abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 9 april 2025 @ 19:18:23 #76
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_217328353
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:00 schreef exode het volgende:

[..]
Wel lekker veel Lego :)

Wij hebben een stofzuigertje voor onze Lego :P
stapel van 10 cm hoog :')
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_217328548
Wat een lieve dierenarts hadden we.

Maar de uitslag was minder, al zagen we die al van mijlenver aankomen. Het advies is om hem binnen een week te laten inslapen. ;(
Ze heeft me de rontgenfoto's laten zien, ze zei dat ze nu na al die kuren wel kunnen vaststellen dat het tumoren zijn. In zijn longen maar ook onder zijn hart en ook zijn hart is wat vergroot.
Dit samen met mijn uitleg over hoe de dagen van opakat gaan en nog wat extra onderzoek waren wel duidelijk. Beestje is op. Langer wachten is niet eerlijk tegenover het beestje.

Ze vertelde nog dat het 1 van de oudste katten is die ze ooit op consult heeft gehad en dat hij echt een lang en mooi leven heeft gehad. Nooit ziek geweest etc.

En nu het praktisch, B gaat maandag op kamp tot en met donderdag. Dus we gaan in overleg met B, wat hij fijn zou vinden. Volgende week donderdag zou het kunnen, ook al is dat 8 dagen. Het lijkt me zo vreemd en naar voor B om op kamp te gaan en daarvoor nog even afscheid te nemen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217328602
Ondanks dat het te verwachten was is het toch vervelend zo’n uitslag. Fijn dat je met B kan overleggen wat de beste tijd is. Maar hopelijk verslechtert hij dan niet in de tijd dat hij op kamp is en hij eerder ingeslapen moet worden zonder dat hij dat dan weet. Lastige keuze lijkt me :*
pi_217328826
Is dit weekend of uiterlijk vrijdag geen optie dan?
Weekend is zeker speciaal tarief of bij noodzaak?
Tot volgende week donderdag lijkt dan best een lang eind.
  woensdag 9 april 2025 @ 20:14:38 #80
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217328896
Sterkte met de juiste keuze maken -Exode

Mush *O*

Dat Stranger Danger nog hè. Dat heeft bij mijn dochter in die zin uitgepakt dat ze al jaaaren bij een psycholoog loopt omdat ze heel bang is dat er iets gebeurt op straat.
En nee: dat heeft ze niet van ons als ouder. Wij hebben daar juist nooit iets over gezegd. Ze heeft het zichzelf aangepraat.
En dat is best lastig, als je mogelijk volgend jaar op kamers moet in een vreemde stad en je ouders er dus niet zijn om je overal te halen en brengen.
pi_217328926
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:08 schreef vencodark het volgende:
Is dit weekend of uiterlijk vrijdag geen optie dan?
Weekend is zeker speciaal tarief of bij noodzaak?
Tot volgende week donderdag lijkt dan best een lang eind.
Zaterdag kan de dierenarts maar wij eigenlijk niet. B is tot 4 uur weg en daarna hebben we feestje van nichtje.

Het klinkt allemaal super egoïstisch, als ik het zo opschrijf. Het heeft geen spoed zei ze maar vervolgens benoemde ze wel die week. Morgen heb ik sowieso een belafspraak met de dierenarts zodat we het eerst konden laten bezinken. Dus dan vraag ik even door. Als zij echt binnen een paar dagen adviseert dan zorgen we dat het kan.
  woensdag 9 april 2025 @ 20:19:09 #82
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217328929
Dan effe iets heel anders. We hebben dus zo’n soft close toiletbril. Maar als je dus heel nodig moet. En de deksel is nog omhoog. Dan duurt het best wel lang voordat hij uit zichzelf gezakt is. En als je hem een handje helpt. Dan uiteindelijk maak je het soft close gedeelte dus kapot.
pi_217328952
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:19 schreef amaranta het volgende:
Dan effe iets heel anders. We hebben dus zo’n soft close toiletbril. Maar als je dus heel nodig moet. En de deksel is nog omhoog. Dan duurt het best wel lang voordat hij uit zichzelf gezakt is. En als je hem een handje helpt. Dan uiteindelijk maak je het soft close gedeelte dus kapot.
Ja wij hebben een peuter en het soft close gedeelte is idd kapot. :')
  woensdag 9 april 2025 @ 20:24:24 #84
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217328973
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:21 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja wij hebben een peuter en het soft close gedeelte is idd kapot. :')
Kan dus ook gewoon zonder peuter. We hebben dus de wc bril vervangen. En hij gaat nu dus weer tergend langzaam.
pi_217329120
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:18 schreef exode het volgende:

[..]
Zaterdag kan de dierenarts maar wij eigenlijk niet. B is tot 4 uur weg en daarna hebben we feestje van nichtje.

Het klinkt allemaal super egoïstisch, als ik het zo opschrijf. Het heeft geen spoed zei ze maar vervolgens benoemde ze wel die week. Morgen heb ik sowieso een belafspraak met de dierenarts zodat we het eerst konden laten bezinken. Dus dan vraag ik even door. Als zij echt binnen een paar dagen adviseert dan zorgen we dat het kan.
Sure, je kan er altijd nog even over in gesprek gaan.
Lastig maar sterkte ermee!
pi_217329130
We hebben al 11 jaar 2 x softclose en ondanks af en toe even mee duwen, zijn ze nog niet kapot gegaan. :P
pi_217329148
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:18 schreef exode het volgende:

[..]

Ik ga je even ongevraagd advies vanuit mijn eigen ervaringen geven. (Ik werk in een verwijs/spoeddierenziekenhuis en ik heb helaas veel ervaring met benauwde dieren. Dat zijn echt de patiënten die diep in je ziel gekerfd blijven staan. )

Hoewel ik echt begrijp dat je B liever niet voor maar na zijn kamp afscheid wil laten nemen, denk ik dat een week wachten te lang is. Ik ga natuurlijk puur af op wat je beschrijft, maar opakat zijn gedrag alleen al spreekt echt boekdelen. Hij heeft het op dit moment heel zwaar. Ook een vergroot hart is een teken dat zijn lijf aan het compenseren is.

Het gevaar met dit soort patiënten is dat het hart het best een tijdje kan volhouden, maar het raakt uitgeput en dan kan het zo binnen enkele uren (of minder) helemaal de verkeerde kant op gaan. Of dit binnen 3 dagen gebeurt of 3 weken is niet te voorspellen, en het kan ook 's nachts gebeuren of wanneer je aan het werk bent. Het kan ook gebeuren wanneer B op kamp is; je kunt hem niet beloven dat opakat er straks nog is. Dus misschien is, hoe verdrietig ook, eerder samen afscheid nemen dan een liefdevoller besluit. (En dan zou ik toch echt de verjaardag van nichtje skippen, daar kun je altijd nog een ander keertje langs gaan. )

Dit soort patiënten verdrinken vaak in hun eigen vocht, omdat het hart het bloed niet meer goed kan rondpompen. En het klinkt helaas nog minder naar dan het in werkelijkheid is. (Nee dat was geen foute zinsbouw). De benauwde patiënt is de patiënt waar ALLES voor van tafel gaat. In elkge (spoed)kliniek. En het breekt echt je hart wanneer deze dieren in volle paniek raken (want geen adem) en waneer ze uiteindelijk stikken. Ik schrijf dit niet om eens even lekker te shockeren, maar het is echt de meest afschuwelijke dood waarvan ik meer dan eens getuige ben geweest. Bespaar opakat, maar ook echt jezelf die momenten. Zeker als in het weekend/avond/nacht gebeurt, heb je ook nog eens eerst reis met de auto voor de boeg en zal het afscheid niet vredig zijn, maar zo snel mogelijk. Dat is naar, dat is niet hoe je het wil. Trust me.

Ik las dat je morgen gaat overleggen, maar als zijn longen echt zo vol tumoren zitten, als hij zo weinig energie heeft, zijn hart vergroot is... dan durf ik wel te zeggen dat de kans dat het de komende week toch fout gaat, zeker wel aanwezig is. :*
pi_217329271
Net al met B gesproken, hij wil er bij zijn. Dus ik ga morgen vragen of het vrijdag kan. Als het dan alleen overdag kan, slaat ie maar een dagje school over.
pi_217329289
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:51 schreef exode het volgende:
Net al met B gesproken, hij wil er bij zijn. Dus ik ga morgen vragen of het vrijdag kan. Als het dan alleen overdag kan, slaat ie maar een dagje school over.
:* Blijft verdrietig. Zeker als opakat ook zo lief voor B is. Veel sterkte alvast!
pi_217329970
Dank jullie wel, ook voor alle eerlijke adviezen, wordt enorm gewaardeerd.
pi_217330095
Och wat verdrietig @exode, ook al zagen jullie het wel al aankomen. Succes met afscheid nemen enzo :*

Wij hebben een keuken *O* de mannen hebben het heel netjes afgeleverd.
Ik was in de veronderstelling dat we ook een bestekbak indeling ding hadden besteld, en iets om de handdoek op te hangen, maar net nog even in de offerte gekeken en ik zag ze er ook niet in staan :{ .
Nou ja, ze gingen kijken. Dus we wachten maar even af.

Na het weekend heb ik mn huis weer terug, zo ongeveer dan. We missen nog een boekenkast :s)
Fake it till you make it...
pi_217330150
Thanks meiden O+

@amaranta, dat is best lastig voor je dochter. Zou wel heel dapper van haar als ze besluit om tijdens haar studie op kamers te gaan.

Ach exode, wat een rotnieuws ;( Sterkte voor jullie :*

@livelink, heb jij je stem inmiddels alweer terug?

Yay voor de keuken @Nijna!
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_217330387
Amaranta dat is wel lastig zeg, hopelijk werkt het op kamers gaan positief als ze alles zelf moet doen en merkt dat dat ook gewoon lukt (maar waarschijnlijk zal het zo makkelijk niet zijn).

Exode, lastige keuze. Maar ik denk dat het inderdaad goed is om B een dagje school te laten skippen zodat opakat niet verder hoeft te lijden, maar ook dat het niet ineens met spoed moet als B op kamp is.

Nijna, wat fijn, een keuken!

Ik duw ook wel eens de toiletbril omlaag als ik nodig moet, moet ik toch maar mee op gaan letten dan :{
(En op het werk vergeet ik wel eens dat het geen softclose is en laat ik de bril wel eens keihard naar beneden kletteren :') )
  woensdag 9 april 2025 @ 23:37:46 #94
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217330440
@amaranta, mijn dochter was ook zo bang om 's avonds of 's nachts alleen buiten te lopen. De keren dat ze mij belde vanuit de bus en vroeg of ik haar vanaf de bushalte kon ophalen om samen naar huis te lopen waren echt talrijk. Terwijl er in ons stadje echt niet veel gebeurt. Maar toen ging ze op haar 18e op kamers wonen in een slecht bekend staande wijk in Utrecht en daar durfde ze wel ineens 's nachts over straat. Het kan dus vanzelf uiteindelijk goed komen.

En die angst hadden wij haar absoluut niet aangeleerd ook. Ik liep en loop zelf 's nachts zonder enige problemen over straat.

En @Schanulleke, mijn zoon was en is ook zo absoluut met regels. Maar ik vond dat juist wel makkelijk en helemaal niet erg dat hij het dan ook toepaste bij bijvoorbeeld plakje worst bij de slager. Dat werd dan beleefd geweigerd. En het was helemaal makkelijk met de regels voor alcohol. Niet drinken voor je 18e was bij hem ook gewoon niet drinken voor je 18e. Geen uitzonderingen. Heel absoluut, want dat was de regel.

@Mushanga71, leuk nieuws! En ja, sinds gisteren heb ik mijn stem weer redelijk terug. Heeft echt wel lang geduurd. Ik heb een paar keer op het punt gestaan de huisarts in te schakelen, maar uiteindelijk niet gedaan.

@exode :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_217330817
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:40 schreef exode het volgende:
Wat een lieve dierenarts hadden we.

Maar de uitslag was minder, al zagen we die al van mijlenver aankomen. Het advies is om hem binnen een week te laten inslapen. ;(
Ze heeft me de rontgenfoto's laten zien, ze zei dat ze nu na al die kuren wel kunnen vaststellen dat het tumoren zijn. In zijn longen maar ook onder zijn hart en ook zijn hart is wat vergroot.
Dit samen met mijn uitleg over hoe de dagen van opakat gaan en nog wat extra onderzoek waren wel duidelijk. Beestje is op. Langer wachten is niet eerlijk tegenover het beestje.

Ze vertelde nog dat het 1 van de oudste katten is die ze ooit op consult heeft gehad en dat hij echt een lang en mooi leven heeft gehad. Nooit ziek geweest etc.

En nu het praktisch, B gaat maandag op kamp tot en met donderdag. Dus we gaan in overleg met B, wat hij fijn zou vinden. Volgende week donderdag zou het kunnen, ook al is dat 8 dagen. Het lijkt me zo vreemd en naar voor B om op kamp te gaan en daarvoor nog even afscheid te nemen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dikke knuffel :*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_217331402
Dierenarts al gesproken, morgenavond gaan we onze gekke, lieve, stokoude kat in laten slapen.

Gisterenavond met B nog verhalen over de kat gedeeld, wat een mafketel was het altijd. Een tijdje hadden we een kattenvrouwtje die voor de katten zorgde als wij op vakantie waren en zij was ook kattengedragskundige. Deze was een behoorlijk uniek exemplaar zei ze steeds _O-

Maar wel de allerliefste die nooit een vlieg kwaad deed (behalve dan libelles, padden, kikkers, ratten, muizen, duiven en spinnen).

Het is goed zo, ik ben behoorlijk verdrietig maar ik zie ook wel dat dit het allerbeste is voor het beestje.
pi_217331422
Fijn @livelink dat je je stem terug hebt. Kan idd lang duren. Ik was hees en als dat na drie weken nog zo was, wilde ik de ha bellen. Had net ervoor mn stem helemaal terug. En nu ben ik steeds schor :')

Mijn hemel. Pubers en nadenken werkt niet he? Meneer vergeet dus echt elke dag wel iets. Vandaag zn beugel.
En hij kijkt voor nieuwe oortjes. Jaa mam, deze gaan heel lang mee! Ja zoon, heb je niks an als je ze toch verliest |:( :')
If they say
pi_217331435
Goede maar heel verdrietige beslissing, exode. Nu nog twee daagjes knuffelen en herinneringen maken. Jullie kunnen nu iig op een fijne manier afscheid nemen :*
If they say
pi_217331436
@exode, opakat klinkt als een heerlijke goedzak O+ . Jammer dat jullie afscheid moeten gaan nemen, maar wel "fijn" dat het wel voelt als de juiste beslissing. Sterkte en knuffel ze, nog even :*
Fake it till you make it...
  donderdag 10 april 2025 @ 09:10:06 #100
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_217331522
quote:
7s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:41 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik ga je even ongevraagd advies vanuit mijn eigen ervaringen geven. (Ik werk in een verwijs/spoeddierenziekenhuis en ik heb helaas veel ervaring met benauwde dieren. Dat zijn echt de patiënten die diep in je ziel gekerfd blijven staan. )

Hoewel ik echt begrijp dat je B liever niet voor maar na zijn kamp afscheid wil laten nemen, denk ik dat een week wachten te lang is. Ik ga natuurlijk puur af op wat je beschrijft, maar opakat zijn gedrag alleen al spreekt echt boekdelen. Hij heeft het op dit moment heel zwaar. Ook een vergroot hart is een teken dat zijn lijf aan het compenseren is.

Het gevaar met dit soort patiënten is dat het hart het best een tijdje kan volhouden, maar het raakt uitgeput en dan kan het zo binnen enkele uren (of minder) helemaal de verkeerde kant op gaan. Of dit binnen 3 dagen gebeurt of 3 weken is niet te voorspellen, en het kan ook 's nachts gebeuren of wanneer je aan het werk bent. Het kan ook gebeuren wanneer B op kamp is; je kunt hem niet beloven dat opakat er straks nog is. Dus misschien is, hoe verdrietig ook, eerder samen afscheid nemen dan een liefdevoller besluit. (En dan zou ik toch echt de verjaardag van nichtje skippen, daar kun je altijd nog een ander keertje langs gaan. )

Dit soort patiënten verdrinken vaak in hun eigen vocht, omdat het hart het bloed niet meer goed kan rondpompen. En het klinkt helaas nog minder naar dan het in werkelijkheid is. (Nee dat was geen foute zinsbouw). De benauwde patiënt is de patiënt waar ALLES voor van tafel gaat. In elkge (spoed)kliniek. En het breekt echt je hart wanneer deze dieren in volle paniek raken (want geen adem) en waneer ze uiteindelijk stikken. Ik schrijf dit niet om eens even lekker te shockeren, maar het is echt de meest afschuwelijke dood waarvan ik meer dan eens getuige ben geweest. Bespaar opakat, maar ook echt jezelf die momenten. Zeker als in het weekend/avond/nacht gebeurt, heb je ook nog eens eerst reis met de auto voor de boeg en zal het afscheid niet vredig zijn, maar zo snel mogelijk. Dat is naar, dat is niet hoe je het wil. Trust me.

Ik las dat je morgen gaat overleggen, maar als zijn longen echt zo vol tumoren zitten, als hij zo weinig energie heeft, zijn hart vergroot is... dan durf ik wel te zeggen dat de kans dat het de komende week toch fout gaat, zeker wel aanwezig is. :*
Dit is dus wat er met mijn hond gebeurde en dat heb ik al eerder benoemd, dat wil je echt voorkomen...

Sterkte @exode !
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')