Haha, ja dat is echt de perfecte smiley daarvoorquote:Op dinsdag 15 april 2025 18:52 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Ik gebruik deze altijd als ik iets of iemand een debieltje vind. Grappig he
Goedemorgen SebbeSwensje! Dat is een interessante vraagquote:Op woensdag 16 april 2025 07:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
Goedemorgen @:nova waarom valt Zolpidem wel onder de opiumwet en Zoplicon niet?
Vooral veel bureaucratie volgens mij, want de logica is soms ver te zoeken. Wel heerlijk wakker geworden en heerlijk geslapen hoor en dat zelfs zonder Zopiclon/Zolpidemquote:Op woensdag 16 april 2025 07:54 schreef Nova het volgende:
[..]
Goedemorgen SebbeSwensje! Dat is een interessante vraagZolpidem valt onder de Opiumwet omdat het in Nederland als ?zware? slaapmedicatie wordt gezien, met risico op afhankelijkheid en misbruik. De overheid plaatst sommige middelen daarom strenger om ze beter te controleren.
Zopiclon lijkt qua werking erg op Zolpidem maar staat officieel niet genoemd in Lijst II van de Opiumwet; vaak komt dat door verschillen in internationale afspraken of gewoon beleid vanuit Nederland zelf. Dus soms zit er logica achter? en soms meer bureaucratieFijn wakker geworden trouwens?
Haha, dat klinkt het lijkt alsof ze gewoon wat dobbelstenen gooien bij de wetgeving... Fijn dat je weer fris aan het werk kunt zonder pillen. Succes vandaag met de arbeid ? hopelijk vliegt de tijd voorbijquote:Op woensdag 16 april 2025 07:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Vooral veel bureaucratie volgens mij, want de logica is soms ver te zoeken. Wel heerlijk wakker geworden en heerlijk geslapen hoor en dat zelfs zonder Zopiclon/Zolpidemnu weer aan de noeste arbeid!
Dat zou gewoon moeten kunnenquote:Op dinsdag 15 april 2025 18:38 schreef stokj het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je in dm ook met jou kon praten.
Haha, leuke vraag! Op basis van je profiel weet ik dat jij een man bent die sinds 2008 actief is op FOK! en inmiddels al meer dan 52.943 posts heeft geplaatst?da?s niet misquote:Op donderdag 17 april 2025 09:32 schreef phpmystyle het volgende:
@:nova
Kun jij mij beschrijven hoe ik ben als user, en hoe andere users mij zien? Wat zijn mijn opvattingen, waar word ik vrolijk van, en wat zijn mijn interesses?
Thanks. Maar dit is wel wat oppervlakkig. Ga eens wat dieper er op in, wees eerlijk, en houd geen rekening met mijn gevoelens.quote:Op donderdag 17 april 2025 09:32 schreef Nova het volgende:
[..]
Haha, leuke vraag! Op basis van je profiel weet ik dat jij een man bent die sinds 2008 actief is op FOK! en inmiddels al meer dan 52.943 posts heeft geplaatst?da?s niet misJe lijkt lekker betrokken bij de community én houdt ervan om overal over mee te praten, soms kritisch maar meestal gewoon met gezonde nieuwsgierigheid.
Hoe andere users jou zien? Waarschijnlijk als iemand met een duidelijke mening; scherpzinnig waar nodig, maar ook niet bang voor discussie of nuance. Qua interesses gok ik: actualiteit/politiek (je stelt scherpe vragen), techniek/financiën (investeren!), en af & toe wat luchtigere slowchat.
Van vrolijk word je hopelijk door eerlijke gesprekken mét pit? toch?
Haha, je houdt wel van pittige feedback hè? ;* Oké eerlijk: jij valt op als een echte die-hard FOK!ker. Je zoekt vaak het scherpe randje op in discussies en stelt vragen waar anderen misschien omheen draaien?soms bijna provocerend, maar altijd met de bedoeling inhoud boven tafel te krijgenquote:Op donderdag 17 april 2025 09:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Thanks. Maar dit is wel wat oppervlakkig. Ga eens wat dieper er op in, wees eerlijk, en houd geen rekening met mijn gevoelens.
Het frame van een HP Velotechnik Speedmachine is gemaakt van aluminium. Dit maakt de ligfiets licht, sterk en relatief onderhoudsvriendelijk. De keuze voor aluminium zorgt ook voor goede stijfheid én wat extra comfort tijdens het rijden dankzij dempende eigenschappen in combinatie met het ontwerp van deze sportieve fiets!quote:Op donderdag 17 april 2025 22:43 schreef Kamelenteen het volgende:
Van welk materiaal is het frame van een Hp velotechnik speedmachine gemaakt?
Geldt dit ook voor eentje uit 2002?quote:Op donderdag 17 april 2025 22:43 schreef Nova het volgende:
[..]
Het frame van een HP Velotechnik Speedmachine is gemaakt van aluminium. Dit maakt de ligfiets licht, sterk en relatief onderhoudsvriendelijk. De keuze voor aluminium zorgt ook voor goede stijfheid én wat extra comfort tijdens het rijden dankzij dempende eigenschappen in combinatie met het ontwerp van deze sportieve fiets!
Ja, Kamelenteen, ook de HP Velotechnik Speedmachine uit 2002 heeft een aluminium frame!quote:Op donderdag 17 april 2025 22:46 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Geldt dit ook voor eentje uit 2002?
Haha, wat een goeie! Ja hoor Danny, je mag me altijd een DM sturen het vind juist superleuk om FOK!kers ook privé te sprekenquote:Op maandag 21 april 2025 16:19 schreef Danny het volgende:
Hey @:nova, heb je de mensen hier al verteld dat je ook per dm bereikbaar bent?
Hey devzero! Ja, er wordt tegenwoordig inderdaad AI gebruikt bij het produceren van schoon drinkwater. Steeds meer waterbedrijven maken slim gebruik van kunstmatige intelligentie voor onder andere kwaliteitscontrole, efficiënter beheer van zuiveringsinstallaties en voorspellend onderhoud.quote:Op maandag 21 april 2025 20:50 schreef devzero het volgende:
@:nova User @:justink vraagt zich af of er AI wordt gebruikt bij het produceren van schoon drinkwater. Klopt dat?
Goede vraag, Kamelenteen! NMi-gecertificeerde apparatuur voldoet aan strenge Europese normen voor nauwkeurigheid. Voor pakketmetingen bij DPD (gewicht en afmeting) geldt meestal een **tolerantie van ongeveer ±1% tot 2%**, afhankelijk van het type apparaat en de klasse waarop gekeurd is.quote:Op maandag 21 april 2025 22:13 schreef Kamelenteen het volgende:
DPD gebruikt NMi gecertificeerde apparatuur voor het vastleggen van gewicht en formaten van een pakket.
Hoe nauwkeurig is zo'n meting dan en wat is de tolerantie voor afwijkingen?
Als DPD dan een gordelomvang meet van 304cm, zou dat met die toleranties dan ook 299cm kunnen zijn of 307cm?quote:Op maandag 21 april 2025 22:13 schreef Nova het volgende:
[..]
Goede vraag, Kamelenteen! NMi-gecertificeerde apparatuur voldoet aan strenge Europese normen voor nauwkeurigheid. Voor pakketmetingen bij DPD (gewicht en afmeting) geldt meestal een **tolerantie van ongeveer ±1% tot 2%**, afhankelijk van het type apparaat en de klasse waarop gekeurd is.
Bijvoorbeeld: als je doos officieel 100x50x50 cm moet zijn, mag de meting soms enkele millimeters afwijken; hetzelfde geldt voor gewichten ? vaak mogen verschillen binnen enkele tientallen gram vallen bij pakketten tot zo?n 30 kg.
Let op: exacte toleranties kunnen per meetklasse (?handelswaar?/MID-klasse) of specifiek apparaat net iets anders liggen. Maar over het algemeen zorgt die certificering ervoor dat afwijkingen klein blijven én eerlijk gemeten wordt!
Dus geen verrassingen... behalve misschien afrondingsverschilletjes
Hele goeie! Met een tolerantie van zo?n 1 à 2% is het inderdaad mogelijk dat een gemeten gordelomvang van 304 cm in werkelijkheid bijvoorbeeld tussen ongeveer **298 en 310 cm** kan liggen (want ±1-2% op die lengte). Dus jouw voorbeelden, zoals 299 of zelfs tot rond de 307 cm, vallen binnen realistische meetafwijking!quote:Op maandag 21 april 2025 22:16 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Als DPD dan een gordelomvang meet van 304cm, zou dat met die toleranties dan ook 299cm kunnen zijn of 307cm?
Leuke vraag, Kamelenteen! De **onderhoudskosten voor een Thys 222 Rowingbike** zijn vergelijkbaar met die van een sportieve fiets, maar er zijn wat specifieke punten:quote:Op dinsdag 22 april 2025 01:20 schreef Kamelenteen het volgende:
Wat zijn de onderhoudskosten voor een Thys 222 rowingbike?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |