Geen startmotor, wel een (12V) startaccu, naast de "grote" accu.quote:Op vrijdag 11 april 2025 12:17 schreef Jippie het volgende:
Elektrische auto's scoren in de ADAC-pechstatistieken aanzienlijk beter dan auto's met verbrandingsmotoren van dezelfde leeftijd. Volgens de Duitse Verkeersclub gingen elektrische auto's die tussen 2020 en 2022 zijn geregistreerd, veel minder vaak kapot dan auto's met verbrandingsmotoren uit dezelfde periode.
Volgens het rapport waren er in de periode van drie jaar 4,2 pechgevallen per 1.000 elektrische auto's. Voor verbrandingsmotoren was dit 10,4. Volgens de ADAC is dit onder andere te danken aan het feit dat veel van de problemen die er in het begin waren met elektrische auto’s, inmiddels zijn opgelost.
Volgens het ADAC-pechrapport was de startaccu de meest voorkomende oorzaak . Deze veroorzaakte veruit de meeste problemen bij zowel verbrandingsmotoren als elektrische auto's. De evaluatie is gebaseerd op de gevallen waarbij de bestuurder geen schuld had, waarbij de bestuurder niet kon doorrijden en waarbij de pechhulpdienst van ADAC is ingeschakeld.
Bron: Deutschlandfunk
Het ADAC onderzoek (in Duits)
____________________________________________________
Nooit geweten dat een e-car ook een startmotor heeft
En om daar aan toe te voegen, moderne verbrandingsmotoren zijn over gecompliceerd, en toch zo goedkoop mogelijk gebouwd.quote:Op vrijdag 11 april 2025 12:43 schreef Isdatzo het volgende:
Niet zo gek. Een EV heeft veel minder bewegende onderdelen: kleppen, assen, lagers, riemen/kettingen, pompen, ...
Yep, en daarom wordt er goud geld verdiend aan reparaties buiten de garantieperiode.quote:Op vrijdag 11 april 2025 12:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En om daar aan toe te voegen, moderne verbrandingsmotoren zijn over gecompliceerd, en toch zo goedkoop mogelijk gebouwd.
Zag laatst op een auto kanaal op YouTube een monteur zeggen dat er heel veel problemen zijn met moderne motoren omdat ze een veel kleinere cilinderinhoud hebben omdat ze zuiniger moeten zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2025 12:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En om daar aan toe te voegen, moderne verbrandingsmotoren zijn over gecompliceerd, en toch zo goedkoop mogelijk gebouwd.
Vandaar een EV, heb je al die problemen nietquote:Op vrijdag 11 april 2025 13:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zag laatst op een auto kanaal op YouTube een monteur zeggen dat er heel veel problemen zijn met moderne motoren omdat ze een veel kleinere cilinderinhoud hebben omdat ze zuiniger moeten zijn.
Daarnaast hebben ze vaak een turbo om meer vermogen te hebben vanwege het steeds zwaarder worden.
En om het motortje en de turbo sneller op temperatuur te laten komen zit en minder olie en andere vloeistoffen in.
Deze combinatie zorgt voor heel veel problemen.
Wij ruilen onze auto's (of naja auto, want we zijn naar één auto gegaan) in als de reparaties te duur worden en buiten de garantie vallen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 12:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Yep, en daarom wordt er goud geld verdiend aan reparaties buiten de garantieperiode.
Om centen te besparen zodat auto's met al die verplichte toeters en bellen nog concurrerend verkocht kunnen worden, wordt er bezuinigd op de kwaliteit van onderdelen die fabrikanten in principe al een jaar of 100 prima betrouwbaar kunnen laten functioneren. Oprekkende distributiekettingen, scheurende thermostaathuizen, het is allemaal niet nodig maar dat krijg je ervan als de boel zo goedkoop mogelijk moet.quote:Op vrijdag 11 april 2025 12:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En om daar aan toe te voegen, moderne verbrandingsmotoren zijn over gecompliceerd, en toch zo goedkoop mogelijk gebouwd.
Ik heb gewoon een Mazda. Die gaan niet kapot.quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:02 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Wij ruilen onze auto's (of naja auto, want we zijn naar één auto gegaan) in als de reparaties te duur worden en buiten de garantie vallen.
Investeer ik liever in een "nieuwe" 2e hands..
On-topic:
Ben wel benieuwd hoe dat zit met de accu, hoe gezond zijn die nog en hoe is het met het bereik.
Meeste Fabrikanten geven een jaar of 8 of 160.000 km garantie op de accus.quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:02 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Wij ruilen onze auto's (of naja auto, want we zijn naar één auto gegaan) in als de reparaties te duur worden en buiten de garantie vallen.
Investeer ik liever in een "nieuwe" 2e hands..
On-topic:
Ben wel benieuwd hoe dat zit met de accu, hoe gezond zijn die nog en hoe is het met het bereik.
68% van de handelaren ruilen geen EV in.quote:Op vrijdag 11 april 2025 13:44 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Vandaar een EV, heb je al die problemen niet
Dat is een mooie quote uit een bericht van 2024, en dat was voor Duitsland.quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:24 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
68% van de handelaren ruilen geen EV in.
Niemand wil ze 2e hands.
In Duitsland was het zelfs 70%quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:27 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Dat is een mooie quote uit een bericht van 2024, en dat was voor Duitsland.
Heb je een recentere bron en dan voor nederlandse dealers?
EV Verkoop zit in de lift en ook de markt voor tweede hands. Zullen een paar "Die hard" dealers zijn die ze niet willen, maar zijn er ook genoeg die ze niet snel genoeg kunnen inkopen.
kan je dit op e.o.a. manier staven? Of is dit uit eigen ervaring?quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:24 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
68% van de handelaren ruilen geen EV in.
Niemand wil ze 2e hands.
En benzinemotoren waren 10 jaar geleden ook een milieuvriendelijker.
Tegenwoordig klapt het blok uit je 208 met 83.000 km uit elkaar.
Lang leve het milieu - lees - de wegwerpmaatschappij.
Zou ik eerder kijken voor een 3 dan een S, maar dat is persoonlijkquote:Op vrijdag 11 april 2025 14:58 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
kan je dit op e.o.a. manier staven? Of is dit uit eigen ervaring?
Heb de afgelopen maand flink rondgekeken op de bekende occasion websites, zie behoorlijk veel 2e hands Tesla ; vermoedelijk ex-lease bakken.
Als ze zo weinig inruilen/inkopen, hoe komen die daar dan terecht?
Zit er zelf aan te denken eind dit jaar een 2e hands EV te kopen, zo tussen 100-140 duizend km stand. Bijv Tesla model s waar de belangrijkste fixes zijn gedaan (bijv deurgrendels, ophanging), en dan proberen veel af te pingelenvoor reparaties moet ik dan idd wel een bedrag reserve houden.
Ik denk (hoop) dat als ik een goede krent uit de pap pik, dat ik er een flinke tijd van kan genieten.. en de hoge brandstofprijs kan ontwijken. Wel zal ik All-risk verzekeren (100 eu p/m) tegen vandalisme
Sommige zullen me voor gek verklaren, maar ik vind t gewoon echt een vette bak die zeer lekker rijdt.
Voorbeeld: https://www.autoscout24.n(...)share&source_otp=nfm
Ja die zie ik ook inderdaad.. ik rijd nu de S als private lease (ja, van Mistergreen) en ben daar best wel aan gewend, gewoon die meesterlijke wegliggingquote:Op vrijdag 11 april 2025 15:03 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Zou ik eerder kijken voor een 3 dan een S, maar dat is persoonlijk
https://www.bnr.nl/nieuws(...)llen-teslas-per-weekquote:Leasemaatschappij MisterGreen veilt wekelijks tientallen Tesla's, buiten medeweten van benadeelde particuliere beleggers. Deze beleggers krijgen al sinds december geen rentebetalingen meer op ruim 20 miljoen euro aan verstrekte obligaties. Dat MisterGreen nu Tesla's veilt, verandert daar niets aan. De opbrengsten gebruikt de leasemaatschappij namelijk voor andere financiële verplichtingen.
Ja dat is echt zonde, ze hebben er imho echt voor gezorgd dat de middenklasse (modaal/bovenmodaal) kennis konden maken met Tesla rijden. Ben zeer tevreden over ze en gun ze t allerbeste.. mja, grote exposure door maar op 1 paard te wedden, en wat voor een paard.quote:Op vrijdag 11 april 2025 15:09 schreef Hyperdude het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)llen-teslas-per-week
Ja dit dus.quote:Op vrijdag 11 april 2025 12:43 schreef Isdatzo het volgende:
Niet zo gek. Een EV heeft veel minder bewegende onderdelen: kleppen, assen, lagers, riemen/kettingen, pompen, ...
Je wordt inderdaad kapot gegooid met ex lease Tesla's je zou je bijna gaan afvragen waarom.quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:58 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
kan je dit op e.o.a. manier staven? Of is dit uit eigen ervaring?
Heb de afgelopen maand flink rondgekeken op de bekende occasion websites, zie behoorlijk veel 2e hands Tesla ; vermoedelijk ex-lease bakken.
Als ze zo weinig inruilen/inkopen, hoe komen die daar dan terecht?
Zit er zelf aan te denken eind dit jaar een 2e hands EV te kopen, zo tussen 100-140 duizend km stand. Bijv Tesla model s waar de belangrijkste fixes zijn gedaan (bijv deurgrendels, ophanging), en dan proberen veel af te pingelenvoor reparaties moet ik dan idd wel een bedrag reserve houden.
Ik denk (hoop) dat als ik een goede krent uit de pap pik, dat ik er een flinke tijd van kan genieten.. en de hoge brandstofprijs kan ontwijken. Wel zal ik All-risk verzekeren (100 eu p/m) tegen vandalisme
Sommige zullen me voor gek verklaren, maar ik vind t gewoon echt een vette bak die zeer lekker rijdt, ben graag tegendraads blijkbaar
Voorbeeld: https://www.autoscout24.n(...)share&source_otp=nfm
Maar ben ik zeker van mn zaak? Niet echt.. ik hou de ontwikkelingen dagelijks in de gaten en besluit eind dit jaar of ik toe sla.
Dit ja. In de basis:quote:Op vrijdag 11 april 2025 13:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zag laatst op een auto kanaal op YouTube een monteur zeggen dat er heel veel problemen zijn met moderne motoren omdat ze een veel kleinere cilinderinhoud hebben omdat ze zuiniger moeten zijn.
Daarnaast hebben ze vaak een turbo om meer vermogen te hebben vanwege het steeds zwaarder worden.
En om het motortje en de turbo sneller op temperatuur te laten komen zit en minder olie en andere vloeistoffen in.
Deze combinatie zorgt voor heel veel problemen.
Wat hoop je dat 2025 cijfers je gaan vertellen?quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:27 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Dat is een mooie quote uit een bericht van 2024, en dat was voor Duitsland.
Heb je een recentere bron en dan voor nederlandse dealers?
Bron?quote:EV Verkoop zit in de lift en ook de markt voor tweede hands. Zullen een paar "Die hard" dealers zijn die ze niet willen, maar zijn er ook genoeg die ze niet snel genoeg kunnen inkopen.
Heb het aangepastquote:Op vrijdag 11 april 2025 12:46 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Geen startmotor, wel een (12V) startaccu, naast de "grote" accu.
Zonder de 12V accu doet een EV niks.
Middagje klooien met de soldeertang en gaaaaanquote:Op vrijdag 11 april 2025 19:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
Men denkt "Het is electronica dus gaat het nooit kapot". Dat klopt niet. Ook electronica gaat stuk, bijvoorbeeld onderdelen waar vermogen doorheen gaat. Electronica slijt wel degelijk.
Waar je een auto met verbrandingsmotor kunt oplappen met filtertjes, bougies, vloeistoffen, zal je bij een EV een flinke kluif hebben om een storing te verhelpen.
Ach, je hebt er niet voor niets twaalf.quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:30 schreef Toine51 het volgende:
Maar ja, als er wél iets kapot gaat aan een EV, kost je dat vaak meteen een rib uit je lijf....
Daarom zijn de toyota en Lexus hybrides ook motorisch bijna niet kapot te krijgen. Die halen maar 99 pk uit 1.8 liter, of 197pk uit een 3,5 liter, met een Atkinson cyclus.quote:Op vrijdag 11 april 2025 16:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit ja. In de basis:
In een 1600cc 4 cilinder 16klepper van 125pk zit bijvoorbeeld een hele hoop overcapaciteit en hoeft niet zo hard te werken. Een 1000cc 3 cilinder van 125pk moet veel harder werken omdat die minder capaciteit heeft.
Als iets harder werkt en minder capaciteit heeft, is het eerder versleten.
Ik gok dat EV’s ongeveer evenveel kilometers per gereden kilometer rijden als auto’s met een verbrandingsmotorquote:Op vrijdag 11 april 2025 20:29 schreef Repentless het volgende:
Heb het ADAC-onderzoek even vluchtig doorgenomen, maar ik zie zo snel niet het aantal pechgevallen per gereden kilometers. Of ik moet eroverheen lezen. Rijden alle EVs gemiddeld evenveel kilometers als auto's met een verbrandingsmotor? Kan me voorstellen dat bij intensiever gebruik, het aantal pechgevallen ook groter is.
Maar misschien is dat niet zo, of niet relevant.
Klopt.quote:Op vrijdag 11 april 2025 20:31 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik gok dat EV’s ongeveer evenveel kilometers per gereden kilometer rijden als auto’s met een verbrandingsmotor
En bij het optrekken assistentie van een elektromotor.quote:Op vrijdag 11 april 2025 20:11 schreef knoopie het volgende:
[..]
Daarom zijn de toyota en Lexus hybrides ook motorisch bijna niet kapot te krijgen. Die halen maar 99 pk uit 1.8 liter, of 197pk uit een 3,5 liter, met een Atkinson cyclus.
Met een goede 6-cilinder ook niet, in plaats van zo'n grasmaaier met turbo die 1500 kg moet voortbewegen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 13:44 schreef RodenCity het volgende:
Vandaar een EV, heb je al die problemen niet
Hoeveel mensen rijden er nou privé een EV? Het leasehok is er hoe dan ook altijd 100%.quote:Op zaterdag 12 april 2025 09:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Voordeel van een EV is ook dat je de motor niet hoeft warm te rijden, hij is er direct voor 100%.
De Tesla’s van 10 jaar oud lijken zich goed te houden. Ze hebben wel minder bereik, maar vaak nog goed bruikbaar en het percentage wat wordt weergegeven is ook betrouwbaar. Ook de modellen die bijvoorbeeld als taxi 24h zijn ingezet en alleen maar aan de snellader hebben geladen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:02 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Wij ruilen onze auto's (of naja auto, want we zijn naar één auto gegaan) in als de reparaties te duur worden en buiten de garantie vallen.
Investeer ik liever in een "nieuwe" 2e hands..
On-topic:
Ben wel benieuwd hoe dat zit met de accu, hoe gezond zijn die nog en hoe is het met het bereik.
Zo’n grasmaaier verbruikt de eerste 200000km hooguit 10000-11000l benzine. Zo’n zescilinder bijna het dubbele, dat is best een flinke besparing, ook in geld.quote:Op vrijdag 11 april 2025 23:55 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Met een goede 6-cilinder ook niet, in plaats van zo'n grasmaaier met turbo die 1500 kg moet voortbewegen.
Dat hangt van veel dingen af. De accu zit tegenwoordig meestal onder de vloer, dus over een verkeersdrempeltje of stoeprand stuiteren kan vereisen dat je accu vervangen moet worden. Bij Tesla heb je dat het frame bestaat uit een paar grote blokken aluminium, als je daarmee verkeerd tegen een paaltje rijd kan dat vervangen moeten worden. Beide dingen zijn al snel een total-loss.quote:Op vrijdag 11 april 2025 15:13 schreef Stoorzendert het volgende:
Wat is de verhouding in gemiddelde reparatiekosten mocht je toch een van die pech-EV's hebben?
Een ander relevant punt wat ik mis: gaat dit over alle bouwjaren, of over een vergelijk waarbij de groep EV's gemiddeld net zo oud is als de groep met verbrandingsmotor.quote:Op vrijdag 11 april 2025 20:29 schreef Repentless het volgende:
Heb het ADAC-onderzoek even vluchtig doorgenomen, maar ik zie zo snel niet het aantal pechgevallen per gereden kilometers. Of ik moet eroverheen lezen. Rijden alle EVs gemiddeld evenveel kilometers als auto's met een verbrandingsmotor? Kan me voorstellen dat bij intensiever gebruik, het aantal pechgevallen ook groter is.
Maar misschien is dat niet zo, of niet relevant.
Eerste zin artikel in OP.quote:Op zaterdag 12 april 2025 13:53 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Een ander relevant punt wat ik mis: gaat dit over alle bouwjaren, of over een vergelijk waarbij de groep EV's gemiddeld net zo oud is als de groep met verbrandingsmotor.
...
quote:Elektrische auto's scoren in de ADAC-pechstatistieken aanzienlijk beter dan auto's met verbrandingsmotoren van dezelfde leeftijd
Zoals hierboven aangegeven, gaat over auto's in dezelfde leeftijdscategorie.quote:Op zaterdag 12 april 2025 13:53 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Een ander relevant punt wat ik mis: gaat dit over alle bouwjaren, of over een vergelijk waarbij de groep EV's gemiddeld net zo oud is als de groep met verbrandingsmotor.
Als het gaat om alle auto's en dus alle bouwjaren, dan is de gemiddelde leeftijd van een EV nogal wat lager als bij een ICE. En oudere auto's met meer gereden kilometers hebben nu eenmaal vaker wat gebreken.
True, je moet niet allergisch zijn voor tanken inderdaad.quote:Op zaterdag 12 april 2025 11:55 schreef Fer het volgende:
Zo’n grasmaaier verbruikt de eerste 200000km hooguit 10000-11000l benzine. Zo’n zescilinder bijna het dubbele, dat is best een flinke besparing, ook in geld.
Die Ford V6 ecoboost lijkt het trouwens ook erg lang vol te houden daar in de USA.
Grappig dat je het zegt, buurvrouw hier, Peugeot 208, 80K op de teller, Moter deed gisteren Poefquote:Op vrijdag 11 april 2025 14:24 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
68% van de handelaren ruilen geen EV in.
Niemand wil ze 2e hands.
En benzinemotoren waren 10 jaar geleden ook een milieuvriendelijker.
Tegenwoordig klapt het blok uit je 208 met 83.000 km uit elkaar.
Lang leve het milieu - lees - de wegwerpmaatschappij.
Ik rij 7k per jaar, komt dus nooit uit zo.quote:Op zaterdag 12 april 2025 11:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Hoeveel mensen rijden er nou privé een EV? Het leasehok is er hoe dan ook altijd 100%.
Dat is waar, maar regeneratief remmen gaat dan weer slecht met een koude accu.quote:Op zaterdag 12 april 2025 09:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Voordeel van een EV is ook dat je de motor niet hoeft warm te rijden, hij is er direct voor 100%.
Ik, en ik wil niet meer terug naar een verbrandingsmotor. Het rijdt fantastisch, continu vermogen is prettiger dan welke schakelautomaat dan ook en veel lagere onderhoudskosten. Tot nu toe eigenlijk alleen banden en een beetje parkeerschade.quote:Op zaterdag 12 april 2025 11:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Hoeveel mensen rijden er nou privé een EV? Het leasehok is er hoe dan ook altijd 100%.
Gebruik je de remmen ook nog eens, sowieso niet onverstandig.quote:Op zaterdag 12 april 2025 21:09 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is waar, maar regeneratief remmen gaat dan weer slecht met een koude accu.
Ik rijd die van mij ook gewoon privé. En ik ken best veel mensen die privé een BEV rijden.quote:Op zaterdag 12 april 2025 21:13 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik, en ik wil niet meer terug naar een verbrandingsmotor. Het rijdt fantastisch, continu vermogen is prettiger dan welke schakelautomaat dan ook en veel lagere onderhoudskosten. Tot nu toe eigenlijk alleen banden en een beetje parkeerschade.
Ik hoop niks, ik kijk alleen naar mijn eigen ervaring.quote:Op vrijdag 11 april 2025 16:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat hoop je dat 2025 cijfers je gaan vertellen?
[..]
Bron?
Dat ligt er maar net aan wat voor ICE.quote:Op zaterdag 12 april 2025 10:30 schreef VEM2012 het volgende:
En zelfs de grootste naysayers zullen uiteindelijk beseffen dat de BEV voor gewoon a naar b vervoer veel beter is dan ICE.
Tsja, ik heb nooit wat gehad met die Toyota’s met een dun laagje chroom… Maar ook daar komen elektrische alternatieven voor. Misschien niet van Toyota (tenminste, geen goede), omdat die flink achterlopen. Maar je kan gewoon een EQS kopen. Alleen al de luxe van stilte…quote:Op maandag 14 april 2025 08:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan wat voor ICE.
Ik zit liever in mijn Lexus LS460 dan in een Tesla als ik eerlijk ben.
"Gewoon een EQS kopen". Een EQS is nu juist een EV die voor de meeste mensen niet bereikbaar is. Het leuke is nou juist dat in het middenklasse segment zo zachtjes aan ook echt keuze begint te komen voor iemand die elektrisch wil rijden en niet al te veel concessies wil doen.quote:Op maandag 14 april 2025 08:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tsja, ik heb nooit wat gehad met die Toyota’s met een dun laagje chroom… Maar ook daar komen elektrische alternatieven voor. Misschien niet van Toyota (tenminste, geen goede), omdat die flink achterlopen. Maar je kan gewoon een EQS kopen. Alleen al de luxe van stilte…
De LS460 is geen tegenhanger van de Opel Astra. Ik reageer gewoon op Vosss zijn opmerking.quote:Op maandag 14 april 2025 08:57 schreef recursief het volgende:
[..]
"Gewoon een EQS kopen". Een EQS is nu juist een EV die voor de meeste mensen niet bereikbaar is. Het leuke is nou juist dat in het middenklasse segment zo zachtjes aan ook echt keuze begint te komen voor iemand die elektrisch wil rijden en niet al te veel concessies wil doen.
Ah duidelijk.quote:Op maandag 14 april 2025 09:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De LS460 is geen tegenhanger van de Opel Astra. Ik reageer gewoon op Vosss zijn opmerking.
Dus ook bij auto's met een verbrandingsmotor is een elektrisch component de meest voorkomende pechoorzaak.quote:Volgens het ADAC-pechrapport was de startaccu de meest voorkomende oorzaak . Deze veroorzaakte veruit de meeste problemen bij zowel verbrandingsmotoren als elektrische auto's.
Uiteraard.quote:Op maandag 14 april 2025 10:06 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dus ook bij auto's met een verbrandingsmotor is een elektrisch component de meest voorkomende pechoorzaak.
Ik heb juist kleppen voor de dempers laten plaatsen zodat die 4,6 liter V8 ook een beetje lekker brult.quote:Op maandag 14 april 2025 08:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tsja, ik heb nooit wat gehad met die Toyota’s met een dun laagje chroom… Maar ook daar komen elektrische alternatieven voor. Misschien niet van Toyota (tenminste, geen goede), omdat die flink achterlopen. Maar je kan gewoon een EQS kopen. Alleen al de luxe van stilte…
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |