Dan nog lijkt het me heel sterk dat er eentje gedopeerd rond rijdt en de rest niet.quote:Op zondag 13 april 2025 21:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar een peloton waarin 90% pakt, is niet noodzakelijk een level playing field, dan wint vooral de best geconfigureerde apotheek.
Ik suggereer niet dat er maar eentje gedopeerd is, eerder dat de winnaars mogelijk beter pakken ipv. beter zijn.quote:Op zondag 13 april 2025 22:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan nog lijkt het me heel sterk dat er eentje gedopeerd rond rijdt en de rest niet.
Mja, de ploeg was heel sterk in die 2 Tours ja, maar Vingegaard was toen zelf ook beter of in ieder gelijkwaardig aan Pogi, zowel bergop als in de tijdrit. Maar Pogi ging vorig jaar naar een niveau dat nog weer een stap hoger wasquote:Op zondag 13 april 2025 21:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Die heeft ook dit jaar weer geen ideale voorbereiding. Daarnaast won hij eigenlijk alleen van Pogacar in de Tour, omdat ze met de hele ploeg Pogacar sloopten.
Dat zit er nu niet meer in, eigenlijk.
Iemand van het kaliber Roglic hebben ze niet meer rondrijden. Yates is wel minder. Kuss is niet meer de Kuss van destijds, van Aert is een stuk minder dan destijds. Laporte is nog zoek en moet de Tour nog maar eens zien te halen. Van Baarle is nergens meer. Campenaerts ligt eruit.
Tullett!quote:Op zondag 13 april 2025 21:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Die heeft ook dit jaar weer geen ideale voorbereiding. Daarnaast won hij eigenlijk alleen van Pogacar in de Tour, omdat ze met de hele ploeg Pogacar sloopten.
Dat zit er nu niet meer in, eigenlijk.
Iemand van het kaliber Roglic hebben ze niet meer rondrijden. Yates is wel minder. Kuss is niet meer de Kuss van destijds, van Aert is een stuk minder dan destijds. Laporte is nog zoek en moet de Tour nog maar eens zien te halen. Van Baarle is nergens meer. Campenaerts ligt eruit.
Ik denk dat dan wel breder gebeurt. Ook als 80% pakt, steken er renners bovenuit. Dat blijf je toch wel houden. Ook als er niemand pakt.quote:Op zondag 13 april 2025 22:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik suggereer niet dat er maar eentje gedopeerd is, eerder dat de winnaars mogelijk beter pakken ipv. beter zijn.
Ja, dat is wel zo. Vorig jaar was hij blijkbaar volgens zijn waarden beter dan nooit, maar ideaal kan z'n voorbereiding nooit geweest zijn. Hij was zelf één tegen één in elk geval minder dan Pogacar.quote:Op zondag 13 april 2025 22:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, de ploeg was heel sterk in die 2 Tours ja, maar Vingegaard was toen zelf ook beter of in ieder gelijkwaardig aan Pogi, zowel bergop als in de tijdrit. Maar Pogi ging vorig jaar naar een niveau dat nog weer een stap hoger was
Klopt maar Vinegaard zat er ondanks een matige voorbereiding vorig jaar vaak nog steeds erg dichtbij. Het was vooral het laatste weekend waar het gebrek aan voorbereiding minuten begon te kosten.quote:Op zondag 13 april 2025 22:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, de ploeg was heel sterk in die 2 Tours ja, maar Vingegaard was toen zelf ook beter of in ieder gelijkwaardig aan Pogi, zowel bergop als in de tijdrit. Maar Pogi ging vorig jaar naar een niveau dat nog weer een stap hoger was
Denk dat hij bedoelt dat je ook met een peloton vol doping nog verschillen hebt. Boogerd en Armstrong gebruikten allebei, maar er zat nogal een verschil tussen het systeem bij US Postel en bij Rabobankquote:Op zondag 13 april 2025 22:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat dan wel breder gebeurt. Ook als 80% pakt, steken er renners bovenuit. Dat blijf je toch wel houden. Ook als er niemand pakt.
Bedoel je de invloed van Sporza zelf?quote:Op zondag 13 april 2025 22:08 schreef Fretwork het volgende:
Goed dat Sporza zich sterk uitspreekt tegenover de bidongooier, maar zouden ze niet eens kunnen nadenken of er nog externe factoren spelen die zorgen dat van de Poel inmiddels vaker aangevallen wordt dan Armstrong is zn meest gedopeerde jaren.
Inderdaad, dat. Heb bij mijn eigen wieler-kijk-geschiedenis bij een hoop dominante renners als Indurain, Armstrong, Froome het gevoel dat ze vooral de juiste chemische balans voor hun generatie hadden gevonden en nooit dat ze hét talent van hun generatie waren.quote:Op zondag 13 april 2025 22:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk dat hij bedoelt dat je ook met een peloton vol doping nog verschillen hebt. Boogerd en Armstrong gebruikten allebei, maar er zat nogal een verschil tussen het systeem bij US Postel en bij Rabobank
Het is een bijeffect, maar de ophemeling van Wout, en continu het centraal stellen van het duel tussen die twee heeft geen positief effect lijkt me.quote:Op zondag 13 april 2025 22:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bedoel je de invloed van Sporza zelf?
Denk dat het tegenwoordig wel veel lastiger is dan destijds om dingen op eigen houtje te doen.quote:Op zondag 13 april 2025 22:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk dat hij bedoelt dat je ook met een peloton vol doping nog verschillen hebt. Boogerd en Armstrong gebruikten allebei, maar er zat nogal een verschil tussen het systeem bij US Postel en bij Rabobank
Maar ze doen altijd toch juist positief over Mathieu? Het heeft vooral negatieve invloed op Wout zelf volgens mij.quote:Op zondag 13 april 2025 22:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het is een bijeffect, maar de ophemeling van Wout, en continu het centraal stellen van het duel tussen die twee heeft geen positief effect lijkt me.
Wat ze dan moeten doen, geen idee, maar heb ook vandaag weer 30 coping mechanisms gehoord waarom Wout niet meezat (terwijl hij zelf zei gewoon niet goed te zijn).
quote:Dries De Bondt - Decathlon AG2R-La Mondiale (22ste)
Het strafste verhaal komt misschien wel van ex-Belgisch kampioen De Bondt. “Op de laatste strook op 1,5 kilometer van de streep ging ik nog in de aanval, maar daarna heb ik men bocht gemist en een afleiding gevolgd. En zo word ik niet 9de, maar 22ste. Ik kan er om lachen, maar eigenlijk is het om te wenen.”
De voorgeschiedenis voorafgaand aan de aanval is ook een verhaal op zich. “In het begin kon ik alle valpartijen ontwijken. Na het ‘Bos’ kwam ik een groep met Ganna terecht, die offerde al z’n ploegmaats op om terug te keren , maar dat lukte niet.”
“Nizzolo reed me dan nog in de gracht, waar ik een blauw oog aan overhield. Maar dankzij de auto van ex-ploeg Alpecin-Deceuninck kwam ik nog terug in de groep en wanneer we Philipsen opraapten wist ik dat een top tien nog mogelijk was. En op het einde kwam dan die aanval.“
Ja daarom is het ook lastig. Want het is een bijeffect. Sporza zelf is erg netjes, maar als godenzoon Wout elke keer verslagen blijft worden door die ene klootzak breekt er kennelijk wat.quote:Op zondag 13 april 2025 22:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar ze doen altijd toch juist positief over Mathieu? Het heeft vooral negatieve invloed op Wout zelf volgens mij.
Dat lijkt me waarschijnlijker indien Van Aert de enige wielerhoop was en er geen andere, nog veel grotere godenzoon was, die wel keer op keer levert wanneer het moet, die dingen doet die wieler-minnend Vlaanderen al decennia niet meer heeft gezien van een landgenoot.quote:Op zondag 13 april 2025 22:18 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja daarom is het ook lastig. Want het is een bijeffect. Sporza zelf is erg netjes, maar als godenzoon Wout elke keer verslagen blijft worden door die ene klootzak breekt er kennelijk wat.
Er staan ook nog eens twee enorme pijlen op de grond hè? Auto’s rechtdoor, renners rechtsafquote:Op zondag 13 april 2025 22:19 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hoe dan, iedereen kent het einde toch gewoon?
We gaan het zien, maar vooralsnog zijn het alleen maar Vlaamse daders. Lijkt me niet onaannemelijk dat daar wat afgunst in zit.quote:Op zondag 13 april 2025 22:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat lijkt me waarschijnlijker indien Van Aert de enige wielerhoop was en er geen andere, nog veel grotere godenzoon was, die wel keer op keer levert wanneer het moet, die dingen doet die wieler-minnend Vlaanderen al decennia niet meer heeft gezien van een landgenoot.
Ik weet niet waar je heen wil met je verhaal, maar omdat Sporza Wout adoreert hoeft men toch niet steeds Van der Poel te belagen?quote:Op zondag 13 april 2025 22:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het is een bijeffect, maar de ophemeling van Wout, en continu het centraal stellen van het duel tussen die twee heeft geen positief effect lijkt me.
Wat ze dan moeten doen, geen idee, maar heb ook vandaag weer 30 coping mechanisms gehoord waarom Wout niet meezat (terwijl hij zelf zei gewoon niet goed te zijn).
Misschien te vroeg geoordeeld, maar als deze dader weer Vlaams (zoals de petjesgooier, bier/pisgooier, Wouters) is denk ik dat wat introspectie niet zou misstaan.
Gevonden, en een boete dacht ik.quote:Op zondag 13 april 2025 22:33 schreef Tommeke het volgende:
Hoe is het eigenlijk met die petjesgooier van vorig jaar afgelopen?
In het rondewerk wellicht, qua eendagskoersen is Gilbert die alles aan gort rijdt in alle klassiekers en Tom Boonen die gelijktijdig een bak bij elkaar trapte op de keien ook weet niet zo lang geleden. Die 2 hebben samen ook gewoon 12 monumenten he.quote:Op zondag 13 april 2025 22:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat lijkt me waarschijnlijker indien Van Aert de enige wielerhoop was en er geen andere, nog veel grotere godenzoon was, die wel keer op keer levert wanneer het moet, die dingen doet die wieler-minnend Vlaanderen al decennia niet meer heeft gezien van een landgenoot.
Als dat zo zou zijn zou het niet enkel van der Poel overkomen, of wel.quote:Op zondag 13 april 2025 22:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je heen wil met je verhaal, maar omdat Sporza Wout adoreert hoeft men toch niet steeds Van der Poel te belagen?
Komt alleen door de verhuftering en meer niet.
Of ook dat 80% (of meer) van de toeschouwets in de voorjaarsklassiekers Vlamingen zijn.quote:Op zondag 13 april 2025 22:33 schreef Fretwork het volgende:
[..]
We gaan het zien, maar vooralsnog zijn het alleen maar Vlaamse daders. Lijkt me niet onaannemelijk dat daar wat afgunst in zit.
Dit kun je Sporza toch niet aan rekenen? We weten überhaupt ook niet eens of dit een WOUT-supporter was.quote:Op zondag 13 april 2025 22:18 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja daarom is het ook lastig. Want het is een bijeffect. Sporza zelf is erg netjes, maar als godenzoon Wout elke keer verslagen blijft worden door die ene klootzak breekt er kennelijk wat.
Haha, dat zal meespelen.quote:Op zondag 13 april 2025 22:38 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Of ook dat 80% (of meer) van de toeschouwets in de voorjaarsklassiekers Vlamingen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |