abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217302930
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 11:01 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het eerste kwartaal is nog zo goed omdat het pas de laatste maand compleet is ingestort.
Dat is gewoon gelul.
pi_217303201
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 12:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je hebt het misschien gemist, maar de Europese autobouwers hebben nog veel meer last van de Chinese opmars. Dus kom daar ajb niet mee aan.
Bij een keuze tussen een Amerikaans merk en Chinees merk doet dat er niet toe
Verder bouwt BYD een fabriek in Europa.


Daarnaast rij jij niet Europees.
Ik overigens wel op dit moment.
pi_217303241
twitter


FSD in onze hoofdstad, je kan ook via Elon's goddelijke platform de snelheid op 0.25 zetten indien het te snel gaat.
Mooi stukje ook op 1:15 als hij de brug over moet en telkens stop voor de tegemoetkomende fietsers.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217308472
Mijn Tesla afbesteld :)

Voorlopig niet gezien worden in zo’n auto. Lease nu Europees en gegaan voor de Renault E-tech! Mooier ook en minder patserig.
Love is in the air!
  zondag 6 april 2025 @ 22:14:05 #55
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217308488
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 22:11 schreef Landgeld het volgende:
Mijn Tesla afbesteld :)

Voorlopig niet gezien worden in zo’n auto. Lease nu Europees en gegaan voor de Renault E-tech! Mooier ook en minder patserig.
Waarom heb je daar dan niet direct voor gekozen, als je de stoelen ook niet lekker vond zitten?
pi_217308553
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 22:11 schreef Landgeld het volgende:
Mijn Tesla afbesteld :)

Voorlopig niet gezien worden in zo’n auto. Lease nu Europees en gegaan voor de Renault E-tech! Mooier ook en minder patserig.
Dat zijn ook mooie wagens.
Vriend van me heeft zijn Tesla ingeruild voor een E-Tech.
Dat was voor het Musk debacle overigens.
pi_217308784
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 22:14 schreef Repentless het volgende:

[..]
Waarom heb je daar dan niet direct voor gekozen, als je de stoelen ook niet lekker vond zitten?
2 dagen geleden had hij nog zogenaamd een niet-Tesla gekocht, nu een Tesla afbesteld en een E-tech (lekker random) geleased.

Lekker laten lullen…
  zondag 6 april 2025 @ 23:18:13 #58
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217308798
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 23:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
2 dagen geleden had hij nog zogenaamd een niet-Tesla gekocht, nu een Tesla afbesteld en een E-tech (lekker random) geleased.

Lekker laten lullen…
Ja, ik ben er wel benieuwd naar.
pi_217308820
twitter
pi_217308970
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 23:18 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, ik ben er wel benieuwd naar.
Misschien wilde hij de auto wel gewoon kunnen besturen zonder iedere keer het touch-screen te moeten gebruiken (en er naar te moeten kijken)? Gewoon met hendeltjes, zoals alle andere auto's?

Of misschien vond iedereen om hem heen wel dat die Tesla de beste is, omdat ze dat al 10 jaar gewend zijn, en heeft hij zelf een besluit genomen?

En het zou zelfs kunnen, dat de lease-maatschappij die in de aanbieding had gedaan omdat ze er van af wilden.

Of, nou die Tesla wel onder vuur ligt, heeft hij ook een proefrit gemaakt in wat andere auto's?

Het zou zelfs kunnen, dat zijn vrouw of dochter wat anders wilde dan zo'n standaard bak waar iedereen al in rijd.

Het is tenslotte niet zo, dat die Tesla met stip en verreweg de beste auto is. Het is er gewoon 1 van vele.
  maandag 7 april 2025 @ 00:46:52 #61
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217309037
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 00:26 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Misschien wilde hij de auto wel gewoon kunnen besturen zonder iedere keer het touch-screen te moeten gebruiken (en er naar te moeten kijken)? Gewoon met hendeltjes, zoals alle andere auto's?

Of misschien vond iedereen om hem heen wel dat die Tesla de beste is, omdat ze dat al 10 jaar gewend zijn, en heeft hij zelf een besluit genomen?

En het zou zelfs kunnen, dat de lease-maatschappij die in de aanbieding had gedaan omdat ze er van af wilden.

Of, nou die Tesla wel onder vuur ligt, heeft hij ook een proefrit gemaakt in wat andere auto's?

Het zou zelfs kunnen, dat zijn vrouw of dochter wat anders wilde dan zo'n standaard bak waar iedereen al in rijd.

Het is tenslotte niet zo, dat die Tesla met stip en verreweg de beste auto is. Het is er gewoon 1 van vele.
Leuk verhaal. Vorige topic: "Auto gekocht en bewust geen Tesla. Auto overhyped en vond de stoelen sowieso niet fijn met mijn lengte !"

Dit topic: "Mijn Tesla afbesteld :)

Voorlopig niet gezien worden in zo’n auto. Lease nu Europees en gegaan voor de Renault E-tech! Mooier ook en minder patserig."

Dus:
- overhyped
- stoelen niet fijn
- patserig
- minder mooi

En dan heb je opeens een Tesla afbesteld en gekozen voor een Renault.

Dan is het een vrij logische vraag waarom je die auto eerst wilde met al die nadelen en hem al besteld had, terwijl het betere alternatief er al was en je die keuze dus toen al had.
pi_217309047
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 00:46 schreef Repentless het volgende:

[..]
Leuk verhaal. Vorige topic: "Auto gekocht en bewust geen Tesla. Auto overhyped en vond de stoelen sowieso niet fijn met mijn lengte !"

Dit topic: "Mijn Tesla afbesteld :)

Voorlopig niet gezien worden in zo’n auto. Lease nu Europees en gegaan voor de Renault E-tech! Mooier ook en minder patserig."

Dus:
- overhyped
- stoelen niet fijn
- patserig
- minder mooi

En dan heb je opeens een Tesla afbesteld en gekozen voor een Renault.

Dan is het een vrij logische vraag waarom je die auto eerst wilde met al die nadelen en hem al besteld had, terwijl het betere alternatief er al was en je die keuze dus toen al had.
Ah, we zijn weer beland bij: "het antwoord bevalt me niet, dus ik stel de vraag opnieuw, nu in iets andere bewoordingen".
  maandag 7 april 2025 @ 00:50:09 #63
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217309048
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 00:49 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, we zijn weer beland bij: "het antwoord bevalt me niet, dus ik stel de vraag opnieuw, nu in iets andere bewoordingen".
Welk antwoord? Hij heeft nog geen antwoord gegeven.
pi_217309074


Oei dat is niet best.
pi_217309364
Hoe goed is aan gegoten aluminium frame in vergelijking met een stalen frame?
Jerry Rig Everything testte een Cybertruck met aluminium frame en een Dodge met stalen frame.

Bekijk deze YouTube-video
pi_217309397
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2025 01:04 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]

Oei dat is niet best.
Gaat nog erger worden. Zolang Musk Trump steunt .
Love is in the air!
pi_217309555
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 00:49 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, we zijn weer beland bij: "het antwoord bevalt me niet, dus ik stel de vraag opnieuw, nu in iets andere bewoordingen".
Ach, we zien weer dat onze forum genie compleet mist dat iemand zichzelf in twee korte berichtjes zichzelf op meerdere vlakken tegenspreekt…
pi_217309563
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2025 06:33 schreef Wantie het volgende:
Hoe goed is aan gegoten aluminium frame in vergelijking met een stalen frame?
Jerry Rig Everything testte een Cybertruck met aluminium frame en een Dodge met stalen frame.

Bekijk deze YouTube-video
Goh, eerst trap je in die idioot die door Lidar gesponsord wordt en die ‘per ongeluk’ zijn test compleet verkeerd uitvoert en nu in een idioot die door Ford gesponsord wordt die ‘per ongeluk’ zijn test verkeerd uitvoert.

Wil jij misschien de Golden Gate Bridge van mij kopen? 90% korting, speciaal voor jou…

(Je loopt trouwens ver achter, want alles wat er fout was aan zijn manier van testen is al lang geleden op het internet volledig uitgekauwd)
pi_217309661
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2025 07:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Goh, eerst trap je in die idioot die door Lidar gesponsord wordt en die ‘per ongeluk’ zijn test compleet verkeerd uitvoert en nu in een idioot die door Ford gesponsord wordt die ‘per ongeluk’ zijn test verkeerd uitvoert.

Wil jij misschien de Golden Gate Bridge van mij kopen? 90% korting, speciaal voor jou…

(Je loopt trouwens ver achter, want alles wat er fout was aan zijn manier van testen is al lang geleden op het internet volledig uitgekauwd)
Lang geleden...

Deze video is 3 weken oud.

Verder laat je niet zien wat er allemaal wel niet fout was aan de test.

Feit blijft dat de Dodge er geen moeite mee had.
  maandag 7 april 2025 @ 08:50:12 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217309841
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2025 07:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Goh, eerst trap je in die idioot die door Lidar gesponsord wordt en die ‘per ongeluk’ zijn test compleet verkeerd uitvoert en nu in een idioot die door Ford gesponsord wordt die ‘per ongeluk’ zijn test verkeerd uitvoert.

Wil jij misschien de Golden Gate Bridge van mij kopen? 90% korting, speciaal voor jou…

(Je loopt trouwens ver achter, want alles wat er fout was aan zijn manier van testen is al lang geleden op het internet volledig uitgekauwd)
Gaat Tesla onder de 200 duiken vandaag?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217310050
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2025 08:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Lang geleden...

Deze video is 3 weken oud.

Verder laat je niet zien wat er allemaal wel niet fout was aan de test.

Feit blijft dat de Dodge er geen moeite mee had.
Op het internet is ophef van 3 weken geleden lang geleden.

Verder is het niet relevant dat de Dodge er geen moeite mee had. Er is gewoonweg geen probleem met de achterzijde van de CT. En dat wordt ten onrechte wel gesuggereerd.
pi_217310080
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 08:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Gaat Tesla onder de 200 duiken vandaag?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, dan heeft Tampon Tim weer materiaal om te onaneren.
pi_217310270
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2025 07:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Goh, eerst trap je in die idioot die door Lidar gesponsord wordt en die ‘per ongeluk’ zijn test compleet verkeerd uitvoert en nu in een idioot die door Ford gesponsord wordt die ‘per ongeluk’ zijn test verkeerd uitvoert.

Wil jij misschien de Golden Gate Bridge van mij kopen? 90% korting, speciaal voor jou…

(Je loopt trouwens ver achter, want alles wat er fout was aan zijn manier van testen is al lang geleden op het internet volledig uitgekauwd)
Wat is er dan volgens jou mis aan deze test? Hij test beide trekhaken op dezelfde manier. Een verticale belasting op een trekhaak is op geen enkele manier raar.

Eventueel kan je zeggen dat het juister zou zijn om een belgian road vibratory duurtest te doen. Maar dat is alleen nog maar meer in het nadeel van de aluminium constructie. Bovendien is het niet ongebruikelijk om een maximale belastingstest te doen, omdat je via de Wöhlerkromme dan de levensduur voor een bepaalde belasting kan inschatten.

De Wöhlerkromme van staal vlakt af. Met andere woorden, als de belasting maar laag genoeg is, kan je oneindig lang aan een stuk staal heen en weer wiebelen. Daarom zijn veren ook van staal gemaakt. De Wöhlerkromme van aluminium (en helemaal van gegoten aluminium) vlakt niet af. Dus het maakt niet uit hoe laag de belasting is, uiteindelijk zal aluminium altijd breken bij een wisselende belasting. In onderstaande grafiek bijvoorbeeld na 10e6 belastingcycli, op slechts een kwart van zijn maximale belasting. Terwijl het staal theoretisch een oneindig aantal cycli kan overleven, als je maar onder 60% van de maximale belasting blijft.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_217310579
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 10:00 schreef knoopie het volgende:

[..]
Wat is er dan volgens jou mis aan deze test? Hij test beide trekhaken op dezelfde manier. Een verticale belasting op een trekhaak is op geen enkele manier raar.

Eventueel kan je zeggen dat het juister zou zijn om een belgian road vibratory duurtest te doen. Maar dat is alleen nog maar meer in het nadeel van de aluminium constructie. Bovendien is het niet ongebruikelijk om een maximale belastingstest te doen, omdat je via de Wöhlerkromme dan de levensduur voor een bepaalde belasting kan inschatten.

De Wöhlerkromme van staal vlakt af. Met andere woorden, als de belasting maar laag genoeg is, kan je oneindig lang aan een stuk staal heen en weer wiebelen. Daarom zijn veren ook van staal gemaakt. De Wöhlerkromme van aluminium (en helemaal van gegoten aluminium) vlakt niet af. Dus het maakt niet uit hoe laag de belasting is, uiteindelijk zal aluminium altijd breken bij een wisselende belasting. In onderstaande grafiek bijvoorbeeld na 10e6 belastingcycli, op slechts een kwart van zijn maximale belasting. Terwijl het staal theoretisch een oneindig aantal cycli kan overleven, als je maar onder 60% van de maximale belasting blijft.
[ [url=https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.researchgate.net%2Fpublication%2F360147672%2Ffigure%2Ffig1%2FAS%3A1160703499075595%401653744687781%2FAluminium-and-steel-typical-block-loading-sequence-21_Q640.jpg&f=1&nofb=1&ipt=ff0b1dbb1e2b8b29d8585bff5663308054e5f3a2165b215744ee125121d8d19d&ipo=images]afbeelding[/url] ]
Je kan dit soort dingen zelfs met een superslechte search engine als google vinden... maar voor deze ene keer:

https://www.reddit.com/r/(...)r_do_not_tow_with_a/

En Reddit is bepaald geen Teslavriendelijke omgeving. Zie ook de commentaren, waar meerderen die aangeven dat dit een stupide test was nog even duidelijk maken hoe ze over Musk/Tesla denken.
pi_217310729
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 10:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je kan dit soort dingen zelfs met een superslechte search engine als google vinden... maar voor deze ene keer:
Terminologie zoals Wölberkromme kan je ook met elke zoekmachine vinden. Probeer dat eens op te zoeken.
quote:
https://www.reddit.com/r/(...)r_do_not_tow_with_a/

En Reddit is bepaald geen Teslavriendelijke omgeving. Zie ook de commentaren, waar meerderen die aangeven dat dit een stupide test was nog even duidelijk maken hoe ze over Musk/Tesla denken.
Probeer het eens in je eigen woorden in plaats van een linkje te dumpen, want je hebt het overduidelijk niet begrepen of gelezen. In die reddit hebben de topcommentaren het net als ik ook over het feit dat een cyclische belasting en gegoten aluminium een slechte combinatie is.

Een belasting van 10.000 pounds in verticale richting heb je in de praktijk natuurlijk nooit op je trekhaak, dus dat is het probleem niet. Maar een belasting van 10% of 5 % daarvan heb je waarschijnlijk wel heel regelmatig als je een aanhanger er aan hebt. Bijvoorbeeld bij van die amerikaanse snelwegen die van betonplaten gemaakt zijn, waar de trekhaak dus elke paar meter een schok krijgt.

Aluminium gaat op den duur kapot by een cyclische belasting. Altijd. De vraag is alleen of het binnen de levensduur van de rest van de auto is, of daarna pas. En een stalen onderdeel dat dezelfde maximale belasting aan kan, heeft per definitie altijd een langere levensduur bij een cyclische belasting.
Dus ik zeg absoluut niet dat de Tesla-trekhaak te slap is of te vroeg kapot gaat, maar ik kan je wel garanderen dat als beide tot breuk getest worden op een belgian road vibratory test, dat 100% zeker het aluminium onderdeel eerder kapot is.

quote:
They explain in the video that yes, there are points in a drive where trailer weight can be converted to tongue weight. An improper loading, or enough of an impact could create the conditions to break a frame in the same way. Also mentioned is the fact that the frame is cast aluminum, which does not have fatigue limits, so it will continue to weaken over time as you do duty cycles on the part. Steel has fatigue limits and does not weaken over time/use in the same way.
quote:
That being said, the point about repeated stresses is far scarier imo.

You don't have to reach its failure point for it to become a problem. Cycling loads will compound fatigue over time and that failure point will get lower and lower until one day that thing you've towed successfully 100 times will be too much for it. It's an insidious time bomb.

This doesn't happen with steel unless you exceed its fatigue limit.
quote:
Ok, I’ve delved into fatigue a few times over my 25yrs as an ME, here is my take. A lot of materials have a fatigue limit, meaning at some stress much much lower than its ultimate tensile strength it can handle that load/force forever. A good number of steel and titanium alloys exhibit this behavior. A typical rule I’ve observed for titanium 6al/4v is that its fatigue limit occurs at roughly 35-40% of its ultimate strength. Numbers below made up for simplicity! So say that the steel frame here in this video breaks at a load of 100,000N(its ultimate). 35,000N would be your maximum load you could apply for an infinite life. If the Tesla breaks at 100,000N and it were made out of steel, the max load for infinite life would be 35,000N. But since it is made out of aluminum which does not have a fatigue life, every cyclic load put on the hitch reduces its life, even low levels. So eventually it will fatigue and could break at a low force level of a couple thousand Newtons. There is no predictablility in when that aluminum will catosrophically fail. Typically if you design with Aluminum for fatigue situations, you would make it extra beefy, thicken up cross sectional areas etc, I’d bet the frames on F-150s are much much thicker than this Tesla frame. To be honest, personally after seeing the cross sections of this frame, I wouldn’t set foot inside one of these.

Also wanted to point out that the loading of the hitch can be a worst case for fatigue, depending on how you load your trailers. If your load is like a teeter/totter, your cycling thru zero force which is much much harsher. Keep the load forward of the trailer wheels.
quote:
Some of y'all need to look up how shock loading works... Yeah it broke at roughly 9x tongue weight. Pretty conservative loading would be around 2x gravity load for ungulating at the ball, so really a 4.5 ish safety factor, for normal load cases (assuming a well loaded trailer) on CAST aluminum which has a fatigue limit. THIS IS BAD. We haven't even gotten into shock loading yet. As the video said if a trailer jumps the ball and caught by the chains it could be a huge shock load, upwards of 5x. This is not made to last and honestly should be recalled to a Class III hitch.


[ Bericht 1% gewijzigd door knoopie op 07-04-2025 11:19:46 ]
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')