Jij bent geen ZO voor mijquote:Op woensdag 16 april 2025 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou hier niet, het ZO krijgt de volle laag
Ga 500 euro minder uitgeven op de gasrekening dan ik had verwachtquote:Op woensdag 16 april 2025 09:56 schreef INViCTuS het volgende:
Volgend jaar hopelijk weer zoveel zon
Onwaarachtig aantal uren zonneschijn tijdens eerste helft van de ‘meteolente’
De eerste helft van de meteorologische lente is uitgegroeid tot de zonnigste ‘aller tijden’. De Bilt heeft over de periode 1 maart t/m 15 april maar liefst 411 uren zonneschijn geregistreerd. Sebastiaan Cobelens, die de laatste jaren in belangrijke mate heeft bijgedragen aan het klimaatepos ‘Duizend jaar weer, wind en water in de Lage landen’ van de in november 2024 overleden Jan Buisman, berichtte mij daar gisteren over.
Het verschil met de nummer twee op de ranglijst is onwijs groot. In 2022, toen maart op het KNMI de volledige concurrentie declasseerde, scheen de zon 335 uur ofwel een verschil van 76 uur met dit jaar. De periode 1 maart t/m 15 april is met dus 411 uren zon nu al zonniger dan normaal inzake maart en april samen en we hebben nog een ‘halve april’ te gaan. Het langjarig gemiddelde voor het duo maart-april is namelijk 329 uur. Opmerkelijk zijn ook, voor wat betreft de eerste helft van de ‘meteolente’, de verschillen in de top 10. Dit jaar staat op 411, 1921 (nummer 10 op de ranglijst) kwam niet verder dan 268 uur.
3 pure paaseitjes en een woonboulevard.quote:Op woensdag 16 april 2025 12:09 schreef THEFXR het volgende:
wat is de voorspelling met de paasdagen?
Niet eens een croissantje uit blik?quote:Op woensdag 16 april 2025 13:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
3 pure paaseitjes en een woonboulevard.
Kou?quote:Op woensdag 16 april 2025 14:44 schreef MissButterflyy het volgende:
Zo, nu ben ik wel weer klaar met die regen en kou.
10/11 graden nu is ook niet echt warm ofzoquote:Op woensdag 16 april 2025 15:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Ja, ik vind het echt koud. Heb m’n winterjas weer aan buiten.
🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪quote:
Dat is zo top.quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vergeet de Magnolia niet. Altijd zo mooi, best een grote boom inmiddels hierin de tuin. Die staat dan al vroeg in het voorjaar prachtig in bloei. Dan gaat het natuurlijk een dag hard waaien en weg is alles weer....
1-20 maart is geen lente!quote:Op woensdag 16 april 2025 09:56 schreef INViCTuS het volgende:
Volgend jaar hopelijk weer zoveel zon
Onwaarachtig aantal uren zonneschijn tijdens eerste helft van de ‘meteolente’
De eerste helft van de meteorologische lente is uitgegroeid tot de zonnigste ‘aller tijden’. De Bilt heeft over de periode 1 maart t/m 15 april maar liefst 411 uren zonneschijn geregistreerd. Sebastiaan Cobelens, die de laatste jaren in belangrijke mate heeft bijgedragen aan het klimaatepos ‘Duizend jaar weer, wind en water in de Lage landen’ van de in november 2024 overleden Jan Buisman, berichtte mij daar gisteren over.
Het verschil met de nummer twee op de ranglijst is onwijs groot. In 2022, toen maart op het KNMI de volledige concurrentie declasseerde, scheen de zon 335 uur ofwel een verschil van 76 uur met dit jaar. De periode 1 maart t/m 15 april is met dus 411 uren zon nu al zonniger dan normaal inzake maart en april samen en we hebben nog een ‘halve april’ te gaan. Het langjarig gemiddelde voor het duo maart-april is namelijk 329 uur. Opmerkelijk zijn ook, voor wat betreft de eerste helft van de ‘meteolente’, de verschillen in de top 10. Dit jaar staat op 411, 1921 (nummer 10 op de ranglijst) kwam niet verder dan 268 uur.
Meteorologische lente is 1-3 tot 31-5quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |