quote:Op woensdag 9 april 2025 17:00 schreef exode het volgende:
[..]
Wel lekker veel Lego
Wij hebben een stofzuigertje voor onze Lego
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zaterdag kan de dierenarts maar wij eigenlijk niet. B is tot 4 uur weg en daarna hebben we feestje van nichtje.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:08 schreef vencodark het volgende:
Is dit weekend of uiterlijk vrijdag geen optie dan?
Weekend is zeker speciaal tarief of bij noodzaak?
Tot volgende week donderdag lijkt dan best een lang eind.
Ja wij hebben een peuter en het soft close gedeelte is idd kapot.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:19 schreef amaranta het volgende:
Dan effe iets heel anders. We hebben dus zo’n soft close toiletbril. Maar als je dus heel nodig moet. En de deksel is nog omhoog. Dan duurt het best wel lang voordat hij uit zichzelf gezakt is. En als je hem een handje helpt. Dan uiteindelijk maak je het soft close gedeelte dus kapot.
Kan dus ook gewoon zonder peuter. We hebben dus de wc bril vervangen. En hij gaat nu dus weer tergend langzaam.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:21 schreef Bami het volgende:
[..]
Ja wij hebben een peuter en het soft close gedeelte is idd kapot.
Sure, je kan er altijd nog even over in gesprek gaan.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:18 schreef exode het volgende:
[..]
Zaterdag kan de dierenarts maar wij eigenlijk niet. B is tot 4 uur weg en daarna hebben we feestje van nichtje.
Het klinkt allemaal super egoïstisch, als ik het zo opschrijf. Het heeft geen spoed zei ze maar vervolgens benoemde ze wel die week. Morgen heb ik sowieso een belafspraak met de dierenarts zodat we het eerst konden laten bezinken. Dus dan vraag ik even door. Als zij echt binnen een paar dagen adviseert dan zorgen we dat het kan.
Ik ga je even ongevraagd advies vanuit mijn eigen ervaringen geven. (Ik werk in een verwijs/spoeddierenziekenhuis en ik heb helaas veel ervaring met benauwde dieren. Dat zijn echt de patiënten die diep in je ziel gekerfd blijven staan. )quote:Op woensdag 9 april 2025 20:18 schreef exode het volgende:
[..]
Zaterdag kan de dierenarts maar wij eigenlijk niet. B is tot 4 uur weg en daarna hebben we feestje van nichtje.
Het klinkt allemaal super egoïstisch, als ik het zo opschrijf. Het heeft geen spoed zei ze maar vervolgens benoemde ze wel die week. Morgen heb ik sowieso een belafspraak met de dierenarts zodat we het eerst konden laten bezinken. Dus dan vraag ik even door. Als zij echt binnen een paar dagen adviseert dan zorgen we dat het kan.
quote:Op woensdag 9 april 2025 20:51 schreef exode het volgende:
Net al met B gesproken, hij wil er bij zijn. Dus ik ga morgen vragen of het vrijdag kan. Als het dan alleen overdag kan, slaat ie maar een dagje school over.
quote:Op woensdag 9 april 2025 19:40 schreef exode het volgende:
Wat een lieve dierenarts hadden we.
Maar de uitslag was minder, al zagen we die al van mijlenver aankomen. Het advies is om hem binnen een week te laten inslapen.![]()
Ze heeft me de rontgenfoto's laten zien, ze zei dat ze nu na al die kuren wel kunnen vaststellen dat het tumoren zijn. In zijn longen maar ook onder zijn hart en ook zijn hart is wat vergroot.
Dit samen met mijn uitleg over hoe de dagen van opakat gaan en nog wat extra onderzoek waren wel duidelijk. Beestje is op. Langer wachten is niet eerlijk tegenover het beestje.
Ze vertelde nog dat het 1 van de oudste katten is die ze ooit op consult heeft gehad en dat hij echt een lang en mooi leven heeft gehad. Nooit ziek geweest etc.
En nu het praktisch, B gaat maandag op kamp tot en met donderdag. Dus we gaan in overleg met B, wat hij fijn zou vinden. Volgende week donderdag zou het kunnen, ook al is dat 8 dagen. Het lijkt me zo vreemd en naar voor B om op kamp te gaan en daarvoor nog even afscheid te nemen.Dikke knuffelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Dit is dus wat er met mijn hond gebeurde en dat heb ik al eerder benoemd, dat wil je echt voorkomen...quote:Op woensdag 9 april 2025 20:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ga je even ongevraagd advies vanuit mijn eigen ervaringen geven. (Ik werk in een verwijs/spoeddierenziekenhuis en ik heb helaas veel ervaring met benauwde dieren. Dat zijn echt de patiënten die diep in je ziel gekerfd blijven staan. )
Hoewel ik echt begrijp dat je B liever niet voor maar na zijn kamp afscheid wil laten nemen, denk ik dat een week wachten te lang is. Ik ga natuurlijk puur af op wat je beschrijft, maar opakat zijn gedrag alleen al spreekt echt boekdelen. Hij heeft het op dit moment heel zwaar. Ook een vergroot hart is een teken dat zijn lijf aan het compenseren is.
Het gevaar met dit soort patiënten is dat het hart het best een tijdje kan volhouden, maar het raakt uitgeput en dan kan het zo binnen enkele uren (of minder) helemaal de verkeerde kant op gaan. Of dit binnen 3 dagen gebeurt of 3 weken is niet te voorspellen, en het kan ook 's nachts gebeuren of wanneer je aan het werk bent. Het kan ook gebeuren wanneer B op kamp is; je kunt hem niet beloven dat opakat er straks nog is. Dus misschien is, hoe verdrietig ook, eerder samen afscheid nemen dan een liefdevoller besluit. (En dan zou ik toch echt de verjaardag van nichtje skippen, daar kun je altijd nog een ander keertje langs gaan. )
Dit soort patiënten verdrinken vaak in hun eigen vocht, omdat het hart het bloed niet meer goed kan rondpompen. En het klinkt helaas nog minder naar dan het in werkelijkheid is. (Nee dat was geen foute zinsbouw). De benauwde patiënt is de patiënt waar ALLES voor van tafel gaat. In elkge (spoed)kliniek. En het breekt echt je hart wanneer deze dieren in volle paniek raken (want geen adem) en waneer ze uiteindelijk stikken. Ik schrijf dit niet om eens even lekker te shockeren, maar het is echt de meest afschuwelijke dood waarvan ik meer dan eens getuige ben geweest. Bespaar opakat, maar ook echt jezelf die momenten. Zeker als in het weekend/avond/nacht gebeurt, heb je ook nog eens eerst reis met de auto voor de boeg en zal het afscheid niet vredig zijn, maar zo snel mogelijk. Dat is naar, dat is niet hoe je het wil. Trust me.
Ik las dat je morgen gaat overleggen, maar als zijn longen echt zo vol tumoren zitten, als hij zo weinig energie heeft, zijn hart vergroot is... dan durf ik wel te zeggen dat de kans dat het de komende week toch fout gaat, zeker wel aanwezig is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |