abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217369761
E.T. staat niet op de keuzelijst. Firework wel, maar dat zou wel erg gemeen zijn.
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Sport maandag 14 april 2025 @ 18:39:48 #77
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217370327
Alsof iemand een random ruimtereis van een artiest die al 8 jaar niks relevants heeft uitgebracht onthoudt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_217370366
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 18:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alsof iemand een random ruimtereis van een artiest die al 8 jaar niks relevants heeft uitgebracht onthoudt.
Als ze het wel zouden doen zou het ook niets uitmaken. Vroeger riepen we bij elke dode ook iets wat toch niet ging gebeuren, dus ik wilde de traditie voortzetten.
  Redactie Sport maandag 14 april 2025 @ 20:26:37 #79
pi_217371068
Ja, we hebben weer een blokje.

3075 Beach Boys - I Get Around

Lekkere simpele recht-toe-recht-aan van de Beach Boys, echt een oorwurm en slim bedacht, maar niet hun mooiste. Wel gewoon echt een goeie hook die lekker meezingt. Stond er van 1999 tot 2011 in, behalve in 2007.

3074 Jason Mraz & Colbie Caillat - Lucky

De enige notering voor Colbie Caillat - Als Bubbly uit 2009 was had die 100% dat jaar de lijst gehaald. Daarna was dit Lucky haar grootste wapenfeit en samen met Jason Mraz zong ze dit wel de Top 2000 in. Wel een aardig nummer en ik heb een zwak voor dit soort samenzang. Stond in 2009, 2010 en 2012 in de lijst.

3073 Terence Trent D'Arby - Dance Little Sister

Hadden we eerder al die andere van Sananda, nu het nummer wat je voor mijn gevoel wel het vaakst hoort tegenwoordig: Dance Little Sister. Ook een hook die wel lekker blijft plakken, al vind ik hem zelf minder leuk dan Wishing Well. Top 2000-deelname bleef wel beperkt tot een eenmalige notering in 2000, op 1426.

SPOILER: 3072-3051
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217371245
De Dijk en Faithless zou ik sowieso wel een stuk hoger zetten, maar voor de rest toch wel vooral dingen waarbij ik het idee zou hebben dat ik wel even weg kan gaan als het lijstuurtjes waren.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217371249
  Redactie Sport maandag 14 april 2025 @ 20:46:24 #82
pi_217371268
quote:
Ja, die versie erken ik niet.
  dinsdag 15 april 2025 @ 11:17:37 #83
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217374695
Nummers die ik hoger zou plaatsen:

3067 Ed Sheeran - The A Team
3063 Maria Mena - All This Time
3054 Marvin Gaye - Sexual Healing
3052 DI-RECT - Soldier On

Niets uit mijn geschoonde lijst van 100 dit keer, hoewel? Sexual Healing zou je een twijfelgevalletje kunnen noemen, want die staat behoorlijk hoog in mijn top 1000, maar dan wel in de Kygo Remix. Een van de zeldzame keren dat ik een cover of remix van een grote klassieker die ik daarvóór al kende oprecht beter vind dan het origineel. Kygo is een genie. Nu vond ik het toch wel de waarheid een beetje veel geweld aandoen om het origineel van Sexual Healing daar gelijk aan te stellen, dus staat-ie niet in dat lijstje, maar ook het origineel mag er beslist zijn. Boven de 3000 is zeker veel te laag. Dat geldt ook voor The A Team, in mijn optiek veruit de beste van de erg wisselvallige Ed Sheeran, en All This Time, weliswaar de mindere van Maria Mena maar toch nog steeds mooi. Wat betreft Di-Rect ben ik het toch wel eens met de rest van Nederland dat hun nieuwe werk echt véél beter is dan waar ze begin deze eeuw mee kwamen aankakken, al is Soldier On wel onbenullig hoog terechtgekomen, eerlijk is eerlijk.

Nummers die ik lager zou plaatsen:

3055 Adriano Celentano – Prisencolinensinainciusol

No offense, maar ik haat het als mensen het woordwaardegrapje maken. Een Scrabble-bord is 15 bij 15, dus over zo’n lang woord zeggen dat het goed is voor Scrabble is een beetje als ‘loper naar K13, schaak’ zeggen. Als liefhebber krijg je dan meteen een error in je hoofd. Het alternatief, ‘goed woord voor galgje’, is trouwens maar amper beter, want lange woorden zijn juist heel makkelijk te raden bij galgje. Maar in ieder geval zijn ze wel legaal daar. Anyway, net als het grapje is ook het lied een beetje vaag en flauw, dus de enige die ik lager zou plaatsen uit dit blokje.
pi_217376076
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 11:17 schreef DecoAoreste het volgende:
Wat betreft Di-Rect ben ik het toch wel eens met de rest van Nederland dat hun nieuwe werk echt véél beter is dan waar ze begin deze eeuw mee kwamen aankakken, al is Soldier On wel onbenullig hoog terechtgekomen, eerlijk is eerlijk.
Als ik heel eerlijk ben vind ik beide periodes qua kwaliteit niet veel schelen. Er zaten in de Akkerman-tijd ook prima platen tussen (Adrenaline, Just the way I do) en hadden ze in de Veenendaal-tijd de helft ook wel achterwege kunnen laten, vooral omdat de laatste 2 albums 24x hetzelfde liedje bevatten.

Wel vind ik Veenendaal een betere zanger, dat maakt wel verschil. Maar ik kan zelf niet zingen, ze noemen me ook wel Acda, dus of het ook echt waar is, valt te bezien.
  dinsdag 15 april 2025 @ 15:13:43 #85
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217376467
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 14:19 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Als ik heel eerlijk ben vind ik beide periodes qua kwaliteit niet veel schelen. Er zaten in de Akkerman-tijd ook prima platen tussen (Adrenaline, Just the way I do) en hadden ze in de Veenendaal-tijd de helft ook wel achterwege kunnen laten, vooral omdat de laatste 2 albums 24x hetzelfde liedje bevatten.

Wel vind ik Veenendaal een betere zanger, dat maakt wel verschil. Maar ik kan zelf niet zingen, ze noemen me ook wel Acda, dus of het ook echt waar is, valt te bezien.
Snap ik hoor! Als ik zeg 'de rest van Nederland' doel ik ook vooral op het feit dat (op een enkele uitzondering na) alleen het nieuwere werk van Di-Rect tot de Top 2000 is doorgedrongen.
  dinsdag 15 april 2025 @ 16:45:27 #86
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217377259
Prisencolinensinainciusol is een heerlijk nummer, komt tegenwoordig geregeld voorbij tijdens de reclame break op tv, alleen geen idee voor welk merk.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_217380691
Nog een keer Borsatan op een willekeurige dag. Riemen vast hoor.
  Redactie Sport woensdag 16 april 2025 @ 16:37:15 #88
pi_217385651
3050 Julie Covington - Don't Cry For Me Argentina

Julie Covington zong dit lied van Andrew Lloyd Webber en Tim Rice voor het eerst. Het was voor de musical Evita en in die context is het ook door Elaine Paige gezongen en door Madonna bij de filmuitvoering. Echter is het toch 'gewoon' deze versie die de Top 2000 haalde. Best lekkere kitsch met een fijn badje aan strijkers, maar ik snap ook wel dat dit inmiddels de Top 2000 heeft verlaten. In de eerste 2 edities nog op 360 en 362. Daarna van 2001 tot 2014 nog een stuk lager in de lijst.

3049 Madonna - The Power of Good-bye

William Orbit-balladje van Madonna. Dat deden ze al op Frozen en dit is toch wel de net wat minder boeiende versie daarvan. Wel aardig gedaan, maar het heeft bij mij niet dezelfde impact als Frozen of Ray of Light. In 2009, 2010 en 2013 stond dit in de lijst.

3048 Elvis Presley - Moody Blue

Een van de laatste nummers van Elvis, pas uit 1976. Zijn rock & roll-idealen liggen al ver achter hem en nu maakt hij maar showmannetjesmuziek. Wel een redelijk leuke versie van dit soort muziek, maar dit is wel een gevalletje 'als er niet de naam Elvis op had gestaan hadden we dit nooit in de Top 2000 gehad.' Dat gebeurde in 2000 op 1340, maar ook ineens in 2009 en 2012. Leg maar uit.
SPOILER: 3047-3026
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217385763
Dit is weer een serie die niet meevalt. Rob die ons poezie serveert is nog wel de leukste. Verder nog een paar aardige dingetjes, maar weer erg veel inwisselbaarheid (en ook nog Guus).
  Redactie Sport woensdag 16 april 2025 @ 16:57:47 #90
pi_217385816
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 16:51 schreef Fred_B het volgende:
Dit is weer een serie die niet meevalt. Rob die ons poezie serveert is nog wel de leukste. Verder nog een paar aardige dingetjes, maar weer erg veel inwisselbaarheid (en ook nog Guus).
Ja, voor Guus heb ik de fakkels en hooivorken al gewoon klaargezet, maar ik ben de enige die deze cover op zich wel redelijk geslaagd vind volgens mij. Dat de rest van de wereld die mening niet deelt (behalve wat Guus-stemmers) was me al wel duidelijk ja.

Zo komen er hier en daar nog wel een paar. Ik vermoed dat ik ook wel klachten ga krijgen over de posities van de overgebleven Nederlandstalige noteringen van Sanne Hans, of de resterende notering van Suus en Freek (waarvan ik de nieuwe single ook niet eens zo vervelend vind). Die komen ook allemaal niet morgen, zullen we maar zeggen.
pi_217386128
Ik heb hier denk ik voor het eerst wat och man of hoezee-gevoelens bij. Black Pearl of Float On bijvoorbeeld.

Die Guus is overigens inderdaad zeer ellendig, maar met Duitse roots kan je nooit een cover van wie dan ook boven Herbert zetten, zelfs niet als het redelijk gelukt is.
  woensdag 16 april 2025 @ 21:08:00 #92
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217388278
Ik weet niet of ik Silk glamrock zou noemen. Die rage was al wel voorbij toen en zo zien ze er ook niet uit.
Wel opmerkelijk dat Midge Ure binnen een paar jaar van, ok, glamrock via punk naar synthpop ging.
(en tussendoor ook nog even Gary Moore vervangen bij Thin Lizzy).

De man is snel verveeld denk ik

[ Bericht 21% gewijzigd door n00biedoobiedoo op 16-04-2025 21:13:55 ]
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_217391016
Een overwegend nietszeggend blokje dit, al staat Clocks hier wel érg laag. In dezelfde regionen staan als Twee Motten, dat verdient Coldplay nu ook weer niet.
  Redactie Sport donderdag 17 april 2025 @ 09:32:51 #94
pi_217391159
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 21:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik weet niet of ik Silk glamrock zou noemen. Die rage was al wel voorbij toen en zo zien ze er ook niet uit.
Wel opmerkelijk dat Midge Ure binnen een paar jaar van, ok, glamrock via punk naar synthpop ging.
(en tussendoor ook nog even Gary Moore vervangen bij Thin Lizzy).

De man is snel verveeld denk ik
Ik vind het qua stijl wel gewoon (commerciële) glam, maar het was inderdaad na de echte rage.
pi_217391507
quote:
Paul de Leeuw en Acda en de Munnik doen mee aan een nieuw seizoen van Beste zangers. Dat heeft omroep AvroTros donderdagochtend bekendgemaakt.

Ook Jacqueline Govaert, Typhoon, Bente, Snelle en Laetitia Gerards zijn te zien in de nieuwe reeks. Jan Smit presenteert het achttiende seizoen van het zangprogramma. De opnames hebben plaatsgevonden in Sevilla. Het nieuwe seizoen van Beste zangers is in het najaar te zien op NPO 1.
pi_217391567
Paultje in de lift dus.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Redactie Sport donderdag 17 april 2025 @ 10:49:33 #97
pi_217391715
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 10:28 schreef Scorpion_17 het volgende:
Paultje in de lift dus.
En Snelle. Dit is niet leuk.
pi_217391876
Hoe kunnen de woorden Beste Zangers en Acda nou in één zin staan.
pi_217392076
Acda kan beter zingen dan Paul de Leeuw hoor. Wel heel blij met Bente. Qua bekendheid van de line-up wel de beste groep in jaren.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_217392479
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 11:33 schreef Cassa95 het volgende:
Acda kan beter zingen dan Paul de Leeuw hoor.
Ik quote hem zodat deze opmerking niet ondergewaardeerd blijft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')