abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 april 2025 @ 21:53:52 #176
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217483406
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 21:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er komt nog genoeg van Robbie wel op een leuke plek. En dan zijn zijn beste nummers niet eens aanwezig in dit lijstje.
Die over aanplakbiljetten van Elvis komt toch nog? Weinig wat daar overheen kan, natuurlijk.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_217483407
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 21:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er komt nog genoeg van Robbie wel op een leuke plek. En dan zijn zijn beste nummers niet eens aanwezig in dit lijstje.
Dan ben ik wel benieuwd wat jouw favorieten van Robbie zijn. Me and My Monkey wellicht?

She's Madonna vind ik ook een onderschat nummer van hem.
  Redactie Sport zondag 27 april 2025 @ 23:02:16 #178
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217483732
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 21:54 schreef Chiappucci het volgende:

[..]
Dan ben ik wel benieuwd wat jouw favorieten van Robbie zijn. Me and My Monkey wellicht?

She's Madonna vind ik ook een onderschat nummer van hem.
Kids, Me and My Monkey, Bodies, Tripping en de beste 3 a 5 van dit lijstje vind ik wel echt goed. En ik denk dat het karaokegehalte van Angels wel een issue is ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport maandag 28 april 2025 @ 17:21:18 #179
pi_217487893
2900 Dana - All Kinds of Everything

Ik heb echt een zwak voor Cold Cold Christmas, die zoete zachte stem met dat iets te overdreven vrolijke in dat nummer voelt gewoon heel lekker. Zonder het kerstige is het net wat minder, dan houd je ongeveer deze ESF-kneiter over. Wel gewoon een alleraardigste winnares, hoewel het natuurlijk wel erg zoetsappig is. Maar ja, dit is zo'n mierzoete waar ik op zich wel redelijk mee kan. Wel uitkijken voor je glazuur. In de eerste 7 jaar stond dit er vijf maal in: 2000 leverde positie 1202 op en 2002 en 2004 waren er al de eerste scheurtjes, maar in 2003 en 2005 was er nog een plekje bij de laatste 100 mogelijk.

2899 The Isley Brothers - Behind a Painted Smile

Voor zo'n grote act hebben de Isleys een beperkte Top 2000-track record. Slechts 4 noteringen, verdeerd over twee liedjes. Al waren ze in Nederland natuurlijk ook weer niet zo bekend: Contagious met R. Kelly is nota bene de grootste hit van deze iconische soulact. Wel gewoon een lekker uptempo soulnummer, maar ik vind de muziek in het refrein persoonlijk niet zo heel mooi. Soms heb je van die akkoordopvolgingen die heel warm klinken en soms akkoordopvolgingen die heel kil klinken. Deze klinkt me kil, terwijl hij voor mijn gevoel warm moet zijn. Verder wel een fijn nummer, maar er komt nog veel beter in het genre. In de eerste 2 edities stond deze erin, voor die andere notering moesten de Isleys nog jaren wachten. Ook hier mag nog even gewacht worden.

2898 Bon Jovi - (You Want To) Make a Memory

Al vele jaren voor Krezip en Danny wilde Jon Bovi een tegelraadspelletje maken. Of nouja, in dit geval zegt hij dat 'you' dat zou willen doen. Is wel goedkoper om het zelf te maken dan om het spel kant-en-klaar in de winkel te kopen in deze tijden van inflatie, natuurlijk. Zoetsappig nummertje, maar ik vind hem eigenlijk zowaar wel geslaagd. Een wonder, want ik heb vaak weinig met dit soort nummers en weinig met Bon Jovi, maar 1+1 is niet altijd 2, zo blijkt. Het binaire stelsel van de muziek met een mooie opbouw waar de piano en strijkers langzaam het nummer binnen komen en een nummer dat zowaar geschikt is voor de vocalen van Bon Jovi. Een topfavoriet, nee, dat niet, maar dit is echt vele malen beter dan Always en Bed of Roses. In 2007, 2009 en 2012 stond dit in de lijst, met plek 1332 in jaar van uitbrengen 2007 als hoogste.

SPOILER: 2897-2876
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 28 april 2025 @ 18:06:42 #180
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217488227
Telo had met zekerheid bij mij in het allereerste blok 3 maanden geleden gestaan. Verder opnieuw weinig aan te merken.
pi_217488376
Er is deze keer eigenlijk niets wat ik in de lijst zou missen, maar ze zijn bijna zonder uitzondering wel leuker dan de 367e van Coldplay om eens per jaar te horen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 28 april 2025 @ 18:43:36 #182
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217488463
Als dit een blok zou zijn in week 53, zou dit het ultieme moment zijn om te gaan slapen. Misschien wel het meest zouteloze tot nu toe.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Redactie Sport maandag 28 april 2025 @ 19:21:02 #183
pi_217488699
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 18:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als dit een blok zou zijn in week 53, zou dit het ultieme moment zijn om te gaan slapen. Misschien wel het meest zouteloze tot nu toe.
Het zouden 2 uurtjes van Cream kunnen zijn. Nouja, buiten de Guano Apes
pi_217491680
Pyro hoor ik juist bijna nooit meer. Vroeger op 3FM kwam die vaker voorbij, maar tegenwoordig luister ik vooral naar Radio 2, 10 en Veronica, en daar draaien ze deze niet of nauwelijks.

Verder vind ik Carwash wel een klassieker die mijn bovenste 2000 makkelijk zou halen. En ik krijg altijd wel warme gevoelens bij het album 'The Nightfly' van Donald Fagen, dus ook New Frontier zou ik wat hoger plaatsen. Paid My Dues kan ik ook wel waarderen, mede dankzij de nostalgie-factor.

En om nog even terug te komen op mijn mening over Angels. Ik ben in dit blokje niet één nummer tegengekomen dat ik beter vind. ;)
  dinsdag 29 april 2025 @ 16:02:27 #185
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_217493857
Dat Isley Brothers zo weinig in de top 2000 hebben gestaan, is best wel slecht van het Neerlandse publiek. Die hebben toch wel een paar puike nummers gemaakt.
  Redactie Sport woensdag 30 april 2025 @ 17:18:59 #186
pi_217501106
Hier gaan wel wat favorieten afvallen voor sommigen, denk ik

2875 Kanye West & Chris Martin - Homecoming

We hebben nog wel eens de klacht dat Coldplay tegenwoordig gewoon het projectje van Chris Martin is waarbij zijn bandgenoten alleen af en toe mee mogen spelen. In dit geval deed hij het ook echt alleen. Nouja, alleen met Ye. In feite is het een bewerking van het nummer Home, wat Kanye eerder met John Legend deed. Maar dit was de hit en haalde ook ineens de Top 2000 in 2023, op plek 1110. In 2024 gebeurde nog een keer exact hetzelfde.

2874 Jeff Beck - Hi Ho Silver Lining

Licht psychedelisch popnummertje geschreven door Scott English, dat gelijktijdig ook door The Attack werd opgenomen. Het sterrenensemble achter Beck had meer succes: Onder andere John Paul Jones en Rod Stewart zijn te horen. Ik vind het nummer zelf gewoon niet zo boeiend, al maakt de solo van Beck veel goed. De algehele sound is ook best leuk, maar het is geen persoonlijke favoriet. Haalde plek 1605 in 2000 en 1943 in 2003.

2873 Starship - Nothing's Gonna Stop Us Now

Over het succes van We Built This City valt te twisten, maar deze megalomane Albert Hammond-song was wel gewoon een kneiter. Nee, Grace Slick is niet zo mysterieus als op White Rabbit, de band is gezwicht voor commercie met deze volle stadionrock. Maar op zich wel een lekker nummer voor op Radio 10. Haalde in 2000 eenmalig de lijst op plek 1573. Dat is wel slechter dan We Built This City

SPOILER: 2872-2851
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 30-04-2025 18:42:38 ]
  woensdag 30 april 2025 @ 17:43:08 #187
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217501273
Hier zitten er wel een paar tussen die ik ook buiten lijstjesuren zou kunnen opzetten en er is er geeneen gemaakt door Ye.
  woensdag 30 april 2025 @ 18:31:48 #188
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217501698
Ja, hier zitten er een paar die wel een (paar) duizend plekken hoger gemogen hadden.

Stenders zat in 2009 in het presentatieteam en had de opmerking gekregen dat-ie alle nummers waarschijnlijk wel zou kennen.
Toen had ie Pia in zijn blok en daar had ie dus nog nooit van gehoord (en niet veel aan gemist)
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Redactie Sport woensdag 30 april 2025 @ 18:32:46 #189
pi_217501706
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 18:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ja, hier zitten er een paar die wel een (paar) duizend plekken hoger gemogen hadden.
Ja, daar zit geen verrassing bij.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 april 2025 @ 18:49:18 #190
426493 crew  PippenScottie
pi_217501831
Mensen die opbleven voor Rainbow in de eerste nacht O+
My friends all drive horses
pi_217501910
Ja, in dit lijstje gaat uiteraard het één en ander mis. Het is dat het Koninginnedag is, dus ik zal het niet veroordelen.
  Redactie Sport woensdag 30 april 2025 @ 19:03:15 #192
pi_217501942
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 18:58 schreef Fred_B het volgende:
Ja, in dit lijstje gaat uiteraard het één en ander mis. Het is dat het Koninginnedag is, dus ik zal het niet veroordelen.
Helpt het hierbij ook niet mee dat Pia, Jeroen en Guus hier staan?
pi_217502049
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 19:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Helpt het hierbij ook niet mee dat Pia, Jeroen en Guus hier staan?
Deze van Guus vind ik nog wel lollig, en gun ik wel een plekje in de lijst. Pia heeft last van een lichte mate van overacting inderdaad, maar ik was toen vooral blij dat het niet de deur openzette voor allerlei liedjes uit musicals/cabaret e.d. die in die setting prima tot hun recht komen, maar in de Top 2000 nogal de sfeer verpesten. En ik was al Jeroen van Koningsbrugge-moe voor zijn geboorte, en dat is sindsdien niet minder geworden.
  woensdag 30 april 2025 @ 19:45:15 #194
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_217502244
Idd OKC behoort niet tot de beste drie albums van RH. Fijn om dat ook eens van een ander te lezen.
pi_217506408
Big Log heb ik zelfs nog verschillende keren op gestemd. Die staat echt veel te laag imho. En ook Human Nature kan ik altijd wel waarderen, mede dankzij de geweldige 90's cover van SWV.
pi_217506580
Jaa Tim op t Broek in t top 2000-team wsl. Love it
Het beste adres voor al uw primeurs!
  donderdag 1 mei 2025 @ 11:38:32 #197
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217506790
2 uur meer door te spitten op dagelijkse basis dus. Met de komst van Tim bestaat er wel de mogelijkheid op wat nieuwe aanwas in de playlist. Daar heeft die hier alom geliefde Lippens ook voor gezorgd. Het zijn toch andere types dan wat 'we' al hadden. Of het aan het eind van het jaar ook iets oplevert is punt 2, natuurlijk.
  Redactie Sport vrijdag 2 mei 2025 @ 12:45:11 #198
pi_217516959
We hebben er inmiddels 2000 gehad. In theorie hadden die afgelopen 2000 dus één lijst kunnen maken. Ik denk niet dat ik dan elk jaar zou hebben geluisterd. Nee, doe mij maar de 2850 die komen gaan.

2850 DI-RECT - Wild Hearts

Ja, dit is het gedeelte waar Spike, Jamie en ook Marcel veel langskomen - alle noteringen op 1 na zijn namelijk met Marcel erbij. Met het succes van Soldier On was het gelijknamige album ineens weer relevant en de band weer ruim aanwezig. Een beetje Arcade Fire/Son Mieux-esq is het wel, toch beklijfde het nummer indertijd minder dan Color bij mij. Het nummer komt te laat op gang, denk ik, maar het is zeker niet vervelend om te horen en die uithaal van Marcel aan het eind is op zich wel lekker. In 2021 en 2022 stond het in de lijst.

2849 Neil Sedaka - One Way Ticket

Een van de eerste successen van Neil, maar nog niet door hemzelf geschreven. De versie van Eruption is bekender, maar Neil was wel gewoon de eerste die dit liedje opnam. Voor 1959 al best een vol geluid, de meeste nummers in die tijd zijn toch wel lichter. Het is me wel iets te blij en gewoon niet zo mijn stijl, maar ik kan niet ontkennen dat Sedaka in dat genre wel echt prima is. De Top 2000-deelname bleef beperkt tot de eerste editie, op 1978. Juist deze had nog wel een paar jaartjes gemogen, wat mij betreft.

2848 Judy Garland - Over the Rainbow

Vorige keer nog gevangen, nu er overheen. Een absolute klassieker uit de film Wizard of Oz, gezongen door Judy Garland. Nog van voor de oorlog, zo vaak heb ik nog niet nummers van voor de oorlog besproken. ALs het goed is zitten we op 2, maar het is ook niet dat het een vetpot is qua totaal. Meestal zijn het ook wel de absolute klassiekers uit die tijd. Over The Rainbow heeft het probleem dat het refreintje mooi is, maar de rest niet zo boeiend. Al hou ik wel van dat oude kraakgeluid, dat zorgt toch voor een iets betere score. Het nummer speelde ook een belangrijke rol voor de Amerikanen in de oorlog. De eerste 7 edities stond dit in de lijst, maar het is wel logisch dat die tijd geweest is.

SPOILER: 2847-2826

[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 02-05-2025 13:32:27 ]
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:01:21 #199
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217517089
Boomer-vraag: is het woke om zangeressen tegenwoordig zanger te noemen?
Of was het meer bedoeld als ' de uitvoerende'?
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:24:52 #200
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217517327
Met de vorige blokken in het achterhoofd vind ik dit eigenlijk meer een blok voor twee weken geleden. De afgelopen dagen zat er wel het nodige tussen wat ik zelf (heel soms) kon opzetten. Ik denk dat dat in dit blok beperkt blijft tot de linksbuiten van NAC. De rest is niet perse vervelend, maar in de vorige blokken zaten voor mij echt betere inzendingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')