Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Bron: Whitehouse.govquote:UNDOING THE LEFT’S WAR ON WATER PRESSURE: Today, President Donald J. Trump signed an Executive Order to end the Obama-Biden war on water pressure and make America’s showers great again.
The left's war on water pressure...lolquote:Op vrijdag 11 april 2025 08:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vroeg me tijdens Trump 1 al af waar zijn obsessie met waterdruk nou vandaan kwam maar heb het nooit opgezocht. Ik zie nu dat Obama wat regulering tegen waterverspilling had opgetuigd. Gelukkig is dat nu eindelijk teruggedraaid
[..]
Bron: Whitehouse.gov
Watercrisis aanstaandequote:Op vrijdag 11 april 2025 08:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vroeg me tijdens Trump 1 al af waar zijn obsessie met waterdruk nou vandaan kwam maar heb het nooit opgezocht. Ik zie nu dat Obama wat regulering tegen waterverspilling had opgetuigd. Gelukkig is dat nu eindelijk teruggedraaid
[..]
nottheonionquote:Op vrijdag 11 april 2025 08:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gewoon na 4 jaar Trump al hun gestolen geld van deze mensen onteigenen en opbouwen beginnen. Dan kan je wel wat doen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:36 schreef Beathoven het volgende:
Het is overduidelijk een coup waarin alles getorpedeert wordt om enorme gaten in bestaanszekerheid te creeeren. Dat was al bekend met zijn "Russia, if you're listening", de kapitoolbestorming en zijn "I'll be a dictator from day one" uitspraak.
De megarijken profiteren het meest van deze zwindel en daaronder parasiteren de superkerken met fortuinlijke leiders op de geplande onzekerheid.
Uiteraard, Xi is wel gek maar itt Donnie niet dom. Deze treasury bond meltdown van Trump is een kans voor open doel. En dan moet hij zijn grootste troefkaart nog spelen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:48 schreef -XOR- het volgende:
The Empire Strikes Back:
https://www.telegraaf.nl/(...)rtheffingen-naar-125
Lol. We kunnen de volgende stap wel uittekenen natuurlijk: Mango Mussolini verhoogt nogmaals de tarieven en zal zichzelf om niet bestane redenen tot winnaar kronen.quote:China will raise tariffs on all US goods from 84% to 125% starting April 12, and said it plans to ignore any further increases announced by Washington from here because the Trump administration’s moves have become a “joke.” Given that, at the current tariff levels, U.S. goods exported to China have no possibility of being accepted by the market, if the U.S. side continues to impose additional tariffs on Chinese goods exported to the U.S., China will ignore it.
mooiquote:NOS Nieuws
•
vandaag, 10:47
Handelsoorlog escaleert: China verhoogt importheffingen VS naar 125 procent
Deel dit artikel
China verhoogt heffingen op spullen die worden geïmporteerd uit de VS tot 125 procent. Dat meldt het Chinese ministerie van Financiën. De verhoogde heffingen gaan zaterdag in.
Het is een verdere escalatie in de handelsoorlog tussen de twee landen. De Chinese importheffingen op Amerikaanse goederen waren in reactie op Amerikaanse heffingen al verhoogd tot 84 procent. Woensdag verhoogde Trump in reactie daarop de Amerikaanse importheffingen op Chinese goederen naar 145 procent zijn.
China vindt het haasje-over verhogen van tarieven "gegoochel met cijfers, zonder enige economische betekenis", in de woorden van een woordvoerder van het Chinese ministerie van Handel. "Ze zijn het lachertje van de wereldeconomie." Toch voelt het land zich gedwongen ook opnieuw een verhoging door te voeren. "We zullen doorvechten tot het bittere eind."
insert kinder stemmetje: anything you can do I can do betterquote:Op vrijdag 11 april 2025 11:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Lol. We kunnen de volgende stap wel uittekenen natuurlijk: Mango Mussolini verhoogt nogmaals de tarieven en zal zichzelf om niet bestane redenen tot winnaar kronen.
We maken ons klaar voor de volgende keutel die Trump in moet gaan trekken en de spin die daaraan gegeven gaat worden door Fox News.quote:
Alles is een 'war' in de ogen van T!quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
The left's war on water pressure...lol
Wat China ook al aangeeft, iedere verdere verhoging maakt niets meer uit en gaan ze gewoon negeren.quote:Op vrijdag 11 april 2025 11:31 schreef klaasweetalles het volgende:
trump komt met een verhoging van 200 procent
hij heeft geen keus anders worden hij afgetroeft door de chinezen......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |