monumenten in totaal, terwijl de 1e zege eind 2020 was..quote:
Tweet plaatsen lukt niet, maar dat heeft hij gedaan jaquote:Op zondag 13 april 2025 21:06 schreef Abrikozentaart het volgende:
Zou Pogi nog gedoucht hebben in de oude stenen douches? Of hebben de huidige wielrenners niet meer dat historisch besef
quote:Op zondag 13 april 2025 21:06 schreef Abrikozentaart het volgende:
Zou Pogi nog gedoucht hebben in de oude stenen douches? Of hebben de huidige wielrenners niet meer dat historisch besef
Nog steeds poging zware mishandeling. Dit verwacht hij niet en kan zomaar leiden tot een val op de kasseien met hoge snelheid. Hij zou niet de eerste coureur zijn die op een strook wat breekt.quote:Op zondag 13 april 2025 21:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Hooguit zware mishandeling.
Stel je gooit zo'n ding (als die vol is) met volle krachttegen zijn hoofd aan kan die er best wat aan overhouden maar dan moet je sowieso ook de ruimte hebben en een beetje geluk.
Dit was meer een laffe worp.
Hij is er ook helemaal klaar mee, bespuugd liters bier, bidons, er gaat geen koers voorbij dat hem niet wat wordt aangegooid.quote:Op zondag 13 april 2025 21:13 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Nog steeds poging zware mishandeling. Dit verwacht hij niet en kan zomaar leiden tot een val op de kasseien met hoge snelheid. Hij zou niet de eerste coureur zijn die op een strook wat breekt.
Het is niet alleen de worp die telt maar ook bijeffecten.
Wel de 1e keer dat hij er achteraf echt iets over zei, normaal gesproken reageert hij vrij laconiekquote:Op zondag 13 april 2025 21:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij is er ook helemaal klaar mee, bespuugd liters bier, bidons, er gaat geen koers voorbij dat hem niet wat wordt aangegooid.
Nou volgens mij juist niet.quote:Op zondag 13 april 2025 21:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel de 1e keer dat hij er achteraf echt iets over zei, normaal gesproken reageert hij vrij laconiek
Ik denk eigenlijk dat juist Pogacar dat wel heeft. Die doet ook mee omdat dit een historische koers is net als in San Remo. Ondanks dat het niet echt wedstrijden voor zijn postuur zijn. Die lijkt me echt wel bezig met dat soort records ook.quote:Op zondag 13 april 2025 21:06 schreef Abrikozentaart het volgende:
En terecht. Gedraag je gewoon.quote:Op zondag 13 april 2025 21:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij is er ook helemaal klaar mee, bespuugd liters bier, bidons, er gaat geen koers voorbij dat hem niet wat wordt aangegooid.
Oh ja, die hadden we ook nogquote:Op zondag 13 april 2025 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou volgens mij juist niet.
https://nos.nl/l/2503248
Ik heb geen hekel aan Pogacar, maar voor de koers zou het heel mooi zijn als hij lekker overal tweede werd dit jaar.quote:Op zondag 13 april 2025 21:19 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat juist Pogacar dat wel heeft. Die doet ook mee omdat dit een historische koers is net als in San Remo. Ondanks dat het niet echt wedstrijden voor zijn postuur zijn. Die lijkt me echt wel bezig met dat soort records ook.
Bedoel, de sponsor heeft waarschijnlijk veel liever dat hij de tour wint en dat tot het enige hoofddoel maakt en dit soort keiwegen waar hij zomaar het seizoen naar de vaantjes kan vallen lekker achterwege laat. En het risico bestaat natuurlijk dat hij de tour van Vinegaard verliest door deze koersen in het voorjaar.
Denk dat Evenepoel er wel staat in LBL eigenlijk.. AGR is anders, maar die koers lijkt me sowieso minder een koers voor hemquote:Op zondag 13 april 2025 21:26 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan Pogacar, maar voor de koers zou het heel mooi zijn als hij lekker overal tweede werd dit jaar.
Al zal hij in de heuvelkoersen wel alles op een hoop rijden. Zo zonde dat Evenepoel nog niet 100% is waarschijnlijk, ik wil die twee nog wel eens tegen elkaar zien rijden in AGR en LBL in topvorm.
WP skippen zou logisch zijn ja. Al is dat, in droog weer dan, wel de koers die het makkelijkst te controleren isquote:Op zondag 13 april 2025 21:36 schreef H.Vviv het volgende:
Ook maar afwachten of Pogacar zal starten in AGR en Waalse Pijl. Denk dat hij een van die twee wedstrijden wel zal schrappen.
Tja je hebt hier met een kaliber Merckx of Hinault te maken, das soms frustrerend om naar te kijken maar dat soort lui wordt nou eenmaal niet een heel jaar tweede en zeker niet in de topjaren. Ik denk dat we blij moeten zin dat er met Vinegaard en zeker Van der Poel nog serieuze competitie is.quote:Op zondag 13 april 2025 21:26 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan Pogacar, maar voor de koers zou het heel mooi zijn als hij lekker overal tweede werd dit jaar.
Al zal hij in de heuvelkoersen wel alles op een hoop rijden. Zo zonde dat Evenepoel nog niet 100% is waarschijnlijk, ik wil die twee nog wel eens tegen elkaar zien rijden in AGR en LBL in topvorm.
Kan vinegard nog iets doen tegen pogi op zijn huidige niveau? Denk het nietquote:Op zondag 13 april 2025 21:49 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Tja je hebt hier met een kaliber Merckx of Hinault te maken, das soms frustrerend om naar te kijken maar dat soort lui wordt nou eenmaal niet een heel jaar tweede en zeker niet in de topjaren. Ik denk dat we blij moeten zin dat er met Vinegaard en zeker Van der Poel nog serieuze competitie is.
Overigens geldt voor beide wel dat de verstandhouding tussen Van der Poel en Pogacar en hun koershouding de prestaties van beide er beter uit laat zien. Als zij twee samen los zijn rijden ze namelijk eigenlijk altijd allebei waardoor er de laatste jaren eigenlijk nooit een groepje weer aansluit door linkeballen en ze de sprint verliezen, iemand de ruimte krijgt weg te rijden of iets dergelijks.
Dat zit ook een beetje in het karakter van beide, maar zorgt er wel voor dat het voor de rest verdomd lastig is er met een plan tussen te komen.
Het is natuurlijk ook altijd wat.quote:Op zondag 13 april 2025 21:49 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Tja je hebt hier met een kaliber Merckx of Hinault te maken, das soms frustrerend om naar te kijken maar dat soort lui wordt nou eenmaal niet een heel jaar tweede en zeker niet in de topjaren. Ik denk dat we blij moeten zin dat er met Vinegaard en zeker Van der Poel nog serieuze competitie is.
Overigens geldt voor beide wel dat de verstandhouding tussen Van der Poel en Pogacar en hun koershouding de prestaties van beide er beter uit laat zien. Als zij twee samen los zijn rijden ze namelijk eigenlijk altijd allebei waardoor er de laatste jaren eigenlijk nooit een groepje weer aansluit door linkeballen en ze de sprint verliezen, iemand de ruimte krijgt weg te rijden of iets dergelijks.
Dat zit ook een beetje in het karakter van beide, maar zorgt er wel voor dat het voor de rest verdomd lastig is er met een plan tussen te komen.
Vooral Pogi koerst eigenlijk nooit tactisch inderdaad. Vandaag en ook in MSR had dat z’n kansen verhoogd op de zege. Mathieu doet dat wel slimmer als het kan, maar helemaal niet meerijden gebeurt dan ook nietquote:Op zondag 13 april 2025 21:49 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Maar een peloton waarin 90% pakt, is niet noodzakelijk een level playing field, dan wint vooral de best geconfigureerde apotheek.quote:Op zondag 13 april 2025 21:54 schreef Halcon het volgende:
Als er iemand bovenuit steekt, dan is het een pakhaas (en de rest blijkbaar niet?). Ja, in het verleden is dat bijna altijd zo geweest, maar in het verleden was het telkens ook zo dat 90% van het peloton pakte en niet alleen degene voorop.
