abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 april 2025 @ 12:24:13 #151
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217445662
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 12:23 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Mogelijk is het ook wel zonder DAB te fixen toch?
Lijkt me sterk
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  woensdag 23 april 2025 @ 13:23:06 #152
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217446252
Halverwege besluiten ze ineens een toptientje uit te spugen.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_217446326
Ik zet zelf in op een verdere pushcampagne van Radio 2 om Fix You op 1 te helpen
Het beste adres voor al uw primeurs!
  woensdag 23 april 2025 @ 19:42:34 #154
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217450181
Kijk eens aan, de recentste Mex staat al op Spotify, dat maakt mijn werk een stuk eenvoudiger.

Nummers die ik hoger zou plaatsen:

2974 Marco Borsato - Dromen zijn bedrog
2973 Pino D'Angiò - Ma Quale Idea
2952 John Legend - Ordinary People

We zwaaien Marco uit met enige weemoedigheid, de artiest waar Mex en ik waarschijnlijk het verst uit elkaar zitten qua smaak. Al lang over georeerd bij zijn voorlaatste notering, dus we houden het kort, maar deze vond ik echt sinds mijn vroege jeugd al mooi. Niks aan te doen, snel verder met Ma Quale Idea. Meestal als ik nummers écht totaal niet ken belanden ze niet zo snel in het hoger- of lager-lijstje, maar voor deze maak ik even een uitzondering. Echt een lekkere groove en ik vermoed dat veel modernere muziek wel schatplichtig is aan dit soort pioniers, ik herken er bijvoorbeeld zelfs een stukje Calvin Harris in. Tot slot Ordinary People, ik heb altijd wel een zwak voor dit soort gevoelige pianoliedjes.

Nummers die ik lager zou plaatsen:

2970 Pet Shop Boys - Always on my Mind
2961 Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich - Zabadak
2960 Imagine Dragons - Sharks

Toch wel een heel magere cover van de Pet Shop Boys hoor, dit zouden we allemaal gewoon niveautje Disturbed vinden als het nu uitkwam (al vind ik Disturbed zelf minder erg dan de meesten hier). Maar omdat het jaren '80 is krijgt het een free pass. Verder niks tegen de band trouwens. Over covers gesproken, van Zabadak heb ik ooit wel een EDM-versie langs horen komen, en nee die is inderdaad niet beter. Wat mij betreft snel naar de onderste regionen met die vage meuk, ongeacht de versie. Dan hebben we nog een vreselijk gelikt popliedje van Imagine Dragons, hoeft van mij ook niet zo.
  Redactie Sport woensdag 23 april 2025 @ 20:40:16 #155
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217450906
Dan kun je meteen door met de volgende!

2950 Rolling Stones - (Get Your Kicks On) Route 66

Alweer een cover van de Stones, ditmaal van een nummer dat in 1946 voor het eerst werd bezongen door Nat King Cole. De Stonesversie is mogelijk de bekendste, met een paar lekkere bluesloopjes die de clichés niet ontberen. In dit soort nummers komt de stem van Mick wel wat beter uit, maar ik vind het muzikaal dan weer net iets minder. Maar in het genre nog wel een lekker nummer, al ben ik niet rouwig dat dit er niet meer in staat. Van 2003 tot 2010 stond dit erin, met plaats 1255 in 2004 als hoogste optie.

2949 Armand - Blommenkinders

Van Armand is vooral de herinnering aan zijn voorliefde voor natuurlijke producten en Ben Ik Te Min gebleven, maar hij had daarna nog een hitje met Blommenkinders. Hetzelfde nummer, maar zonder leuk harmonicaloopje. Wel met een prima, maatschappijkritische tekst. En er is een kinderdagverblijf hier in Eindhoven naar vernoemd, dan moet het wel een fenomenaal nummertje zijn. Qua Top 2000 stond het er van 2005 tot 2008 in en in de tijd dat dodenbonussen vaan eenmalig waren kwam dit nummer in 2015 eenmalig terug op 1421, de hoogste positie ooit.

2948 Joe Dassin - L'Été indien

Meestal ben ik niet zo van de parlando, en als ik dit nummer hoor verklaart dat wellicht ook waarom ik niet zo'n fan ben van Barry White. Als die man een chanson zou hebben gezongen had het wellicht ook een beetje geklonken als dit. Nouja, een beetje dan. Dit vind ik op de een of andere manier toch wel aardig, maar dat is meer het achtergrondkoortje enzo. En de instrumenten, de manier waarop strijkers en andere instrumenten gebruikt worden in deze plaat is top. Stond er de eerste 10 jaar in, behalve in 2000 en 2007.

SPOILER: 2947-2926
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 23 april 2025 @ 21:23:57 #156
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217451449
Leuk! En wederom lekker snel op Spotify. Alles wat ik niet of niet zo goed kende weer keurig (tenminste ten dele) geluisterd, maar geen enorme positieve of negatieve verrassingen tegengekomen, dus ik houd het dit keer bij het voor de hand liggende antwoord. Voor mij dan.

Nummers die ik hoger zou plaatsen:

2942 Chicago - If You Leave Me Now
2940 Simon & Garfunkel - Bridge over Troubled Water
2931 The Weeknd & Daft Punk - I Feel It Coming

Waar ik vorig blokje Marco Borsato noemde als artiest waar we het verst uit elkaar zitten had ik ook Simon & Garfunkel kunnen noemen, maar die zijn gelukkig nog niet uitgespeeld. Alsnog is dit wel weer een schromelijke onderschatting voor zo'n epische klassieker, dat heb ik ook al een paar keer eerder bij dit duo gezegd geloof ik. Het is niet mijn favoriet uit dit blokje, want die staat op naam van The Weeknd & Daft Punk. We hebben nog steeds geen bingo met Moth To A Flame, wat ik verrassend vind maar van harte toejuich, maar ook I Feel It Coming staat in mijn top 1000 (op een geschoonde lijst schat ik hem rond plek 250). Tot slot nog Chicago, een beetje kitsch maar wel heel lekker.

Nummers die ik lager zou plaatsen:

2945 Carly Rae Jepsen - Call Me Maybe
2927 Raffaella Carrà - A far l'amore comincia tu

Ik moet bij Raffaella Carra niet zozeer denken aan Noord-Macedonië, maar eerder aan een van de briljantere mama appelsapjes – 'stop je stok in een sok en kom / lieve lieve lieve meid, elke dag met de benen wijd.' Voor wie hem nog niet kende, alsjeblieft, weer een nummer gratis en voor niets verpest. Nu vind ik dit sowieso al geen briljant nummer, beetje te eclectisch voor mijn smaak, daarom in dit lijstje. Ook Call Me Maybe vind ik niet zo fantastisch en ik vergeef het Carly Rae Jepsen sowieso niet dat ze Owl City zo heeft verpest, want dat was echt een fantastische artiest voor hij zo commercieel werd.
  woensdag 23 april 2025 @ 21:53:52 #157
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217451746
Opnieuw weinig verheffend maar niet vervelend allemaal. George en DM zijn wat mij betreft de beste, maar ik denk vooral omdat het George en DM zijn, want van allebei verre van het beste werk.
  woensdag 23 april 2025 @ 22:23:51 #158
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217451965
-L'Été indien doet me denken aan muziek die zat in films die ze vroegah op zaterdagavond op RTL plus uitzonden (ouwe knakkers weten wel)
-Sweet Freedom een new wave geluid?
Dan heeft Who's Johnny dat ook.
- I've Never Been To Me is ook wel een guilty pleasure, ja. Voelt een beetje als je moeder die je vertroetelde terwijl je ziek in bed lag.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_217452161
Dit zijn voor het merendeel wel prima platen. Een Armand of Ilse hoeft van mij niet in de lijst, en er zit ook niets tussen wat ik in de top 100 zou zetten, maar het zijn bijna allemaal prima opvullers voor het rechterrijtje.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217453192
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 22:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
-L'Été indien doet me denken aan muziek die zat in films die ze vroegah op zaterdagavond op RTL plus uitzonden (ouwe knakkers weten wel)
-Sweet Freedom een new wave geluid?
Dan heeft Who's Johnny dat ook.
- I've Never Been To Me is ook wel een guilty pleasure, ja. Voelt een beetje als je moeder die je vertroetelde terwijl je ziek in bed lag.
Uit deze post wordt het leeftijdsverschil duidelijk tussen n00bie en Mexi ;)
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  donderdag 24 april 2025 @ 23:20:38 #161
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_217461075
Die Pedro van Jaxomy is wel echt een kneiter van een hit. Luistert heerlijk weg, word er altijd vrolijk van. Natuurlijk gesampled van A Far L'Amore, maar dan wel op zo'n manier dat het een nieuw nummer wordt en niet gewoon hetzelfde nummer met (een andere) tekst. *Kuch, ik kijk naar jou, Kriss Kross Amsterdam*

En een blokje terug: Ma Quale Idea, basloopje inderdaad duidelijk gesampled van Ain't No Stopping Us Now. Onmiskenbaar.
  Redactie Sport vrijdag 25 april 2025 @ 07:11:58 #162
pi_217461707
Pedro is gewoon een nummer van Raffaella ;) Al heeft dat zeker wel dezelfde vibe
  vrijdag 25 april 2025 @ 08:06:44 #163
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217461886
Ik heb dinsdag in de auto en gisteren tijdens het thuiswerken nog wel het nodige van die verjaardagsplaylist van Wim-Lex op 2 geluisterd. Het gunstige nieuws is dat Wim niet zo van Karst, Kroes, Schuurmans, De Bever en zo verder blijkt te houden.

Je weet nooit uit welke hoeken en gaten ze in december komen, maar dit is in ieder geval wel geruststellend.
  vrijdag 25 april 2025 @ 12:41:41 #164
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217463547
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 08:06 schreef Tussle266 het volgende:
Karst, Kroes, Schuurmans, De Bever
Klinkt als een te vermijden advocatenkantoor
  vrijdag 25 april 2025 @ 12:44:08 #165
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217463560
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 12:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Klinkt als een te vermijden advocatenkantoor
Ik durf fiscaal recht wel aan ze over te laten.
  Redactie Sport vrijdag 25 april 2025 @ 23:21:22 #166
pi_217468489
Drukke dagen, maar toch nog even wat tijd kunnen vinden. De volgende wordt pas na het weekend.

2925 De Dijk - Binnen zonder kloppen

Van het derde album van de Dijk kwam dit nummer. Het was in de tijd dat de band nog niet echt hits scoorde. Het is een nummer met een mooie tekst over een vlotte affaire, waarin je meteen wel begrijpt dat het allemaal heel vluchtig is, maar dat iedereen er wel oké mee is. Muzikaal vind ik het ook wel leuk, maar niet heel spannend. Net iets leuker dan de eerder benoemde nummers, maar de tekst maakt hem wel voor mij. In de eerste jaren stond dit in de 300s, maar van 2008 naar 2014 is het lied zo'n 400 plaatsen gezakt en in 2024 vinden we het nog altijd op dat niveau terug op plek 743.

2924 Owl City - Fireflies

Hij kreeg 1000 knuffels van 10000 vuurvliegjes, onze Postal Service-kloon. Blijft een gekke tekst en een beetje een meme, maar ik vind dit ook weer niet zo vervelend als velen het indertijd voor mijn gevoel vonden. Ja, het is een beetje de B-versie van Such Great Heights. Maar dat is ook gewoon een toplied. Vocaal moet je er van houden, ik vind het leuk maar niet top. Maar allang leuk dat dit soort muziek een grote hit kon worden. Het kan veel slechter op plek 1 in de vaderlandse top 40. Kwam in 2010 binnen op 471, zakte een jaar daarna 500 plekken maar sindsdien is het in 13 jaar nog ongeveer evenveel plaatsen gezakt. Inmiddels staat het lied op 1539.

2923 The Guess Who - American Woman

De bekendste versie van dit nummer komt van Lenny Kravitz, maar dat is een cover van dit nummer. Lekker riffje van Randy Bachmann, die we natuurlijk ook kennen van zijn combinatie met Robbie Bachman en Fred Turner. Haalde de Top 2000 van 1999 tot 2005.

SPOILER: 2922-2901
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217470182
Ja, weinig aan te merken op dit blokje. Allemaal wel aardige liedjes, die wat mij betreft best in de onderste helft van de top 2000 zouden mogen staan, maar ook niet zou missen als ze er niet in staan.

Alleen Cheap Trick zou ik misschien iets hoger zetten.
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  zaterdag 26 april 2025 @ 09:44:20 #168
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217470263
Ik denk dat ik Legend of a Cowgirl leuker vind dan het 'origineel"
  zaterdag 26 april 2025 @ 23:51:01 #169
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217475960
Ik post even mobiel dus laat het formatje achterwege, maar grappig dat Owl City voorbij komt vlak nadat ik daarnaar refereerde. Fireflies is niet eens zijn allerbeste werk, maar zou ik alsnog wel hoger plaatsen, net als Barclay James Harvest en Reinhard Mey, twee artiesten die in mijn jeugd al regelmatig voorbij kwamen thuis. Qua muziek die ik lager zou plaatsen zie ik eigenlijk alleen Angels.
pi_217479653
Luister nu naar de 70s top 1000 van Radio Veronica. Luistert best lekker weg
pi_217483028
Wel bijzonder dat je 2906 Top 2000-nummers hebt gevonden die beter zijn dan Angels. Dan moeten er nog een hoop pareltjes voorbij gaan komen.
  Redactie Sport zondag 27 april 2025 @ 21:08:29 #172
pi_217483086
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 21:02 schreef Chiappucci het volgende:
Wel bijzonder dat je 2906 Top 2000-nummers hebt gevonden die beter zijn dan Angels. Dan moeten er nog een hoop pareltjes voorbij gaan komen.
;)

Jij bent groot fan van Robbie, zo te merken?
pi_217483247
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 21:08 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
;)

Jij bent groot fan van Robbie, zo te merken?
Zo mag je het wel noemen inderdaad. Toen ik als jonge tiener actief muziek ging luisteren en clipjes kijken, was hij de grote popster en vond ik hem meteen tof, zowel qua muziek als qua uitstraling/persoonlijkheid. Mede daardoor heb ik altijd een zwak voor hem gehouden, ook al is hij de afgelopen 10-15 jaar een stuk minder relevant geworden. Met name zijn eerste 4 (reguliere) albums (tot en met Escapology) draai ik nog regelmatig.

En ik denk dat Angels ook objectief gezien gewoon een prima popsong is. Al kan ik me ook wel voorstellen dat het karaoke-gehalte het nummer voor sommige mensen niet veel goed gedaan heeft.
  zondag 27 april 2025 @ 21:35:14 #174
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217483299
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 21:27 schreef Chiappucci het volgende:
Al kan ik me ook wel voorstellen dat het karaoke-gehalte het nummer voor sommige mensen niet veel goed gedaan heeft.
Als iets niet slecht is, maar niet perse jouw ding, is dit altijd het probleem. Dan gaat het je alsnog tegenstaan na enige tijd. Angels staat wel hoog op dat lijstje, denk ik.
  Redactie Sport zondag 27 april 2025 @ 21:51:03 #175
pi_217483387
Er komt nog genoeg van Robbie wel op een leuke plek. En dan zijn zijn beste nummers niet eens aanwezig in dit lijstje.
  zondag 27 april 2025 @ 21:53:52 #176
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217483406
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 21:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er komt nog genoeg van Robbie wel op een leuke plek. En dan zijn zijn beste nummers niet eens aanwezig in dit lijstje.
Die over aanplakbiljetten van Elvis komt toch nog? Weinig wat daar overheen kan, natuurlijk.
pi_217483407
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 21:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dan ben ik wel benieuwd wat jouw favorieten van Robbie zijn. Me and My Monkey wellicht?

She's Madonna vind ik ook een onderschat nummer van hem.
  Redactie Sport zondag 27 april 2025 @ 23:02:16 #178
pi_217483732
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 21:54 schreef Chiappucci het volgende:

[..]
Dan ben ik wel benieuwd wat jouw favorieten van Robbie zijn. Me and My Monkey wellicht?

She's Madonna vind ik ook een onderschat nummer van hem.
Kids, Me and My Monkey, Bodies, Tripping en de beste 3 a 5 van dit lijstje vind ik wel echt goed. En ik denk dat het karaokegehalte van Angels wel een issue is ja.
  Redactie Sport maandag 28 april 2025 @ 17:21:18 #179
pi_217487893
2900 Dana - All Kinds of Everything

Ik heb echt een zwak voor Cold Cold Christmas, die zoete zachte stem met dat iets te overdreven vrolijke in dat nummer voelt gewoon heel lekker. Zonder het kerstige is het net wat minder, dan houd je ongeveer deze ESF-kneiter over. Wel gewoon een alleraardigste winnares, hoewel het natuurlijk wel erg zoetsappig is. Maar ja, dit is zo'n mierzoete waar ik op zich wel redelijk mee kan. Wel uitkijken voor je glazuur. In de eerste 7 jaar stond dit er vijf maal in: 2000 leverde positie 1202 op en 2002 en 2004 waren er al de eerste scheurtjes, maar in 2003 en 2005 was er nog een plekje bij de laatste 100 mogelijk.

2899 The Isley Brothers - Behind a Painted Smile

Voor zo'n grote act hebben de Isleys een beperkte Top 2000-track record. Slechts 4 noteringen, verdeerd over twee liedjes. Al waren ze in Nederland natuurlijk ook weer niet zo bekend: Contagious met R. Kelly is nota bene de grootste hit van deze iconische soulact. Wel gewoon een lekker uptempo soulnummer, maar ik vind de muziek in het refrein persoonlijk niet zo heel mooi. Soms heb je van die akkoordopvolgingen die heel warm klinken en soms akkoordopvolgingen die heel kil klinken. Deze klinkt me kil, terwijl hij voor mijn gevoel warm moet zijn. Verder wel een fijn nummer, maar er komt nog veel beter in het genre. In de eerste 2 edities stond deze erin, voor die andere notering moesten de Isleys nog jaren wachten. Ook hier mag nog even gewacht worden.

2898 Bon Jovi - (You Want To) Make a Memory

Al vele jaren voor Krezip en Danny wilde Jon Bovi een tegelraadspelletje maken. Of nouja, in dit geval zegt hij dat 'you' dat zou willen doen. Is wel goedkoper om het zelf te maken dan om het spel kant-en-klaar in de winkel te kopen in deze tijden van inflatie, natuurlijk. Zoetsappig nummertje, maar ik vind hem eigenlijk zowaar wel geslaagd. Een wonder, want ik heb vaak weinig met dit soort nummers en weinig met Bon Jovi, maar 1+1 is niet altijd 2, zo blijkt. Het binaire stelsel van de muziek met een mooie opbouw waar de piano en strijkers langzaam het nummer binnen komen en een nummer dat zowaar geschikt is voor de vocalen van Bon Jovi. Een topfavoriet, nee, dat niet, maar dit is echt vele malen beter dan Always en Bed of Roses. In 2007, 2009 en 2012 stond dit in de lijst, met plek 1332 in jaar van uitbrengen 2007 als hoogste.

SPOILER: 2897-2876
  maandag 28 april 2025 @ 18:06:42 #180
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217488227
Telo had met zekerheid bij mij in het allereerste blok 3 maanden geleden gestaan. Verder opnieuw weinig aan te merken.
pi_217488376
Er is deze keer eigenlijk niets wat ik in de lijst zou missen, maar ze zijn bijna zonder uitzondering wel leuker dan de 367e van Coldplay om eens per jaar te horen.
  maandag 28 april 2025 @ 18:43:36 #182
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217488463
Als dit een blok zou zijn in week 53, zou dit het ultieme moment zijn om te gaan slapen. Misschien wel het meest zouteloze tot nu toe.
  Redactie Sport maandag 28 april 2025 @ 19:21:02 #183
pi_217488699
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 18:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als dit een blok zou zijn in week 53, zou dit het ultieme moment zijn om te gaan slapen. Misschien wel het meest zouteloze tot nu toe.
Het zouden 2 uurtjes van Cream kunnen zijn. Nouja, buiten de Guano Apes
pi_217491680
Pyro hoor ik juist bijna nooit meer. Vroeger op 3FM kwam die vaker voorbij, maar tegenwoordig luister ik vooral naar Radio 2, 10 en Veronica, en daar draaien ze deze niet of nauwelijks.

Verder vind ik Carwash wel een klassieker die mijn bovenste 2000 makkelijk zou halen. En ik krijg altijd wel warme gevoelens bij het album 'The Nightfly' van Donald Fagen, dus ook New Frontier zou ik wat hoger plaatsen. Paid My Dues kan ik ook wel waarderen, mede dankzij de nostalgie-factor.

En om nog even terug te komen op mijn mening over Angels. Ik ben in dit blokje niet één nummer tegengekomen dat ik beter vind. ;)
  dinsdag 29 april 2025 @ 16:02:27 #185
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_217493857
Dat Isley Brothers zo weinig in de top 2000 hebben gestaan, is best wel slecht van het Neerlandse publiek. Die hebben toch wel een paar puike nummers gemaakt.
  Redactie Sport woensdag 30 april 2025 @ 17:18:59 #186
pi_217501106
Hier gaan wel wat favorieten afvallen voor sommigen, denk ik

2875 Kanye West & Chris Martin - Homecoming

We hebben nog wel eens de klacht dat Coldplay tegenwoordig gewoon het projectje van Chris Martin is waarbij zijn bandgenoten alleen af en toe mee mogen spelen. In dit geval deed hij het ook echt alleen. Nouja, alleen met Ye. In feite is het een bewerking van het nummer Home, wat Kanye eerder met John Legend deed. Maar dit was de hit en haalde ook ineens de Top 2000 in 2023, op plek 1110. In 2024 gebeurde nog een keer exact hetzelfde.

2874 Jeff Beck - Hi Ho Silver Lining

Licht psychedelisch popnummertje geschreven door Scott English, dat gelijktijdig ook door The Attack werd opgenomen. Het sterrenensemble achter Beck had meer succes: Onder andere John Paul Jones en Rod Stewart zijn te horen. Ik vind het nummer zelf gewoon niet zo boeiend, al maakt de solo van Beck veel goed. De algehele sound is ook best leuk, maar het is geen persoonlijke favoriet. Haalde plek 1605 in 2000 en 1943 in 2003.

2873 Starship - Nothing's Gonna Stop Us Now

Over het succes van We Built This City valt te twisten, maar deze megalomane Albert Hammond-song was wel gewoon een kneiter. Nee, Grace Slick is niet zo mysterieus als op White Rabbit, de band is gezwicht voor commercie met deze volle stadionrock. Maar op zich wel een lekker nummer voor op Radio 10. Haalde in 2000 eenmalig de lijst op plek 1573. Dat is wel slechter dan We Built This City

SPOILER: 2872-2851

[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 30-04-2025 18:42:38 ]
  woensdag 30 april 2025 @ 17:43:08 #187
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217501273
Hier zitten er wel een paar tussen die ik ook buiten lijstjesuren zou kunnen opzetten en er is er geeneen gemaakt door Ye.
  woensdag 30 april 2025 @ 18:31:48 #188
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217501698
Ja, hier zitten er een paar die wel een (paar) duizend plekken hoger gemogen hadden.

Stenders zat in 2009 in het presentatieteam en had de opmerking gekregen dat-ie alle nummers waarschijnlijk wel zou kennen.
Toen had ie Pia in zijn blok en daar had ie dus nog nooit van gehoord (en niet veel aan gemist)
  Redactie Sport woensdag 30 april 2025 @ 18:32:46 #189
pi_217501706
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 18:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ja, hier zitten er een paar die wel een (paar) duizend plekken hoger gemogen hadden.
Ja, daar zit geen verrassing bij.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 april 2025 @ 18:49:18 #190
426493 crew  PippenScottie
pi_217501831
Mensen die opbleven voor Rainbow in de eerste nacht O+
My friends all drive horses
pi_217501910
Ja, in dit lijstje gaat uiteraard het één en ander mis. Het is dat het Koninginnedag is, dus ik zal het niet veroordelen.
  Redactie Sport woensdag 30 april 2025 @ 19:03:15 #192
pi_217501942
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 18:58 schreef Fred_B het volgende:
Ja, in dit lijstje gaat uiteraard het één en ander mis. Het is dat het Koninginnedag is, dus ik zal het niet veroordelen.
Helpt het hierbij ook niet mee dat Pia, Jeroen en Guus hier staan?
pi_217502049
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 19:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Helpt het hierbij ook niet mee dat Pia, Jeroen en Guus hier staan?
Deze van Guus vind ik nog wel lollig, en gun ik wel een plekje in de lijst. Pia heeft last van een lichte mate van overacting inderdaad, maar ik was toen vooral blij dat het niet de deur openzette voor allerlei liedjes uit musicals/cabaret e.d. die in die setting prima tot hun recht komen, maar in de Top 2000 nogal de sfeer verpesten. En ik was al Jeroen van Koningsbrugge-moe voor zijn geboorte, en dat is sindsdien niet minder geworden.
  woensdag 30 april 2025 @ 19:45:15 #194
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_217502244
Idd OKC behoort niet tot de beste drie albums van RH. Fijn om dat ook eens van een ander te lezen.
pi_217506408
Big Log heb ik zelfs nog verschillende keren op gestemd. Die staat echt veel te laag imho. En ook Human Nature kan ik altijd wel waarderen, mede dankzij de geweldige 90's cover van SWV.
pi_217506580
Jaa Tim op t Broek in t top 2000-team wsl. Love it
Het beste adres voor al uw primeurs!
  donderdag 1 mei 2025 @ 11:38:32 #197
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217506790
2 uur meer door te spitten op dagelijkse basis dus. Met de komst van Tim bestaat er wel de mogelijkheid op wat nieuwe aanwas in de playlist. Daar heeft die hier alom geliefde Lippens ook voor gezorgd. Het zijn toch andere types dan wat 'we' al hadden. Of het aan het eind van het jaar ook iets oplevert is punt 2, natuurlijk.
  Redactie Sport vrijdag 2 mei 2025 @ 12:45:11 #198
pi_217516959
We hebben er inmiddels 2000 gehad. In theorie hadden die afgelopen 2000 dus één lijst kunnen maken. Ik denk niet dat ik dan elk jaar zou hebben geluisterd. Nee, doe mij maar de 2850 die komen gaan.

2850 DI-RECT - Wild Hearts

Ja, dit is het gedeelte waar Spike, Jamie en ook Marcel veel langskomen - alle noteringen op 1 na zijn namelijk met Marcel erbij. Met het succes van Soldier On was het gelijknamige album ineens weer relevant en de band weer ruim aanwezig. Een beetje Arcade Fire/Son Mieux-esq is het wel, toch beklijfde het nummer indertijd minder dan Color bij mij. Het nummer komt te laat op gang, denk ik, maar het is zeker niet vervelend om te horen en die uithaal van Marcel aan het eind is op zich wel lekker. In 2021 en 2022 stond het in de lijst.

2849 Neil Sedaka - One Way Ticket

Een van de eerste successen van Neil, maar nog niet door hemzelf geschreven. De versie van Eruption is bekender, maar Neil was wel gewoon de eerste die dit liedje opnam. Voor 1959 al best een vol geluid, de meeste nummers in die tijd zijn toch wel lichter. Het is me wel iets te blij en gewoon niet zo mijn stijl, maar ik kan niet ontkennen dat Sedaka in dat genre wel echt prima is. De Top 2000-deelname bleef beperkt tot de eerste editie, op 1978. Juist deze had nog wel een paar jaartjes gemogen, wat mij betreft.

2848 Judy Garland - Over the Rainbow

Vorige keer nog gevangen, nu er overheen. Een absolute klassieker uit de film Wizard of Oz, gezongen door Judy Garland. Nog van voor de oorlog, zo vaak heb ik nog niet nummers van voor de oorlog besproken. ALs het goed is zitten we op 2, maar het is ook niet dat het een vetpot is qua totaal. Meestal zijn het ook wel de absolute klassiekers uit die tijd. Over The Rainbow heeft het probleem dat het refreintje mooi is, maar de rest niet zo boeiend. Al hou ik wel van dat oude kraakgeluid, dat zorgt toch voor een iets betere score. Het nummer speelde ook een belangrijke rol voor de Amerikanen in de oorlog. De eerste 7 edities stond dit in de lijst, maar het is wel logisch dat die tijd geweest is.

SPOILER: 2847-2826

[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 02-05-2025 13:32:27 ]
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:01:21 #199
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217517089
Boomer-vraag: is het woke om zangeressen tegenwoordig zanger te noemen?
Of was het meer bedoeld als ' de uitvoerende'?
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:24:52 #200
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217517327
Met de vorige blokken in het achterhoofd vind ik dit eigenlijk meer een blok voor twee weken geleden. De afgelopen dagen zat er wel het nodige tussen wat ik zelf (heel soms) kon opzetten. Ik denk dat dat in dit blok beperkt blijft tot de linksbuiten van NAC. De rest is niet perse vervelend, maar in de vorige blokken zaten voor mij echt betere inzendingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')