abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217338531

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
  vrijdag 11 april 2025 @ 08:31:29 #2
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217338888
U.S. treasuries bombarderen to own the libs.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_217339025
Ik vroeg me tijdens Trump 1 al af waar zijn obsessie met waterdruk nou vandaan kwam maar heb het nooit opgezocht. Ik zie nu dat Obama wat regulering tegen waterverspilling had opgetuigd. Gelukkig is dat nu eindelijk teruggedraaid :')

quote:
UNDOING THE LEFT’S WAR ON WATER PRESSURE: Today, President Donald J. Trump signed an Executive Order to end the Obama-Biden war on water pressure and make America’s showers great again.
Bron: Whitehouse.gov
Spoilers!
  vrijdag 11 april 2025 @ 09:03:34 #4
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217339056
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 08:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vroeg me tijdens Trump 1 al af waar zijn obsessie met waterdruk nou vandaan kwam maar heb het nooit opgezocht. Ik zie nu dat Obama wat regulering tegen waterverspilling had opgetuigd. Gelukkig is dat nu eindelijk teruggedraaid :')
[..]
The left's war on water pressure...lol
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_217339189
quote:
[..]
Watercrisis aanstaande
  vrijdag 11 april 2025 @ 09:29:37 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217339196
"Shower Freedom"
Lekker onder je chloordouche :r
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_217339205
Dood- en doodziek word ik ervan.
Een incidentele fokker registreert de fall out iedere dag: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  vrijdag 11 april 2025 @ 09:33:12 #8
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217339215
quote:
[..]
nottheonion
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 11 april 2025 @ 09:34:08 #9
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217339220
Veelzeggend weer.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217339236
Het is overduidelijk een coup waarin alles getorpedeert wordt om enorme gaten in bestaanszekerheid te creeeren. Dat was al bekend met zijn "Russia, if you're listening", de kapitoolbestorming en zijn "I'll be a dictator from day one" uitspraak.

De megarijken profiteren het meest van deze zwindel en daaronder parasiteren de superkerken met fortuinlijke leiders op de geplande onzekerheid.
  vrijdag 11 april 2025 @ 09:51:14 #11
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217339307
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 09:36 schreef Beathoven het volgende:
Het is overduidelijk een coup waarin alles getorpedeert wordt om enorme gaten in bestaanszekerheid te creeeren. Dat was al bekend met zijn "Russia, if you're listening", de kapitoolbestorming en zijn "I'll be a dictator from day one" uitspraak.

De megarijken profiteren het meest van deze zwindel en daaronder parasiteren de superkerken met fortuinlijke leiders op de geplande onzekerheid.
Gewoon na 4 jaar Trump al hun gestolen geld van deze mensen onteigenen en opbouwen beginnen. Dan kan je wel wat doen.
pi_217339596
Ze hebben weer wat nieuws bedacht om immigranten weg te jagen en blijkbaar zichzelf nog meer in de voet te schieten omdat juist deze mensen nog wat produceren ipv de advocaten en adviseurs die ze te veel hebben en zulke regels bedenken..

Pressuring Migrants to ‘Self-Deport,’ White House Moves to Cancel Social Security Numbers
pi_217339664
je zou eerder kunnen zeggen dat ze hun kiezers in de voeten schieten niet zo zeer zichzelf. maar ik begrijp je punt
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  vrijdag 11 april 2025 @ 10:48:50 #14
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217339709
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 11 april 2025 @ 10:52:11 #15
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217339745
quote:
Uiteraard, Xi is wel gek maar itt Donnie niet dom. Deze treasury bond meltdown van Trump is een kans voor open doel. En dan moet hij zijn grootste troefkaart nog spelen.
  vrijdag 11 april 2025 @ 11:08:51 #16
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217339919
quote:
China will raise tariffs on all US goods from 84% to 125% starting April 12, and said it plans to ignore any further increases announced by Washington from here because the Trump administration’s moves have become a “joke.” Given that, at the current tariff levels, U.S. goods exported to China have no possibility of being accepted by the market, if the U.S. side continues to impose additional tariffs on Chinese goods exported to the U.S., China will ignore it.
Lol. We kunnen de volgende stap wel uittekenen natuurlijk: Mango Mussolini verhoogt nogmaals de tarieven en zal zichzelf om niet bestane redenen tot winnaar kronen.
  vrijdag 11 april 2025 @ 11:16:05 #17
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217340027
Xi statement:

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217340097
quote:
NOS Nieuws

vandaag, 10:47
Handelsoorlog escaleert: China verhoogt importheffingen VS naar 125 procent
Deel dit artikel
China verhoogt heffingen op spullen die worden geïmporteerd uit de VS tot 125 procent. Dat meldt het Chinese ministerie van Financiën. De verhoogde heffingen gaan zaterdag in.

Het is een verdere escalatie in de handelsoorlog tussen de twee landen. De Chinese importheffingen op Amerikaanse goederen waren in reactie op Amerikaanse heffingen al verhoogd tot 84 procent. Woensdag verhoogde Trump in reactie daarop de Amerikaanse importheffingen op Chinese goederen naar 145 procent zijn.

China vindt het haasje-over verhogen van tarieven "gegoochel met cijfers, zonder enige economische betekenis", in de woorden van een woordvoerder van het Chinese ministerie van Handel. "Ze zijn het lachertje van de wereldeconomie." Toch voelt het land zich gedwongen ook opnieuw een verhoging door te voeren. "We zullen doorvechten tot het bittere eind."
mooi

kijken wat dit voor effect heeft op deze beurzen in amerika vanmiddag.......... :) chinees vuurwerk denk ik...
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217340131
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 11:08 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Lol. We kunnen de volgende stap wel uittekenen natuurlijk: Mango Mussolini verhoogt nogmaals de tarieven en zal zichzelf om niet bestane redenen tot winnaar kronen.
insert kinder stemmetje: anything you can do I can do better
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  vrijdag 11 april 2025 @ 11:27:31 #20
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_217340142
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 11:16 schreef Perrin het volgende:
Xi statement:

[ afbeelding ][ x ]
We maken ons klaar voor de volgende keutel die Trump in moet gaan trekken en de spin die daaraan gegeven gaat worden door Fox News.
pi_217340227
trump komt met een verhoging van 200 procent

hij heeft geen keus anders worden hij afgetroeft door de chinezen......
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217340432
Je kunt veel (slechts) zeggen over China, maar hun handelen in dit hele gebeuren komt itt Trump en kornuiten vooralsnog kalm, verstandig/rationeel/ intelligent, volwassen en ook (daadwerkelijk) stoer/moedig/sterk over...
Tails tell tales
pi_217340444
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 09:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
The left's war on water pressure...lol
Alles is een 'war' in de ogen van T! :')
Tails tell tales
pi_217340451
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 11:31 schreef klaasweetalles het volgende:
trump komt met een verhoging van 200 procent

hij heeft geen keus anders worden hij afgetroeft door de chinezen......
Wat China ook al aangeeft, iedere verdere verhoging maakt niets meer uit en gaan ze gewoon negeren. _O_
Tails tell tales
pi_217340461
Daar ben ik echt een enorm voorstander van. Trump gewoon zo veel mogelijk negeren en waar mogelijk - evt. in samenwerking met andere landen (niet VS) - als EU ons eigen plan trekken.
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')