Bij Vingegaard überhaupt afwachten wat zijn niveau bergop is. Het is op dat gebied nog niet heel bijzonder bij hem en bij Visma is het algemeen (met Jorgenson als uitzondering)quote:Op zondag 13 april 2025 21:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kan vinegard nog iets doen tegen pogi op zijn huidige niveau? Denk het niet
Dat zou ik niet zo durven zeggen. Vinegaard was vorig jaar niet 100% en aangezien Vinegaard een wandelend lijk is qua gewicht is hij in zware bergritten altijd gevaarlijk.quote:Op zondag 13 april 2025 21:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee. Die heeft ook dit jaar weer geen ideale voorbereiding. Daarnaast won hij eigenlijk alleen van Pogacar in de Tour, omdat ze met de hele ploeg Pogacar sloopten.quote:Op zondag 13 april 2025 21:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan nog lijkt het me heel sterk dat er eentje gedopeerd rond rijdt en de rest niet.quote:Op zondag 13 april 2025 21:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar een peloton waarin 90% pakt, is niet noodzakelijk een level playing field, dan wint vooral de best geconfigureerde apotheek.
Ik suggereer niet dat er maar eentje gedopeerd is, eerder dat de winnaars mogelijk beter pakken ipv. beter zijn.quote:Op zondag 13 april 2025 22:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan nog lijkt het me heel sterk dat er eentje gedopeerd rond rijdt en de rest niet.
Mja, de ploeg was heel sterk in die 2 Tours ja, maar Vingegaard was toen zelf ook beter of in ieder gelijkwaardig aan Pogi, zowel bergop als in de tijdrit. Maar Pogi ging vorig jaar naar een niveau dat nog weer een stap hoger wasquote:Op zondag 13 april 2025 21:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Die heeft ook dit jaar weer geen ideale voorbereiding. Daarnaast won hij eigenlijk alleen van Pogacar in de Tour, omdat ze met de hele ploeg Pogacar sloopten.
Dat zit er nu niet meer in, eigenlijk.
Iemand van het kaliber Roglic hebben ze niet meer rondrijden. Yates is wel minder. Kuss is niet meer de Kuss van destijds, van Aert is een stuk minder dan destijds. Laporte is nog zoek en moet de Tour nog maar eens zien te halen. Van Baarle is nergens meer. Campenaerts ligt eruit.
Tullett!quote:Op zondag 13 april 2025 21:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Die heeft ook dit jaar weer geen ideale voorbereiding. Daarnaast won hij eigenlijk alleen van Pogacar in de Tour, omdat ze met de hele ploeg Pogacar sloopten.
Dat zit er nu niet meer in, eigenlijk.
Iemand van het kaliber Roglic hebben ze niet meer rondrijden. Yates is wel minder. Kuss is niet meer de Kuss van destijds, van Aert is een stuk minder dan destijds. Laporte is nog zoek en moet de Tour nog maar eens zien te halen. Van Baarle is nergens meer. Campenaerts ligt eruit.
Ik denk dat dan wel breder gebeurt. Ook als 80% pakt, steken er renners bovenuit. Dat blijf je toch wel houden. Ook als er niemand pakt.quote:Op zondag 13 april 2025 22:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik suggereer niet dat er maar eentje gedopeerd is, eerder dat de winnaars mogelijk beter pakken ipv. beter zijn.
Ja, dat is wel zo. Vorig jaar was hij blijkbaar volgens zijn waarden beter dan nooit, maar ideaal kan z'n voorbereiding nooit geweest zijn. Hij was zelf één tegen één in elk geval minder dan Pogacar.quote:Op zondag 13 april 2025 22:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, de ploeg was heel sterk in die 2 Tours ja, maar Vingegaard was toen zelf ook beter of in ieder gelijkwaardig aan Pogi, zowel bergop als in de tijdrit. Maar Pogi ging vorig jaar naar een niveau dat nog weer een stap hoger was
Klopt maar Vinegaard zat er ondanks een matige voorbereiding vorig jaar vaak nog steeds erg dichtbij. Het was vooral het laatste weekend waar het gebrek aan voorbereiding minuten begon te kosten.quote:Op zondag 13 april 2025 22:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, de ploeg was heel sterk in die 2 Tours ja, maar Vingegaard was toen zelf ook beter of in ieder gelijkwaardig aan Pogi, zowel bergop als in de tijdrit. Maar Pogi ging vorig jaar naar een niveau dat nog weer een stap hoger was
Denk dat hij bedoelt dat je ook met een peloton vol doping nog verschillen hebt. Boogerd en Armstrong gebruikten allebei, maar er zat nogal een verschil tussen het systeem bij US Postel en bij Rabobankquote:Op zondag 13 april 2025 22:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat dan wel breder gebeurt. Ook als 80% pakt, steken er renners bovenuit. Dat blijf je toch wel houden. Ook als er niemand pakt.
Bedoel je de invloed van Sporza zelf?quote:Op zondag 13 april 2025 22:08 schreef Fretwork het volgende:
Goed dat Sporza zich sterk uitspreekt tegenover de bidongooier, maar zouden ze niet eens kunnen nadenken of er nog externe factoren spelen die zorgen dat van de Poel inmiddels vaker aangevallen wordt dan Armstrong is zn meest gedopeerde jaren.
Inderdaad, dat. Heb bij mijn eigen wieler-kijk-geschiedenis bij een hoop dominante renners als Indurain, Armstrong, Froome het gevoel dat ze vooral de juiste chemische balans voor hun generatie hadden gevonden en nooit dat ze hét talent van hun generatie waren.quote:Op zondag 13 april 2025 22:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk dat hij bedoelt dat je ook met een peloton vol doping nog verschillen hebt. Boogerd en Armstrong gebruikten allebei, maar er zat nogal een verschil tussen het systeem bij US Postel en bij Rabobank
Het is een bijeffect, maar de ophemeling van Wout, en continu het centraal stellen van het duel tussen die twee heeft geen positief effect lijkt me.quote:Op zondag 13 april 2025 22:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bedoel je de invloed van Sporza zelf?
Denk dat het tegenwoordig wel veel lastiger is dan destijds om dingen op eigen houtje te doen.quote:Op zondag 13 april 2025 22:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk dat hij bedoelt dat je ook met een peloton vol doping nog verschillen hebt. Boogerd en Armstrong gebruikten allebei, maar er zat nogal een verschil tussen het systeem bij US Postel en bij Rabobank
Maar ze doen altijd toch juist positief over Mathieu? Het heeft vooral negatieve invloed op Wout zelf volgens mij.quote:Op zondag 13 april 2025 22:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het is een bijeffect, maar de ophemeling van Wout, en continu het centraal stellen van het duel tussen die twee heeft geen positief effect lijkt me.
Wat ze dan moeten doen, geen idee, maar heb ook vandaag weer 30 coping mechanisms gehoord waarom Wout niet meezat (terwijl hij zelf zei gewoon niet goed te zijn).
quote:Dries De Bondt - Decathlon AG2R-La Mondiale (22ste)
Het strafste verhaal komt misschien wel van ex-Belgisch kampioen De Bondt. “Op de laatste strook op 1,5 kilometer van de streep ging ik nog in de aanval, maar daarna heb ik men bocht gemist en een afleiding gevolgd. En zo word ik niet 9de, maar 22ste. Ik kan er om lachen, maar eigenlijk is het om te wenen.”
De voorgeschiedenis voorafgaand aan de aanval is ook een verhaal op zich. “In het begin kon ik alle valpartijen ontwijken. Na het ‘Bos’ kwam ik een groep met Ganna terecht, die offerde al z’n ploegmaats op om terug te keren , maar dat lukte niet.”
“Nizzolo reed me dan nog in de gracht, waar ik een blauw oog aan overhield. Maar dankzij de auto van ex-ploeg Alpecin-Deceuninck kwam ik nog terug in de groep en wanneer we Philipsen opraapten wist ik dat een top tien nog mogelijk was. En op het einde kwam dan die aanval.“
Ja daarom is het ook lastig. Want het is een bijeffect. Sporza zelf is erg netjes, maar als godenzoon Wout elke keer verslagen blijft worden door die ene klootzak breekt er kennelijk wat.quote:Op zondag 13 april 2025 22:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar ze doen altijd toch juist positief over Mathieu? Het heeft vooral negatieve invloed op Wout zelf volgens mij.
Dat lijkt me waarschijnlijker indien Van Aert de enige wielerhoop was en er geen andere, nog veel grotere godenzoon was, die wel keer op keer levert wanneer het moet, die dingen doet die wieler-minnend Vlaanderen al decennia niet meer heeft gezien van een landgenoot.quote:Op zondag 13 april 2025 22:18 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja daarom is het ook lastig. Want het is een bijeffect. Sporza zelf is erg netjes, maar als godenzoon Wout elke keer verslagen blijft worden door die ene klootzak breekt er kennelijk wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |