abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport vrijdag 2 mei 2025 @ 13:31:37 #201
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217517402
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Boomer-vraag: is het woke om zangeressen tegenwoordig zanger te noemen?
Of was het meer bedoeld als ' de uitvoerende'?
Ik zei zanger denkende aan Bobby, maar refereerde natuurlijk naar Timi. Dusja, gewoon een foutje.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 2 mei 2025 @ 16:19:42 #202
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217518732
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik zei zanger denkende aan Bobby, maar refereerde natuurlijk naar Timi. Dusja, gewoon een foutje.
Thnx, dan ben toch ik weer helemaal hip en bij-de-tijd, vet kicken
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_217519235
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Thnx, dan ben toch ik weer helemaal hip en bij-de-tijd, vet kicken
Mieters! ^O^
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  vrijdag 2 mei 2025 @ 17:50:52 #204
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217519428
Nu wordt het wel spannend hoor. Nog 3 maanden en we zijn bij de Dark Knight onder de Top 2000’s.
All Day I Dream About Stemlijsten
  vrijdag 2 mei 2025 @ 22:41:20 #205
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217521691
Terug van vakantie, tijd voor een flinke update!

Nummers in de vorige 3 blokjes die ik hoger zou plaatsen:

2894 Sandra Kim - J'aime la vie: Mijn houding tegenover het ESF is nog altijd behoorlijk ambivalent, al heb ik wel recent de knoop doorgehakt om toch maar naar de tv te gaan gluren als het zover is. Dat gezegd hebbend, op deze ga ik altijd wel érg lekker. Misschien speelden de Belgen vals, maar ze stuurden in ieder geval iets in dat heerlijk vrolijk is en oneindig in je kop blijft hangen.
2888 The Sugarhill Gang - Rapper's Delight: Als jij het niet zegt doe ik het: origineel van Las Ketchup natuurlijk. Alle gekheid op een stokje, ik las zelf al het woord 'muziekgeschiedenis' en ik denk dat dat reden genoeg is om hem tenminste boven de 2000 te laten eindigen.
2885 Anastacia - Paid My Dues: Oh, hey, heeft die in de Top 2000 gestaan? Dat was me even ontgaan eerlijk gezegd. Dit is er weer eentje uit mijn TMF-tijd, heerlijk onvervalst jeugdsentiment. Ik ken mensen die Anastacia een vreselijk slechte zangeres vinden maar ik kan haar altijd wel waarderen eigenlijk.
2883 Krezip - All My Life: Krezip is behoorlijk poppy, maar bij mij raken ze soms wel een gevoelige snaar. Deze mag echt een heel stuk hoger, al vind ik hem niet zó mooi als Sweet Goodbyes, hun enige notering in mijn top 1000.
2875 Kanye West & Chris Martin – Homecoming: Zeker geen typische Coldplay-plaat, maar toch vind ik ook deze wel echt weer prima. Ik moest er wel even aan wennen, de eerste keer dat ik hem hoorde had ik echt geen flauw idee wat ik ervan moest vinden. Apart maar lekker dus.
2868 Michael Jackson - Human Nature: Ik ben niet de grootste MJ-fan, maar vind dit wel een van zijn betere. Vooral het refrein is briljant in al zijn eenvoud, heel fijne vibe.
2861 Radiohead - No Surprises: Oh ja, hier had je een hekel aan. Oké, blijkbaar ook weer niet zo'n grote hekel als hij nog boven de 3000 uitkomt. Wat mij betreft kan die niettemin met een raket een enorm stuk de lucht in. Favoriet van dit hele blok, vermoed ik, al hangt het af van de versie van 2837 (zie hieronder).
2856 DJ Paul Elstak - Rainbow in the Sky: Deze ligt ook wel meer in mijn straatje dan die van Mex natuurlijk, dat is al wel vaker besproken. Inderdaad een grote klassieker in het genre.
2837 Floor Jansen & Henk Poort - Phantom of the Opera: De versie maakt dus uit. Deze versie is prima, de versie van Nightwish is meer dan prima, maar de versie met Nightwish én Henk Poort, live in de Ziggo Dome... dat is dé versie. Maar alle drie zouden ze hier een heel stuk hoger eindigen dan 2837, zoveel is zeker.
2829 Meat Loaf - Two Out of Three Ain't Bad: Bijna het hele album staat in de lijst hè? Van mij mag het eerlijk gezegd best, ik vind ze alle zeven zalig.

Nummers in de vorige 3 blokjes die ik lager zou plaatsen:

2900 Dana - All Kinds of Everything: Ik krijg op zich wel wat positieve vibes tussen de regels door. Een beetje Efteling, een beetje Mary Poppins. Maar toch vind ik hem wel érg kitsch voor een positie hoger dan 3000.
2897 Neil Diamond - Holly Holy: Het begin is heel traag, dat kan iets majestueus opleveren maar in dit geval maakt dat het vooral moeilijk om er doorheen te komen. Uiteindelijk zit er wel iets van een voorzichtige climax in maar ik vind hem wel erg aan de saaie kant voor deze notering.
2892 Michel Teló - Ai se eu te pego!: Nee, ik sluit me dan toch liever aan bij het kamp van @Tussle266 . Deze zit heel erg in mijn irritatiezone en is destijds ook helemaal platgedraaid natuurlijk.
2878 Shakatak - Down on the Street: Een extra review? U vraagt en wij draaien. Het stemgebruik in de intro vind ik alvast niet mooi, het heeft iets schreeuwerigs terwijl het niet eens heel hard is. Daarnaast wordt het vrij snel repetitief, ook in het refrein. Niet afschuwelijk maar er staat ook in deze regionen al wel veel beter.
2866 The Platters - Only You (And You Alone): Tsja, misschien ben ik gewoon te laat geboren voor dit soort werk. Net als de meeste Top 2000-stemmers, te oordelen naar het feit dat het al meer dan 15 jaar verdwenen is.
2863 Jeroen van Koningsbrugge - Wit licht: Denk dat ik dit een van de lastigst te ranken nummers vind uit de hele lijst. Het begint al bij The Passion waar ik enigszins ambivalent tegenover sta, goed dat het verhaal verteld wordt natuurlijk, maar de muziek die er klinkt is vaker wel dan niet ietwat wansmakelijk. Dan is deze op zich relatief goed binnen die categorie, maar niet zo goed als het origineel naar mijn mening, en het stoort me dat-ie de Marco-versie voorbij is gestreefd. Onderaan de streep zet ik hem dan toch een paar honderd plekken lager. Denk ik.
2845 Chef'Special – Birds: Nee, hier kan ik weinig mee. De vocalen houden een beetje het midden tussen zang en rap, wat ze wel vaker doen natuurlijk, maar het is het allebei net niet voor mij; als zang is het onvoldoende sfeervol en als rap heeft het niet genoeg flow.
2841 Mungo Jerry - In the Summertime: Heeft wat flauwigs en na een minuutje heb je eigenlijk wel genoeg gehoord. Doe me dan maar Summer Jam of Year Of Summer ofzo, als je per se iets wil hebben wat met mooi weer geassocieerd dient te worden.
2830 Adele - Easy on Me: Ietsjes lager dan. Adele was een tijdje zwaar overschat in de Top 2000 en dat ben ik nooit helemaal vergeten, al is ze inmiddels wel weggezakt naar wat tolerabeler posities. Deze is niettemin wat aan de saaie kant. Set Fire To The Rain had ik tot een paar jaar geleden ook zeker in dit rijtje gezet, maar die is wel iets op me gaan groeien.
  Redactie Sport zondag 4 mei 2025 @ 20:08:04 #206
pi_217538584
Net 2 minuten stil, nu weer 25 nummers aan Top 2000-geweld.

2825 Snap! - Rhythm Is a Dancer

Tsja, Eurodance. Ik kom niet uit de 90s, dus ik heb een beetje een haat-liefde verhouding met een aantal van die producties die te veel op elkaar lijken. Dan vis je daar een paar pareltjes uit, maar helaas staan die veelal niet in de Top 2000. Dat oervervelende No Limit hebben we al gehad, bijvoorbeeld. Rhythm is a Dancer is dan op zich wel gewoon een lekker nummer. Al is dat zinnetje 'I'm as serious as cancer' wel echt raar. In 2018 wam de Duitse Eurodanceklassieker binnen op 1829, maar de jaren erna zakte het steeds en in 2022 was het lied er niet meer bij.

2824 Wildstylez ft. Niels Geusebroek - Year of Summer

De hardstylegroep Wildstylez wist in 2012 uit de club te komen en de hitlijsten in. Het clubsucces van Lose My Mind (wat mij betreft een betere plaat) konden ze daar nog niet omzetten naar een Top 40-notering, maar Year of Summer werd wel een grote hit, met de vocalen van Niels Geusebroek die met The Voice mee had gedaan en eerder ook twee Top 40-hitjes scoorde met Silkstone. Een man met ervaring, en dat levert een grote hit. Als het dan toch in dit genre moet, dan is dit wel lekker. In 2014 leek het lied een eenmalige deelname op 1109 te mogen opschrijven, volgens mij toen ook geholpen door de akoestische notering. In 2023 kwam het echter terug op 1756 en vorig jaar steeg het ook nog eens flink. Ach, het is de enige hardstyleplaat in de lijst, dat is wel prima.

2823 Nils Lofgren - Shine silently

Nils Lofgren klinkt misschien Zweeds, maar hij is gewoon geboren in Amerika. Uiteraard wel Zweedse roots, met zo'n naam niet gek. We kennen hem natuurlijk van Crazy Horse en hij was ook sessiemuzikant op enkele andere albums van Neil Young, zoals op After The Gold Rush. Dit wat zoetsappige popfolkliedje was voor hem persoonlijk ook Top 40-succes. Wel leuk, al is het ook niet heel bijzonder. In 1999, van 2001 tot 2006 en van 2008 tot 2010 stond Nils met dit nummer in de lijst. Toch nog best lang, eigenlijk.

SPOILER: 2822-2801
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 4 mei 2025 @ 21:54:23 #207
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217540286
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 20:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dan vis je daar een paar pareltjes uit
Namen en rugnummers?

Over de samenstelling verder weinig. Bob Z. misschien iets hoger, maar eigenlijk heb ik die liever van Waylon en Willie (gelijk ook het enige wat ik liever van Waylon en Willie heb), dus misschien is dit wel een goede plek ook.
  zondag 4 mei 2025 @ 23:29:49 #208
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217541972
;( ;( UITZWAAI-ALARM :'( :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
74 favorieten over.

Nummers die ik hoger zou plaatsen:

2825 Snap! - Rhythm Is a Dancer: Meer mijn genre dan dat van Mex yadda yadda.
2824 Wildstylez ft. Niels Geusebroek - Year of Summer: Bizar. Regelmatig als ik iets namedrop komt het in het volgende blokje voorbij. Mochten er meer mensen gebiologeerd meelezen: we doen dit niet expres! Ik in ieder geval niet, haha. Year of Summer is inderdaad het eerste hardstylenummer ooit in de Top 2000 en alleen daarom al verdient het een hogere notering, maar ook los daarvan zit er gewoon een heerlijke beat in. Absoluut een verrijking voor de Lijst der Lijsten, die in de beginjaren toch structureel elektronische muziek negeerde.
2818 Alanis Morissette - Ironic: Alanis begreep misschien niet exact wat het woord 'ironisch' betekende, maar liedjes schrijven kon ze wel. En zingen ook. Denk wel dat ik dit haar beste vind, een stukje hoger zou niet onredelijk zijn.
2807 Coldplay - Viva la Vida: Oké, daar gaan we dan. Als enige fan van Coldplay in dit topic moet ik wel vocaal zijn in mijn verdediging van deze briljante en beslist niet overschatte band. Viva la Vida vind ik hun absolute meesterwerk, met een prachtige poëtische tekst en een magistrale opbouw naar een iconische climax die iedere keer weer kippenvel oplevert bij het meezingen. Volgens LastFM heb ik het nummer nu 306 keer afgespeeld, en daarmee tel je dan dus nog niet de talloze keren mee dat het langs komt op ieder radiostation ooit. Ja het is veel gedraaid, maar ik kan er geen genoeg van krijgen. #5 in de geschoonde lijst hierboven, #18 in mijn recentste top 1000, #3 op mijn LastFM dus... weemoedig maar niet verrast zwaaien we deze uit.

Nummers die ik lager zou plaatsen:

2813 BLØF - Wat zou je doen: Blöf is ook wel een artiest die ik eerder verdedig dan verguis hier, in de meeste gevallen dan. Deze plaat vind ik echter wel vrij zwak, alleen het keihard 'klootzak' meeschreeuwen is nog wel lollig, maar de manier waarop ze de vocalen hebben uitgevoerd vind ik heel mager, vooral in de coupletten.
2811 Delegation - Put a little love on me: Niet echt slecht, maar een beetje te dertien-in-een-dozijn voor mij. Het kabbelt wel lekker door, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik dit al honderd keer eerder heb gehoord, maar dan beter.
  Redactie Sport zondag 4 mei 2025 @ 23:53:48 #209
pi_217542224
Ik kan er wel in komen dat Viva la Vida zo goed scoort, bij mij staat ie vooral ´slechts hier´ omdat kapotgedraaid, zonder dat had 1000 plekken hoger ook prima gekund en ik vind het ook gewoon een terechte Top 2000-notering, er komen nog enkele Coldplays die ik meer overbodig vind.
  maandag 5 mei 2025 @ 12:32:54 #210
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_217546510
Rhythm is a Dancer stond op nummer 1 van mijn geboorte top 40, dus daar heb ik wel een bepaald gevoel bij. Vind t ook een van de betere Eurodance nummers. Verveelt niet, niet te bombastisch, niet irritant, zit gewoon goed in elkaar.

Overigens is de rest van die Top 40 een beetje een mixed bag, met verder toppers als Jump - Kriss Kross (Amsterdam?), Shame Shame Shame - Izabella, Samen Kunnen We Europa Aan - André Hazes en Saskia & Serge met Ik Hou Van Jou. Maar ook Nothing Else Matters, Under the Bridge en Who Wants to Live Forever stonden erin.

En je bent niet de enige Coldplay-fan hoor, DecoAoreste. Viva La Vida vind ik niet hun beste nummer, maar wel top 4/5. Ik vind God Put a Smile on Your Face, Politik en Don't Panic wel net iets beter.
pi_217546901
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 23:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik kan er wel in komen dat Viva la Vida zo goed scoort, bij mij staat ie vooral ´slechts hier´ omdat kapotgedraaid, zonder dat had 1000 plekken hoger ook prima gekund en ik vind het ook gewoon een terechte Top 2000-notering, er komen nog enkele Coldplays die ik meer overbodig vind.
Het probleem is dat Viva La Vida op een gegeven moment in elk gelikt filmpje of powerpointpresentatie werd gebruikt, waardoor je het gaat associëren met suffe dingen. Ondanks dat het een prima nummer is.

Al staan er in dit lijstje nog wel een flink aantal die ‘gewoon’ in de Top 2000 horen. Echoes zou ik overigens ook niet missen. Zeker niet slecht, maar wat er gebeurt in de plaat rechtvaardigt naar mijn mening de lengte niet.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 5 mei 2025 @ 13:37:53 #212
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217546915
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:33 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het probleem is dat Viva La Vida op een gegeven moment in elk gelikt filmpje of powerpointpresentatie werd gebruikt, waardoor je het gaat associëren met suffe dingen. Ondanks dat het een prima nummer is.

Ik heb zoiets bij een deel van de Moby-nummers uit z'n lounge-jaren. Ze doen nu aan nikserige yuppen-reclames e.d. denken. Van die reeks singles staat eigenlijk alleen Porcelain nog om de zoveel tijd op.

Die zit voor mezelf al jaren stevig verankerd in de 'subtop'-laag. Of er zonder die associatie nog meer in had gezeten weet ik niet.
  maandag 5 mei 2025 @ 13:46:40 #213
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217547032
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:37 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ik heb zoiets bij een deel van de Moby-nummers uit z'n lounge-jaren. Ze doen nu aan nikserige yuppen-reclames e.d. denken. Van die reeks singles staat eigenlijk alleen Porcelain nog om de zoveel tijd op.

Die zit voor mezelf al jaren stevig verankerd in de 'subtop'-laag. Of er zonder die associatie nog meer in had gezeten weet ik niet.
Maar Porcelain is toch wel juist het nummer waarop dat wat je beschrijft het meest van toepassing is?
  maandag 5 mei 2025 @ 13:56:13 #214
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217547155
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:46 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Maar Porcelain is toch wel juist het nummer waarop dat wat je beschrijft het meest van toepassing is?
Ik vind dit nummer van zichzelf wel iets aansprekender dan de andere nummers uit de reeks.

Maar Why does my heart feel so bad, Find my baby en nog wat anderen staan zelden nog op.
  maandag 5 mei 2025 @ 13:59:07 #215
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217547182
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:56 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ik vind dit nummer van zichzelf wel iets aansprekender dan de andere nummers uit de reeks.

Maar Why does my heart feel so bad, Find my baby en nog wat anderen staan zelden nog op.
Daar zit wel wat in. Ik ben sowieso meer van de house-Moby: Feeling So Real, Disco Lies en Go zou mijn top 3 zijn. Vergrootglasliederen in deze context.
  maandag 5 mei 2025 @ 14:01:42 #216
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217547192
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 13:59 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Daar zit wel wat in. Ik ben sowieso meer van de house-Moby: Feeling So Real, Disco Lies en Go zou mijn top 3 zijn. Vergrootglasliederen in deze context.
Dat kon 'ie inderdaad het beste.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 12:13:08 #217
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217556386
Achter elke versie en de moeder of vader van Father Figure (nog niet voorbijgekomen in de definitieve ranking) op Spotify staat sinds niet zo lang: Featured in Babygirl. Ik ben niet zo thuis in films over niks, dus ik had dat gelukkig gemist. Ik had even het idee dat het een rol ging spelen. Maar de rest van de genodigden van diezelfde soundtrack doen er niets mee, als in: alleen bij de zaakwaarnemers van de belangenbehartigers van George zien ze er blijkbaar een kansje op meer inkomsten in.

Dus mijn vraag: bonus ja of nee?
  dinsdag 6 mei 2025 @ 14:41:43 #218
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217557625
Father Figure krijgt wel een bonus, ja. Want nederlands succes in Hollywood en nummer had door de film sowieso al een opleving
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Redactie Sport dinsdag 6 mei 2025 @ 21:48:00 #219
pi_217561519
2800 Paul Young - Love of the common people

Met de panfluit in de hand, trekt Paul Young door het ganse land. Paul had de bekendste versie van dit lied dat al door vele grootheden werd gecoverd. Geen idee waarom die panfluit in dit topic ooit werd benoemd bij dit nummer, ik vermoed dat het de Taikos zijn die zo klinken? Al geeft die marimba natuurlijk ook een bijzonder sfeertje. Die geven dit lichtvoetige nummertje nog wat unieks. Sinds de entree in 1999 was het lang een vaste waarde, met positie 731 in 2007 als hoogste. Maar in 2011 was het lied even weg, om daarna steevast bij de onderste 500 genoteerd te zijn. Nouja, behalve de afgelopen 2 edities.

2799 Boudewijn de Groot - Avond

We gooien er nog maar eens een klassieker in. Sterker nog: We hebben een mijlpaal. Tot op dit punt was Claudia de Breij nog altijd de hoogstgenoteerde plaat die we tegen zijn gekomen. Van de top 3 was ik nog weggebleven, tot vandaag. Vandaag kan ik er niet omheen: Avond is een aardige tekst met een aardige melodie, prima voor plek 1500, maar die hoge notering elk jaar is gewoonweg te veel eer. Boudewijn en Lennaert schreven het eerst voor wijlen Rob de Nijs, maar de versie uit 1996 is de versie die we inmiddels het beste kennen. Van Boudewijn zelf dus. Er zitten mooie passages in de tekst hoor, vooral 'De dingen in de kamer zouden levenloze dingen zijn'. Maar ja, het nummer is voor mij echt wel peak overwaardering. In 1999 kwam het lied slechts tot plek 428, maar 3 edities later al op plek 25 en het jaar erna binnen de top 10 op plek 8. Daar zou het nooit meer wegvallen, met als hoogtepunt in 2005 toen Frits Spits het nummer koos tot uitdager van Bohemian Rhapsody. Dat leverde succes: Voor het eerst in de lijstgeschiedenis was Queen niet de nummer 1. Van de vijf nummers één voor mij de zwakste, ja, minder dan onze Zeeuwse vriend of mijn goede softrockvrienden. En ja, ook minder dan het gewraakte Fix You, dus. Al vind ik het ook weer niet echt niks, zoals bij Claudia. Al vond iedereen die bij mij ook nog te hoog staan, ach ach ach. In 2018 en 2021 stond het lied op plek 10, de slechtste notering sinds 2002. Ja, dan mogen we wel over een vaste waarde spreken.

2798 Eva Cassidy - Fields of Gold

De best mooie versie van Fields of Gold van Eva Cassidy. Ja, best mooi, kan niet aan Sting tippen verder. Pas na het overlijden van de zangeres werd haar materiaal ineens populair en ik kan me wel voorstellen waarom het mensen aantrekt. Maar uiteindelijk is het ook maar een overbodige cover. Wel een best mooie overbodige cover, daarom toch deze positie. Sinds 2005 in de lijst, in 2013 op plek 227 en inmiddels nog altijd op plek 675 voor Eva.

SPOILER: 2797-2776
  woensdag 7 mei 2025 @ 06:11:44 #220
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217563453
Ken je nu al deze nummers al op basis van Artiest en titel Mexicanobakker? Ik heb bij veel van deze nummers geen directe beleving/herinnering en ik zou ze echt even een stukje moeten luisteren voor het oh, ja-moment.

Ik vind de cover van Eva van Fields of Gold mooier dan het origineel, maar dat komt omdat ik de stem van Sting niet echt goed kan hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 7 mei 2025 @ 06:57:07 #221
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217563549
Over Tom Browne:

quote:
Ik vind het nummer best een lekkere mengelmoes, maar het is ook zo'n nummer waarin het intro eigenlijk te lang duurt.
Dat lange intro is voor mezelf juist een plus.

Op KEXP kwam ooit een versie met een lang acapella stuk aan het begin, maar ik heb die versie nooit ergens terug kunnen vinden. :{

En het nummer van Krystl klinkt als gericht geschreven om heel vaak op Radio 2 gedraaid te worden. Dat ondertoontje maakt het er voor mezelf niet leuker op. Sommige nummers hebben dat, Multicolor van Son Mieux vind ik ook zo'n nummer. Beiden klinken ook als reclamemuziek, en die van Krystl is er daadwerkelijk voor gebruikt.
  Redactie Sport woensdag 7 mei 2025 @ 07:36:54 #222
pi_217563819
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 06:11 schreef livelink het volgende:
Ken je nu al deze nummers al op basis van Artiest en titel Mexicanobakker? Ik heb bij veel van deze nummers geen directe beleving/herinnering en ik zou ze echt even een stukje moeten luisteren voor het oh, ja-moment.

Ik vind de cover van Eva van Fields of Gold mooier dan het origineel, maar dat komt omdat ik de stem van Sting niet echt goed kan hebben.
In deze regionen 90-95% wel, de nummers uit de 50s/60s die er maar 1x in stonden soms niet
Zal ook alleen maar meer worden natuurlijk
  woensdag 7 mei 2025 @ 13:13:32 #223
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217566051
Het nummer van Krystl is zo'n nummer dat ik eerst moet horen om te weten waar het over gaat. Circles ken ik wel van haar, dus verbaast me dat dst juist geen hit is geweest.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 7 mei 2025 @ 18:25:05 #224
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_217568411
Noh, Around the World is een classic die geniaal in elkaar zit.

Een simpel deuntje maken dat zo lekker klinkt maar toch interessant blijft, dat is wel een vak apart. Ja, het basloopje van Good Times is de basis, maar ik vind hem niet zo prominent aanwezig als in Get Lucky (wat ook een geweldige song is, overigens). Voor mij had deze nog wel even op zich mogen laten wachten.

En ik ken ook juist enkel Circles van Krystl, die andere deed niet echt iets dagen bij me.
  Redactie Sport woensdag 7 mei 2025 @ 18:29:20 #225
pi_217568439
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 18:25 schreef LekkerWeertje het volgende:
Noh, Around the World is een classic die geniaal in elkaar zit.

Een simpel deuntje maken dat zo lekker klinkt maar toch interessant blijft, dat is wel een vak apart. Ja, het basloopje van Good Times is de basis, maar ik vind hem niet zo prominent aanwezig als in Get Lucky (wat ook een geweldige song is, overigens). Voor mij had deze nog wel even op zich mogen laten wachten.

En ik ken ook juist enkel Circles van Krystl, die andere deed niet echt iets dagen bij me.
Dan heb ik slecht nieuws voor je :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')