abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 april 2025 @ 17:03:39 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217313166
'Dank u wel voor mijn tijd in Madrid'
Kroonprinses Amalia bedankt de stad Madrid: 'Tweede thuis in moeilijke tijd'

Beste allen,

Het zal u niet zijn ontgaan dat de inmiddels beeldschone en tevens lieve prinses Amalia, als lid van de koninklijke familie die zowel u en wij te goeden huize in Haarlem :Y) :9 :9 /Aerdenhout (gemeente Bloemendaal en familie in het rustieke dorp zelf) voor altijd in onze harten gesloten hebben :S___D, een onmiskenbaar moeilijke periode heeft doorgemaakt. :{
De prinses werd gedurende deze voor haar uitermate 'unheimliche' periode in NL goed opgevangen in genoemde keurignette Spaanse Hoofdstad Madrid. :lijstje:

Over nu nog onbekende tijd zal naar goede verwachting prinses Amalia het ambt als Koningin der Nederlanden gaan bekleden. En vanwege een gulden samenwerking met gelieerde organisaties, in het kader van economische belangen voor de NL-se bevolking en de EU, hebben ook wij *) vaker laten weten erg mede te leven met Amalia O+ waaronder zoal Máxima en koning WA die haar een tijdje moesten missen. ^)
Het bedankje aan de stad Madrid had uiteraard een extra hartverwarmende uitwerking op Madrid en de Spaanse koninklijke familie zelf, maar ook binnen de NL-se koninklijke familie evenals op andere goede locaties B:)B waar algemeen welzijn en goede zaken hoogtij vieren waaronder Den Haag en Amsterdam Zuid. *)

Wat kan ik zeggen? Uiteraard is zij op en top Nederlands is gebleven tijdens haar verblijf, en zowel in Haarlem :Y) als op andere dito goede plaatsen hoopt men van hogerhand ook dat haar terugkeer naar Nederland goed zal bevallen. Echter heeft zij er ook een prachtige hobby op nagehouden die uiteindelijk resulteerde in veel oranje kleuren in 'Amalia's tuin' aan het grote plein tegenover het paleis. O+
Tevens ook een soort van ontstane liefhebberij van een uiteraard lieve en dankbare prinses :S___D, die naar verluidt zeer wel gezien wordt als blijk van dank voor reeds geboden gastvrijheid door de Spaanse koning Felipe 8-) en koningin Letizia :* in hun schitterde paleis, mij dunkt. :7~

Een bijzonder mooie plaquette, waarop onder meer staat 'Dank u wel.. Geniet van de tulpen', zal menigeen blijven herinneren aan deze periode!

Gegroet,

Scjvb

quote:
Door RTL Nieuws·2 uur geleden·Aangepast: 26 minuten geleden

RTL-Nieuws

Een Nederlandse tulpentuin in het centrum van Madrid herinnert vanaf vandaag aan het jaar dat kroonprinses Amalia in de Spaanse hoofdstad doorbracht. De prinses woonde er noodgedwongen omdat ze in Nederland werd bedreigd. Prinses Amalia onthulde vanmiddag een plaquette bij de tuin. "Madrid is mijn tweede thuis", zei Amalia. "Vooral in een voor mij bijzonder moeilijke tijd."

De tulpentuin ligt op het grote plein voor het koninklijk paleis van Madrid, Plaza Oriente. Er staan zeven verschillende soorten tulpen in de tuin, een combinatie van vroeg- en laatbloeiers, zodat de tuin zo lang mogelijk kleur geeft aan het plein voor het paleis van de Spaanse koning Felipe en koningin Letizia.

De tulpen staan op een deel van het plein waar de kleur oranje domineert. Amalia's tuin wordt omringd door oranje goudsbloemen, die daar zijn geplaatst door de gemeente Madrid. Op een plaquette staat: 'Dank u wel voor mijn tijd in Madrid. Geniet van de tulpen.'

Tijdens de ceremonie zei Amalia: "Op een hele Nederlandse manier willen wij iedereen bedanken die veiligheid en welzijn hebben gegeven hier in Madrid." Bekijk hier beelden van de ceremonie."

Amalia sprak vorig jaar op Koningsdag over haar tijd in Madrid. "Het was een geweldige tijd, wat ook enigszins het leven hier in Nederland weer mogelijk heeft kunnen maken. Ik ben ontzettend dankbaar voor de mensen die dat voor mij daar mogelijk hebben kunnen maken." Anders dan in Nederland heeft Amalia in Spanje vrijer kunnen leven. "Ik heb daar wel iets meer vrijheid kunnen vinden dan hier mogelijk was." Toch is ze 'blij om terug te zijn'.

Hard ingehakt

Koning Willem-Alexander vertelde in de podcast Door de ogen van de koning trots te zijn op zijn dochter om hoe ze het volhield in de periode waarin ze ver weg van haar ouders en zussen woonde, maar zei ook dat de situatie er 'heel hard had ingehakt' bij zijn dochter en hem. 'De onzekerheid, de onvrijheid, dat is niet zoals je je kinderen wil opvoeden en wat je je kinderen wil meegeven', vertelde de koning.

Voor Máxima was het moeilijk om haar dochter te moeten missen. "Elke keer als ze wegging, was het met een traan en een glimlach. Amalia is een verstandig meisje, een heel slimme, dus ik kon het heel goed aan."

Prinses Amalia met naast haar de burgemeester van Madrid, José Luis Martínez- Almeida.

© https://www.rtl.nl/nieuws(...)-voor-jaar-dat-ze-er
© https://www.rtl.nl/boulev(...)te-tulpentuin-madrid
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  maandag 7 april 2025 @ 17:14:15 #2
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217313227
Namens al die inwoner von Madrid: Bedankt voor die bloemen w/
pi_217313228
Klein mannetje die burgemeester _O-
  maandag 7 april 2025 @ 17:14:56 #4
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217313229
Wij zijn haar eerste huis, waar blijft ons bedankje
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
  maandag 7 april 2025 @ 17:15:02 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217313230
Wtf ze is anderhalve kop groter dan die burgemeester lol
  maandag 7 april 2025 @ 17:23:30 #6
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217313261
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 17:15 schreef Twiitch het volgende:
Familie hè. ;) Máxima en koning WA zijn immers ook tamelijk lang. De burgemeester van Madrid is best klein, dan krijg je dit soort effecten.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_217313305
quote:
Iberische dwergen :') De Spaanse koning is wat dat betreft een uitzondering, al zal dat ook zo'n halve mof zijn zoals alle Europese koningshuizen
pi_217313493
Knielen voor de Spaanse koning :') hoever loop je achter _O-
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_217313632
Spreekt ze inmiddels ook Spaans? Dat geeft bonuspunten.

Zal trouwens wel met een Argentijnse moeder.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
  maandag 7 april 2025 @ 20:25:20 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217314540
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 17:14 schreef Timwonnacott het volgende:
Heeft wel een prima uitzicht als Amalia voor hem staat.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217314654
quote:
noodgedwongen omdat ze in Nederland werd bedreigd.
En nu niet meer?

Van bedreigde mensen word doorgaans niet vermeld waar ze verblijven maar wel bij Amalia.

Probeer het wat geloofwaardiger te maken AIVD, MIVD, NCTV, FASTNL, etc... :')
  maandag 7 april 2025 @ 20:47:18 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217314735
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2025 18:29 schreef nostra het volgende:

dat zal best wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217314855
quote:
Haha net of ze in Madurodam loopt :')
pi_217314915
quote:
Sarkozy gebruikte een verhoging voor achter zijn katheder.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_217314941
quote:
Die man ziet er uit als 1.50. Zonder nek ook nog eens. _O-
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_217315031
quote:

Er zijn overigens wel enige verschillen tussen het Spaans zoals ze dat in Spanje spreken en het Rioplatensisch Spaans.
  Moderator maandag 7 april 2025 @ 21:18:35 #17
382129 crew  Donna
pi_217315048
quote:

Als je haar de burgemeester hoort bedanken dan spreekt ze al geruime tijd Spaans. :Y
pi_217315053
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2025 18:01 schreef halfway het volgende:
Knielen voor de Spaanse koning :') hoever loop je achter _O-
Sinds de Spaanse successieoorlog zit het Huis Bourbon op de Spaanse troon. Het zou historisch wel erg bizar zijn geweest als Amalia voor haar veiligheid haar toevlucht had gezocht bij een afstammeling van Felipe II.
pi_217315105
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2025 20:39 schreef Nober het volgende:

[..]
En nu niet meer?

Van bedreigde mensen word doorgaans niet vermeld waar ze verblijven maar wel bij Amalia.

Probeer het wat geloofwaardiger te maken AIVD, MIVD, NCTV, FASTNL, etc... :')

Je doet alsof je meer weet van de bedreigingen dan de Nederlandse overheid.

Zien we je binnenkort in de EBI Vught of lul je maar een beetje uit je nek?
pi_217315191
quote:
Ze is net zo lang als Max, zal zo net onder de 1:80m zijn. Die burgermeester is gewoon een dwerg :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_217315280
quote:

Spreekt Wimlex eigenlijk Spaans?
pi_217315328
quote:
De foto is in een vreemd perspectief geshopt m.i.

Als je hem hier ziet wijkt het niet veel af van de gemiddelde lengte der zuiderling. Behalve dan die lange darm tweede van rechts. :)

Weer typische Scjvb obfuscatie.

vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_217315370
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 21:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als je hem hier ziet wijkt het niet veel af van de gemiddelde lengte der zuiderling.

[ afbeelding ]
Zal denk ik meer liggen aan Amalia haar hakken en 1,78m aan lengte. Die burgemeester is 1,63m.
pi_217315503
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 21:58 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Zal denk ik meer liggen aan Amalia haar hakken en 1,78m aan lengte. Die burgemeester is 1,63m.
Dat is 15 centimeter. Piklengte. Op die foto ziet ze er minstens 70 cm langer uit. Dus het is denk ik toch een vreemd perspectief. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_217315522
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 21:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Spreekt Wimlex eigenlijk Spaans?
Met genoeg pils op wel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
  maandag 7 april 2025 @ 22:26:25 #26
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217315599
Ze doet dezelfde maniertjes met haar handen als haar moeder.
  maandag 7 april 2025 @ 22:35:43 #27
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_217315646
Haar "unheimliche" periode?
U bedoelt dat zij, mocht zij zich ernstig verslikken, geen eerste hulp zou krijgen?
Non possumus non loqui
pi_217316195
Prinses Amalia wordt een prima koningin. w/
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_217321182
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 21:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als je hem hier ziet wijkt het niet veel af van de gemiddelde lengte der zuiderling. Behalve dan die lange darm tweede van rechts. :)

Weer typische Scjvb obfuscatie.

[ afbeelding ]
Er was ook een NOS-foto van Rutte die Baerbock ontving in het Torentje. Vermoedelijk had men een gloednieuwe camera en overdreef een beetje qua scherpte-instellingen. Ze schudden elkaar de hand, maar het zag er uit alsof ze een kartonnen afbeelding ietsje te hoog vasthield. Hij was dus degene die net iets verder van de camera af stond.

En reactie op een vraag van iemand anders: Ja, ze kent het Argentijnse Spaans: de prinsessen zijn vermoedelijk drietalig opgevoed, maar leerden in elk geval meteen hun moeders taal.
pi_217321352
Inmiddels de NOS-video gezien. Bij normaal perspectief is ze door die hoge hakken een hoofd groter. Aangezien ze zo dankbaar was en hem kent, had ze best wat lagere schoenen kunnen dragen.
Maar natuurlijk zijn al veel mensen wereldwijd dankzij Máxima gewend geraakt aan Nederlandse lange vrouwen. die formele bezoeken afleggen en boven de gastheer uit kunnen torenen.

Had zelf de plezierige ervaring in Zwitserland door op een doordeweekse dag tussen de huisvrouwen te staan en met m'n 1,60 m gewoon over schouders heen kunnen kijken. Was tijdens een week met internationale volksdansgroepen en af en toe werd er in de wijken gedanst, zodat je ze van dichtbij kon bekijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')