abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217365349
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 09:36 schreef blomke het volgende:

[..]
Heb je de prijs al vastgesteld?
Nee nog niet
pi_217366112
Met 18 bezichtigingen in 3 dagen was ik blij, dat de makelaar en haar bureau de bezichtigingen deed en alles wat erbij hoort aan administratie, foto’s etc.etc.
Communicatie was prima: telefonisch, persoonlijk of in de app.
Courtage 1% punt.
Zelf was ik/waren wij druk met verhuizen en ruimen etc.
(En wij waren positief over haar, dat kennissen met een ander type huis ook haar hebben ingeschakeld. )
En er waren wat zeikerds bij de bezichtigingen. :X
De bouwkundige keuring was prima. Iedere hoek bekeken, gekeurd en een samenvatting van wat hem opviel. Wij waren aanwezig en konden indien nodig een toelichting geven.
pi_217366759
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 09:37 schreef eon68 het volgende:

[..]
Nee nog niet
Ik denk dat hier de belangrijkste meerwaarde van een verkoopmakelaar zit. Niemand kent de (lokale) markt zo goed als een makelaar uit de regio.

Tip: een verkennend gesprek met daarin een waardeschatting is vrijwel altijd gratis en vrijblijvend, je kunt dus enkele makelaars uitnodigen en vragen hoe ze de woning in de markt zouden zetten/ wat ze verwachten dat de woning opbrengt. Ook kun je op woningstats/waarde een gratis waardeinschatting opvragen van de woning om een beeld te krijgen wat er ongeveer voor zo'n woning gevraagd wordt.
pi_217377266
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 11:47 schreef petervd84 het volgende:

[..]
Ik denk dat hier de belangrijkste meerwaarde van een verkoopmakelaar zit. Niemand kent de (lokale) markt zo goed als een makelaar uit de regio.

Tip: een verkennend gesprek met daarin een waardeschatting is vrijwel altijd gratis en vrijblijvend, je kunt dus enkele makelaars uitnodigen en vragen hoe ze de woning in de markt zouden zetten/ wat ze verwachten dat de woning opbrengt. Ook kun je op woningstats/waarde een gratis waardeinschatting opvragen van de woning om een beeld te krijgen wat er ongeveer voor zo'n woning gevraagd wordt.
Ik ben best goed bekend met de lokale markt en heb al een vermoeden wat mijn huis gaat opbrengen dus daar is een verkopend "traditionele makelaar" geen toegevoegde waarde.
De tip m.b.t. waardeinschatting heb ik al gedaan en ook de verkennende gesprekken zijn al ingepland.

Na wat meer research heb ik inmiddels besloten via of makelaarsland of zelfverkopen.nl mijn huis te koop te zetten.
pi_217396922
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 16:45 schreef eon68 het volgende:

[..]
Ik ben best goed bekend met de lokale markt en heb al een vermoeden wat mijn huis gaat opbrengen dus daar is een verkopend "traditionele makelaar" geen toegevoegde waarde.
De tip m.b.t. waardeinschatting heb ik al gedaan en ook de verkennende gesprekken zijn al ingepland.

Na wat meer research heb ik inmiddels besloten via of makelaarsland of zelfverkopen.nl mijn huis te koop te zetten.
Ik ben dan wel benieuwd naar je uiteindelijke ervaringen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zondag 27 april 2025 @ 18:18:54 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217481616
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:44 schreef Jahr00n het volgende:
Een beetje goede makelaar zorgt ook voor een hoger verkoopbedrag is mijn ervaring.
De makelaar kost ook geld. Als je het geld wat de aankoper anders aan makelaar had moeten betalen deelt, heb je er beide voordeel van.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')