We hebben er inmiddels 2000 gehad. In theorie hadden die afgelopen 2000 dus één lijst kunnen maken. Ik denk niet dat ik dan elk jaar zou hebben geluisterd. Nee, doe mij maar de 2850 die komen gaan.
2850 DI-RECT - Wild HeartsJa, dit is het gedeelte waar Spike, Jamie en ook Marcel veel langskomen - alle noteringen op 1 na zijn namelijk met Marcel erbij. Met het succes van Soldier On was het gelijknamige album ineens weer relevant en de band weer ruim aanwezig. Een beetje Arcade Fire/Son Mieux-esq is het wel, toch beklijfde het nummer indertijd minder dan Color bij mij. Het nummer komt te laat op gang, denk ik, maar het is zeker niet vervelend om te horen en die uithaal van Marcel aan het eind is op zich wel lekker. In 2021 en 2022 stond het in de lijst.
2849 Neil Sedaka - One Way TicketEen van de eerste successen van Neil, maar nog niet door hemzelf geschreven. De versie van Eruption is bekender, maar Neil was wel gewoon de eerste die dit liedje opnam. Voor 1959 al best een vol geluid, de meeste nummers in die tijd zijn toch wel lichter. Het is me wel iets te blij en gewoon niet zo mijn stijl, maar ik kan niet ontkennen dat Sedaka in dat genre wel echt prima is. De Top 2000-deelname bleef beperkt tot de eerste editie, op 1978. Juist deze had nog wel een paar jaartjes gemogen, wat mij betreft.
2848 Judy Garland - Over the RainbowVorige keer nog gevangen, nu er overheen. Een absolute klassieker uit de film Wizard of Oz, gezongen door Judy Garland. Nog van voor de oorlog, zo vaak heb ik nog niet nummers van voor de oorlog besproken. ALs het goed is zitten we op 2, maar het is ook niet dat het een vetpot is qua totaal. Meestal zijn het ook wel de absolute klassiekers uit die tijd. Over The Rainbow heeft het probleem dat het refreintje mooi is, maar de rest niet zo boeiend. Al hou ik wel van dat oude kraakgeluid, dat zorgt toch voor een iets betere score. Het nummer speelde ook een belangrijke rol voor de Amerikanen in de oorlog. De eerste 7 edities stond dit in de lijst, maar het is wel logisch dat die tijd geweest is.
SPOILER: 2847-2826
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 02-05-2025 13:32:27 ]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]