2625 John Mayer - Heartbreak WarfareMet het intro van Bad van U2 probeerde John Mayer een hit te scoren. Zowaar iets minder traag dan gebruikelijk, al blijft het kabbelen. Een nummer met Mayer kan nooit echt spektakel zijn he? Wat is dat toch. Achja, Top 2000-technisch doet ie het prima en het luistert ook wel weer lekker weg. In 2010 op 379 en tot 2021 in de lijst gestaan.
2624 ABBA - Money, Money, MoneyWho wants Honey, Honey, as long as there's some Money, Money, Money? Ja, daarom staat deze plaat van herhaling iets hoger. Iets, want ik vind de herhaaltrucjes vaak niet zo leuk. Wim Sonneveld deed dat ook al met Poen poen poen poen, dus het kan wel nog wat minder. Ik bedoel, de ABBA-toets slaagt hier op zich wel, maar het voelt een beetje als een goedkoop trucje. Van die herhaalplaten vind ik allemaal wel wat. Maar goed, Top 2000-technisch wordt toch het gelijk gegeven aan Bjorn, Benny, Agneta en Anni-Frid. Van 2000 tot 2012 in de lijst, maar de recente ABBA-boost heeft ook deze plaat bereikt, waardoor de terugkeer in 2018 permanent is. Wel met een relatief lage notering: Plek 1662 in 2024.
2623 Ritchie Valens - DonnaIk waarschuw alvast dat dit een blokje is met vergeten platen die ik op zich nog wel mooi vind, maar waarvan de goegemeente het raar zal gaan vinden dat dit hoger staat dan wat we de afgelopen 2 weken hebben gehad. Dan weten jullie dat alvast. Dat begint met dit nummer, wat de A-kant was van La Bamba. Moet je nagaan, dat is waarschijnlijk zijn best bewaard gebleven nummer, mede door de film over zijn leven. Dit is een stuk rustiger en van die typische Amerikaanse doowopmuziek, maar wel een vrij mooie, kalme versie van die muziek. En zelfgeschreven, dat kunnen ze lang niet allemaal zeggen. In 1999, van 2001 tot 2003, in 2005 en in 2007 in de lijst.
SPOILER: 2622-2601
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 19-05-2025 00:02:51 ]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]